S’afona una casa en Alcoi, la quarta esta setmana

Bombers treballant en l'afonament d'una casa

Afonament de la casa en el que va morir una dona este dimecres | Ajuntament d’Alcoi

L’Ajuntament d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), ha informat este dijous de l’afonament d’una nova casa, la quarta en els últims tres dies, sense que s’hagen produït danys personals. La vivenda estava situada en el número 86 del carrer de Sant Mateu, a l’altura de la Placeta dels Eres, i s’ha caigut en un solar del costat.

 

La casa s’ha afonat este migdia i, segons han assenyalat fonts municipals, la caiguda no s’atribuïx al temporal provocat per la borrasca ‘Glòria’. La zona ha quedat acordonada però està oberta al trànsit de vehicles.

 

La 4a casa que s’afona esta setmana en Alcoi

Es tracta de la quarta casa que cau en el centre històric d’Alcoi esta setmana. La primera va ser en la matinada del 19 al 20 de gener en el carrer del Pintor Casanova. Es tracta d’una casa de 1909 que estava protegida i l’Ajuntament ha posat en mans de la Fiscalia el seu afonament. 

 

La segona casa es va afonar en el carrer de la Casa Blanca en la matinada del 20 al 21 de gener i en estos moments s’estudia què ha pogut passar, atés que no estava en situació de ruïna. Finalment, la tercera casa, en el carrer de Sant Agustí, es va afonar ahir dimecres i va provocar la mort de la seua propietària, de 74 anys.

 

 

20 cases en ruïna

Fonts municipals han afirmat que el barri antic d’Alcoi té comptabilitzades una vintena de cases declarades en ruïna. A pesar d’això, han recalcat que el consistori només pot actuar d’ofici en les vivendes declarades en ruïna imminent, una circumstància que no es dona en estos moments.

 

Des de l’Ajuntament, s’ha recordat als propietaris l’obligació de tindre les seues cases en condicions. A demés, han assenyalat que des de l’any 2000, els propietaris dels immobles de més de 50 anys estan obligats a passar la Inspecció Tècnica d’Edificis (ITE) per a garantir un bon estat i és obligació dels titulars el seu manteniment.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.