S’afona una casa en Alcoi, la quarta esta setmana

Bombers treballant en l'afonament d'una casa

Afonament de la casa en el que va morir una dona este dimecres | Ajuntament d’Alcoi

L’Ajuntament d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), ha informat este dijous de l’afonament d’una nova casa, la quarta en els últims tres dies, sense que s’hagen produït danys personals. La vivenda estava situada en el número 86 del carrer de Sant Mateu, a l’altura de la Placeta dels Eres, i s’ha caigut en un solar del costat.

 

La casa s’ha afonat este migdia i, segons han assenyalat fonts municipals, la caiguda no s’atribuïx al temporal provocat per la borrasca ‘Glòria’. La zona ha quedat acordonada però està oberta al trànsit de vehicles.

 

La 4a casa que s’afona esta setmana en Alcoi

Es tracta de la quarta casa que cau en el centre històric d’Alcoi esta setmana. La primera va ser en la matinada del 19 al 20 de gener en el carrer del Pintor Casanova. Es tracta d’una casa de 1909 que estava protegida i l’Ajuntament ha posat en mans de la Fiscalia el seu afonament. 

 

La segona casa es va afonar en el carrer de la Casa Blanca en la matinada del 20 al 21 de gener i en estos moments s’estudia què ha pogut passar, atés que no estava en situació de ruïna. Finalment, la tercera casa, en el carrer de Sant Agustí, es va afonar ahir dimecres i va provocar la mort de la seua propietària, de 74 anys.

 

 

20 cases en ruïna

Fonts municipals han afirmat que el barri antic d’Alcoi té comptabilitzades una vintena de cases declarades en ruïna. A pesar d’això, han recalcat que el consistori només pot actuar d’ofici en les vivendes declarades en ruïna imminent, una circumstància que no es dona en estos moments.

 

Des de l’Ajuntament, s’ha recordat als propietaris l’obligació de tindre les seues cases en condicions. A demés, han assenyalat que des de l’any 2000, els propietaris dels immobles de més de 50 anys estan obligats a passar la Inspecció Tècnica d’Edificis (ITE) per a garantir un bon estat i és obligació dels titulars el seu manteniment.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.

Un bomber critica que en la dana no s’activara a tota la plantilla i solo es demanaren voluntaris

Un bomber de la Unitat de Xàtiva va declarar com a testimoni que, durant la dana en la qual van morir 230 persones, s'hauria d'haver activat a tota la plantilla i no sols haver demanat voluntaris.

L’equip de govern d’Alacant resta importància a la citació de Barcala en Les Corts per les vivendes de la Platja de Sant Joan

L'equip de govern d'Alacant assegura no estar preocupat per la citació de l'alcalde Luis Barcala en la comissió de Les Corts sobre les adjudicacions de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan, mentres l'oposició exigix explicacions i transparència.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón perda el seu aforament

Més de 200 entitats socials, sindicals i cíviques convoquen una nova marxa a València per a reclamar que Carlos Mazón perda el seu aforament i denunciar la falta de canvis després de la dana.

Condemnat a més de dos anys de presó un policia que va fingir el robatori de la seua moto per a cobrar l’assegurança

L'Audiència Provincial de València imposa dos anys i un mes de presó a un agent que va fingir el robatori de la seua motocicleta per a cobrar més de 13.200 euros del segur, encara que la pena queda suspesa.

El Govern central confirma que seguix avant la nova Comandància de la Guàrdia Civil a Alacant

La delegada del Govern assegura que la nova Comandància de la Guàrdia Civil d'Alacant continuarà la seua tramitació en figurar en el Pla d'Infraestructures Estratègiques i comptar ja amb terrenys.