9.9 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

S’afona una casa en Alcoi, la quarta esta setmana

Bombers treballant en l'afonament d'una casa

Afonament de la casa en el que va morir una dona este dimecres | Ajuntament d’Alcoi

L’Ajuntament d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), ha informat este dijous de l’afonament d’una nova casa, la quarta en els últims tres dies, sense que s’hagen produït danys personals. La vivenda estava situada en el número 86 del carrer de Sant Mateu, a l’altura de la Placeta dels Eres, i s’ha caigut en un solar del costat.

 

La casa s’ha afonat este migdia i, segons han assenyalat fonts municipals, la caiguda no s’atribuïx al temporal provocat per la borrasca ‘Glòria’. La zona ha quedat acordonada però està oberta al trànsit de vehicles.

 

La 4a casa que s’afona esta setmana en Alcoi

Es tracta de la quarta casa que cau en el centre històric d’Alcoi esta setmana. La primera va ser en la matinada del 19 al 20 de gener en el carrer del Pintor Casanova. Es tracta d’una casa de 1909 que estava protegida i l’Ajuntament ha posat en mans de la Fiscalia el seu afonament. 

 

La segona casa es va afonar en el carrer de la Casa Blanca en la matinada del 20 al 21 de gener i en estos moments s’estudia què ha pogut passar, atés que no estava en situació de ruïna. Finalment, la tercera casa, en el carrer de Sant Agustí, es va afonar ahir dimecres i va provocar la mort de la seua propietària, de 74 anys.

 

 

20 cases en ruïna

Fonts municipals han afirmat que el barri antic d’Alcoi té comptabilitzades una vintena de cases declarades en ruïna. A pesar d’això, han recalcat que el consistori només pot actuar d’ofici en les vivendes declarades en ruïna imminent, una circumstància que no es dona en estos moments.

 

Des de l’Ajuntament, s’ha recordat als propietaris l’obligació de tindre les seues cases en condicions. A demés, han assenyalat que des de l’any 2000, els propietaris dels immobles de més de 50 anys estan obligats a passar la Inspecció Tècnica d’Edificis (ITE) per a garantir un bon estat i és obligació dels titulars el seu manteniment.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Galbiati reivindica la defensa de Baskonia per a tombar al Barça i ficar-se en la final

Galbiati va destacar que la defensa en l'últim quart va sostindre a Baskonia en la semifinal davant el Barça. Va elogiar a Diakité i va anticipar una final exigent davant el Reial Madrid.

Kurucs reivindica el col·lectiu després de véncer al Barça: ‘No tenim egos i juguem junts’

Kurucs va subratllar que la victòria de Baskonia davant el Barça en la Copa del Rei va arribar des del joc coral i una defensa amb energia. Diakite va decidir amb un tap a 7 segons.

Xavi Pascual apunta a l’últim quart després de l’eliminació del Barça davant Baskonia

El tècnic del Barça va lamentar una última habitació desastrosa amb només nou punts, que va fer inútil el control previ del partit i els va deixar sense final.

Laprovittola lamenta la derrota del Barça i l’avantatge de deu punts perduda davant Baskonia

El base del Barça va lamentar caure en semifinals davant Baskonia després de dilapidar una renda de deu punts en l'últim quart. Parra va assenyalar accions clau que van decantar el final.

67-70: el Baskonia sobreviu al Barça i torna a la final 17 anys després

El Baskonia va guanyar 67-70 al Barça després de resistir a rebuf i aprofitar el descans de Laprovittola per a canviar el comandament. Jugarà la final 17 anys després.

El Kosner Baskonia tomba al Barça i jugarà la final davant el Reial Madrid (67-70)

El Kosner Baskonia va véncer al Barça per 67-70 en el Roig Arena i es mesurarà al Reial Madrid en la final de la Copa del Rei, fixada per al diumenge a les 19.00 CET.

La maledicció de l’amfitrió suma 24 anys: el València Basket cau 106-108 davant el Reial Madrid

La ratxa sense campions locals en la Copa del Rei s'ha mantingut amb l'eliminació del València Basket en semifinals davant el Reial Madrid per 106-108. L'última vegada que un amfitrió va alçar el títol va ser en 2002, amb el Baskonia; abans, només el CAI Zaragoza ho va aconseguir en 1983-84.

Hezonja iguala el rècord de triples en la Copa i guia el 106-108 del Reial Madrid en una semifinal històrica

Hezonja va anotar set triples i 25 punts i va decidir amb dos encerts en els últims trenta segons el 106-108 del Reial Madrid davant el València Basket, en una semifinal sense pròrroga que va batre el rècord històric d'anotació amb 214 punts.