S’afona una casa en Alcoi, la quarta esta setmana

Bombers treballant en l'afonament d'una casa

Afonament de la casa en el que va morir una dona este dimecres | Ajuntament d’Alcoi

L’Ajuntament d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), ha informat este dijous de l’afonament d’una nova casa, la quarta en els últims tres dies, sense que s’hagen produït danys personals. La vivenda estava situada en el número 86 del carrer de Sant Mateu, a l’altura de la Placeta dels Eres, i s’ha caigut en un solar del costat.

 

La casa s’ha afonat este migdia i, segons han assenyalat fonts municipals, la caiguda no s’atribuïx al temporal provocat per la borrasca ‘Glòria’. La zona ha quedat acordonada però està oberta al trànsit de vehicles.

 

La 4a casa que s’afona esta setmana en Alcoi

Es tracta de la quarta casa que cau en el centre històric d’Alcoi esta setmana. La primera va ser en la matinada del 19 al 20 de gener en el carrer del Pintor Casanova. Es tracta d’una casa de 1909 que estava protegida i l’Ajuntament ha posat en mans de la Fiscalia el seu afonament. 

 

La segona casa es va afonar en el carrer de la Casa Blanca en la matinada del 20 al 21 de gener i en estos moments s’estudia què ha pogut passar, atés que no estava en situació de ruïna. Finalment, la tercera casa, en el carrer de Sant Agustí, es va afonar ahir dimecres i va provocar la mort de la seua propietària, de 74 anys.

 

 

20 cases en ruïna

Fonts municipals han afirmat que el barri antic d’Alcoi té comptabilitzades una vintena de cases declarades en ruïna. A pesar d’això, han recalcat que el consistori només pot actuar d’ofici en les vivendes declarades en ruïna imminent, una circumstància que no es dona en estos moments.

 

Des de l’Ajuntament, s’ha recordat als propietaris l’obligació de tindre les seues cases en condicions. A demés, han assenyalat que des de l’any 2000, els propietaris dels immobles de més de 50 anys estan obligats a passar la Inspecció Tècnica d’Edificis (ITE) per a garantir un bon estat i és obligació dels titulars el seu manteniment.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.

Sis onades d’aire saharià des de maig calfen un inici d’estiu extrem a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha encadenat sis onades intenses d’aire saharià des de maig, amb nits boiroses, mar a quasi 30 graus i anomalies de temperatura que obliguen a extremar la vigilància de cara a la tardor.

Quarta petició d’Espanya a la UE per afrontar grans desastres naturals

El Govern espanyol ha demanat per quarta vegada el suport de la Unió Europea davant grans desastres naturals, esta volta pels greus incendis forestals que afecten diverses comunitats. L’executiu ha declarat l’emergència d’interés nacional a la Comunitat de Madrid i la província d’Àvila.

Murcia i la Comunitat Valenciana reforcen la vigilància davant el nou virus dels cítrics

La Regió de Múrcia i la Comunitat Valenciana han intensificat la coordinació científica i l’intercanvi de dades per controlar la clorosi nervial groga dels cítrics i limitar-ne l’impacte sobre les collites.

Geely injecta 221 milions per entrar en el 34 % de la planta Ford d’Almussafes

Geely Holding ha invertit 221 milions d’euros per adquirir el 34 % de la nova empresa conjunta amb Ford que gestionarà la planta d’Almussafes a partir de 2027, una operació que valora la societat en 650 milions.