11.7 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

S’afona una casa en Alcoi, la quarta esta setmana

Bombers treballant en l'afonament d'una casa

Afonament de la casa en el que va morir una dona este dimecres | Ajuntament d’Alcoi

L’Ajuntament d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), ha informat este dijous de l’afonament d’una nova casa, la quarta en els últims tres dies, sense que s’hagen produït danys personals. La vivenda estava situada en el número 86 del carrer de Sant Mateu, a l’altura de la Placeta dels Eres, i s’ha caigut en un solar del costat.

 

La casa s’ha afonat este migdia i, segons han assenyalat fonts municipals, la caiguda no s’atribuïx al temporal provocat per la borrasca ‘Glòria’. La zona ha quedat acordonada però està oberta al trànsit de vehicles.

 

La 4a casa que s’afona esta setmana en Alcoi

Es tracta de la quarta casa que cau en el centre històric d’Alcoi esta setmana. La primera va ser en la matinada del 19 al 20 de gener en el carrer del Pintor Casanova. Es tracta d’una casa de 1909 que estava protegida i l’Ajuntament ha posat en mans de la Fiscalia el seu afonament. 

 

La segona casa es va afonar en el carrer de la Casa Blanca en la matinada del 20 al 21 de gener i en estos moments s’estudia què ha pogut passar, atés que no estava en situació de ruïna. Finalment, la tercera casa, en el carrer de Sant Agustí, es va afonar ahir dimecres i va provocar la mort de la seua propietària, de 74 anys.

 

 

20 cases en ruïna

Fonts municipals han afirmat que el barri antic d’Alcoi té comptabilitzades una vintena de cases declarades en ruïna. A pesar d’això, han recalcat que el consistori només pot actuar d’ofici en les vivendes declarades en ruïna imminent, una circumstància que no es dona en estos moments.

 

Des de l’Ajuntament, s’ha recordat als propietaris l’obligació de tindre les seues cases en condicions. A demés, han assenyalat que des de l’any 2000, els propietaris dels immobles de més de 50 anys estan obligats a passar la Inspecció Tècnica d’Edificis (ITE) per a garantir un bon estat i és obligació dels titulars el seu manteniment.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Vila-real incorpora a Alfon González i negocia el fitxatge d’Alex Freeman

El club ha tancat l'arribada en cessió de Alfon González per a reforçar la banda esquerra i manté converses pel lateral Alex Freeman. La defensa es reordena davant la baixa de llarga duració de Juan Foyth.

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.