Atrapen al presumpte piròman de 80 anys que va provocar 4 incendis a l’interior de la Marina Alta

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a un home de 80 anys, acusat de provocar presumptament quatre incendis que han afectat a diferents terrenys forestals en la comarca de la Marina Alta (Alacant).

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, l’ancià també esta acusat de dur a terme quatre delictes de danys a conseqüència de diferents focs produïts en zones agrícoles i urbanes. Tal com pareix, el presumpte incendiari, provocava el foc als matins quan eixia a passejar.

 

La Guàrdia Civil de Xaló va iniciar la investigació davant la repetició d’incendis en paratges forestals pròxims al llit del riu Gorgos i en els voltants d’Alcalalí. Les primeres investigacions van revelar que els quatre incendis forestals havien tingut lloc en una única zona pròxima al riu Gorgos, en un àrea de tan sols 400 m². 

 

Un espai protegit considerat Lloc d’Interés Comunitari

La zona en la que s’havien produït els incendis era un espai protegit i catalogat com a Lloc d’Interés Comunitari (LIC) en la Red Natura 2000, ja que es tractava d’un paratge d’alt valor ecològic, un dels quasi 1.500 en Espanya que compten amb esta mateixa catalogació, i que són protegits per a garantir la supervivència  d’espècies i hàbitats.

 

La Guàrdia Civil ha comptat amb la col·laboració del Grup d’Investigació d’Incendis de la Conselleria d’Agricultura de la Generalitat Valenciana, que han ajudat a les autoritats ha determinar la suposada intencionalitat dels incendis i les similituds existents en el ‘modus operandi’ i horaris, en el que el presumpte autor dels fets causava els incidents.

 

Les exhaustives inspeccions oculars dutes a terme per l’Institut Armat al costat dels informes tècnics de causes elaborats pels agents medioambients i la col·laboració dels veïns de diferents localitats, han sigut clau per a identificar i situar, en el lloc a on s’havia iniciat el foc, a una persona amb els mateixos trets físics en tots els casos.

 

Acusat de diferents delictes

L’anàlisi de la informació obtinguda revelava que existia un nexe de connexió entre els fets investigats fins al moment i altres quatre incendis que havien tingut lloc en la mateixa zona, tres d’ells en terrenys agrícoles i l’altre en una zona pròxima a urbanitzacions residencials i cases rústiques de la localitat.

L’acusat, un home de 80 anys i de nacionalitat espanyola, ha sigut detingut com a presumpte autor de quatre incendis forestals en una zona protegida i catalogada com a Lloc d’Interés Comunitari (LIC) i de quatre delictes de danys en terreny agrícola i urbà a causa dels incendis que presumptament provocava.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’AVL rebutja la titlla tancada i manté el topònim València

L'Acadèmia Valenciana de la Llengua ha rebutjat el canvi d'accentuació proposat per l'Ajuntament i ratifica València com a nom oficial. L'informe, aprovat per àmplia majoria, s'enviarà a la Generalitat i desactiva la doble denominació Valéncia/València.

L’AVL rebutja la titlla tancada i manté el topònim València

El ple de l'AVL ha rebutjat la proposta municipal per a canviar l'accent de la ciutat i sosté la forma València. L'informe passa ara a la Generalitat.

Investiguen a un conductor per circular a 223 km/h en l’A-3 a València

La Guàrdia Civil investiga a un home de 61 anys sorprés a 223 km/h en l'A-3, a Venta del Moro. Va superar el límit en 103 km/h i afronta penes penals.

Pluges, pols en suspensió i descens de les màximes en l’últim dia de febrer en la Comunitat Valenciana

Febrer s'acomiada en la Comunitat Valenciana amb pols en suspensió en la mitat sud i pluges febles que s'estenen amb el pas de les hores. Les màximes baixen i el vent rola a nord-est.

Un sistema no invasiu mesura amb precisió les asimetries cranials en bebés i accelera el diagnòstic

Craniamed llança un programari que substituïx el craneómetro amb mesurament ràpid, precisa i exportable. Oferix els índexs CI i CVAI per a diagnòstic i seguiment.

Llevant 2-0 Alabés: Espí tomba a Sivera amb un doblet final i sosté la fe en la permanència

Un doblet de Carlos Espí en el 88 i 97 va decidir un dol que Sivera va sostindre quasi fins al final. Ryan va salvar al Llevant en la primera part i l'expulsió de Parada va canviar el guió.

Espí va tombar a Sivera amb un doblet i va mantindre visca l’esperança del Llevant

Un doblet de Carlos Espí en els minuts 88 i 97 va decidir el Llevant-Alabés després d'un pols de porters entre Ryan i Sivera. El Llevant va quedar amb 21 punts, a 4 de la salvació.

Espí derroca la muralla de Sivera amb un doblet i manté visca l’esperança del Llevant

Carlos Espí va firmar dos gols en el 88 i el 96 per a tombar a l'Alabés, amb deu des del 60. Sivera va sostindre als visitants i el Llevant va tallar la seua ratxa de cinc sense guanyar.