Atrapen al presumpte piròman de 80 anys que va provocar 4 incendis a l’interior de la Marina Alta

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a un home de 80 anys, acusat de provocar presumptament quatre incendis que han afectat a diferents terrenys forestals en la comarca de la Marina Alta (Alacant).

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, l’ancià també esta acusat de dur a terme quatre delictes de danys a conseqüència de diferents focs produïts en zones agrícoles i urbanes. Tal com pareix, el presumpte incendiari, provocava el foc als matins quan eixia a passejar.

 

La Guàrdia Civil de Xaló va iniciar la investigació davant la repetició d’incendis en paratges forestals pròxims al llit del riu Gorgos i en els voltants d’Alcalalí. Les primeres investigacions van revelar que els quatre incendis forestals havien tingut lloc en una única zona pròxima al riu Gorgos, en un àrea de tan sols 400 m². 

 

Un espai protegit considerat Lloc d’Interés Comunitari

La zona en la que s’havien produït els incendis era un espai protegit i catalogat com a Lloc d’Interés Comunitari (LIC) en la Red Natura 2000, ja que es tractava d’un paratge d’alt valor ecològic, un dels quasi 1.500 en Espanya que compten amb esta mateixa catalogació, i que són protegits per a garantir la supervivència  d’espècies i hàbitats.

 

La Guàrdia Civil ha comptat amb la col·laboració del Grup d’Investigació d’Incendis de la Conselleria d’Agricultura de la Generalitat Valenciana, que han ajudat a les autoritats ha determinar la suposada intencionalitat dels incendis i les similituds existents en el ‘modus operandi’ i horaris, en el que el presumpte autor dels fets causava els incidents.

 

Les exhaustives inspeccions oculars dutes a terme per l’Institut Armat al costat dels informes tècnics de causes elaborats pels agents medioambients i la col·laboració dels veïns de diferents localitats, han sigut clau per a identificar i situar, en el lloc a on s’havia iniciat el foc, a una persona amb els mateixos trets físics en tots els casos.

 

Acusat de diferents delictes

L’anàlisi de la informació obtinguda revelava que existia un nexe de connexió entre els fets investigats fins al moment i altres quatre incendis que havien tingut lloc en la mateixa zona, tres d’ells en terrenys agrícoles i l’altre en una zona pròxima a urbanitzacions residencials i cases rústiques de la localitat.

L’acusat, un home de 80 anys i de nacionalitat espanyola, ha sigut detingut com a presumpte autor de quatre incendis forestals en una zona protegida i catalogada com a Lloc d’Interés Comunitari (LIC) i de quatre delictes de danys en terreny agrícola i urbà a causa dels incendis que presumptament provocava.

Últimes notícies

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.

Scariolo reivindica al Reial Madrid abans de la Final Four malgrat les baixes de Tavares i Len

Sergio Scariolo afronta la Final Four de l'Eurolliga a Atenes amb il·lusió i recalca que el Reial Madrid sempre competix, malgrat les importants baixes de Walter Tavares i Alex Len en el joc interior.