Atrapen al presumpte piròman de 80 anys que va provocar 4 incendis a l’interior de la Marina Alta

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a un home de 80 anys, acusat de provocar presumptament quatre incendis que han afectat a diferents terrenys forestals en la comarca de la Marina Alta (Alacant).

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, l’ancià també esta acusat de dur a terme quatre delictes de danys a conseqüència de diferents focs produïts en zones agrícoles i urbanes. Tal com pareix, el presumpte incendiari, provocava el foc als matins quan eixia a passejar.

 

La Guàrdia Civil de Xaló va iniciar la investigació davant la repetició d’incendis en paratges forestals pròxims al llit del riu Gorgos i en els voltants d’Alcalalí. Les primeres investigacions van revelar que els quatre incendis forestals havien tingut lloc en una única zona pròxima al riu Gorgos, en un àrea de tan sols 400 m². 

 

Un espai protegit considerat Lloc d’Interés Comunitari

La zona en la que s’havien produït els incendis era un espai protegit i catalogat com a Lloc d’Interés Comunitari (LIC) en la Red Natura 2000, ja que es tractava d’un paratge d’alt valor ecològic, un dels quasi 1.500 en Espanya que compten amb esta mateixa catalogació, i que són protegits per a garantir la supervivència  d’espècies i hàbitats.

 

La Guàrdia Civil ha comptat amb la col·laboració del Grup d’Investigació d’Incendis de la Conselleria d’Agricultura de la Generalitat Valenciana, que han ajudat a les autoritats ha determinar la suposada intencionalitat dels incendis i les similituds existents en el ‘modus operandi’ i horaris, en el que el presumpte autor dels fets causava els incidents.

 

Les exhaustives inspeccions oculars dutes a terme per l’Institut Armat al costat dels informes tècnics de causes elaborats pels agents medioambients i la col·laboració dels veïns de diferents localitats, han sigut clau per a identificar i situar, en el lloc a on s’havia iniciat el foc, a una persona amb els mateixos trets físics en tots els casos.

 

Acusat de diferents delictes

L’anàlisi de la informació obtinguda revelava que existia un nexe de connexió entre els fets investigats fins al moment i altres quatre incendis que havien tingut lloc en la mateixa zona, tres d’ells en terrenys agrícoles i l’altre en una zona pròxima a urbanitzacions residencials i cases rústiques de la localitat.

L’acusat, un home de 80 anys i de nacionalitat espanyola, ha sigut detingut com a presumpte autor de quatre incendis forestals en una zona protegida i catalogada com a Lloc d’Interés Comunitari (LIC) i de quatre delictes de danys en terreny agrícola i urbà a causa dels incendis que presumptament provocava.

Últimes notícies

Les màximes cauen fins a 8 graus en la Comunitat però Llíria encara supera els 20

Les temperatures màximes descendixen de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb baixades de fins a 8 graus, encara que en punts com Llíria encara se superen els 20 graus.

Intervinguts 3.289 quilos de marihuana oculta en un contenidor en el port de València

Guàrdia Civil, Policia Nacional i Agència Tributària han interceptat en el port de València 3.289 quilos de marihuana procedent del Canadà, ocults en un contenidor en trànsit, en la major partida detectada fins ara amb eixe origen.

La jutgessa que investiga la DANA cita com a testimoni a la cap de Protecció Civil en la Comunitat Valenciana

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA en la Comunitat Valenciana ha citat com a testimoni a la cap de Protecció Civil, a un coordinador de l'Agència de Seguretat i a una treballadora de Ilunion que va estar operativa durant l'episodi.

Una partida de llesques amb ou en mal estat causa una intoxicació per salmonel·la a 89 persones a València

Un banquet celebrat a València el febrer passat va acabar amb 89 persones intoxicades per salmonel·la després de consumir llesques amb ou en mal estat, set d'elles hospitalitzades i ja donades d'alta.

Un xoc entre furgoneta i camió provoca 9 quilòmetres de retencions en l’A-7 a Paterna

Un accident entre una furgoneta i un camió en l'A-7 a l'altura de Paterna provoca nou quilòmetres de retencions en sentit Barcelona, sense víctimes mortals.

La jutgessa que investiga la DANA cita com a testimoni a la cap de Protecció Civil en la Comunitat Valenciana

La jutgessa que analitza la gestió de la DANA en la Comunitat Valenciana ha citat com a testimoni a la cap de Protecció Civil de la Delegació del Govern i a altres dos responsables vinculats a la resposta d'emergències.

La Mesa d’Educació no aconseguix frenar la vaga docent del 31 de març després de dos hores de negociació

La Conselleria d'Educació i els sindicats tanquen sense acord una reunió de més de dos hores i mantenen la vaga educativa del 31 de març a l'espera d'una nova Mesa el 16 d'abril.

Hugo Duro es veu capaç de superar el seu rècord de 13 gols amb el València

Hugo Duro, màxim golejador del València esta temporada, confia a superar el seu rècord de 13 gols i subratlla el paper de l'equip i de Mestalla en el seu millor moment com a davanter.