Atrapen al presumpte piròman de 80 anys que va provocar 4 incendis a l’interior de la Marina Alta

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a un home de 80 anys, acusat de provocar presumptament quatre incendis que han afectat a diferents terrenys forestals en la comarca de la Marina Alta (Alacant).

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, l’ancià també esta acusat de dur a terme quatre delictes de danys a conseqüència de diferents focs produïts en zones agrícoles i urbanes. Tal com pareix, el presumpte incendiari, provocava el foc als matins quan eixia a passejar.

 

La Guàrdia Civil de Xaló va iniciar la investigació davant la repetició d’incendis en paratges forestals pròxims al llit del riu Gorgos i en els voltants d’Alcalalí. Les primeres investigacions van revelar que els quatre incendis forestals havien tingut lloc en una única zona pròxima al riu Gorgos, en un àrea de tan sols 400 m². 

 

Un espai protegit considerat Lloc d’Interés Comunitari

La zona en la que s’havien produït els incendis era un espai protegit i catalogat com a Lloc d’Interés Comunitari (LIC) en la Red Natura 2000, ja que es tractava d’un paratge d’alt valor ecològic, un dels quasi 1.500 en Espanya que compten amb esta mateixa catalogació, i que són protegits per a garantir la supervivència  d’espècies i hàbitats.

 

La Guàrdia Civil ha comptat amb la col·laboració del Grup d’Investigació d’Incendis de la Conselleria d’Agricultura de la Generalitat Valenciana, que han ajudat a les autoritats ha determinar la suposada intencionalitat dels incendis i les similituds existents en el ‘modus operandi’ i horaris, en el que el presumpte autor dels fets causava els incidents.

 

Les exhaustives inspeccions oculars dutes a terme per l’Institut Armat al costat dels informes tècnics de causes elaborats pels agents medioambients i la col·laboració dels veïns de diferents localitats, han sigut clau per a identificar i situar, en el lloc a on s’havia iniciat el foc, a una persona amb els mateixos trets físics en tots els casos.

 

Acusat de diferents delictes

L’anàlisi de la informació obtinguda revelava que existia un nexe de connexió entre els fets investigats fins al moment i altres quatre incendis que havien tingut lloc en la mateixa zona, tres d’ells en terrenys agrícoles i l’altre en una zona pròxima a urbanitzacions residencials i cases rústiques de la localitat.

L’acusat, un home de 80 anys i de nacionalitat espanyola, ha sigut detingut com a presumpte autor de quatre incendis forestals en una zona protegida i catalogada com a Lloc d’Interés Comunitari (LIC) i de quatre delictes de danys en terreny agrícola i urbà a causa dels incendis que presumptament provocava.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Elx i Atlètic es creuen entre la urgència pel descens i el reinici després de la Copa

L'Atlètic de Madrid visita a l'Elx només tres dies després de perdre la final de la Copa del Rei i amb la ment posada en les semifinals de la Lliga de Campions, mentres l'equip il·licità busca escapar del descens.

Educació oferix 2.067 places docents per a 2026 amb reforç en Secundària

La Conselleria d'Educació ha presentat una oferta de 2.067 places d'ocupació pública docent per a 2026, amb especial reforç en Secundària i un augment addicional per a reduir la temporalitat.

Un missatge de Protecció Civil prova que va avisar a Emergències per la rambla de Poio durant la DANA

Un missatge remés per la responsable de Protecció Civil a la cap d'Emergències confirma que es va alertar del desbordament del barranc de Poio i de la falta de resposta al 112 durant la DANA.

Els embassaments del Xúquer i el Segura guanyen aigua mentres descendix lleugerament la mitjana nacional

Els embassaments de les conques del Xúquer i del Segura augmenten les seues reserves enfront del lleuger descens del conjunt d'Espanya, que manté una alta ocupació del 83,5%.

L’IVF llança nous préstecs bonificats per a empreses per 130 milions

L'IVF aprova dos noves línies de préstecs bonificats per 130 milions, amb un tipus fix del 1,5%, per a dotar de liquiditat a empreses i reforçar el finançament del sector primari davant la conjuntura econòmica.

Pérez Llorca reclama més renovables davant la incertesa per la guerra a l’Iran

Pérez Llorca defén reforçar la generació d'energies renovables per a blindar el subministrament en la Comunitat Valenciana davant la inestabilitat per la guerra a l'Iran i l'impacte en els preus.

El nou Pla de Vivenda incorporarà una clàusula antifrau en les adjudicacions

El Ministeri de Vivenda incorpora una clàusula antifrau en el Pla 2026-2030 per a garantir adjudicacions objectives i transparents després de les irregularitats detectades a Alacant.

Compromís proposa que les vivendes públiques s’adjudiquen per sorteig per a evitar favoritismes

Compromís registra en Les Corts una llei perquè les vivendes de protecció oficial s'adjudiquen per sorteig i mantinguen el seu caràcter públic permanent, després de les irregularitats detectades a Alacant.