Atrapen al presumpte piròman de 80 anys que va provocar 4 incendis a l’interior de la Marina Alta

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a un home de 80 anys, acusat de provocar presumptament quatre incendis que han afectat a diferents terrenys forestals en la comarca de la Marina Alta (Alacant).

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, l’ancià també esta acusat de dur a terme quatre delictes de danys a conseqüència de diferents focs produïts en zones agrícoles i urbanes. Tal com pareix, el presumpte incendiari, provocava el foc als matins quan eixia a passejar.

 

La Guàrdia Civil de Xaló va iniciar la investigació davant la repetició d’incendis en paratges forestals pròxims al llit del riu Gorgos i en els voltants d’Alcalalí. Les primeres investigacions van revelar que els quatre incendis forestals havien tingut lloc en una única zona pròxima al riu Gorgos, en un àrea de tan sols 400 m². 

 

Un espai protegit considerat Lloc d’Interés Comunitari

La zona en la que s’havien produït els incendis era un espai protegit i catalogat com a Lloc d’Interés Comunitari (LIC) en la Red Natura 2000, ja que es tractava d’un paratge d’alt valor ecològic, un dels quasi 1.500 en Espanya que compten amb esta mateixa catalogació, i que són protegits per a garantir la supervivència  d’espècies i hàbitats.

 

La Guàrdia Civil ha comptat amb la col·laboració del Grup d’Investigació d’Incendis de la Conselleria d’Agricultura de la Generalitat Valenciana, que han ajudat a les autoritats ha determinar la suposada intencionalitat dels incendis i les similituds existents en el ‘modus operandi’ i horaris, en el que el presumpte autor dels fets causava els incidents.

 

Les exhaustives inspeccions oculars dutes a terme per l’Institut Armat al costat dels informes tècnics de causes elaborats pels agents medioambients i la col·laboració dels veïns de diferents localitats, han sigut clau per a identificar i situar, en el lloc a on s’havia iniciat el foc, a una persona amb els mateixos trets físics en tots els casos.

 

Acusat de diferents delictes

L’anàlisi de la informació obtinguda revelava que existia un nexe de connexió entre els fets investigats fins al moment i altres quatre incendis que havien tingut lloc en la mateixa zona, tres d’ells en terrenys agrícoles i l’altre en una zona pròxima a urbanitzacions residencials i cases rústiques de la localitat.

L’acusat, un home de 80 anys i de nacionalitat espanyola, ha sigut detingut com a presumpte autor de quatre incendis forestals en una zona protegida i catalogada com a Lloc d’Interés Comunitari (LIC) i de quatre delictes de danys en terreny agrícola i urbà a causa dels incendis que presumptament provocava.

Últimes notícies

Volkswagen tria València per a estrenar l’ID.Polo, el seu urbà elèctric fet a Espanya

Volkswagen ha presentat a València l’ID.Polo, el seu primer urbà 100 % elèctric fabricat a Espanya, amb un preu d’eixida de 17.900 euros. El model manté l’ADN clàssic del Polo i oferix fins a 449 quilòmetres d’autonomia.

Gueye destaca la seua versatilitat i potència física en el seu aterratge al València Basket

L’ala-pívot Mouhamadou Gueye s’ha presentat com a nou jugador del València Basket destacant la seua versatilitat i capacitat atlètica, que confia que li permetran tindre un impacte immediat en el Roig Arena. El jugador, que afronta la seua primera experiència a Europa, ha assegurat que el procés d’adaptació avança de manera positiva gràcies al suport del vestidor.

Rodri demana perdó al vestidor del València pel seu comentari despectiu

Rodri Hernández ha telefonat al capità del València, José Luis Gayà, per a demanar perdó pels comentaris despectius que va fer a la banqueta de Mestalla, captats pel programa 'El Día Después'. El migcampista del Barcelona havia qualificat els jugadors valencianistes de 'molt roïns' i 'molt fluixos' durant el partit que va acabar amb un 0-5.

El port d’Alacant mou més de 2,2 milions de tones fins a agost

El port d’Alacant ha mogut 2,23 milions de tones fins a agost i ha incrementat un 32% el trànsit de contenidors, reforçant el seu paper logístic.

Extingit l’incendi de la Devesa de El Saler després de gairebé dues setmanes

Els Bombers de València han donat per extingit l’incendi forestal declarat el 27 d’agost a la Devesa de El Saler, que ha cremat 37 hectàrees i va obligar a desallotjar 160 persones. L’Ajuntament recorda que el foc va ser intencionat i posa el focus ara en la recuperació de la zona.

Barrachina reclama a Madrid les obres pendents per protegir els rius després de la dana

El conseller Miguel Barrachina ha exigit al Govern espanyol que execute les obres de protecció de causos pendents després de la dana d’octubre de 2024, mentres la Generalitat assumix actuacions que són competència estatal en diversos municipis de la província de València.

Ford defensa l’acord amb Geely a Almussafes davant les crítiques de Trump

Ford ha eixit al pas de les crítiques del Govern de Donald Trump per la seua col·laboració amb empreses xineses i ha defensat amb fermesa l’acord amb Geely per al futur de la planta d’Almussafes, clau per a milers de llocs de treball.

UGT porta al Govern central la denúncia per la ‘policia del pensament’ educativa del Consell

UGT Serveis Públics PV ha demanat empara a l’Alta Inspecció Educativa de l’Estat davant els nous rols assignats pel Consell a la inspecció educativa, que el sindicat veu com una ‘policia del pensament’ en la Comunitat Valenciana.