16.9 C
València
Divendres, 17 octubre, 2025

Aïllen a 400 interns de la presó de Villena per un positiu per Covid-19 d’un monitor

 

La presó de Villena, en la comarca de l’Alt Vinalopó (Alacant), ha aïllat quatre mòduls en els que conviuen uns 400 presos després de saber-se que un monitor d’un dels tallers productius ha donat positiu per Covid-19, segons han confirmat des d’Institucions Penitenciàries (IIPP) a Europa Press, que han matisat que es tracta d’una mesura preventiva.

 

Ha sigut este dimecres quan este monitor ha comunicat que havia donat positiu en una prova de coronavirus i, després d’això, s’ha decidit aïllar a tots aquells interns que havien estat en contacte amb ell en els seus corresponents mòduls. També s’han tancat els tallers de la presó i s’ha posat el positiu en coneixement de les autoritats sanitàries.

 

Des de l’IIPP han explicat que esta mesura d’aïllament té la intenció de frenar i previndre l’extensió del Covid-19 entre els reclusos de l’establiment penitenciari alacantí. Els interns aïllats en els seus corresponents mòduls, han explicat les mateixes fonts, fan vida normal sense estar en contacte amb els companys d’altres mòduls ni practicar activitats comunes.

 

D’esta forma, els presos seguiran confinats de moment. No es tracta d’un brot, han insistit des d’Institucions Penitenciàries, sinó d’un positiu en un monitor que requerix mesures preventives entre els interns.

Últimes notícies

Cap de setmana amb temperatures estables en la Comunitat Valenciana i opció de pluges el diumenge

Pocs canvis tèrmics en tota la Comunitat Valenciana. El diumenge podrien aparéixer pluges febles i disperses en el terç nord al final del dia.

Roca Rei arrasa a València amb quatre premis per les seues faenes en Falles

Roca Rei va ser el gran triomfador dels Premis Taurins de la Diputació en sumar quatre guardons per Falles 2024 i 2025. La plaça reobrirà per a Falles 2026 després de la seua renovació.

Compromís exigix responsabilitats per la brutalitat policial en la protesta per Gaza a València

Compromís exigix a la delegada del Govern que depure responsabilitats pel que qualifica de brutalitat policial en la protesta per Gaza davant el Roig Arena. Va haver-hi cinc detinguts i diversos ferits lleus després de les càrregues.

Mazón es mostra optimista amb el futur de Ford a Almussafes després de reunir-se amb la direcció

El president va traslladar un missatge de confiança després de conéixer el pla de transició, electrificació i formació de la planta. L'empresa manté la seua aposta per Almussafes.

La sala Iturbi del Palau de la Música reobri després de les obres del sostre

La sala Iturbi del Palau de la Música reobri després de reparar el fals sostre i obri la temporada amb l'Orquestra de València. Les obres han reforçat ancoratges i panells i mantenen l'acústica.

Presó provisional sense fiança per a tres detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Una jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres jóvens per la pallissa a un xic de 18 anys a les portes d'una discoteca a Alacant. Se'ls investiga per temptativa d'homicidi; un quart detingut, menor, passa a la Fiscalia de Menors.

La Guàrdia Civil aporta la gravació que situa el màxim de pluja rumb a la Regió muntanyenca de Conca el 29-O

La Guàrdia Civil remet al jutjat la crida de les 16.16 del 29-O en la qual Aemet va traslladar a Emergències que el màxim de precipitació es movia cap a la Regió muntanyenca de Conca. La sonorització d'un contingut ja transcrit reaviva la polèmica sobre els avisos d'aquell dia.

La Guàrdia Civil lliurament a la jutgessa la crida que va situar la pluja cap a Conca el 29-O

La Guàrdia Civil aporta al jutjat la gravació de les 16.16 en plena DANA, on es preveu el desplaçament del màxim de precipitació cap a Conca. L'àudio busca aclarir què es va comunicar i en quin moment.