Aïllen a 400 interns de la presó de Villena per un positiu per Covid-19 d’un monitor

 

La presó de Villena, en la comarca de l’Alt Vinalopó (Alacant), ha aïllat quatre mòduls en els que conviuen uns 400 presos després de saber-se que un monitor d’un dels tallers productius ha donat positiu per Covid-19, segons han confirmat des d’Institucions Penitenciàries (IIPP) a Europa Press, que han matisat que es tracta d’una mesura preventiva.

 

Ha sigut este dimecres quan este monitor ha comunicat que havia donat positiu en una prova de coronavirus i, després d’això, s’ha decidit aïllar a tots aquells interns que havien estat en contacte amb ell en els seus corresponents mòduls. També s’han tancat els tallers de la presó i s’ha posat el positiu en coneixement de les autoritats sanitàries.

 

Des de l’IIPP han explicat que esta mesura d’aïllament té la intenció de frenar i previndre l’extensió del Covid-19 entre els reclusos de l’establiment penitenciari alacantí. Els interns aïllats en els seus corresponents mòduls, han explicat les mateixes fonts, fan vida normal sense estar en contacte amb els companys d’altres mòduls ni practicar activitats comunes.

 

D’esta forma, els presos seguiran confinats de moment. No es tracta d’un brot, han insistit des d’Institucions Penitenciàries, sinó d’un positiu en un monitor que requerix mesures preventives entre els interns.

Últimes notícies

L’exposició del MARQ sobre canibalisme ritual supera els 55.000 visitants

La mostra Rituals de pastors del MARQ, centrada en el primer cas documentat de canibalisme funerari no violent en el sud-est peninsular, ha rebut més de 55.000 visitants.

Demanen 12 anys i 8 mesos de presó a un home per intentar matar a la seua exparella a Alacant

La Fiscalia sol·licita 12 anys i 8 mesos de presó per a un home acusat d'intentar matar a la seua exparella a Alacant, malgrat tindre en vigor una orde d'allunyament. L'acusat hauria irromput en la vivenda, l'hauria amenaçada de mort i tractat d'apunyalar-la en el pit i abdomen.

Inici de setmana estable en la Comunitat Valenciana amb pujada de temperatures i ruixats aïllats

La Comunitat Valenciana comença la setmana amb temps en general poc nuvolós i estable, lleuger ascens de les temperatures i possibilitat de ruixats aïllats a l'interior i zones del litoral.

Que condisca l’exemple de Luis García Montero

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa que Espanya ha de reconéixer millor la seua pluralitat lingüística

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.