9.7 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

Aïllen a 400 interns de la presó de Villena per un positiu per Covid-19 d’un monitor

 

La presó de Villena, en la comarca de l’Alt Vinalopó (Alacant), ha aïllat quatre mòduls en els que conviuen uns 400 presos després de saber-se que un monitor d’un dels tallers productius ha donat positiu per Covid-19, segons han confirmat des d’Institucions Penitenciàries (IIPP) a Europa Press, que han matisat que es tracta d’una mesura preventiva.

 

Ha sigut este dimecres quan este monitor ha comunicat que havia donat positiu en una prova de coronavirus i, després d’això, s’ha decidit aïllar a tots aquells interns que havien estat en contacte amb ell en els seus corresponents mòduls. També s’han tancat els tallers de la presó i s’ha posat el positiu en coneixement de les autoritats sanitàries.

 

Des de l’IIPP han explicat que esta mesura d’aïllament té la intenció de frenar i previndre l’extensió del Covid-19 entre els reclusos de l’establiment penitenciari alacantí. Els interns aïllats en els seus corresponents mòduls, han explicat les mateixes fonts, fan vida normal sense estar en contacte amb els companys d’altres mòduls ni practicar activitats comunes.

 

D’esta forma, els presos seguiran confinats de moment. No es tracta d’un brot, han insistit des d’Institucions Penitenciàries, sinó d’un positiu en un monitor que requerix mesures preventives entre els interns.

Últimes notícies

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.