6.7 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Ana Julia Quezada: el perfil psicològic de la culpable de la mort del Gabriel

Perfilamos a la asesina de Gabriel.

Descobrim el perfil psicològic de la dona que va matar el Gabriel | Cedida

 

L’Ana Julia Quezada, assassina del menut Gabriel, passà ahir a disposició judicial. La desaparició de l’infant que aquestes últimes setmanes ha tingut a tot el país amb l’ai al cor ha tingut un final molt tràgic.

 

Pocs dies després que es produïra la desaparició del menut i a causa de la ‘troballa’ de la dona de la samarreta del xiquet, la Guàrdia Civil ja vigilava de prop l’autora confessa del crim. En aquest article intentarem esbrinar el perfil psicològic de l’assassina del Gabriel, per poder comprendre millor els seus moviments durant els dies que va durar la investigació al voltant d’aquest afer.

 

 

Els 5 elements essencials per provar d’entendre la psique de la dona

Un cop l’Ana Julia ja havia estat detinguda, els guàrdies civils que la van acompanyar en la reconstrucció del crim no van poder passar per alt el relat sorprenentment fred que va fer l’Ana Julia dels fets que havien tingut lloc dies abans, quan havia posat fi a la vida del Gabriel i havia amagat el seu cadàver durant molts dies a la finca de Rodalquilar on ara tenia lloc la narració pas per pas de l’assassinat.

 

Ara bé, a banda d’aquesta mena d’apatia recurrent, han sortit a la llum altres trets de la personalitat de l’assassina de Níjar. Encara que ens fonamentarem en dades aparegudes en diversos mitjans de comunicació, no podem oblidar que el cas segueix estant obert, cosa que fa que no puguem expressar-nos en termes concloents ni absoluts, sinó derivats d’hipòtesis.

1. És capaç d’actuar davant dels mitjans de comunicació

Des del principi del cas, han sorprès les mostres d’inquietud exagerades davant les càmeres dels mitjans de comunicació durant les emissions en directe on es filmava el cercle més proper del xiquet —membres de la família i diversos amics i coneguts. Crida molt l’atenció que en les imatges on l’Ana Julia apareixia en primer pla totalment afligida, la dona es deixava veure fent tendres abraçades i mostrant altres gestos d’afecte amb el seu company sentimental, el pare de Gabriel, o mirant de no posar-se a plorar de manera imminent.

 

Aquesta pretesa aflicció xocava molt amb la incomoditat que semblava sentir l’Ana Julia quan les càmeres només la mostraven a ella, en moments que no es veiera que estava sent molt atenta amb l’Ángel David. En aquestes ocasions, provava d’evitar ser el centre d’atenció afirmant que els periodistes no la deixaven respirar i fent una crida a centrar tots els esforços en la recerca del menut.

2. Recorre als enganys

Durant els dies que ha durat la investigació, l’Ana Julia ha dit moltes mentides: en primer lloc, cal destacar que, quan els agents de la Guàrdia Civil encarregats del cas van sol·licitar a tots els familiars de la víctima que entregaren els seus mòbils amb la intenció de traçar les posicions exactes de cadascun d’ells el dia de la desaparició del menut, la dona s’hi va negar. Va enganyar els agents dient-los que havia perdut el telèfon un dels dies que havia sortit a buscar el xiquet. A banda, els policies van demanar-li el seu segon telèfon que —quina casualitat!— també va desaparèixer de forma misteriosa.

 

Com han revelat les investigacions, l’Ana Julia sempre va saber on era el cadàver del xiquet. Ara bé, quan l’entrevistaven es limitava a suplicar que qui se l’haguera endut no li fera cap mal, destacant la innocència i el caràcter dolç del xiquet. La seua estratègia es basava en intentar passar per una altra víctima del patiment que provocava la desaparició del Gabriel.

 

L’Ana Julia també va recórrer a un altre engany que sembla que prompte no s’aguantarà per enlloc: quan va explicar la primera versió de l’assassinat, va indicar que el Gabriel era qui l’havia atacat primer. En concret, va afirmar que el xiquet li havia volgut fer mal amb una destral, però que ella li havia pres l’arma, l’havia colpejat al cap fent-li perdre el coneixement i, finalment, l’havia asfixiat. Aquestes declaracions va fer-les per intentar reduir el temps de la seua condemna, si mai algú arribava a creure —encara que coste molt— que va matar l’infant en defensa pròpia i no de manera premeditada.

 

 

Imagen de archivo de Gabriel Cruz Ramírez.

Imagen de archivo de Gabriel Cruz Ramírez. | Cedida

 

3. Presenta un historial amb punts foscos

Les sospites sobre l’Ana Julia que tenien els guàrdies civils i els professionals investigadors de la UCO es van intensificar quan van descobrir l’expedient de defuncions que hi havia hagut al seu cercle més proper uns anys enrere: la dona li va buidar els comptes bancaris al seu exmarit malalt terminal de càncer quan aquest va traspassar. A més, una filla de tan sols 4 anys de l’Ana Julia va morir de manera poc clara l’any 1996 —segons la dona, afectada per una greu depressió.

 

Arran de la desaparició del Gabriel, s’ha reobert aquest últim cas relacionat amb la filla de la dona per esclarir els fets i saber si realment va ser un accident o no. Si no ho fos, el crim del Gabriel afegiria un altre nom a la llista d’individus difunts que molestaven l’Ana Julia a l’hora d’obtenir allò que volia i satisfer el seu propi interès.

Últimes notícies

Atzeneta del Maestrat ha registrat ratxes de 63 km/h i Morella de 56 km/h

L'interior de Castelló ha concentrat les ratxes més intenses de la jornada, amb 63 km/h a Atzeneta del Maestrat i 56 km/h a Morella. L'avís groc per vent del nord-oest seguix actiu fins al matí del dijous en diferents punts de la província.

La dana d’octubre va disparar en 2024 la factura per catàstrofes a Espanya fins a 11.330 milions

La factura per catàstrofes a Espanya va ascendir en 2024 a 11.330 milions, més del doble que en 2023, per l'impacte de la dana d'octubre. El cost assegurat es va disparar i el colp econòmic va aconseguir també al PIB i a les emergències.

Controlat l’incendi sense ferits a l’hospital Saint Lucia de Cartagena; demanen auditar la seua façana ventilada

El foc s'ha iniciat en una terrassa, s'ha propagat per la façana pel vent i s'ha controlat en 20 minutos, sense ferits. S'han evacuat 113 pacients i sindicats i PSOE han demanat auditories i retirada de materials inflamables.

El Consorci de Compensació d’Assegurances supera els 4.000 milions en indemnitzacions per la DANA

El Consorci de Compensació d'Assegurances ha superat els 4.000 milions en pagaments per la DANA. Ha gestionat el 98,3% de 250.946 sol·licituds i manté 4.276 pendents.

Robo i trobo

Leo Giménez es lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa el valencià viu i tradicional, reivindica paraules autèntiques que alguns sectors han qualificat erròniament de vulgars o castellanitzants, i critica una visió purista que se separa de la parla

Braxton Key evita una lesió greu de genoll i estarà diversos dies al marge

Les proves van descartar danys importants en el genoll de l'ala pivot del València Basket, que seguirà uns dies apartat mentres completa rehabilitació.

Aldaia se suma a un projecte per a atendre les persones sense llar afectades per la DANA

Aldaia s'ha sumat a una iniciativa per a analitzar l'impacte de la DANA en el sensellarisme i orientar respostes públiques. Este dijous 27 hi haurà un recompte nocturn amb l'equip municipal i voluntariat, també en onze municipis pròxims.

Braxton Key evita una lesió greu de genoll però estarà diversos dies apartat

L'ala pivot del València Basket va caure en l'últim quart davant el Bayern i les proves van descartar una lesió de gravetat. Seguirà rehabilitació i el seu retorn dependrà de l'evolució.