15.3 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

Tres ancianes rescatades en un incendi al seu habitatge de València

Dos agents de la Policia Nacional han auxiliat i evacuat tres dones de 70, 83 i 89 anys que eren a l’interior de la seua vivenda, la qual estava totalment plena de fum, després d’ incendiar-se fortuïtament la cuina.

Van evacuar les dones, dos amb mobilitat reduïda i les van assistir fins a l’arribada dels indicatius de bombers i sanitaris.

Els fets van passar cap a les onze menys deu de la nit, quan els agents que feien tasques de prevenció van ser alertats per la Sala del 091 perquè es dirigiren a un domicili al districte valencià d’Exposició, on pel que sembla estava eixint molt fum i feia olor de cremat.

Els agents es van dirigir immediatament al lloc, observant en arribar molt fum i una forta olor de cremat al carrer, accedint a l’edifici i després de pujar per les escales van observar com un dels habitatges tenia la porta semi oberta i emanava abundant fum d’aquesta. Els agents es van identificar i van cridar a l’interior si hi havia algú, obtenint com a resposta diversos crits d’auxili, i van entrar sense dilació, protegint-se les vies respiratòries per auxiliar les víctimes.

Una vegada al seu interior, van observar com l’habitatge estava completament ple de fum, trobant a la cuina una dona gran que presentava una cremada a la part superior del cap i en una de les mans, per la qual cosa ràpidament la van evacuar al replà de la finca, manifestant-los als agents que a l’interior de l’habitatge hi havia dos companyes d’edat avançada i mobilitat reduïda.

Per això, sense dubtar-ho, els policies van tornar a entrar, trobant al saló dos dones d’edat avançada que cridaven que no podien respirar, havent de ser evacuades als braços pels agents.

Una vegada van estar fora de perill les víctimes, i després de l’arribada dels bombers que van assegurar la vivenda i van confirmar que la cuina es trobava completament calcinada, els policies van esbrinar que mentre dos de les víctimes dormien, una altra que es trobava desperta hauria començat a olorar fum, dirigint-se a la cuina de la qual eixien flamarades, intentant sufocar ella mateixa l’incendi amb una manta, patint en aquest moment, cremades en mans i part superior del cap.

Finalment, dos de les víctimes després de ser ateses al lloc pels serveis sanitaris van ser traslladades a hospitals de la capital del Túria per ser assistides, una per cremades a la mà i al davant i una altra per una intoxicació respiratòria.

Últimes notícies

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.

Van intentar ocupar la vivenda dos vegades: els detinguts pels homicidis a Elx han passat a disposició judicial

Els dos sospitosos, de 19 i 35 anys i de nacionalitat polonesa, han passat a disposició judicial després d'hores atrinxerats en una casa de la pedania de la Marina. Abans havien intentat ocupar la vivenda dos vegades; l'agressió va deixar dos morts i un ferit greu.

Pérez Llorca condemna les pintades en la seu del PP de Finestrat i crida a rebutjar-les

El president ha censurat les pintades en la seu del PP de Finestrat i ha demanat a tots els partits que les condemnen. El PPCV també ha mostrat el seu rebuig.

2025 ha confirmat a l’esport valencià com a motor de reconstrucció després de la dana

La resposta de l'esport en 2025 s'ha convertit en un exemple de solidaritat després de la dana de 2024: més de deu milions mobilitzats i quasi totes les instal·lacions recuperades. Només El Palleter, a Paiporta, espera una reconstrucció total per la seua complexitat.

El Banc d’Aliments i el València CF renoven la seua labor solidària amb la ‘Nit de Nadal’

El València CF, a través de la seua fundació, ha reeditat la 'Nit de Nadal' al costat del Banc d'Aliments amb repartiment de productes nadalencs i joguets. L'acció reforça el seu compromís social i l'acompanyament a famílies en estes dates.

Obres i finançament del Nou Mestalla marquen el 2025 del València amb Kiat Lim

El València va reactivar les obres del Nou Mestalla i va tancar un finançament clau per a completar l'estadi i reestructurar el seu deute. L'any també va estar marcat per la presidència de Kiat Lim i una junta amb crítiques de part de l'afició.