10 C
València
Dimecres, 25 febrer, 2026

Tres ancianes rescatades en un incendi al seu habitatge de València

Dos agents de la Policia Nacional han auxiliat i evacuat tres dones de 70, 83 i 89 anys que eren a l’interior de la seua vivenda, la qual estava totalment plena de fum, després d’ incendiar-se fortuïtament la cuina.

Van evacuar les dones, dos amb mobilitat reduïda i les van assistir fins a l’arribada dels indicatius de bombers i sanitaris.

Els fets van passar cap a les onze menys deu de la nit, quan els agents que feien tasques de prevenció van ser alertats per la Sala del 091 perquè es dirigiren a un domicili al districte valencià d’Exposició, on pel que sembla estava eixint molt fum i feia olor de cremat.

Els agents es van dirigir immediatament al lloc, observant en arribar molt fum i una forta olor de cremat al carrer, accedint a l’edifici i després de pujar per les escales van observar com un dels habitatges tenia la porta semi oberta i emanava abundant fum d’aquesta. Els agents es van identificar i van cridar a l’interior si hi havia algú, obtenint com a resposta diversos crits d’auxili, i van entrar sense dilació, protegint-se les vies respiratòries per auxiliar les víctimes.

Una vegada al seu interior, van observar com l’habitatge estava completament ple de fum, trobant a la cuina una dona gran que presentava una cremada a la part superior del cap i en una de les mans, per la qual cosa ràpidament la van evacuar al replà de la finca, manifestant-los als agents que a l’interior de l’habitatge hi havia dos companyes d’edat avançada i mobilitat reduïda.

Per això, sense dubtar-ho, els policies van tornar a entrar, trobant al saló dos dones d’edat avançada que cridaven que no podien respirar, havent de ser evacuades als braços pels agents.

Una vegada van estar fora de perill les víctimes, i després de l’arribada dels bombers que van assegurar la vivenda i van confirmar que la cuina es trobava completament calcinada, els policies van esbrinar que mentre dos de les víctimes dormien, una altra que es trobava desperta hauria començat a olorar fum, dirigint-se a la cuina de la qual eixien flamarades, intentant sufocar ella mateixa l’incendi amb una manta, patint en aquest moment, cremades en mans i part superior del cap.

Finalment, dos de les víctimes després de ser ateses al lloc pels serveis sanitaris van ser traslladades a hospitals de la capital del Túria per ser assistides, una per cremades a la mà i al davant i una altra per una intoxicació respiratòria.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.