Rescaten a un senderista ferit en les Foietes de Quatretonda

 

Diferents efectius del Consorci de Bombers de València han rescatat este migdia de dimecres, 10 de març, a un home a una zona rural de la localitat de Quatretonda, en la comarca de la Vall d’Albaida (València).

 

L’avís es va rebre cap a les 15:22 hores del dimecres. L’home es va trobar indispost mentres practicava senderisme amb un company, en el turó de Les Foietes de la localitat, motiu pel que l’acompanyant va alertar als servicis d’emergència.

 

 

Fins a la zona del rescat van accedir el Grup de Rescat en Altura, GERA, del Consorci, sergent de bombers d’Alzira, en la comarca de la Ribera (València), i un helicòpter de rescat de Generalitat Valenciana. Finalment els rescatadors del GERA, junt amb l’helicòpter, van evacuar el senderista per via aèria fins al punt a on l’esperaven els mitjans sanitaris. Una volta allí, els equips mèdics van assistir al senderista.

 

El Consorci Provincial de Bombers de València

El Consorci Provincial de Bombers de València està integrat funcionalment i econòmicament per la Diputació de València, que aporta el 50% del pressupost, la Generalitat Valenciana, que aporta el 30%, mentres que els Ajuntaments de l’àrea operativa corren amb el 20% d’estes despeses. No obstant això, l’aportació dels municipis amb menys de 5.000 habitants recau també sobre la Diputació de València, en disposar de menys recursos.

 

El Consorci per al Servei de Prevenció i Extinció d’Incendis i Salvament és un Consorci entre la Generalitat Valenciana, la Diputació Provincial i els municipis de la província de València.

 

En els seus 25 anys de trajectòria, el Consorci Provincial de Bombers de València s’ha consolidat com un dels servicis d’emergències més importants d’Espanya, amb una cobertura territorial de 10.671,48 quilòmetres quadrats, 5.819 quilòmetres quadrats de massa forestal, més de 3.000 quilòmetres de carreteres, 1.700.829 vehicles i prop de 184.483 empreses comptabilitzades en tota la província de València.

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.