Rescaten a un senderista ferit en les Foietes de Quatretonda

 

Diferents efectius del Consorci de Bombers de València han rescatat este migdia de dimecres, 10 de març, a un home a una zona rural de la localitat de Quatretonda, en la comarca de la Vall d’Albaida (València).

 

L’avís es va rebre cap a les 15:22 hores del dimecres. L’home es va trobar indispost mentres practicava senderisme amb un company, en el turó de Les Foietes de la localitat, motiu pel que l’acompanyant va alertar als servicis d’emergència.

 

 

Fins a la zona del rescat van accedir el Grup de Rescat en Altura, GERA, del Consorci, sergent de bombers d’Alzira, en la comarca de la Ribera (València), i un helicòpter de rescat de Generalitat Valenciana. Finalment els rescatadors del GERA, junt amb l’helicòpter, van evacuar el senderista per via aèria fins al punt a on l’esperaven els mitjans sanitaris. Una volta allí, els equips mèdics van assistir al senderista.

 

El Consorci Provincial de Bombers de València

El Consorci Provincial de Bombers de València està integrat funcionalment i econòmicament per la Diputació de València, que aporta el 50% del pressupost, la Generalitat Valenciana, que aporta el 30%, mentres que els Ajuntaments de l’àrea operativa corren amb el 20% d’estes despeses. No obstant això, l’aportació dels municipis amb menys de 5.000 habitants recau també sobre la Diputació de València, en disposar de menys recursos.

 

El Consorci per al Servei de Prevenció i Extinció d’Incendis i Salvament és un Consorci entre la Generalitat Valenciana, la Diputació Provincial i els municipis de la província de València.

 

En els seus 25 anys de trajectòria, el Consorci Provincial de Bombers de València s’ha consolidat com un dels servicis d’emergències més importants d’Espanya, amb una cobertura territorial de 10.671,48 quilòmetres quadrats, 5.819 quilòmetres quadrats de massa forestal, més de 3.000 quilòmetres de carreteres, 1.700.829 vehicles i prop de 184.483 empreses comptabilitzades en tota la província de València.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa més de 7.000 hectàrees i força milers d’evacuats

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat un poc més de 7.000 hectàrees i ha obligat a evacuar 16.000 persones i a confinar-ne 64.000, segons el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama.

Agraïment a Aragó, Balears i Catalunya per reforçar l’extinció a la Vall d’Uixó

El president Juanfran Pérez Llorca ha agraït a Aragó, Balears i Catalunya el ràpid enviament de mitjans al foc de la Vall d’Uixó, que ja ha cremat 7.000 hectàrees.

La Venus romana de la platja de l’Almadrava es posa en mans d’un gran expert

L’Ajuntament d’Alacant ha encomanat al catedràtic d’Arqueologia José Miguel Noguera l’estudi exhaustiu de la Venus romana trobada a la platja de l’Almadrava. La peça, una cabeça de marbre del segle II dC, ja es considera clau per a la història de la ciutat.

Cauen tres traficants amb milers de pastilles de droga sintètica a l’AP-7

Tres hòmens de 26 a 34 anys han sigut detinguts a l’AP-7, a l’altura de Pilar de la Horadada, amb més d’11 quilos de metanfetamina en pastilles amagats al maleter del cotxe.

Trenta mitjans aeris es bolquen en l’incendi de la Vall d’Uixó després de cremar 6.500 hectàrees

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha calcinat 6.500 hectàrees des de dissabte i este dilluns compta amb 30 mitjans aeris, en un dia d’alt risc d’incendis a tota la Comunitat Valenciana.

Oratge estable i lleuger descens de temperatures a l’interior d’Alacant

La última setmana de juliol comença en la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos o rasos i un lleuger descens de les màximes a l’interior d’Alacant, mentre que en zones de València i Castelló pujaran lleugerament.

Tercer dia d’incendi a la Vall d’Uixó amb 6.500 hectàrees calcinades i 80.000 persones afectades

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó enceta el tercer dia actiu amb 6.500 hectàrees calcinades, 16.000 persones evacuades i 64.000 confinades a tres municipis.

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.