Rescaten a un senderista ferit en les Foietes de Quatretonda

 

Diferents efectius del Consorci de Bombers de València han rescatat este migdia de dimecres, 10 de març, a un home a una zona rural de la localitat de Quatretonda, en la comarca de la Vall d’Albaida (València).

 

L’avís es va rebre cap a les 15:22 hores del dimecres. L’home es va trobar indispost mentres practicava senderisme amb un company, en el turó de Les Foietes de la localitat, motiu pel que l’acompanyant va alertar als servicis d’emergència.

 

 

Fins a la zona del rescat van accedir el Grup de Rescat en Altura, GERA, del Consorci, sergent de bombers d’Alzira, en la comarca de la Ribera (València), i un helicòpter de rescat de Generalitat Valenciana. Finalment els rescatadors del GERA, junt amb l’helicòpter, van evacuar el senderista per via aèria fins al punt a on l’esperaven els mitjans sanitaris. Una volta allí, els equips mèdics van assistir al senderista.

 

El Consorci Provincial de Bombers de València

El Consorci Provincial de Bombers de València està integrat funcionalment i econòmicament per la Diputació de València, que aporta el 50% del pressupost, la Generalitat Valenciana, que aporta el 30%, mentres que els Ajuntaments de l’àrea operativa corren amb el 20% d’estes despeses. No obstant això, l’aportació dels municipis amb menys de 5.000 habitants recau també sobre la Diputació de València, en disposar de menys recursos.

 

El Consorci per al Servei de Prevenció i Extinció d’Incendis i Salvament és un Consorci entre la Generalitat Valenciana, la Diputació Provincial i els municipis de la província de València.

 

En els seus 25 anys de trajectòria, el Consorci Provincial de Bombers de València s’ha consolidat com un dels servicis d’emergències més importants d’Espanya, amb una cobertura territorial de 10.671,48 quilòmetres quadrats, 5.819 quilòmetres quadrats de massa forestal, més de 3.000 quilòmetres de carreteres, 1.700.829 vehicles i prop de 184.483 empreses comptabilitzades en tota la província de València.

Últimes notícies

Els desallotjaments a El Saler continuen mentre l’incendi seguix actiu

Els desallotjaments per l’incendi forestal d’El Saler, que ja ha cremat 37 hectàrees, continuaran fins que el foc es puga estabilitzar. En l’extinció treballen deu mitjans aeris, 40 terrestres i més de 270 professionals, segons el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama.

Continua la recerca d’un home desaparegut al pantà de Bellús

Els servicis d’emergència continuen buscant des de dijous de vesprada un home desaparegut al pantà de Bellús, a la comarca de la Vall d'Albaida. En l’operatiu participen brigades forestals, drons, mitjans aeris, Guàrdia Civil i voluntariat especialitzat.

L’incendi de la Devesa de El Saler es manté estable i el perímetre queda contés

Els mitjans aeris han représ este matí les tasques d’extinció a la Devesa de El Saler, on l’incendi forestal declarat dijous es manté estable i amb el perímetre contés. Fins anit s’havien cremat 31,38 hectàrees i els efectius terrestres han treballat sense parar durant tota la nit.

Naix en Bioparc una cria de duiker roig de Natal i reforça el seu paper clau en la protecció d’esta espècie

Bioparc València ha anunciat el naixement d’una nova cria de duiker roig de Natal, una femella, i consolida el parc com a referent europeu en la protecció d’este antílop amenaçat, amb 12 naixements des de la seua obertura.

Descens de les màximes i ruixats dèbils al sud de la Comunitat este divendres

Este divendres s’espera cel poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, amb ruixats dèbils possibles al sud i temperatures màximes en descens. El dissabte continuaran els cels tranquils, amb mínimes més baixes i canvis lleugers en les màximes segons la zona.

Més de 160 veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler passen la nit a la Fonteta

Un total de 161 persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims han passat la nit al pavelló de la Fonteta, mentres continuen els treballs d’extinció i les principals carreteres de la zona seguixen tallades.

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.