Carmen Lamela estudia afegir el delicte d’usurpació de funcions a Puigdemont i els consellers fugats

El president Puigdemont i diversos consellers compareixen des de Brussel·les.

L’expresident català i els consellers que podrien ser investigats per un nou delicte | EspañaDiario.es

 

«Som un Govern legítim i tenim un Parlament legítim» dictava el comunicat signat per Puigdemont i els quatre consellers a Bèlgica, mitjançant el qual asseguraven que continuarien coordinant «les accions del Govern».

Este escrit pot provocar la imputació d’un nou delicte per a tots ells per part de la jutge Carmen Lamela, que investiga la causa en l’Audiència Nacional, segons informa Crónica Global.

La publicació que va compartir per Twitter el President pot representar el motiu que necessita la jutge d’instrucció de l’Audiència Nacional, Carmen Lamela, per a ampliar, a les recerques de rebel·lió, sedició, desobediència, prevaricació i malversació, el delicte d’usurpació de funcions.

  

  

Per este motiu, des de l’organisme jurídic s’han començat els procediments pels quals la unitat orgànica de la Guàrdia Civil puga començar a estudiar el comunicat, per a poder corroborar si es pot afegir una nova causa a les tesis incriminatorias presentades.

Puigdemont i els exconsellers de Brussel·les se senten «l’Executiu vigent»

A més, Lamela considera que la postura que seguix prenent Puigdemont amb els altres consellers des de Brussel·les implica que seguixen sentint-se «l’Executiu vigent», pel qual també es pot considerar que els delictes de sedició i desobediència no han conclòs.

  

 

Considera aleshores que eixos delictes s’estan produint de manera continuada, i per tant donaria més raons a la magistrada per a actuar en conseqüència una vegada la justícia belga extradite als polítics a Espanya.

  

  

Amb tot açò, no es descarta la possibilitat que la jutge de l’Audiència Nacional amplie les seues tesis incriminatòries, les quals es podrien modificar a tan sols una setmana de conéixer si la justícia belga enviarà als cinc investigats a Espanya o, si per contra, realitzarà una recerca paral·lela des de Bèlgica.

  

 

Cal recordar que si Bèlgica decidix l’extradició dels investigats, la defensa ha repetit en nombroses ocasions que recorrerà la decisió a tantes instàncies com siga necessari, per la qual cosa el procés podria allargar-se fins a després de les eleccions del 21 de desembre.

Últimes notícies

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.

Educació proposa pujar 120 euros el salari als docents valencians en 2027

La Conselleria d'Educació planteja als sindicats una pujada salarial de 120 euros en el complement específic autonòmic per a 2027 i manté una proposta de ràtios similar a l'anterior, amb ajustos en infantil i en les substitucions en Primària.

Baleària culmina la presa de control dels actius d’Armes Trasmediterránea a Canàries

Baleària assumix el control de les rutes d'Armes Trasmediterránea a Canàries i connexions amb la Península, amb més de 50 vaixells, 4.500 empleats i un pla inversor de 45 milions.