12.4 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Carmen Lamela estudia afegir el delicte d’usurpació de funcions a Puigdemont i els consellers fugats

El president Puigdemont i diversos consellers compareixen des de Brussel·les.

L’expresident català i els consellers que podrien ser investigats per un nou delicte | EspañaDiario.es

 

«Som un Govern legítim i tenim un Parlament legítim» dictava el comunicat signat per Puigdemont i els quatre consellers a Bèlgica, mitjançant el qual asseguraven que continuarien coordinant «les accions del Govern».

Este escrit pot provocar la imputació d’un nou delicte per a tots ells per part de la jutge Carmen Lamela, que investiga la causa en l’Audiència Nacional, segons informa Crónica Global.

La publicació que va compartir per Twitter el President pot representar el motiu que necessita la jutge d’instrucció de l’Audiència Nacional, Carmen Lamela, per a ampliar, a les recerques de rebel·lió, sedició, desobediència, prevaricació i malversació, el delicte d’usurpació de funcions.

  

  

Per este motiu, des de l’organisme jurídic s’han començat els procediments pels quals la unitat orgànica de la Guàrdia Civil puga començar a estudiar el comunicat, per a poder corroborar si es pot afegir una nova causa a les tesis incriminatorias presentades.

Puigdemont i els exconsellers de Brussel·les se senten «l’Executiu vigent»

A més, Lamela considera que la postura que seguix prenent Puigdemont amb els altres consellers des de Brussel·les implica que seguixen sentint-se «l’Executiu vigent», pel qual també es pot considerar que els delictes de sedició i desobediència no han conclòs.

  

 

Considera aleshores que eixos delictes s’estan produint de manera continuada, i per tant donaria més raons a la magistrada per a actuar en conseqüència una vegada la justícia belga extradite als polítics a Espanya.

  

  

Amb tot açò, no es descarta la possibilitat que la jutge de l’Audiència Nacional amplie les seues tesis incriminatòries, les quals es podrien modificar a tan sols una setmana de conéixer si la justícia belga enviarà als cinc investigats a Espanya o, si per contra, realitzarà una recerca paral·lela des de Bèlgica.

  

 

Cal recordar que si Bèlgica decidix l’extradició dels investigats, la defensa ha repetit en nombroses ocasions que recorrerà la decisió a tantes instàncies com siga necessari, per la qual cosa el procés podria allargar-se fins a després de les eleccions del 21 de desembre.

Últimes notícies

Bernabé sosté que Feijóo ha de marxar-se després de mentir en la seua declaració per la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de mentir en la seua declaració com a testimoni per la DANA de València i ha reclamat la seua eixida. També ha anunciat que acudirà a la comissió del Senat per a explicar la seua actuació.

L’Elx tanca una primera volta notable i encarrila la permanència

acabat d'ascendir i amb la plantilla en construcció, l'Elx ha tancat una primera volta notable: 23 punts i sis de marge sobre el descens impulsats per un joc ambiciós.

El València tanca la seua segona pitjor primera tornada amb 17 punts

El València ha tancat la primera volta amb 17 punts després d'empatar 1-1 davant l'Elx, el seu segon pitjor registre en una Lliga de 20 equips. Torna al descens, sense victòries fora i amb creixent malestar en la graderia.

El Vila-real ha firmat la millor primera tornada de la seua història amb un partit per disputar

Amb 41 punts en 18 jornades i el dol davant el Llevant encara per jugar, el Vila-real supera els seus registres de 2010-11 i 2015-16. Només ha caigut davant Madrid, Atlètic i Barça.

El València CF tanca la seua segona pitjor primera tornada en una Lliga de 20 equips

El València CF ha acabat la primera volta amb 17 punts després del 1-1 davant l'Elx a Mestalla i tanca la seua segona pitjor primera part en una Lliga de 20 equips. Només ha sumat tres victòries i torna a caure a llocs de descens.

L’aeroport de Castelló tanca 2025 amb rècord de 318.309 passatgers i 14 rutes

L'aeroport de Castelló ha tancat 2025 amb 318.309 viatgers, un 16% més que en 2024, i la seua major oferta fins ara: 14 rutes regulars. També ha marcat rècord de moviments amb 12.401 operacions, mentres avança la seua activitat industrial i aeroespacial.

Víctimes de la dana convoquen una concentració per l’acarament entre Pradas i Cuenca

Les associacions de víctimes de la dana han cridat a concentrar-se este dilluns a les 9.00 davant el jutjat de Catarroja, coincidint amb l'acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca. La jutgessa busca aclarir contradiccions sobre la gestió del confinament durant l'emergència que va deixar 230 morts.

Almgren i McColgan baten els rècords europeus de 10K a València i Mechaal firma el d’Espanya

Edició històrica en la 10K València Ibercaja: Andreas Almgren (26:45) i Eilish McColgan (30:08) van batre els rècords d'Europa i Said Mechaal va fixar el d'Espanya amb 27:21.