8.7 C
València
Diumenge, 23 novembre, 2025

Carmen Lamela estudia afegir el delicte d’usurpació de funcions a Puigdemont i els consellers fugats

El president Puigdemont i diversos consellers compareixen des de Brussel·les.

L’expresident català i els consellers que podrien ser investigats per un nou delicte | EspañaDiario.es

 

«Som un Govern legítim i tenim un Parlament legítim» dictava el comunicat signat per Puigdemont i els quatre consellers a Bèlgica, mitjançant el qual asseguraven que continuarien coordinant «les accions del Govern».

Este escrit pot provocar la imputació d’un nou delicte per a tots ells per part de la jutge Carmen Lamela, que investiga la causa en l’Audiència Nacional, segons informa Crónica Global.

La publicació que va compartir per Twitter el President pot representar el motiu que necessita la jutge d’instrucció de l’Audiència Nacional, Carmen Lamela, per a ampliar, a les recerques de rebel·lió, sedició, desobediència, prevaricació i malversació, el delicte d’usurpació de funcions.

  

  

Per este motiu, des de l’organisme jurídic s’han començat els procediments pels quals la unitat orgànica de la Guàrdia Civil puga començar a estudiar el comunicat, per a poder corroborar si es pot afegir una nova causa a les tesis incriminatorias presentades.

Puigdemont i els exconsellers de Brussel·les se senten «l’Executiu vigent»

A més, Lamela considera que la postura que seguix prenent Puigdemont amb els altres consellers des de Brussel·les implica que seguixen sentint-se «l’Executiu vigent», pel qual també es pot considerar que els delictes de sedició i desobediència no han conclòs.

  

 

Considera aleshores que eixos delictes s’estan produint de manera continuada, i per tant donaria més raons a la magistrada per a actuar en conseqüència una vegada la justícia belga extradite als polítics a Espanya.

  

  

Amb tot açò, no es descarta la possibilitat que la jutge de l’Audiència Nacional amplie les seues tesis incriminatòries, les quals es podrien modificar a tan sols una setmana de conéixer si la justícia belga enviarà als cinc investigats a Espanya o, si per contra, realitzarà una recerca paral·lela des de Bèlgica.

  

 

Cal recordar que si Bèlgica decidix l’extradició dels investigats, la defensa ha repetit en nombroses ocasions que recorrerà la decisió a tantes instàncies com siga necessari, per la qual cosa el procés podria allargar-se fins a després de les eleccions del 21 de desembre.

Últimes notícies

Oluwaseyi decidix al final i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant el Mallorca (2-1)

El Vila-real va véncer 2-1 al Mallorca amb un taconazo de Tani Oluwaseyi en el 82 després d'un VAR que va rectificar un penal. La ratxa en La Ceràmica va continuar intacta.

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.

Oluwaseyi decidix el 2-1 i manté la ratxa del Vila-real davant el Mallorca

Un gol del nigerià a huit del final va donar al Vila-real la victòria 2-1 i va prolongar la seua ratxa com a local. El Mallorca es va diluir després d'un bon primer temps.

Vila-real i Mallorca empaten després d’una arrancada elèctrica (1-1)

Vila-real i Mallorca empaten 1-1 amb gols abans del minut 8. Després de l'intercanvi, el partit es va tancar i els visitants van frenar a un Vila-real incòmode.

Convoquen una protesta davant Les Corts el dia de la investidura de Pérez Llorca

Acord Social Valencià convoca una protesta el 27 de novembre a les 10.30 davant Les Corts per a rebutjar la investidura de Juanfran Pérez Llorca. L'acció coincidix amb el ple i denúncia un continuisme en la gestió després de la DANA.

Finalitza sense incidents l’avís per vent a Castelló amb ratxes de fins a 80 km/h

Emergències ha tancat a les 15.00 l'avís groc per vent a la província. Aemet havia previst ratxes del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i 70 en el litoral nord.

Maíllo (IU) tatxa la condemna a Álvaro García Ortiz de colp d’Estat institucional

El coordinador federal d'IU ha denunciat que la sentència que inhabilita dos anys al fiscal general respon a una lògica institucional. També ha instat la joventut a assumir protagonisme polític.

La clínica dental d’Alzira que va tractar a la xiqueta morta no està autoritzada a anestesiar

Sanitat ha confirmat que la clínica que va tractar a la menor manca de permís per a tècniques d'anestèsia, inclosa la sedació intravenosa aplicada. El jutjat ha obert diligències, la inspecció ha suspés l'activitat i una altra xiqueta seguix en UCI.