Carmen Lamela estudia afegir el delicte d’usurpació de funcions a Puigdemont i els consellers fugats

El president Puigdemont i diversos consellers compareixen des de Brussel·les.

L’expresident català i els consellers que podrien ser investigats per un nou delicte | EspañaDiario.es

 

«Som un Govern legítim i tenim un Parlament legítim» dictava el comunicat signat per Puigdemont i els quatre consellers a Bèlgica, mitjançant el qual asseguraven que continuarien coordinant «les accions del Govern».

Este escrit pot provocar la imputació d’un nou delicte per a tots ells per part de la jutge Carmen Lamela, que investiga la causa en l’Audiència Nacional, segons informa Crónica Global.

La publicació que va compartir per Twitter el President pot representar el motiu que necessita la jutge d’instrucció de l’Audiència Nacional, Carmen Lamela, per a ampliar, a les recerques de rebel·lió, sedició, desobediència, prevaricació i malversació, el delicte d’usurpació de funcions.

  

  

Per este motiu, des de l’organisme jurídic s’han començat els procediments pels quals la unitat orgànica de la Guàrdia Civil puga començar a estudiar el comunicat, per a poder corroborar si es pot afegir una nova causa a les tesis incriminatorias presentades.

Puigdemont i els exconsellers de Brussel·les se senten «l’Executiu vigent»

A més, Lamela considera que la postura que seguix prenent Puigdemont amb els altres consellers des de Brussel·les implica que seguixen sentint-se «l’Executiu vigent», pel qual també es pot considerar que els delictes de sedició i desobediència no han conclòs.

  

 

Considera aleshores que eixos delictes s’estan produint de manera continuada, i per tant donaria més raons a la magistrada per a actuar en conseqüència una vegada la justícia belga extradite als polítics a Espanya.

  

  

Amb tot açò, no es descarta la possibilitat que la jutge de l’Audiència Nacional amplie les seues tesis incriminatòries, les quals es podrien modificar a tan sols una setmana de conéixer si la justícia belga enviarà als cinc investigats a Espanya o, si per contra, realitzarà una recerca paral·lela des de Bèlgica.

  

 

Cal recordar que si Bèlgica decidix l’extradició dels investigats, la defensa ha repetit en nombroses ocasions que recorrerà la decisió a tantes instàncies com siga necessari, per la qual cosa el procés podria allargar-se fins a després de les eleccions del 21 de desembre.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’IVAM ha adquirit en ARC 30 obres de 23 artistes per a reforçar la seua col·lecció

El museu ha comprat 30 obres en ARC 2026, amb majoria d'autoria femenina, per a cobrir llacunes i consolidar línies d'investigació. L'operació va ser aprovada pel seu Consell Rector.

Reobri el pont de la Lloma a Loriguilla després de la DANA amb més seguretat i capacitat

La Generalitat ha posat en servici el pont de la Lloma a Loriguilla, arrasat per la DANA, amb major secció hidràulica, dos carrils i pas per als vianants. L'actuació culmina la reconstrucció en el Pozalet i incorpora millores de seguretat i neteja entre els dos ponts.

Bernabé agraïx al Consell la coordinació per a repatriar a valencians d’Orient Mitjà

Pilar Bernabé ha valorat la bona disposició del Consell en la repatriació de valencians des d'Orient Mitjà i ha remarcat la coordinació amb Exteriors. No ha oferit xifres, però ha apuntat a un operatiu ampli a nivell estatal.

València reforça un ús més segur i respectuós de la pirotècnia fallera amb horaris de calma i 600 kits sensorials

L'Ajuntament de València, AEPIRO i les fundacions Mira'm i Plena Inclusió renoven la seua aliança per a unes Falles inclusives amb la campanya Pirotècnia i Respecte i el repartiment gratuït de 600 Kit Sensorial.

La marxa del 8M a València s’avança a les 17.30 per l’espectacle pirotècnic

La manifestació del 8M a València començarà a les 17.30 per a compatibilitzar el pas per la plaça de l'Ajuntament amb un espectacle pirotècnic que es retarda a les 21.00. La Coordinadora Feminista accepta l'ajust i manté el recorregut previst.

Transports adjudica 23,9 milions en materials de via per a l’ample estàndard entre L’Alzina i Alacant

Transports ha adjudicat 23,9 milions per a transportar i subministrar materials de via en el tram L'Alzina-Bifurcació d'Alacant. L'actuació avança la implantació de l'ample estàndard del Corredor Mediterrani en 75 quilòmetres orientats al trànsit de mercaderies.

Una exposició reivindica la radicalitat i vigència de les últimes obres d’Antoni Tàpies

La Fundació Bancaixa presenta 'Tàpies. Última dècada (2002-2012)' amb 22 peces de gran format, diverses inèdites, que subratllen la seua radicalitat i plena actualitat.

Un cotxe ha caigut a la via del TRAM a la Vila Joiosa i ha obligat a tallar la línia 1 sense ferits

Un cotxe ha caigut per un terraplé fins a la via del TRAM d'Alacant a la Vila Joiosa i ha forçat el tall de la línia 1 durant hores. No s'han registrat ferits i el servici s'ha restablit a la vesprada.