Carmen Lamela estudia afegir el delicte d’usurpació de funcions a Puigdemont i els consellers fugats

El president Puigdemont i diversos consellers compareixen des de Brussel·les.

L’expresident català i els consellers que podrien ser investigats per un nou delicte | EspañaDiario.es

 

«Som un Govern legítim i tenim un Parlament legítim» dictava el comunicat signat per Puigdemont i els quatre consellers a Bèlgica, mitjançant el qual asseguraven que continuarien coordinant «les accions del Govern».

Este escrit pot provocar la imputació d’un nou delicte per a tots ells per part de la jutge Carmen Lamela, que investiga la causa en l’Audiència Nacional, segons informa Crónica Global.

La publicació que va compartir per Twitter el President pot representar el motiu que necessita la jutge d’instrucció de l’Audiència Nacional, Carmen Lamela, per a ampliar, a les recerques de rebel·lió, sedició, desobediència, prevaricació i malversació, el delicte d’usurpació de funcions.

  

  

Per este motiu, des de l’organisme jurídic s’han començat els procediments pels quals la unitat orgànica de la Guàrdia Civil puga començar a estudiar el comunicat, per a poder corroborar si es pot afegir una nova causa a les tesis incriminatorias presentades.

Puigdemont i els exconsellers de Brussel·les se senten «l’Executiu vigent»

A més, Lamela considera que la postura que seguix prenent Puigdemont amb els altres consellers des de Brussel·les implica que seguixen sentint-se «l’Executiu vigent», pel qual també es pot considerar que els delictes de sedició i desobediència no han conclòs.

  

 

Considera aleshores que eixos delictes s’estan produint de manera continuada, i per tant donaria més raons a la magistrada per a actuar en conseqüència una vegada la justícia belga extradite als polítics a Espanya.

  

  

Amb tot açò, no es descarta la possibilitat que la jutge de l’Audiència Nacional amplie les seues tesis incriminatòries, les quals es podrien modificar a tan sols una setmana de conéixer si la justícia belga enviarà als cinc investigats a Espanya o, si per contra, realitzarà una recerca paral·lela des de Bèlgica.

  

 

Cal recordar que si Bèlgica decidix l’extradició dels investigats, la defensa ha repetit en nombroses ocasions que recorrerà la decisió a tantes instàncies com siga necessari, per la qual cosa el procés podria allargar-se fins a després de les eleccions del 21 de desembre.

Últimes notícies

El València Basket es juga la segona plaça davant un Bilbao que defén el seu octau lloc

València Basket rep al Surne Bilbao Basket en el Roig Arena amb la segona plaça de la Lliga Endesa en l'horitzó, mentres el conjunt basc baralla per afermar la seua presència en el playoff.

El València Basket busca sentenciar la final davant Saragossa i estrenar el seu palmarés en el Roig Arena

El València Basket rep al Casademont Zaragoza amb l'opció de tancar la final de la Lliga Femenina Endesa i estrenar el seu palmarés en el Roig Arena després del triomf en el primer partit.

Elx i Getafe es juguen la salvació i el bitllet a Europa en el Martínez Valero

Elx i Getafe s'enfronten en un partit clau en el Martínez Valero: els il·licitans necessiten guanyar per a continuar depenent de si mateixos i els azulones busquen assegurar la seua plaça europea.

El Vila-real es juga la tercera plaça en un Vallecas bolcat amb el comiat de Trejo

El Vila-real visita a un Raig ja salvat per a defendre la tercera plaça de LaLiga, en un dol marcat per la festa de la permanència i l'adeu d'Óscar Trejo.

Luís Castro rebaixa la pressió abans del Llevant-Mallorca decisiu per la permanència

Luís Castro afronta el Llevant-Mallorca com un dol decisiu però insistix que val els mateixos tres punts que la resta i rehúye fer càbales sobre el descens.

València restaurarà la fusteria de les Torres de Serrans i tancarà el monument tres setmanes

L'Ajuntament de València escometrà la restauració de la fusteria de fusta i elements metàl·lics de les Torres de Serrans, la qual cosa obligarà a tancar el monument al públic durant tres setmanes entre maig i juny.

La Fe lidera de nou a Espanya els trasplantaments de medul·la òssia

L'Hospital La Fe de València torna a situar-se com el centre espanyol amb major nombre de trasplantaments de medul·la òssia, amb 172 intervencions en 2024, i consolida el seu paper com a referent en els procediments al·logènics més complexos.

Rubén Burgos avisa després del primer colp a Saragossa: el treball serà dur per a guanyar la Lliga

Rubén Burgos, tècnic del València Basket, demana calma després del primer triomf a Saragossa i advertix que l'equip haurà de treballar intensament per a tancar la final de la Lliga Femenina davant Casademont.