Cau una banda criminal dedicada a la venda il·legal de medicaments en el territori valencià

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha desarticulat una banda criminal dedicada a la venda il·legal de medicaments i al blanqueig de capitals, que operava en diferents establiments de la Vega Baixa i en València. S’han intervingut una elevada quantitat de dosi de múltiples medicaments, diners en efectiu i vehicles d’alta gamma.

 

El passat 2 de març, el Lloc Principal de Torrevieja, va posar fi a la denominada Operació Dissolució que es va iniciar el juliol de 2018 després de trobar anabolitzants en un vehicle realitzant un control rutinari en la localitat de Torrevieja.

En el procés de l’Operació, els agents encarregats de la investigació van poder comprovar com el grup criminal importava des de diferents països d’Europa com Portugal, Moldàvia o Bulgària, la Xina i Sud-amèrica paquets amb els fàrmacs, amb la finalitat d’introduir-los il·legalment en el mercat espanyol.

 

Un treballador de la farmàcia era col·laborador de la banda

Gràcies a la col·laboració existent, la Guàrdia Civil d’Alacant, després de demanar la col·laboració del Col·legi de Farmacèutics d’Alacant (COFA), va descobrir com estos medicaments eren dispensats de manera il·legal directament en tres farmàcies de les localitats d’Almoradí i San Miguel de Salinas, a on algun dels seus empleats, concretament 1 farmacèutic i 2 auxiliars, feien apilament de medicaments amb receptes de clients que no adquirien la totalitat de les dosis prescrites, per a posteriorment vendre-les a membres d’esta organització.

La distribució d’esta mercaderia es duia a terme per diferents mitjans, un d’ells era mitjançant un preparador de culturisme, que va resultar ser un dels líders, qui derivava als seus clients a la resta de membres de l’organització perquè conseguiren els fàrmacs que els indicava. 

Una altra forma de distribució consistia en el fet que, mitjançant una empresa distribuïdora de suplements d’alimentació esportius situada en la província de València, es feien comandes i es facturaven com a tals, mentres al client se li feien arribar els medicaments de manera fraudulenta

 

Els enviaments es feien a clients de tot el territori nacional

Dos establiments de venda de productes de suplementació esportiva en les localitats de Torrevieja i Almoradí respectivament, distribuïen entre els seus clients d’igual forma, sense cap classe de control, este tipus de fàrmacs.

 

Els líders, no tan sols distribuïen els productes. Fins i tot a voltes els arribaven a injectar, arribant a provocar que un home haguera de ser intervingut quirúrgicament, a causa d’una infecció originada per això. 

No obstant això, els efectes adversos no es donaven per ser injectats per persones no qualificades, sinó que arribaven a produir problemes renals.

 

S’enfronten a diferents delictes

Després d’una àrdua investigació per part de la Guàrdia Civil, i numerosos registres fets, es va conseguir detindre als tres capitostos de l’organització, residents en la comarca de la Vega Baixa. Se’ls imputen els delictes contra la salut pública, intrusisme laboral i blanqueig de capitals.

 

Altres dotze integrants més van ser detinguts imputant-se’ls un delicte contra la salut pública. Tots els detinguts són hòmens d’entre 22 i 39 anys, de nacionalitat espanyola, excepte un de nacionalitat ucraïnesa. A demés han sigut investigats altres 3 hòmens i 2 dones, tots ells espanyols, d’entre 25 i 38 anys, als que se’ls imputen un delicte contra la salut pública.

 

En esta mateixa operació es van confiscar 7.365 dosis d’un gran número de medicaments, no sols anabolitzants sinó que també comerciaven amb aquells que reduïen els efectes secundaris d’estos, com la ginecomàstia (augment de les glàndules mamàries en l’home) o la impotència sexual

 

Un botí d’11.000 euros en efectiu

D’altra banda, també van ser confiscats 11.154 euros en efectiu, dos vehicles d’alta gamma valorats en 90.000 euros i 2 uniformes de policia local que usava un dels membres, en la comissió de delictes anteriors relacionats amb la droga, i que ja hi han prescrit.

Després de la instrucció de diligències per part del Lloc Principal de Torrevieja, tots els detinguts han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 1 de Torrevieja, quedant tots ells en llibertat amb càrrecs.

Últimes notícies

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.