Cau una banda criminal dedicada a la venda il·legal de medicaments en el territori valencià

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha desarticulat una banda criminal dedicada a la venda il·legal de medicaments i al blanqueig de capitals, que operava en diferents establiments de la Vega Baixa i en València. S’han intervingut una elevada quantitat de dosi de múltiples medicaments, diners en efectiu i vehicles d’alta gamma.

 

El passat 2 de març, el Lloc Principal de Torrevieja, va posar fi a la denominada Operació Dissolució que es va iniciar el juliol de 2018 després de trobar anabolitzants en un vehicle realitzant un control rutinari en la localitat de Torrevieja.

En el procés de l’Operació, els agents encarregats de la investigació van poder comprovar com el grup criminal importava des de diferents països d’Europa com Portugal, Moldàvia o Bulgària, la Xina i Sud-amèrica paquets amb els fàrmacs, amb la finalitat d’introduir-los il·legalment en el mercat espanyol.

 

Un treballador de la farmàcia era col·laborador de la banda

Gràcies a la col·laboració existent, la Guàrdia Civil d’Alacant, després de demanar la col·laboració del Col·legi de Farmacèutics d’Alacant (COFA), va descobrir com estos medicaments eren dispensats de manera il·legal directament en tres farmàcies de les localitats d’Almoradí i San Miguel de Salinas, a on algun dels seus empleats, concretament 1 farmacèutic i 2 auxiliars, feien apilament de medicaments amb receptes de clients que no adquirien la totalitat de les dosis prescrites, per a posteriorment vendre-les a membres d’esta organització.

La distribució d’esta mercaderia es duia a terme per diferents mitjans, un d’ells era mitjançant un preparador de culturisme, que va resultar ser un dels líders, qui derivava als seus clients a la resta de membres de l’organització perquè conseguiren els fàrmacs que els indicava. 

Una altra forma de distribució consistia en el fet que, mitjançant una empresa distribuïdora de suplements d’alimentació esportius situada en la província de València, es feien comandes i es facturaven com a tals, mentres al client se li feien arribar els medicaments de manera fraudulenta

 

Els enviaments es feien a clients de tot el territori nacional

Dos establiments de venda de productes de suplementació esportiva en les localitats de Torrevieja i Almoradí respectivament, distribuïen entre els seus clients d’igual forma, sense cap classe de control, este tipus de fàrmacs.

 

Els líders, no tan sols distribuïen els productes. Fins i tot a voltes els arribaven a injectar, arribant a provocar que un home haguera de ser intervingut quirúrgicament, a causa d’una infecció originada per això. 

No obstant això, els efectes adversos no es donaven per ser injectats per persones no qualificades, sinó que arribaven a produir problemes renals.

 

S’enfronten a diferents delictes

Després d’una àrdua investigació per part de la Guàrdia Civil, i numerosos registres fets, es va conseguir detindre als tres capitostos de l’organització, residents en la comarca de la Vega Baixa. Se’ls imputen els delictes contra la salut pública, intrusisme laboral i blanqueig de capitals.

 

Altres dotze integrants més van ser detinguts imputant-se’ls un delicte contra la salut pública. Tots els detinguts són hòmens d’entre 22 i 39 anys, de nacionalitat espanyola, excepte un de nacionalitat ucraïnesa. A demés han sigut investigats altres 3 hòmens i 2 dones, tots ells espanyols, d’entre 25 i 38 anys, als que se’ls imputen un delicte contra la salut pública.

 

En esta mateixa operació es van confiscar 7.365 dosis d’un gran número de medicaments, no sols anabolitzants sinó que també comerciaven amb aquells que reduïen els efectes secundaris d’estos, com la ginecomàstia (augment de les glàndules mamàries en l’home) o la impotència sexual

 

Un botí d’11.000 euros en efectiu

D’altra banda, també van ser confiscats 11.154 euros en efectiu, dos vehicles d’alta gamma valorats en 90.000 euros i 2 uniformes de policia local que usava un dels membres, en la comissió de delictes anteriors relacionats amb la droga, i que ja hi han prescrit.

Després de la instrucció de diligències per part del Lloc Principal de Torrevieja, tots els detinguts han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 1 de Torrevieja, quedant tots ells en llibertat amb càrrecs.

Últimes notícies

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.