Cau una banda criminal dedicada a la venda il·legal de medicaments en el territori valencià

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha desarticulat una banda criminal dedicada a la venda il·legal de medicaments i al blanqueig de capitals, que operava en diferents establiments de la Vega Baixa i en València. S’han intervingut una elevada quantitat de dosi de múltiples medicaments, diners en efectiu i vehicles d’alta gamma.

 

El passat 2 de març, el Lloc Principal de Torrevieja, va posar fi a la denominada Operació Dissolució que es va iniciar el juliol de 2018 després de trobar anabolitzants en un vehicle realitzant un control rutinari en la localitat de Torrevieja.

En el procés de l’Operació, els agents encarregats de la investigació van poder comprovar com el grup criminal importava des de diferents països d’Europa com Portugal, Moldàvia o Bulgària, la Xina i Sud-amèrica paquets amb els fàrmacs, amb la finalitat d’introduir-los il·legalment en el mercat espanyol.

 

Un treballador de la farmàcia era col·laborador de la banda

Gràcies a la col·laboració existent, la Guàrdia Civil d’Alacant, després de demanar la col·laboració del Col·legi de Farmacèutics d’Alacant (COFA), va descobrir com estos medicaments eren dispensats de manera il·legal directament en tres farmàcies de les localitats d’Almoradí i San Miguel de Salinas, a on algun dels seus empleats, concretament 1 farmacèutic i 2 auxiliars, feien apilament de medicaments amb receptes de clients que no adquirien la totalitat de les dosis prescrites, per a posteriorment vendre-les a membres d’esta organització.

La distribució d’esta mercaderia es duia a terme per diferents mitjans, un d’ells era mitjançant un preparador de culturisme, que va resultar ser un dels líders, qui derivava als seus clients a la resta de membres de l’organització perquè conseguiren els fàrmacs que els indicava. 

Una altra forma de distribució consistia en el fet que, mitjançant una empresa distribuïdora de suplements d’alimentació esportius situada en la província de València, es feien comandes i es facturaven com a tals, mentres al client se li feien arribar els medicaments de manera fraudulenta

 

Els enviaments es feien a clients de tot el territori nacional

Dos establiments de venda de productes de suplementació esportiva en les localitats de Torrevieja i Almoradí respectivament, distribuïen entre els seus clients d’igual forma, sense cap classe de control, este tipus de fàrmacs.

 

Els líders, no tan sols distribuïen els productes. Fins i tot a voltes els arribaven a injectar, arribant a provocar que un home haguera de ser intervingut quirúrgicament, a causa d’una infecció originada per això. 

No obstant això, els efectes adversos no es donaven per ser injectats per persones no qualificades, sinó que arribaven a produir problemes renals.

 

S’enfronten a diferents delictes

Després d’una àrdua investigació per part de la Guàrdia Civil, i numerosos registres fets, es va conseguir detindre als tres capitostos de l’organització, residents en la comarca de la Vega Baixa. Se’ls imputen els delictes contra la salut pública, intrusisme laboral i blanqueig de capitals.

 

Altres dotze integrants més van ser detinguts imputant-se’ls un delicte contra la salut pública. Tots els detinguts són hòmens d’entre 22 i 39 anys, de nacionalitat espanyola, excepte un de nacionalitat ucraïnesa. A demés han sigut investigats altres 3 hòmens i 2 dones, tots ells espanyols, d’entre 25 i 38 anys, als que se’ls imputen un delicte contra la salut pública.

 

En esta mateixa operació es van confiscar 7.365 dosis d’un gran número de medicaments, no sols anabolitzants sinó que també comerciaven amb aquells que reduïen els efectes secundaris d’estos, com la ginecomàstia (augment de les glàndules mamàries en l’home) o la impotència sexual

 

Un botí d’11.000 euros en efectiu

D’altra banda, també van ser confiscats 11.154 euros en efectiu, dos vehicles d’alta gamma valorats en 90.000 euros i 2 uniformes de policia local que usava un dels membres, en la comissió de delictes anteriors relacionats amb la droga, i que ja hi han prescrit.

Després de la instrucció de diligències per part del Lloc Principal de Torrevieja, tots els detinguts han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 1 de Torrevieja, quedant tots ells en llibertat amb càrrecs.

Últimes notícies

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.

El Rototom tanca a Benicàssim amb 169.000 assistents de quasi 100 països

El Rototom Sunsplash de Benicàssim ha tancat la seua 31a edició amb 169.000 assistents de quasi 100 països i una forta aposta social i mediambiental. El festival ha anunciat que tornarà a Benicàssim en agost de 2027.