Cau una banda criminal dedicada a la venda il·legal de medicaments en el territori valencià

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha desarticulat una banda criminal dedicada a la venda il·legal de medicaments i al blanqueig de capitals, que operava en diferents establiments de la Vega Baixa i en València. S’han intervingut una elevada quantitat de dosi de múltiples medicaments, diners en efectiu i vehicles d’alta gamma.

 

El passat 2 de març, el Lloc Principal de Torrevieja, va posar fi a la denominada Operació Dissolució que es va iniciar el juliol de 2018 després de trobar anabolitzants en un vehicle realitzant un control rutinari en la localitat de Torrevieja.

En el procés de l’Operació, els agents encarregats de la investigació van poder comprovar com el grup criminal importava des de diferents països d’Europa com Portugal, Moldàvia o Bulgària, la Xina i Sud-amèrica paquets amb els fàrmacs, amb la finalitat d’introduir-los il·legalment en el mercat espanyol.

 

Un treballador de la farmàcia era col·laborador de la banda

Gràcies a la col·laboració existent, la Guàrdia Civil d’Alacant, després de demanar la col·laboració del Col·legi de Farmacèutics d’Alacant (COFA), va descobrir com estos medicaments eren dispensats de manera il·legal directament en tres farmàcies de les localitats d’Almoradí i San Miguel de Salinas, a on algun dels seus empleats, concretament 1 farmacèutic i 2 auxiliars, feien apilament de medicaments amb receptes de clients que no adquirien la totalitat de les dosis prescrites, per a posteriorment vendre-les a membres d’esta organització.

La distribució d’esta mercaderia es duia a terme per diferents mitjans, un d’ells era mitjançant un preparador de culturisme, que va resultar ser un dels líders, qui derivava als seus clients a la resta de membres de l’organització perquè conseguiren els fàrmacs que els indicava. 

Una altra forma de distribució consistia en el fet que, mitjançant una empresa distribuïdora de suplements d’alimentació esportius situada en la província de València, es feien comandes i es facturaven com a tals, mentres al client se li feien arribar els medicaments de manera fraudulenta

 

Els enviaments es feien a clients de tot el territori nacional

Dos establiments de venda de productes de suplementació esportiva en les localitats de Torrevieja i Almoradí respectivament, distribuïen entre els seus clients d’igual forma, sense cap classe de control, este tipus de fàrmacs.

 

Els líders, no tan sols distribuïen els productes. Fins i tot a voltes els arribaven a injectar, arribant a provocar que un home haguera de ser intervingut quirúrgicament, a causa d’una infecció originada per això. 

No obstant això, els efectes adversos no es donaven per ser injectats per persones no qualificades, sinó que arribaven a produir problemes renals.

 

S’enfronten a diferents delictes

Després d’una àrdua investigació per part de la Guàrdia Civil, i numerosos registres fets, es va conseguir detindre als tres capitostos de l’organització, residents en la comarca de la Vega Baixa. Se’ls imputen els delictes contra la salut pública, intrusisme laboral i blanqueig de capitals.

 

Altres dotze integrants més van ser detinguts imputant-se’ls un delicte contra la salut pública. Tots els detinguts són hòmens d’entre 22 i 39 anys, de nacionalitat espanyola, excepte un de nacionalitat ucraïnesa. A demés han sigut investigats altres 3 hòmens i 2 dones, tots ells espanyols, d’entre 25 i 38 anys, als que se’ls imputen un delicte contra la salut pública.

 

En esta mateixa operació es van confiscar 7.365 dosis d’un gran número de medicaments, no sols anabolitzants sinó que també comerciaven amb aquells que reduïen els efectes secundaris d’estos, com la ginecomàstia (augment de les glàndules mamàries en l’home) o la impotència sexual

 

Un botí d’11.000 euros en efectiu

D’altra banda, també van ser confiscats 11.154 euros en efectiu, dos vehicles d’alta gamma valorats en 90.000 euros i 2 uniformes de policia local que usava un dels membres, en la comissió de delictes anteriors relacionats amb la droga, i que ja hi han prescrit.

Després de la instrucció de diligències per part del Lloc Principal de Torrevieja, tots els detinguts han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 1 de Torrevieja, quedant tots ells en llibertat amb càrrecs.

Últimes notícies

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.