16.1 C
València
Diumenge, 23 novembre, 2025

Cau una banda criminal dedicada a la venda il·legal de medicaments en el territori valencià

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha desarticulat una banda criminal dedicada a la venda il·legal de medicaments i al blanqueig de capitals, que operava en diferents establiments de la Vega Baixa i en València. S’han intervingut una elevada quantitat de dosi de múltiples medicaments, diners en efectiu i vehicles d’alta gamma.

 

El passat 2 de març, el Lloc Principal de Torrevieja, va posar fi a la denominada Operació Dissolució que es va iniciar el juliol de 2018 després de trobar anabolitzants en un vehicle realitzant un control rutinari en la localitat de Torrevieja.

En el procés de l’Operació, els agents encarregats de la investigació van poder comprovar com el grup criminal importava des de diferents països d’Europa com Portugal, Moldàvia o Bulgària, la Xina i Sud-amèrica paquets amb els fàrmacs, amb la finalitat d’introduir-los il·legalment en el mercat espanyol.

 

Un treballador de la farmàcia era col·laborador de la banda

Gràcies a la col·laboració existent, la Guàrdia Civil d’Alacant, després de demanar la col·laboració del Col·legi de Farmacèutics d’Alacant (COFA), va descobrir com estos medicaments eren dispensats de manera il·legal directament en tres farmàcies de les localitats d’Almoradí i San Miguel de Salinas, a on algun dels seus empleats, concretament 1 farmacèutic i 2 auxiliars, feien apilament de medicaments amb receptes de clients que no adquirien la totalitat de les dosis prescrites, per a posteriorment vendre-les a membres d’esta organització.

La distribució d’esta mercaderia es duia a terme per diferents mitjans, un d’ells era mitjançant un preparador de culturisme, que va resultar ser un dels líders, qui derivava als seus clients a la resta de membres de l’organització perquè conseguiren els fàrmacs que els indicava. 

Una altra forma de distribució consistia en el fet que, mitjançant una empresa distribuïdora de suplements d’alimentació esportius situada en la província de València, es feien comandes i es facturaven com a tals, mentres al client se li feien arribar els medicaments de manera fraudulenta

 

Els enviaments es feien a clients de tot el territori nacional

Dos establiments de venda de productes de suplementació esportiva en les localitats de Torrevieja i Almoradí respectivament, distribuïen entre els seus clients d’igual forma, sense cap classe de control, este tipus de fàrmacs.

 

Els líders, no tan sols distribuïen els productes. Fins i tot a voltes els arribaven a injectar, arribant a provocar que un home haguera de ser intervingut quirúrgicament, a causa d’una infecció originada per això. 

No obstant això, els efectes adversos no es donaven per ser injectats per persones no qualificades, sinó que arribaven a produir problemes renals.

 

S’enfronten a diferents delictes

Després d’una àrdua investigació per part de la Guàrdia Civil, i numerosos registres fets, es va conseguir detindre als tres capitostos de l’organització, residents en la comarca de la Vega Baixa. Se’ls imputen els delictes contra la salut pública, intrusisme laboral i blanqueig de capitals.

 

Altres dotze integrants més van ser detinguts imputant-se’ls un delicte contra la salut pública. Tots els detinguts són hòmens d’entre 22 i 39 anys, de nacionalitat espanyola, excepte un de nacionalitat ucraïnesa. A demés han sigut investigats altres 3 hòmens i 2 dones, tots ells espanyols, d’entre 25 i 38 anys, als que se’ls imputen un delicte contra la salut pública.

 

En esta mateixa operació es van confiscar 7.365 dosis d’un gran número de medicaments, no sols anabolitzants sinó que també comerciaven amb aquells que reduïen els efectes secundaris d’estos, com la ginecomàstia (augment de les glàndules mamàries en l’home) o la impotència sexual

 

Un botí d’11.000 euros en efectiu

D’altra banda, també van ser confiscats 11.154 euros en efectiu, dos vehicles d’alta gamma valorats en 90.000 euros i 2 uniformes de policia local que usava un dels membres, en la comissió de delictes anteriors relacionats amb la droga, i que ja hi han prescrit.

Després de la instrucció de diligències per part del Lloc Principal de Torrevieja, tots els detinguts han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 1 de Torrevieja, quedant tots ells en llibertat amb càrrecs.

Últimes notícies

Sanitat es reunix amb l’anestesista del cas de la xiqueta morta a Alzira

La Conselleria de Sanitat s'ha reunit amb l'anestesista que va atendre la menor morta després d'una sedació en una clínica dental d'Alzira. La investigació analitza fàrmacs, traçabilitat i autoritzacions, mentres la Policia i el jutjat mantenen obertes totes les línies.

Dos motoristes investigats en l’operatiu del GP de Cheste: 189 km/h i taxa d’alcohol quadruplicada

La Guàrdia Civil investiga a dos conductors detectats en els accessos al circuit: un circulava a 189 km/h en una via de 90 i un altre va quadruplicar la taxa d'alcohol.

A presó una detinguda a Gandia per cremar contenidors a canvi de droga

Una dona de 32 anys ha sigut detinguda a Gandia per cremar un contenidor a canvi de droga i ha ingressat a la presó. També va ser arrestat un home que l'hauria incitada per a desviar l'atenció policial de l'àrea on venia a la menuda.

Detingut a Alacant per robar el motor de l’aire condicionat d’un col·legi

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 32 anys pel robatori del motor de l'aire condicionat d'un col·legi, valorat en 4.245 euros. La investigació es va activar després d'un salt de llum i una pista trobada en el centre va permetre la seua identificació i arrest.

Domingo poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb temperatures en ascens i vent fort en el nord de Castelló

Cels poc nuvolosos amb núvols alts i ascens tèrmic, amb gelades febles a l'interior i ratxes molt fortes en el nord de Castelló. El dilluns augmentaran els núvols i podrà ploure de manera feble i local a l'interior nord de Castelló i de València.

La UPV crea un model d’IA per a millorar la salut de les persones sense llar

Un equip de la UPV ha desenrotllat un model de microsimulació basat en IA que prediu l'efecte d'intervencions sanitàries en persones sense llar i guia la prevenció del càncer.

Oluwaseyi decidix al final i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant el Mallorca (2-1)

El Vila-real va véncer 2-1 al Mallorca amb un taconazo de Tani Oluwaseyi en el 82 després d'un VAR que va rectificar un penal. La ratxa en La Ceràmica va continuar intacta.

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.