Un conductor investigat per falsificar l’adhesiu de la ITV en la Marina Alta

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha investigat al conductor d’un cotxe com a presumpte autor d’un delicte de falsedat documental per usar un adhesiu d’ITV falsa.

 

Els fets van tindre lloc quan una patrulla de motoristes del Destacament de Trànsit de Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), va donar l’alt a un cotxe en una carretera secundària entre les localitats de Pedreguer i Dénia, en la Marina Alta (Alacant), mentres es trobaven fent un control d’identificació de vehicles.

 

El conductor, de nacionalitat espanyola, va aportar la documentació del cotxe als agents, els qui van comprovar a través de la base de dades de la Direcció General de Trànsit que el vehicle en qüestió tenia la ITV caducada des del 19 de setembre de l’any 2019. Va ser quan els agents van observar com en la lluna davantera hi havia dos adhesius que suposadament corresponien a les dos últimes dates de pròxima inspecció: una de setembre de 2019, i l’altra d’agost de 2020. Segons la informació llançada per l’adhesiu que portava de manera fraudulenta en el cristall, la ITV ja estaria caducada des de feia mesos.

 

Anàlisi i investigació

Amb la informació recopilada per la patrulla actuant, el Grup d’Investigació i Anàlisi de Trànsit (G.I.A.T.) de la Guàrdia Civil d’Alacant, va fer posteriorment les comprovacions per a verificar que,
efectivament, el propietari del cotxe havia d’haver passat la inspecció tècnica del seu vehicle abans del 19 de setembre de 2019, fa any i mig.

 

Com a resultat, un home de 50 anys de nacionalitat espanyola, ha sigut investigat com a presumpte autor de delicte falsedat documental per ús de certificació falsa, per fer un ús no autoritzat del distintiu oficial d’haver superat favorablement la Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV). Tot això amb la finalitat de no ser denunciat per circular amb la ITV caducada, una infracció administrativa que comporta sancions per valor d’entre 100 i 200 euros.

 

Delicte de falsedat documental

En este sentit, una recent sentència de la Sala Segona del Tribunal Suprem, de 25 de juny de 2020, establix que col·locar l’adhesiu de la ITV en el parabrisa d’un cotxe que no ha superat la inspecció tècnica periòdica és una conducta delictiva tipificada en el Codi Penal i castigada amb la pena de multa de tres a sis mesos.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.