Un conductor investigat per falsificar l’adhesiu de la ITV en la Marina Alta

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha investigat al conductor d’un cotxe com a presumpte autor d’un delicte de falsedat documental per usar un adhesiu d’ITV falsa.

 

Els fets van tindre lloc quan una patrulla de motoristes del Destacament de Trànsit de Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), va donar l’alt a un cotxe en una carretera secundària entre les localitats de Pedreguer i Dénia, en la Marina Alta (Alacant), mentres es trobaven fent un control d’identificació de vehicles.

 

El conductor, de nacionalitat espanyola, va aportar la documentació del cotxe als agents, els qui van comprovar a través de la base de dades de la Direcció General de Trànsit que el vehicle en qüestió tenia la ITV caducada des del 19 de setembre de l’any 2019. Va ser quan els agents van observar com en la lluna davantera hi havia dos adhesius que suposadament corresponien a les dos últimes dates de pròxima inspecció: una de setembre de 2019, i l’altra d’agost de 2020. Segons la informació llançada per l’adhesiu que portava de manera fraudulenta en el cristall, la ITV ja estaria caducada des de feia mesos.

 

Anàlisi i investigació

Amb la informació recopilada per la patrulla actuant, el Grup d’Investigació i Anàlisi de Trànsit (G.I.A.T.) de la Guàrdia Civil d’Alacant, va fer posteriorment les comprovacions per a verificar que,
efectivament, el propietari del cotxe havia d’haver passat la inspecció tècnica del seu vehicle abans del 19 de setembre de 2019, fa any i mig.

 

Com a resultat, un home de 50 anys de nacionalitat espanyola, ha sigut investigat com a presumpte autor de delicte falsedat documental per ús de certificació falsa, per fer un ús no autoritzat del distintiu oficial d’haver superat favorablement la Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV). Tot això amb la finalitat de no ser denunciat per circular amb la ITV caducada, una infracció administrativa que comporta sancions per valor d’entre 100 i 200 euros.

 

Delicte de falsedat documental

En este sentit, una recent sentència de la Sala Segona del Tribunal Suprem, de 25 de juny de 2020, establix que col·locar l’adhesiu de la ITV en el parabrisa d’un cotxe que no ha superat la inspecció tècnica periòdica és una conducta delictiva tipificada en el Codi Penal i castigada amb la pena de multa de tres a sis mesos.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la dana de 2024

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana de 2024 un informe sobre la gestió en la presa de Buseo, al·legant que és prova en un procediment penal.

València remet a Fiscalia nous indicis de frau en empadronaments amb contractes de lloguer

L'Ajuntament de València ha traslladat a la Fiscalia Provincial nous indicis de possibles fraus en empadronaments basats en contractes de lloguer presumptament manipulats o falsificats, dins d'un expedient ja obert per fets similars.