Un conductor investigat per falsificar l’adhesiu de la ITV en la Marina Alta

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha investigat al conductor d’un cotxe com a presumpte autor d’un delicte de falsedat documental per usar un adhesiu d’ITV falsa.

 

Els fets van tindre lloc quan una patrulla de motoristes del Destacament de Trànsit de Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), va donar l’alt a un cotxe en una carretera secundària entre les localitats de Pedreguer i Dénia, en la Marina Alta (Alacant), mentres es trobaven fent un control d’identificació de vehicles.

 

El conductor, de nacionalitat espanyola, va aportar la documentació del cotxe als agents, els qui van comprovar a través de la base de dades de la Direcció General de Trànsit que el vehicle en qüestió tenia la ITV caducada des del 19 de setembre de l’any 2019. Va ser quan els agents van observar com en la lluna davantera hi havia dos adhesius que suposadament corresponien a les dos últimes dates de pròxima inspecció: una de setembre de 2019, i l’altra d’agost de 2020. Segons la informació llançada per l’adhesiu que portava de manera fraudulenta en el cristall, la ITV ja estaria caducada des de feia mesos.

 

Anàlisi i investigació

Amb la informació recopilada per la patrulla actuant, el Grup d’Investigació i Anàlisi de Trànsit (G.I.A.T.) de la Guàrdia Civil d’Alacant, va fer posteriorment les comprovacions per a verificar que,
efectivament, el propietari del cotxe havia d’haver passat la inspecció tècnica del seu vehicle abans del 19 de setembre de 2019, fa any i mig.

 

Com a resultat, un home de 50 anys de nacionalitat espanyola, ha sigut investigat com a presumpte autor de delicte falsedat documental per ús de certificació falsa, per fer un ús no autoritzat del distintiu oficial d’haver superat favorablement la Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV). Tot això amb la finalitat de no ser denunciat per circular amb la ITV caducada, una infracció administrativa que comporta sancions per valor d’entre 100 i 200 euros.

 

Delicte de falsedat documental

En este sentit, una recent sentència de la Sala Segona del Tribunal Suprem, de 25 de juny de 2020, establix que col·locar l’adhesiu de la ITV en el parabrisa d’un cotxe que no ha superat la inspecció tècnica periòdica és una conducta delictiva tipificada en el Codi Penal i castigada amb la pena de multa de tres a sis mesos.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.