Un conductor investigat per falsificar l’adhesiu de la ITV en la Marina Alta

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha investigat al conductor d’un cotxe com a presumpte autor d’un delicte de falsedat documental per usar un adhesiu d’ITV falsa.

 

Els fets van tindre lloc quan una patrulla de motoristes del Destacament de Trànsit de Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), va donar l’alt a un cotxe en una carretera secundària entre les localitats de Pedreguer i Dénia, en la Marina Alta (Alacant), mentres es trobaven fent un control d’identificació de vehicles.

 

El conductor, de nacionalitat espanyola, va aportar la documentació del cotxe als agents, els qui van comprovar a través de la base de dades de la Direcció General de Trànsit que el vehicle en qüestió tenia la ITV caducada des del 19 de setembre de l’any 2019. Va ser quan els agents van observar com en la lluna davantera hi havia dos adhesius que suposadament corresponien a les dos últimes dates de pròxima inspecció: una de setembre de 2019, i l’altra d’agost de 2020. Segons la informació llançada per l’adhesiu que portava de manera fraudulenta en el cristall, la ITV ja estaria caducada des de feia mesos.

 

Anàlisi i investigació

Amb la informació recopilada per la patrulla actuant, el Grup d’Investigació i Anàlisi de Trànsit (G.I.A.T.) de la Guàrdia Civil d’Alacant, va fer posteriorment les comprovacions per a verificar que,
efectivament, el propietari del cotxe havia d’haver passat la inspecció tècnica del seu vehicle abans del 19 de setembre de 2019, fa any i mig.

 

Com a resultat, un home de 50 anys de nacionalitat espanyola, ha sigut investigat com a presumpte autor de delicte falsedat documental per ús de certificació falsa, per fer un ús no autoritzat del distintiu oficial d’haver superat favorablement la Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV). Tot això amb la finalitat de no ser denunciat per circular amb la ITV caducada, una infracció administrativa que comporta sancions per valor d’entre 100 i 200 euros.

 

Delicte de falsedat documental

En este sentit, una recent sentència de la Sala Segona del Tribunal Suprem, de 25 de juny de 2020, establix que col·locar l’adhesiu de la ITV en el parabrisa d’un cotxe que no ha superat la inspecció tècnica periòdica és una conducta delictiva tipificada en el Codi Penal i castigada amb la pena de multa de tres a sis mesos.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.