10.8 C
València
Diumenge, 4 gener, 2026

Un conductor investigat per falsificar l’adhesiu de la ITV en la Marina Alta

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha investigat al conductor d’un cotxe com a presumpte autor d’un delicte de falsedat documental per usar un adhesiu d’ITV falsa.

 

Els fets van tindre lloc quan una patrulla de motoristes del Destacament de Trànsit de Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), va donar l’alt a un cotxe en una carretera secundària entre les localitats de Pedreguer i Dénia, en la Marina Alta (Alacant), mentres es trobaven fent un control d’identificació de vehicles.

 

El conductor, de nacionalitat espanyola, va aportar la documentació del cotxe als agents, els qui van comprovar a través de la base de dades de la Direcció General de Trànsit que el vehicle en qüestió tenia la ITV caducada des del 19 de setembre de l’any 2019. Va ser quan els agents van observar com en la lluna davantera hi havia dos adhesius que suposadament corresponien a les dos últimes dates de pròxima inspecció: una de setembre de 2019, i l’altra d’agost de 2020. Segons la informació llançada per l’adhesiu que portava de manera fraudulenta en el cristall, la ITV ja estaria caducada des de feia mesos.

 

Anàlisi i investigació

Amb la informació recopilada per la patrulla actuant, el Grup d’Investigació i Anàlisi de Trànsit (G.I.A.T.) de la Guàrdia Civil d’Alacant, va fer posteriorment les comprovacions per a verificar que,
efectivament, el propietari del cotxe havia d’haver passat la inspecció tècnica del seu vehicle abans del 19 de setembre de 2019, fa any i mig.

 

Com a resultat, un home de 50 anys de nacionalitat espanyola, ha sigut investigat com a presumpte autor de delicte falsedat documental per ús de certificació falsa, per fer un ús no autoritzat del distintiu oficial d’haver superat favorablement la Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV). Tot això amb la finalitat de no ser denunciat per circular amb la ITV caducada, una infracció administrativa que comporta sancions per valor d’entre 100 i 200 euros.

 

Delicte de falsedat documental

En este sentit, una recent sentència de la Sala Segona del Tribunal Suprem, de 25 de juny de 2020, establix que col·locar l’adhesiu de la ITV en el parabrisa d’un cotxe que no ha superat la inspecció tècnica periòdica és una conducta delictiva tipificada en el Codi Penal i castigada amb la pena de multa de tres a sis mesos.

Últimes notícies

Alcoi manté la Cavalcada de Reis amb regals en interiors i patges sense escales

Alcoi manté el Bàndol Real i la Cavalcada amb canvis per la meteorologia: els patges no usaran escales i els regals s'entregaran dins dels edificis. Diverses ciutats veïnes modifiquen també els seus plans.

Luis Castro debuta amb un 0-3 en el camp del Sevilla

Els gols d'Iker Losada, Espí i Carlos Álvarez han donat al Llevant un 0-3 en el camp del Sevilla en l'estrena de Luis Castro. El resultat ha deixat en situació delicada a Matías Almeyda.

Losada avança al Llevant en l’última jugada del primer temps (0-1)

Iker Losada marca en l'última acció del descompte i el Llevant es va 0-1 al descans en el camp del Sevilla, que no aconseguix generar perill.

La família d’una de les xiquetes mortes al castell unflable de Mislata exigix avanços després de quatre anys

Quatre anys després de l'accident que va causar la mort de dos xiquetes a Mislata, la família d'una d'elles reclama avanços en una investigació encara oberta. El jutjat va prorrogar sis mesos la causa i els peritatges apunten a ratxes de més de 70 km/h, ancoratges deficients i fallades de supervisió.

Aemet eleva a taronja l’avís per pluges en el litoral nord d’Alacant

Aemet ha elevat a taronja el nivell d'avís per pluges en el litoral nord d'Alacant i manté alerta groga per fenòmens costaners en tota la província. A València hi ha avisos grocs per pluja i onatge en el sud.

L’Elx cau davant el Vila-real i trenca la seua ratxa en el Martínez Valero deu partits després

L'Elx va perdre 1-3 davant el Vila-real i va encaixar la seua primera derrota en el Martínez Valero després de deu partits sense caure. L'anterior havia sigut al maig davant el Llevant, també 1-3.

Un any de Corberán al València: del miracle a la golejada i ‘números perillosos’

Es va complir un any del debut de Carlos Corberán en la banqueta del València: de salvar a un equip afonat a encadenar una mala ratxa culminada amb el 4-1 a Vigo i uns números que el tècnic qualifica com a perillosos.

Un col·leccionista d’Orihuela reunix 1.336 pesebres després de 50 anys de busca

José María Bregante, de 68 anys, ha reunit 1.336 pesebres al llarg de mig segle. La seua col·lecció, viva i diversa, incorpora peces de tot el món i noves en 3D.