Confiscats 800 quilograms de cocaïna mesclada amb polpes de pinya congelada

 

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb l’Agència Tributària, han confiscat 800 quilograms de cocaïna mesclada amb polpes de pinya congelada procedent del Brasil, ocults en un transport de 14.400 quilograms d’esta fruita.

La droga havia sigut amagada després d’un complex procés químic que la feia pràcticament indetectable en els controls duaners. Tenia com a destí final un laboratori clandestí situat en un xalet de la localitat madrilenya de Robledo de Chavela. Dos persones han sigut detingudes durant el transcurs de l’operatiu.

Les investigacions van començar en 2018, quan els agents, a través dels llits de col·laboració internacionals, van tindre coneixement d’una operació conjunta entre la Policia Nacional de Colòmbia i el Servei de Duanes dels Estats Units, que va culminar amb la intervenció, a la ciutat colombiana de Cartagena d’Índies, de 216 quilograms de cocaïna ocults entre café per a ser transportats fins a Espanya en un contenidor.

Identificada l’empresa encarregada de la importació de la droga, així com els seus responsables, es va iniciar una investigació sobre ells. La seua manera d’actuar consistia a utilitzar un entramat empresarial dedicat a la importació i comercialització de sucs, begudes, café i fruites, amb aparença de legalitat, per a importar la droga en contenidors marítims des de diferents països sud-americans.

 

La droga viatjava concentrada en un únic palet

 

D’esta manera, es va posar el focus d’atenció en un contenidor marítim arribat a València i importat per una de les empreses investigades, en el qual es transportava 14.400 quilograms de polpes de pinya destinats a Espanya.

Una vegada que es va efectuar la inspecció per part dels agents de la Policia Nacional i de Vigilància Duanera, es va intervindre un total de 20 palets de pinya congelada, sent un d’ells el que transportava la cocaïna mesclada en la pinya.

Arran de la troballa d’esta droga, els agents van practicar tres registres domiciliaris, procedint-se a la detenció de dos empresaris com a presumptes responsables d’este enviament, als qui van confiscar 10.000 euros en efectiu i dos vehicles recentment adquirits pels investigats.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.

Una avaria en el metre provoca retards en quatre línies de Metrovalencia

Una avaria en una unitat de la línia 7 entre Xàtiva i Bailèn ha obligat a desallotjar trens i ha generat retards en les línies 3, 5, 7 i 9 de Metrovalencia durant una hora.