Confiscats 800 quilograms de cocaïna mesclada amb polpes de pinya congelada

 

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb l’Agència Tributària, han confiscat 800 quilograms de cocaïna mesclada amb polpes de pinya congelada procedent del Brasil, ocults en un transport de 14.400 quilograms d’esta fruita.

La droga havia sigut amagada després d’un complex procés químic que la feia pràcticament indetectable en els controls duaners. Tenia com a destí final un laboratori clandestí situat en un xalet de la localitat madrilenya de Robledo de Chavela. Dos persones han sigut detingudes durant el transcurs de l’operatiu.

Les investigacions van començar en 2018, quan els agents, a través dels llits de col·laboració internacionals, van tindre coneixement d’una operació conjunta entre la Policia Nacional de Colòmbia i el Servei de Duanes dels Estats Units, que va culminar amb la intervenció, a la ciutat colombiana de Cartagena d’Índies, de 216 quilograms de cocaïna ocults entre café per a ser transportats fins a Espanya en un contenidor.

Identificada l’empresa encarregada de la importació de la droga, així com els seus responsables, es va iniciar una investigació sobre ells. La seua manera d’actuar consistia a utilitzar un entramat empresarial dedicat a la importació i comercialització de sucs, begudes, café i fruites, amb aparença de legalitat, per a importar la droga en contenidors marítims des de diferents països sud-americans.

 

La droga viatjava concentrada en un únic palet

 

D’esta manera, es va posar el focus d’atenció en un contenidor marítim arribat a València i importat per una de les empreses investigades, en el qual es transportava 14.400 quilograms de polpes de pinya destinats a Espanya.

Una vegada que es va efectuar la inspecció per part dels agents de la Policia Nacional i de Vigilància Duanera, es va intervindre un total de 20 palets de pinya congelada, sent un d’ells el que transportava la cocaïna mesclada en la pinya.

Arran de la troballa d’esta droga, els agents van practicar tres registres domiciliaris, procedint-se a la detenció de dos empresaris com a presumptes responsables d’este enviament, als qui van confiscar 10.000 euros en efectiu i dos vehicles recentment adquirits pels investigats.

Últimes notícies

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.

Ford cridarà els sindicats a renovar l’acord per l’electrificació d’Almussafes

Ford convoca als sindicats d'Almussafes per a obrir una nova negociació sobre l'acord per l'electrificació firmat en 2022, en plena aplicació de l'ERTO en la planta.

Faconauto preveu 109.000 matriculacions en la Comunitat Valenciana malgrat la fi de les ajudes per la dana

Faconauto calcula que en 2026 es matricularan 109.000 turismes en la Comunitat Valenciana, un 14,7% menys que en 2025 per les ajudes per la dana, però amb un creixement estructural del 7,5% sense eixe efecte extraordinari.