Confiscats 800 quilograms de cocaïna mesclada amb polpes de pinya congelada

 

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb l’Agència Tributària, han confiscat 800 quilograms de cocaïna mesclada amb polpes de pinya congelada procedent del Brasil, ocults en un transport de 14.400 quilograms d’esta fruita.

La droga havia sigut amagada després d’un complex procés químic que la feia pràcticament indetectable en els controls duaners. Tenia com a destí final un laboratori clandestí situat en un xalet de la localitat madrilenya de Robledo de Chavela. Dos persones han sigut detingudes durant el transcurs de l’operatiu.

Les investigacions van començar en 2018, quan els agents, a través dels llits de col·laboració internacionals, van tindre coneixement d’una operació conjunta entre la Policia Nacional de Colòmbia i el Servei de Duanes dels Estats Units, que va culminar amb la intervenció, a la ciutat colombiana de Cartagena d’Índies, de 216 quilograms de cocaïna ocults entre café per a ser transportats fins a Espanya en un contenidor.

Identificada l’empresa encarregada de la importació de la droga, així com els seus responsables, es va iniciar una investigació sobre ells. La seua manera d’actuar consistia a utilitzar un entramat empresarial dedicat a la importació i comercialització de sucs, begudes, café i fruites, amb aparença de legalitat, per a importar la droga en contenidors marítims des de diferents països sud-americans.

 

La droga viatjava concentrada en un únic palet

 

D’esta manera, es va posar el focus d’atenció en un contenidor marítim arribat a València i importat per una de les empreses investigades, en el qual es transportava 14.400 quilograms de polpes de pinya destinats a Espanya.

Una vegada que es va efectuar la inspecció per part dels agents de la Policia Nacional i de Vigilància Duanera, es va intervindre un total de 20 palets de pinya congelada, sent un d’ells el que transportava la cocaïna mesclada en la pinya.

Arran de la troballa d’esta droga, els agents van practicar tres registres domiciliaris, procedint-se a la detenció de dos empresaris com a presumptes responsables d’este enviament, als qui van confiscar 10.000 euros en efectiu i dos vehicles recentment adquirits pels investigats.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.