Confiscats 800 quilograms de cocaïna mesclada amb polpes de pinya congelada

 

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb l’Agència Tributària, han confiscat 800 quilograms de cocaïna mesclada amb polpes de pinya congelada procedent del Brasil, ocults en un transport de 14.400 quilograms d’esta fruita.

La droga havia sigut amagada després d’un complex procés químic que la feia pràcticament indetectable en els controls duaners. Tenia com a destí final un laboratori clandestí situat en un xalet de la localitat madrilenya de Robledo de Chavela. Dos persones han sigut detingudes durant el transcurs de l’operatiu.

Les investigacions van començar en 2018, quan els agents, a través dels llits de col·laboració internacionals, van tindre coneixement d’una operació conjunta entre la Policia Nacional de Colòmbia i el Servei de Duanes dels Estats Units, que va culminar amb la intervenció, a la ciutat colombiana de Cartagena d’Índies, de 216 quilograms de cocaïna ocults entre café per a ser transportats fins a Espanya en un contenidor.

Identificada l’empresa encarregada de la importació de la droga, així com els seus responsables, es va iniciar una investigació sobre ells. La seua manera d’actuar consistia a utilitzar un entramat empresarial dedicat a la importació i comercialització de sucs, begudes, café i fruites, amb aparença de legalitat, per a importar la droga en contenidors marítims des de diferents països sud-americans.

 

La droga viatjava concentrada en un únic palet

 

D’esta manera, es va posar el focus d’atenció en un contenidor marítim arribat a València i importat per una de les empreses investigades, en el qual es transportava 14.400 quilograms de polpes de pinya destinats a Espanya.

Una vegada que es va efectuar la inspecció per part dels agents de la Policia Nacional i de Vigilància Duanera, es va intervindre un total de 20 palets de pinya congelada, sent un d’ells el que transportava la cocaïna mesclada en la pinya.

Arran de la troballa d’esta droga, els agents van practicar tres registres domiciliaris, procedint-se a la detenció de dos empresaris com a presumptes responsables d’este enviament, als qui van confiscar 10.000 euros en efectiu i dos vehicles recentment adquirits pels investigats.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.

La 61 Fira del Llibre de València obri amb xifres rècord i més activitats en Vivers

La 61 Fira del Llibre de València obri als Jardins de Vivers amb 105 expositors, més de 200 activitats i 1.800 firmes, consolidada com a gran cita cultural valenciana.