Confiscats 800 quilograms de cocaïna mesclada amb polpes de pinya congelada

 

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb l’Agència Tributària, han confiscat 800 quilograms de cocaïna mesclada amb polpes de pinya congelada procedent del Brasil, ocults en un transport de 14.400 quilograms d’esta fruita.

La droga havia sigut amagada després d’un complex procés químic que la feia pràcticament indetectable en els controls duaners. Tenia com a destí final un laboratori clandestí situat en un xalet de la localitat madrilenya de Robledo de Chavela. Dos persones han sigut detingudes durant el transcurs de l’operatiu.

Les investigacions van començar en 2018, quan els agents, a través dels llits de col·laboració internacionals, van tindre coneixement d’una operació conjunta entre la Policia Nacional de Colòmbia i el Servei de Duanes dels Estats Units, que va culminar amb la intervenció, a la ciutat colombiana de Cartagena d’Índies, de 216 quilograms de cocaïna ocults entre café per a ser transportats fins a Espanya en un contenidor.

Identificada l’empresa encarregada de la importació de la droga, així com els seus responsables, es va iniciar una investigació sobre ells. La seua manera d’actuar consistia a utilitzar un entramat empresarial dedicat a la importació i comercialització de sucs, begudes, café i fruites, amb aparença de legalitat, per a importar la droga en contenidors marítims des de diferents països sud-americans.

 

La droga viatjava concentrada en un únic palet

 

D’esta manera, es va posar el focus d’atenció en un contenidor marítim arribat a València i importat per una de les empreses investigades, en el qual es transportava 14.400 quilograms de polpes de pinya destinats a Espanya.

Una vegada que es va efectuar la inspecció per part dels agents de la Policia Nacional i de Vigilància Duanera, es va intervindre un total de 20 palets de pinya congelada, sent un d’ells el que transportava la cocaïna mesclada en la pinya.

Arran de la troballa d’esta droga, els agents van practicar tres registres domiciliaris, procedint-se a la detenció de dos empresaris com a presumptes responsables d’este enviament, als qui van confiscar 10.000 euros en efectiu i dos vehicles recentment adquirits pels investigats.

Últimes notícies

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.

El Villarreal tanca la pretemporada amb una victòria solvent a Turquia

El Villarreal ha tancat la pretemporada amb un triomf per 1-2 al camp del Galatasaray, en un duel molt obert i ple d’ocasions que ha pogut acabar en golejada grogueta.

L’augment d’humitat dona un respir en l’incendi forestal de Tírig i manté Catí confinada

L’incendi de Tírig es troba sectoritzat en dos sectors i continua en emergència nivell 2, amb Catí confinada. L’augment previst de la humitat fins al 70 % ha de facilitar les tasques d’extinció dels quasi 200 efectius terrestres desplegats.

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.