Mastodon
30.1 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

Consells per a previndre els robatoris en domicilis durant les vacances

La Policia Nacional proporciona consells per a previndre els robatoris en domicili de cara a les vacances estiuenques i poder tindre un estiu segur protegint les nostres cases.

Els períodes vacacionals, així com els caps de setmana, solen ser els moments més propicis en els quals els amics de l’alié solen cometre robatoris a l’interior d’habitatges, aprofitant-se de la nostra absència i la d’altres veïns de l’immoble.

La Policia Nacional durant aquests períodes intensifica la prevenció contra aquesta modalitat delictiva i facilita als ciutadans determinats consells que poden ajudar a previndre aquests robatoris, a més de recordar que davant la menor sospita que es tinga que es puga estar intentant cometre un delicte s’ha de trucar al telèfon 091.

També s’informa els ciutadans sobre com actuar en el cas de ser víctima d’aquesta mena de robatoris per a poder minimitzar el perjudici que suposen i facilitar la labor dels investigadors, així com col·laborar en la recuperació dels efectes sostrets.

Els mesos estivals, així com altres períodes vacacionals al llarg de l’any o els caps de setmana, solen ser els moments més habituals en els quals es poden donar els robatoris en habitatge, ja que els delinqüents que es dediquen a aquesta modalitat delictiva, aprofiten les absències de les nostres llars i una menor afluència de veïns en els immobles. Per a ajudar a previndre ser víctima d’aquesta mena de delictes, des de la Policia Nacional es faciliten una sèrie de mesures preventives que els ciutadans poden dur a terme.

Es tracta d’un conjunt de pautes bàsiques, senzilles d’adoptar que podem traslladar a les persones del nostre entorn, majors i xiquets, per a familiaritzar-los amb la cultura preventiva davant aquesta mena de delictes.

Tancar sempre amb clau

Quan ens anem de vacances i sempre que isquem de casa encara que siga per uns minuts, hem d’accionar el pany de la porta de l’habitatge amb totes les voltes de la clau per a evitar que puguen accedir amb el conegut mètode de la relliscada –introduir una peça plàstica entre el marc de la porta i la relliscada del pany-. Hem de recordar també tancar totes les portes en el cas d’habitatges unifamiliars, com són aquelles que donen accés a soterranis, garatges o jardins, així com les finestres.

Ull als testimonis de plàstic

En el cas que observem testimonis de plàstic o fils de cola entre la porta d’accés a l’habitatge i el marc, es tracta d’un mètode que solen emprar especialistes de robatoris en habitatges per a marcar els domicilis i comprovar si estan deshabitats temporalment. Si s’observen aquest tipus de testimonis o altres marques sospitoses avisar immediatament al 091

Cura en anunciar que ens anem de vacances

Hem de ser prudents en comentar amb les persones del nostre entorn que ens anem de vacances quan estem en un lloc públic, ja que no sabem qui puga estar escoltant i per descomptat no comentar els nostres plans a desconeguts.

Tampoc és aconsellable comentar-ho en les nostres xarxes socials, menys fins i tot si en alguna ocasió hem fet esment al nostre lloc de residència a través de fotografies en les quals apareix el nostre habitatge o ha quedat reflectida la seua ubicació en usar aplicacions esportives en les quals marquem el nostre recorregut.

Que el nostre habitatge semble habitada

Hi ha una sèrie de mesures que podem dur a terme perquè els delinqüents no aprecien des de l’exterior que estem absents del nostre habitatge:
No s’han de deixar abaixades totes les persianes de l’habitatge, des de l’exterior pot cridar l’atenció dels delinqüents especialitzats en aquesta mena de robatoris.
• Pots aprofitar sistemes automatitzats que existeixen en el mercat perquè determinades llums o dispositius electrònics de la teua llar s’activen de manera periòdica.
• Algun familiar o reunit de confiança pot recollir periòdicament la correspondència de la bústia perquè no s’acumule i comprovar l’estat de l’habitatge.

Compte amb la presència de desconeguts en la finca

Tant si es viu en un edifici, com en una urbanització o habitatge unifamiliar, hem d’estar atents a persones alienes a l’entorn.

No obrir el portal a desconeguts, abans d’obrir la porta d’accés a l’edifici cal assegurar-se que es coneix a aqueixa persona, facilitar l’accés a persones alienes pot comprometre la nostra seguretat i la dels nostres veïns.
• Davant la presència de persones sospitoses en l’edifici o a la urbanització, no s’ha de dubtar a telefonar al 091, mai serà una molèstia el fet d’acostar-nos i fer les comprovacions oportunes.
• En el cas d’escoltar sorolls poc habituals en l’accés a un habitatge pròxim, i més si es coneix que els seus habitants es troben de vacances, una anomenada al 091 farà que una patrulla de Policia Nacional s’acoste immediatament al lloc i comprovarà si s’està intentant cometre un robatori.

No entrar, no tocar i avisar al 091

En el cas que malgrat tot, a la volta de vacances es trobe oberta o forçada la porta de l’habitatge, en cap moment s’ha d’entrar ni manipular res havent de telefonar immediatament al 091 perquè manen un vehicle radiopatrulla per a fer les comprovacions oportunes.

Per a facilitar una possible investigació i la recuperació dels objectes sostrets, resulta convenient tindre elaborat prèviament un llistat amb els objectes electrònics que tinguem a casa –tauletes, televisors, ordinadors, consoles, etc- i els seus corresponents números de sèrie. També és adequat disposar d’un llistat detallat i fotografies de les joies i objectes de valor de les quals disposem. En cas de sostracció és de vital importància aportar aquests llistats a l’hora de formular la denúncia en comissaria per a poder rastrejar els objectes.

Tan important és la porta d’accés com el pany

Per a la seguretat de l’habitatge no sols és important el tipus de porta que tinguem, ho és igual o més la classe de pany que tinguem instal·lada en ella, instal·la productes de qualitat certificada. Existeixen panys en el mercat, denominades antibumping o antiimpresioning que dificulten l’accés als nostres habitatges als delinqüents que empren aqueixes tècniques per a robar.

El bumping és una tècnica utilitzada per alguns delinqüents, que consisteixen a introduir una clau especialment modificada en el pany, amb la qual després de donar una sèrie de colps en ella, s’aconsegueix moure la posició dels bulons de l’interior del pany que els permet obrir porta. La tècnica de l’impresioning pretén copiar la clau de l’usuari introduint unes fines làmines en el pany per a gravar les marques de la clau original i poder obtindre posteriorment una còpia.

Últimes notícies

La Gonzalo Anaya denuncia la calor en col·legis i IES i exigix bioclimatización en la Comunitat Valenciana

La confederació d'AMPA alerta de temperatures superiors a 30 graus en aules sense ventilació ni climatització i reclama a la Conselleria un pla global i urgent.

Mor l’home que es va autolesionar després d’agredir a un altre amb un pal a Sant Joan

Un home de 53 anys va morir a l'hospital després de tallar-se el coll amb una arma blanca després d'agredir amb un pal a un altre a Sant Joan. La disputa va ser laboral i el ferit de 48 anys està fora de perill.

Afectats d’ELA, pendents del pla del Govern per a aplicar la llei el 31 d’octubre

Pacients i entitats esperen que el 31 d'octubre el Govern plantege a les autonomies un pla per a aplicar la llei ELA, amb finançament estatal i execució autonòmica. El moviment confia en un impuls real després d'un primer any frenat per la falta de recursos.

Sánchez anuncia 1.154 milions per a l’aeroport d’Alacant-Elx: més terminal, dic no Schengen i nou carrer de rodatge

El Govern invertirà 1.154 milions en l'aeroport Alacant-Elx entre 2027 i 2031 per a ampliar un 30% la terminal, crear un dic no Schengen i millorar l'operativa en pista. L'alcalde i el sector turístic reclamen segona pista i connexió ferroviària.

Les obres en el Mercat Central destapen mosaic Nolla, reixeria i una taula numerada

La retirada de set parades per a ampliar el Central Bar trau a la llum pavimente de mosaic Nolla, reixeria i una taula de marbre amb bancada. Les troballes es conservaran i es posaran en valor amb supervisió arqueològica.

La Comunitat Valenciana rebrà 7,63 milions per a ampliar la cartera de salut bucodental

La Comunitat Valenciana rebrà 7,63 milions dins del repartiment estatal per a ampliar la cartera de salut bucodental i incorporar de manera progressiva als majors de 65. El desplegament començarà per les residències i es manté la prioritat per a infància, embarassades, persones amb discapacitat i pacients oncològics cervicofaciales.

Compromís i PSPV denuncien que la Generalitat va llevar la placa veïnal del Pont de la Solidaritat

L'oposició a València critica que la Generalitat haja substituït la placa veïnal del Pont de la Solidaritat per una altra amb el seu logotip i en castellà. Acusen el Consell de desoir a les entitats que van impulsar l'homenatge després de la DANA.

Arxivades les demandes per presumpte assetjament laboral contra l’alcaldessa de La Vall d’Uixó

La directora dels Coves de Sant Josep retira dos demandes per presumpte assetjament laboral contra l'alcaldessa i l'empresa pública Emsevall. Les parts pacten l'extinció del contracte amb una indemnització de 41.500 euros i el jutjat arxiva el cas.