Consells per a previndre els robatoris en domicilis durant les vacances

La Policia Nacional proporciona consells per a previndre els robatoris en domicili de cara a les vacances estiuenques i poder tindre un estiu segur protegint les nostres cases.

Els períodes vacacionals, així com els caps de setmana, solen ser els moments més propicis en els quals els amics de l’alié solen cometre robatoris a l’interior d’habitatges, aprofitant-se de la nostra absència i la d’altres veïns de l’immoble.

La Policia Nacional durant aquests períodes intensifica la prevenció contra aquesta modalitat delictiva i facilita als ciutadans determinats consells que poden ajudar a previndre aquests robatoris, a més de recordar que davant la menor sospita que es tinga que es puga estar intentant cometre un delicte s’ha de trucar al telèfon 091.

També s’informa els ciutadans sobre com actuar en el cas de ser víctima d’aquesta mena de robatoris per a poder minimitzar el perjudici que suposen i facilitar la labor dels investigadors, així com col·laborar en la recuperació dels efectes sostrets.

Els mesos estivals, així com altres períodes vacacionals al llarg de l’any o els caps de setmana, solen ser els moments més habituals en els quals es poden donar els robatoris en habitatge, ja que els delinqüents que es dediquen a aquesta modalitat delictiva, aprofiten les absències de les nostres llars i una menor afluència de veïns en els immobles. Per a ajudar a previndre ser víctima d’aquesta mena de delictes, des de la Policia Nacional es faciliten una sèrie de mesures preventives que els ciutadans poden dur a terme.

Es tracta d’un conjunt de pautes bàsiques, senzilles d’adoptar que podem traslladar a les persones del nostre entorn, majors i xiquets, per a familiaritzar-los amb la cultura preventiva davant aquesta mena de delictes.

Tancar sempre amb clau

Quan ens anem de vacances i sempre que isquem de casa encara que siga per uns minuts, hem d’accionar el pany de la porta de l’habitatge amb totes les voltes de la clau per a evitar que puguen accedir amb el conegut mètode de la relliscada –introduir una peça plàstica entre el marc de la porta i la relliscada del pany-. Hem de recordar també tancar totes les portes en el cas d’habitatges unifamiliars, com són aquelles que donen accés a soterranis, garatges o jardins, així com les finestres.

Ull als testimonis de plàstic

En el cas que observem testimonis de plàstic o fils de cola entre la porta d’accés a l’habitatge i el marc, es tracta d’un mètode que solen emprar especialistes de robatoris en habitatges per a marcar els domicilis i comprovar si estan deshabitats temporalment. Si s’observen aquest tipus de testimonis o altres marques sospitoses avisar immediatament al 091

Cura en anunciar que ens anem de vacances

Hem de ser prudents en comentar amb les persones del nostre entorn que ens anem de vacances quan estem en un lloc públic, ja que no sabem qui puga estar escoltant i per descomptat no comentar els nostres plans a desconeguts.

Tampoc és aconsellable comentar-ho en les nostres xarxes socials, menys fins i tot si en alguna ocasió hem fet esment al nostre lloc de residència a través de fotografies en les quals apareix el nostre habitatge o ha quedat reflectida la seua ubicació en usar aplicacions esportives en les quals marquem el nostre recorregut.

Que el nostre habitatge semble habitada

Hi ha una sèrie de mesures que podem dur a terme perquè els delinqüents no aprecien des de l’exterior que estem absents del nostre habitatge:
No s’han de deixar abaixades totes les persianes de l’habitatge, des de l’exterior pot cridar l’atenció dels delinqüents especialitzats en aquesta mena de robatoris.
• Pots aprofitar sistemes automatitzats que existeixen en el mercat perquè determinades llums o dispositius electrònics de la teua llar s’activen de manera periòdica.
• Algun familiar o reunit de confiança pot recollir periòdicament la correspondència de la bústia perquè no s’acumule i comprovar l’estat de l’habitatge.

Compte amb la presència de desconeguts en la finca

Tant si es viu en un edifici, com en una urbanització o habitatge unifamiliar, hem d’estar atents a persones alienes a l’entorn.

No obrir el portal a desconeguts, abans d’obrir la porta d’accés a l’edifici cal assegurar-se que es coneix a aqueixa persona, facilitar l’accés a persones alienes pot comprometre la nostra seguretat i la dels nostres veïns.
• Davant la presència de persones sospitoses en l’edifici o a la urbanització, no s’ha de dubtar a telefonar al 091, mai serà una molèstia el fet d’acostar-nos i fer les comprovacions oportunes.
• En el cas d’escoltar sorolls poc habituals en l’accés a un habitatge pròxim, i més si es coneix que els seus habitants es troben de vacances, una anomenada al 091 farà que una patrulla de Policia Nacional s’acoste immediatament al lloc i comprovarà si s’està intentant cometre un robatori.

No entrar, no tocar i avisar al 091

En el cas que malgrat tot, a la volta de vacances es trobe oberta o forçada la porta de l’habitatge, en cap moment s’ha d’entrar ni manipular res havent de telefonar immediatament al 091 perquè manen un vehicle radiopatrulla per a fer les comprovacions oportunes.

Per a facilitar una possible investigació i la recuperació dels objectes sostrets, resulta convenient tindre elaborat prèviament un llistat amb els objectes electrònics que tinguem a casa –tauletes, televisors, ordinadors, consoles, etc- i els seus corresponents números de sèrie. També és adequat disposar d’un llistat detallat i fotografies de les joies i objectes de valor de les quals disposem. En cas de sostracció és de vital importància aportar aquests llistats a l’hora de formular la denúncia en comissaria per a poder rastrejar els objectes.

Tan important és la porta d’accés com el pany

Per a la seguretat de l’habitatge no sols és important el tipus de porta que tinguem, ho és igual o més la classe de pany que tinguem instal·lada en ella, instal·la productes de qualitat certificada. Existeixen panys en el mercat, denominades antibumping o antiimpresioning que dificulten l’accés als nostres habitatges als delinqüents que empren aqueixes tècniques per a robar.

El bumping és una tècnica utilitzada per alguns delinqüents, que consisteixen a introduir una clau especialment modificada en el pany, amb la qual després de donar una sèrie de colps en ella, s’aconsegueix moure la posició dels bulons de l’interior del pany que els permet obrir porta. La tècnica de l’impresioning pretén copiar la clau de l’usuari introduint unes fines làmines en el pany per a gravar les marques de la clau original i poder obtindre posteriorment una còpia.

Últimes notícies

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.