Es continua rastrejant el fons marí de Tenerife per a obtenir noves pistes sobre les xiquetes de Tenerife

Ja fa més d’un mes que vivim un mal son desde que el 27 d’abril el pare d’Anna i Olivia, Tomás Gimeno, no les entregara a la seua mare Beatriz. En este temps, la búsuqeda està sent exhaustiva i ara se centra a rastrejar el fons marí per a obtenir noves pistes.

Recerca exhaustiva amb el vaixell Ángeles Alvariño

El vaixell Ángeles Alvariño, ja porta set dies consecutius amb una búsqueda exhaustiva. Este vaixell l’ha posat a disposició l’Institut Espanyol d’Oceanografia, està rastrejant el fons marí i porta incorporats un sonar i un robot per a examinar una àrea d’unes 10 milles quadrades, enfront del litoral de Santa Cruz de Tenerife, prestant especial atenció en la zona on va ser trobada la barca de Tomás Gimeno. En els dies que porta treballant, el vaixell no ha trobat cap objecte rellevant per al cas.

Els investigadors han pogut realitzar un duplicat de la targeta del mòbil del pare de les xiquetes de Tenerife amb la qual s’estan obtenint dades sobre els seus últims moviments i que ha permés, per exemple, delimitar una àrea per als treballs de l’Ángeles Alvariño.

Els últims passos de Tomás Gimeno

En esta búsqueda també s’han pogut reconstruir els últims passos de Tomás Gimeno. El dia de la desaparició, Gimeno va estar al port on tenia atracada la seua barca i les càmeres de seguretat i el vigilant van veure com introduïa dos macutos en l’embarcació i després va salpar per a tornar a les 2 hores. En este període de temps, va rebre una trucada de la mare de les xicotetes i li va dir “no veuràs mai més a les xiquetes“.

Després, va tornar al port per comprar tabac i un carregador i va tornar a eixir a la mar. L’endemà, el 28 d’abril, es troba la seua barca a la deriva i sense ningú a bord. En esta zona, el dispositiu de cerca va trobar surant en la mar una cadira de retenció infantil pertanyent a una de les xiquetes.

A més, la Guàrdia Civil ha registrat en diverses ocasions el domicili de Gimeno i també han comprovat que va fer alguns traspassos de pertinences, com un cotxe d’alta gamma, que va donar al seu pare uns dies abans de la desaparició.

Les principals preguntes

La Guardia Civil seguix investigant el perquè de la desapareició de les xiquetes de Tenerife i ha eleborat un ‘perfil psicològic’ i veuen probable que el principal motiu haja estat la separació de la mare d’Anna i Olivia i posteriorment descobrir que tenia una nova parella.

El principal interrogant continua sent el seu parador. En els primers moments de la recerca, es va arribar a pensar que Tomás Gimeno no havia eixit de Tenerife i després es va creure que podria haver fugit a Sud-àfrica. No obstant això, cap d’estes hipòtesis s’ha confirmat i es continua treballant per a trobar noves pistes i porten al seu parador.

Des de l’entorn de la mare continuen confiant que els 3 segueixen amb vida. Un portaveu de la família ha assegurat que creuen que “no hi ha cap indici per a pensar en el pitjor dels desenllaços. El pitjor inimaginable ha quedat descartat.”

Últimes notícies

Sarabia esclata després del Betis-Elx: el gol anul·lat ens condiciona totalment

Eder Sarabia considera que el gol anul·lat a Diangana davant el Betis era legal i que eixa decisió, unida a l'expulsió de Pétrot, va marcar el desenrotllament del partit i la baralla per la permanència.

Dela ressalta el caràcter del Llevant després de la remuntada davant el Celta

Adrián de la Font, Dela, subratlla el caràcter i la unitat del Llevant després d'aconseguir davant el Celta la seua segona remuntada consecutiva i eixir provisionalment del descens.

Empat al descans entre Betis i Elx amb gols de Cucho i Héctor Fort

Betis i Elx marxen al descans amb empat 1-1 en La Cartoixa, després dels gols de Cucho Hernández i Héctor Fort i una miqueta anul·lat als il·licitans en l'afegit.

Vint-i-nou inquilins d’Alacant porten a Nestar-Azora als tribunals per clàusules abusives en els seus lloguers

Vint-i-nou inquilins de promocions a Alacant i Sant Vicent del Raspeig han demandat a Nestar-Azora per considerar abusives diverses clàusules que encarixen el lloguer a partir del tercer any de contracte.

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.

València registra la temperatura màxima més alta de l’any amb 27,4 graus i Orihuela aconseguix els 28,5

Les màximes han marcat el valor més alt de l'any a València, amb 27,4 graus, i han superat els 28 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana, destacant els 28,5 d'Orihuela.