Es continua rastrejant el fons marí de Tenerife per a obtenir noves pistes sobre les xiquetes de Tenerife

Ja fa més d’un mes que vivim un mal son desde que el 27 d’abril el pare d’Anna i Olivia, Tomás Gimeno, no les entregara a la seua mare Beatriz. En este temps, la búsuqeda està sent exhaustiva i ara se centra a rastrejar el fons marí per a obtenir noves pistes.

Recerca exhaustiva amb el vaixell Ángeles Alvariño

El vaixell Ángeles Alvariño, ja porta set dies consecutius amb una búsqueda exhaustiva. Este vaixell l’ha posat a disposició l’Institut Espanyol d’Oceanografia, està rastrejant el fons marí i porta incorporats un sonar i un robot per a examinar una àrea d’unes 10 milles quadrades, enfront del litoral de Santa Cruz de Tenerife, prestant especial atenció en la zona on va ser trobada la barca de Tomás Gimeno. En els dies que porta treballant, el vaixell no ha trobat cap objecte rellevant per al cas.

Els investigadors han pogut realitzar un duplicat de la targeta del mòbil del pare de les xiquetes de Tenerife amb la qual s’estan obtenint dades sobre els seus últims moviments i que ha permés, per exemple, delimitar una àrea per als treballs de l’Ángeles Alvariño.

Els últims passos de Tomás Gimeno

En esta búsqueda també s’han pogut reconstruir els últims passos de Tomás Gimeno. El dia de la desaparició, Gimeno va estar al port on tenia atracada la seua barca i les càmeres de seguretat i el vigilant van veure com introduïa dos macutos en l’embarcació i després va salpar per a tornar a les 2 hores. En este període de temps, va rebre una trucada de la mare de les xicotetes i li va dir “no veuràs mai més a les xiquetes“.

Després, va tornar al port per comprar tabac i un carregador i va tornar a eixir a la mar. L’endemà, el 28 d’abril, es troba la seua barca a la deriva i sense ningú a bord. En esta zona, el dispositiu de cerca va trobar surant en la mar una cadira de retenció infantil pertanyent a una de les xiquetes.

A més, la Guàrdia Civil ha registrat en diverses ocasions el domicili de Gimeno i també han comprovat que va fer alguns traspassos de pertinences, com un cotxe d’alta gamma, que va donar al seu pare uns dies abans de la desaparició.

Les principals preguntes

La Guardia Civil seguix investigant el perquè de la desapareició de les xiquetes de Tenerife i ha eleborat un ‘perfil psicològic’ i veuen probable que el principal motiu haja estat la separació de la mare d’Anna i Olivia i posteriorment descobrir que tenia una nova parella.

El principal interrogant continua sent el seu parador. En els primers moments de la recerca, es va arribar a pensar que Tomás Gimeno no havia eixit de Tenerife i després es va creure que podria haver fugit a Sud-àfrica. No obstant això, cap d’estes hipòtesis s’ha confirmat i es continua treballant per a trobar noves pistes i porten al seu parador.

Des de l’entorn de la mare continuen confiant que els 3 segueixen amb vida. Un portaveu de la família ha assegurat que creuen que “no hi ha cap indici per a pensar en el pitjor dels desenllaços. El pitjor inimaginable ha quedat descartat.”

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.

Un Raig llançat rep a un Llevant urgit per puntuar

El Llamp encadena sis partits sense perdre i es mesura el dilluns (21.00) a un Llevant penúltim, que necessita sumar per a acostar-se a la salvació després de l'ensopegada de l'Elx.

La falla Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una figura de 'Onírica'. L'elecció tanca els indults i precedix al veredicte infantil.

Diego Ventura reafirma a València el seu lideratge en el rejoneo

El rellonejador sevillà va tallar dos orelles en la matinal de Falles i va eixir a coll després de dos faenes de precisió i ajust. Cartagena i Vicens van quedar molt per davall.

35 intervencions pel vent a València fins a les 16.00, amb caigudes de branques, antenes i tanques

Els bombers han atés 27 avisos a la ciutat i 8 a la província pel vent, amb ratxes de fins a 103 km/h i avisos taronja i groc.

València es rendix a la mascletà que obri la Setmana Gran de les Falles 2026

La Pirotècnia Valenciana de Llanera de Ranes ha inaugurat la Setmana Gran amb un tret trepidant que ha dibuixat la bandera d'Espanya i la Senyera. La jornada, seguida des del balcó per Sara García, ha tancat amb un terratrémol final i 66 assistències de Creu Roja.