11.1 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Es continua rastrejant el fons marí de Tenerife per a obtenir noves pistes sobre les xiquetes de Tenerife

Ja fa més d’un mes que vivim un mal son desde que el 27 d’abril el pare d’Anna i Olivia, Tomás Gimeno, no les entregara a la seua mare Beatriz. En este temps, la búsuqeda està sent exhaustiva i ara se centra a rastrejar el fons marí per a obtenir noves pistes.

Recerca exhaustiva amb el vaixell Ángeles Alvariño

El vaixell Ángeles Alvariño, ja porta set dies consecutius amb una búsqueda exhaustiva. Este vaixell l’ha posat a disposició l’Institut Espanyol d’Oceanografia, està rastrejant el fons marí i porta incorporats un sonar i un robot per a examinar una àrea d’unes 10 milles quadrades, enfront del litoral de Santa Cruz de Tenerife, prestant especial atenció en la zona on va ser trobada la barca de Tomás Gimeno. En els dies que porta treballant, el vaixell no ha trobat cap objecte rellevant per al cas.

Els investigadors han pogut realitzar un duplicat de la targeta del mòbil del pare de les xiquetes de Tenerife amb la qual s’estan obtenint dades sobre els seus últims moviments i que ha permés, per exemple, delimitar una àrea per als treballs de l’Ángeles Alvariño.

Els últims passos de Tomás Gimeno

En esta búsqueda també s’han pogut reconstruir els últims passos de Tomás Gimeno. El dia de la desaparició, Gimeno va estar al port on tenia atracada la seua barca i les càmeres de seguretat i el vigilant van veure com introduïa dos macutos en l’embarcació i després va salpar per a tornar a les 2 hores. En este període de temps, va rebre una trucada de la mare de les xicotetes i li va dir “no veuràs mai més a les xiquetes“.

Després, va tornar al port per comprar tabac i un carregador i va tornar a eixir a la mar. L’endemà, el 28 d’abril, es troba la seua barca a la deriva i sense ningú a bord. En esta zona, el dispositiu de cerca va trobar surant en la mar una cadira de retenció infantil pertanyent a una de les xiquetes.

A més, la Guàrdia Civil ha registrat en diverses ocasions el domicili de Gimeno i també han comprovat que va fer alguns traspassos de pertinences, com un cotxe d’alta gamma, que va donar al seu pare uns dies abans de la desaparició.

Les principals preguntes

La Guardia Civil seguix investigant el perquè de la desapareició de les xiquetes de Tenerife i ha eleborat un ‘perfil psicològic’ i veuen probable que el principal motiu haja estat la separació de la mare d’Anna i Olivia i posteriorment descobrir que tenia una nova parella.

El principal interrogant continua sent el seu parador. En els primers moments de la recerca, es va arribar a pensar que Tomás Gimeno no havia eixit de Tenerife i després es va creure que podria haver fugit a Sud-àfrica. No obstant això, cap d’estes hipòtesis s’ha confirmat i es continua treballant per a trobar noves pistes i porten al seu parador.

Des de l’entorn de la mare continuen confiant que els 3 segueixen amb vida. Un portaveu de la família ha assegurat que creuen que “no hi ha cap indici per a pensar en el pitjor dels desenllaços. El pitjor inimaginable ha quedat descartat.”

Últimes notícies

Van der Poel finalment eixirà en la Copa del Món de ciclocròs de Benidorm

El neerlandés, set vegades campió del món i líder del campionat, prendrà l'eixida el diumenge a Benidorm, desena carrera de la temporada. Defendrà el lideratge davant Tibau Nys, guanyador allí en 2025 i a 10 punts en la general

Benavides conquista el Dakar per 2 segons després de l’error de Brabec; Schareina, tercer

Luciano Benavides es va proclamar campió del Dakar 2026 en motos per només dos segons després d'una fallada de navegació de Ricky Brabec a set quilòmetres del final. Tosha Schareina va completar el podi.

Alacant serà per sexta vegada port d’eixida de The Ocean Race en 2027

Alacant acollirà per sexta vegada consecutiva l'eixida de The Ocean Race del 8 al 17 de gener de 2027. La ciutat prepara un programa en el Ocean Live Park i reforça la seua projecció internacional.

Un any de presó per a un camioner que es va quedar amb 12,5 tones de xocolate

L'Audiència Provincial d'Alacant ha condemnat a un camioner a un any de presó per apropiar-se de 12,5 tones de xocolate que havia d'entregar i vendre-les per 1.200 euros. El comprador ha sigut sentenciat a sis mesos i la mercaderia va ser recuperada.

Pluges a Castelló i la Marina Alta i descens de màximes este dissabte

El dissabte serà molt nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb pluges a Castelló i la Marina Alta i tempestes en el litoral nord castellonenc. Les màximes descendiran i el vent bufarà fluix de l'oest.

Desmantellat un punt de venda de droga en la zona nord d’Alacant amb tres detinguts

La Policia Nacional ha desarticulat un punt de venda d'estupefaents en la zona nord d'Alacant i ha detingut a tres persones. En el registre es van confiscar haixix, diners en efectiu i un matxet, i es van intervindre un camaleó protegit i una tortuga invasora sense documentació

Rescatat un home ferit després d’un accident de parapent a Calp

Un home ha sigut rescatat després de resultar ferit mentres practicava parapent prop del Morro de Toix, a Calp. L'operatiu es va prolongar més de dos hores i va acabar amb la seua evacuació en helicòpter al Penyal de Ifach.

Agroalimentació espanyola davant l’acord UE-Mercosur: protestes del camp i plans de negoci

El sector agroalimentari rep el pacte UE-Mercosur entre tractoradas i ajustos d'estratègia exportadora. La firma prevista el dissabte obri finestres per a begudes, vins, oli, xocolate i lactis, mentres el camp reclama reciprocitat i tem competència deslleial.