Es continua rastrejant el fons marí de Tenerife per a obtenir noves pistes sobre les xiquetes de Tenerife

Ja fa més d’un mes que vivim un mal son desde que el 27 d’abril el pare d’Anna i Olivia, Tomás Gimeno, no les entregara a la seua mare Beatriz. En este temps, la búsuqeda està sent exhaustiva i ara se centra a rastrejar el fons marí per a obtenir noves pistes.

Recerca exhaustiva amb el vaixell Ángeles Alvariño

El vaixell Ángeles Alvariño, ja porta set dies consecutius amb una búsqueda exhaustiva. Este vaixell l’ha posat a disposició l’Institut Espanyol d’Oceanografia, està rastrejant el fons marí i porta incorporats un sonar i un robot per a examinar una àrea d’unes 10 milles quadrades, enfront del litoral de Santa Cruz de Tenerife, prestant especial atenció en la zona on va ser trobada la barca de Tomás Gimeno. En els dies que porta treballant, el vaixell no ha trobat cap objecte rellevant per al cas.

Els investigadors han pogut realitzar un duplicat de la targeta del mòbil del pare de les xiquetes de Tenerife amb la qual s’estan obtenint dades sobre els seus últims moviments i que ha permés, per exemple, delimitar una àrea per als treballs de l’Ángeles Alvariño.

Els últims passos de Tomás Gimeno

En esta búsqueda també s’han pogut reconstruir els últims passos de Tomás Gimeno. El dia de la desaparició, Gimeno va estar al port on tenia atracada la seua barca i les càmeres de seguretat i el vigilant van veure com introduïa dos macutos en l’embarcació i després va salpar per a tornar a les 2 hores. En este període de temps, va rebre una trucada de la mare de les xicotetes i li va dir «no veuràs mai més a les xiquetes«.

Després, va tornar al port per comprar tabac i un carregador i va tornar a eixir a la mar. L’endemà, el 28 d’abril, es troba la seua barca a la deriva i sense ningú a bord. En esta zona, el dispositiu de cerca va trobar surant en la mar una cadira de retenció infantil pertanyent a una de les xiquetes.

A més, la Guàrdia Civil ha registrat en diverses ocasions el domicili de Gimeno i també han comprovat que va fer alguns traspassos de pertinences, com un cotxe d’alta gamma, que va donar al seu pare uns dies abans de la desaparició.

Les principals preguntes

La Guardia Civil seguix investigant el perquè de la desapareició de les xiquetes de Tenerife i ha eleborat un ‘perfil psicològic’ i veuen probable que el principal motiu haja estat la separació de la mare d’Anna i Olivia i posteriorment descobrir que tenia una nova parella.

El principal interrogant continua sent el seu parador. En els primers moments de la recerca, es va arribar a pensar que Tomás Gimeno no havia eixit de Tenerife i després es va creure que podria haver fugit a Sud-àfrica. No obstant això, cap d’estes hipòtesis s’ha confirmat i es continua treballant per a trobar noves pistes i porten al seu parador.

Des de l’entorn de la mare continuen confiant que els 3 segueixen amb vida. Un portaveu de la família ha assegurat que creuen que «no hi ha cap indici per a pensar en el pitjor dels desenllaços. El pitjor inimaginable ha quedat descartat.»

Últimes notícies

Possibles ruixats este dissabte a l’interior de Castelló i València i baixada de les màximes

El dissabte es presenta amb cel poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, augment de núvols a la vesprada i possibles ruixats a l'interior de Castelló i València, amb descens de les màximes en el nord i el litoral central.

Mor un copilot i el pilot resulta ferit molt greu en el Rallye de la Ceràmica a Castelló

Un greu accident en el segon tram del Rallye de la Ceràmica, en la carretera entre L'Alcora i Onda, causa la mort del copilot Samuel Ortiz i deixa molt greu al seu germà i pilot, Jordi.

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.