Demanen presó per quedar-se amb 133.500 euros de la pensió de sa tia morta en Alacant

 

Una dona de 78 anys s’enfronta a una petició de 4 anys de presó per, presumptament, no informar intencionadament de la defunció de sa tia i quedarse durant anys amb més de 133.500 euros de la pensió que la Seguretat Social continuava abonant mensualment.

 

Segons el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), la fiscalia aprecia un suposat delicte de frau de prestacions per part de l’acusada en un juí previst per a este dijous a les 10.00 hores en la Secció Segona de l’Audiència Provincial d’Alacant, a on a demés de la presó demanarà que retorne els diners cobrats indegudament.

 

El ministeri públic assenyala en la seua qualificació que la tia va morir l’any 1997 i que la neboda no ho va comunicar a la Tresoreria General de la Seguretat Social, pel que la institució va continuar abonant l’import de la seua pensió, d’uns 2.000 euros mensuals, en un compte corrent bancari.

 

Entre agost de 2012 i novembre de 2016, període que s’enjudicia possiblement per la prescripció dels anys anteriors, l’import va ascendir a 133.556,86 euros, quantitat que l’acusada extreia periòdicament amb una llibreta en caixer automàtic tot i ser «coneixedora de la defunció» i que no havia informat del decés a les autoritats.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València i Múrcia s’alineen en defensa del transvasament Tajo-Segura per considerar que a Espanya sobra aigua

Els governs de la Comunitat Valenciana i la Regió de Múrcia reivindiquen la continuïtat del transvasament Tajo-Segura al·legant que a Espanya es genera més aigua de la que es consumix i que és possible compatibilitzar el subministrament amb la protecció ambiental.

L’UCO situa a Ábalos com a peça clau en la trama de màscares però apunta a Aldama com a verdader cap

Agents de l'UCO descriuen en el Suprem a José Luis Ábalos com a peça fonamental de la suposada organització criminal de les màscares, però assenyalen que el comisionista Víctor de Aldama era qui imposava les decisions perquè era qui pagava.

El València Basket s’agarra al seu fortí davant el Panathinaikos en l’Eurolliga

El València Basket inicia els quarts de final de l'Eurolliga davant el Panathinaikos amb un balanç molt favorable a casa: cinc victòries en set visites del conjunt grec.

Hugo González assaborix el seu debut en LaLiga amb el Celta malgrat la derrota a Vila-real

Hugo González celebra la seua estrena en LaLiga amb el Celta i admet sensacions agredolces després de la derrota davant el Vila-real, encara que confia a reaccionar en la lluita per Europa.

Elx firma tres victòries seguides en Primera per primera vegada des de 2013

L'Elx encadena tres triomfs consecutius en Primera per primera vegada des de 2013 i s'allunya del descens, impulsat per una plantilla en la qual ja han marcat 18 jugadors en Lliga.

El Vila-real suma cinc victòries seguides en La Ceràmica quasi una dècada després

El Vila-real va derrotar 2-1 al Cèltic i va firmar la seua quinta victòria consecutiva en La Ceràmica, una ratxa com a local que no aconseguia des de la temporada 2016-2017.

Elx es juga la permanència davant dos rivals directes i tres aspirants a Europa

L'Elx afronta un mes final de Lliga decisiu per la permanència, amb dols directes davant Alabés i Girona i partits davant Celta, Betis i Getafe, que barallen per Europa.

Detingudes dos dones per exercir com a metgesses sense titulació i falsificar receptes a Santa Pola

La Guàrdia Civil deté a Santa Pola a dos dones acusades d'exercir com a metgesses sense titulació homologada, realitzar tractaments invasius i falsificar receptes per a obtindre fàrmacs.