Demanen presó per quedar-se amb 133.500 euros de la pensió de sa tia morta en Alacant

 

Una dona de 78 anys s’enfronta a una petició de 4 anys de presó per, presumptament, no informar intencionadament de la defunció de sa tia i quedarse durant anys amb més de 133.500 euros de la pensió que la Seguretat Social continuava abonant mensualment.

 

Segons el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), la fiscalia aprecia un suposat delicte de frau de prestacions per part de l’acusada en un juí previst per a este dijous a les 10.00 hores en la Secció Segona de l’Audiència Provincial d’Alacant, a on a demés de la presó demanarà que retorne els diners cobrats indegudament.

 

El ministeri públic assenyala en la seua qualificació que la tia va morir l’any 1997 i que la neboda no ho va comunicar a la Tresoreria General de la Seguretat Social, pel que la institució va continuar abonant l’import de la seua pensió, d’uns 2.000 euros mensuals, en un compte corrent bancari.

 

Entre agost de 2012 i novembre de 2016, període que s’enjudicia possiblement per la prescripció dels anys anteriors, l’import va ascendir a 133.556,86 euros, quantitat que l’acusada extreia periòdicament amb una llibreta en caixer automàtic tot i ser «coneixedora de la defunció» i que no havia informat del decés a les autoritats.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Juí en l’Audiència d’Alacant a un home per agressió sexual a una menor de 14 anys

L'Audiència d'Alacant jutja a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 14 anys en 2023, per la qual cosa la Fiscalia sol·licita deu anys de presó de manera provisional.

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.

Imanol Arias i María Barranco porten al Teatre Principal d’Alacant la comèdia Millor no dir-ho

La comèdia Millor no dir-ho, escrita per Salomé Lelouch i dirigida per Claudio Tolcachir, es representarà els dies 25 i 26 d'abril en el Teatre Principal d'Alacant amb Imanol Arias i María Barranco com a matrimoni protagonista.

Facephi reforça la seua expansió internacional amb una nova filial al Canadà

Facephi amplia la seua presència internacional amb una nova filial al Canadà per a reforçar la seua proximitat al mercat i respondre a l'augment de la demanda de solucions d'identitat digital i antifrau basades en IA.

Asaja preveu una campanya de nispros a l’alça malgrat uns costos que considera inassumibles

Asaja Alacant preveu una campanya de nispros de Callosa d'en Sarrià amb al voltant de 10.000 tones, però advertix que el fort increment de costos posa en risc la viabilitat del cultiu.

Tres anys i deu mesos de presó per cremar el cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai

L'Audiència d'Alacant condemna a un home a tres anys i deu mesos de presó per incomplir de forma reiterada una orde d'allunyament i calar foc al cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai, a més d'imposar-li una indemnització econòmica.

La Comunitat Valenciana encadena set mesos liderant la creació de noves empreses

La Comunitat Valenciana registra al febrer un augment interanual del 56,8% en la creació de societats i encadena set mesos consecutius de creixement empresarial.

El Vila-real aconseguix els 60 punts i manté la seua tradició europea en Primera

El Vila-real arriba als 60 punts en LaLiga després de guanyar a l'Athletic a Bilbao, suma 13 temporades aconseguint esta xifra en Primera i manté el seu ple de classificació europea en cada ocasió.