9.5 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Demanen presó per quedar-se amb 133.500 euros de la pensió de sa tia morta en Alacant

 

Una dona de 78 anys s’enfronta a una petició de 4 anys de presó per, presumptament, no informar intencionadament de la defunció de sa tia i quedarse durant anys amb més de 133.500 euros de la pensió que la Seguretat Social continuava abonant mensualment.

 

Segons el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), la fiscalia aprecia un suposat delicte de frau de prestacions per part de l’acusada en un juí previst per a este dijous a les 10.00 hores en la Secció Segona de l’Audiència Provincial d’Alacant, a on a demés de la presó demanarà que retorne els diners cobrats indegudament.

 

El ministeri públic assenyala en la seua qualificació que la tia va morir l’any 1997 i que la neboda no ho va comunicar a la Tresoreria General de la Seguretat Social, pel que la institució va continuar abonant l’import de la seua pensió, d’uns 2.000 euros mensuals, en un compte corrent bancari.

 

Entre agost de 2012 i novembre de 2016, període que s’enjudicia possiblement per la prescripció dels anys anteriors, l’import va ascendir a 133.556,86 euros, quantitat que l’acusada extreia periòdicament amb una llibreta en caixer automàtic tot i ser «coneixedora de la defunció» i que no havia informat del decés a les autoritats.

Últimes notícies

1-1: Pepelu salva un punt per al València de penal en el 87 davant l’Elx

El València va dominar i va generar ocasions, però va empatar 1-1 gràcies a un penal transformat per Pepelu en el 87 després del 0-1 de Diang. L'equip seguirà en descens malgrat el punt.

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.