22.3 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Desmantellada en València una organització d’explotació laboral en el camp

 

La Guàrdia Civil, en col·laboració amb la Policia de Lituània, ha detingut a dos persones en la província de València per la comissió de delictes de tràfic de sers humans amb finalitat d’explotació laboral i ha alliberat a huit dones víctimes d’esta xarxa. Tant les persones detingudes com les víctimes, que es trobaven empleades en campanyes agrícoles de recol·lecció de fruita, són d’origen lituà, han informat fonts de la Guàrdia Civil.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Sotmeses a maltractes i privades de la seua llibertat

L’organització captava a les seues víctimes aprofitant-se la seua vulnerabilitat (desconeixement de l’idioma, escassos recursos econòmics i aïllament social), els tramitaven la documentació i mediaven per a la seua contractació amb les empreses de recol·lecció de fruites. Després i amb amenaces per a impedir la denúncia i limitar la seua capacitat de fugir, els retenien les targetes i cartilles bancàries, a demés dels contractes de treball i la documentació personal.

 

Els dos detinguts (un home i una dona) sotmetien a les víctimes a un dur control, els facilitaven allotjament en condicions infrahumanes, a demés de sotmetre-les a maltractaments físics, amenaces, coaccions i abús emocional. També feien ús fraudulent de les targetes dels seus comptes bancaris, per a extraure’ls els diners dels seus salaris.

 

Les víctimes ja han sigut alliberades

Per a l’èxit de l’operació ha sigut fonamental la col·laboració oferida des de l’empresa per a la que treballaven les víctimes, que  desconeixia les condicions a les que estaven sotmeses pels tractants una volta acabada la jornada laboral, aportant documentació i dades que han resultat essencials per a la investigació.

 

Les huit víctimes, que han pogut ser alliberades i identificades, tenen entre 29 anys i 44 anys, i ja han sigut assistides i allotjades amb la col·laboració de l’ONG Cruz Blanca, qui s’ha fet càrrec també del seu assessorament legal.

 

Els investigadors han fet tres registres en els que han intervingut la documentació personal de les víctimes, llibretes d’anotacions sobre el treball i el que els pagaven, targetes i cartilles bancàries; un poc més de 10.400 euros en metàl·lic procedents del salari retingut a les víctimes i una furgoneta.

 

471 inspeccions en 2020

Durant l’any 2020, la Guàrdia Civil ha fet, juntament amb la Inspecció de Treball i Seguretat Social, un total 471 inspeccions preventives en llocs a on podrien existir víctimes d’explotació laboral o sexual, o de tràfic de sers humans amb estes finalitats. Igualment s’han fet 10 investigacions, en les que s’ha alliberat a un total de 55 víctimes i detingut a 29 tractants

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.

Pérez Llorca: l’aeroport de Castelló té potencial per a augmentar usuaris i rutes

Pérez Llorca ha defés el potencial de l'aeroport de Castelló després de tancar 2025 amb més de 318.000 usuaris i un inici d'any a l'alça. En 2026 hi haurà 16 rutes, amb noves connexions a Manchester i Bolonya des de juny.

València adopta Cap i Casal com a nou lema institucional

L'Ajuntament emprarà el lema al costat de l'escut per a identificar la ciutat i reforçar la seua imatge. L'anunci arriba amb crítiques pel cost de 10.000 euros.

Pérez Llorca acudirà a la Comissió Mixta de la dana amb tarannà constructiu

El president ha assegurat que anirà a la Comissió Mixta Generalitat-Govern amb ànim de col·laborar. Lamenta que arribe molt tard i valora la rectificació de l'Executiu.

Més de 6.000 agents vetlaran per la seguretat de les Falles 2026 a València

València activarà un dispositiu amb més de 6.000 efectius per a les Falles 2026. El pla reforça el control en mascletaes, estacions i accessos per a evitar embuts.

Pérez Llorca defén que la Generalitat controla l’adjudicació de vivendes públiques després de les irregularitats a Alacant

Pérez Llorca ha afirmat que la Generalitat és ara una administració 'seriosa' que 'controla' i reforça la inspecció en l'adjudicació de vivendes públiques després de les irregularitats detectades a Alacant. Ha garantit més controls i ha subratllat que la investigació judicial se centra en un funcionari ja apartat.

Pérez Llorca i Torres copresidirán la primera Comissió Mixta per la dana en Riba-roja

Pérez Llorca i el ministre Torres copresidirán el dimecres a Riba-roja de Túria la primera reunió de la Comissió Mixta per la dana. La cita serà a les 12.30 i el ministre visitarà abans les obres del canal Xúquer-Túria a Torrent.