Desmantellada en València una organització d’explotació laboral en el camp

 

La Guàrdia Civil, en col·laboració amb la Policia de Lituània, ha detingut a dos persones en la província de València per la comissió de delictes de tràfic de sers humans amb finalitat d’explotació laboral i ha alliberat a huit dones víctimes d’esta xarxa. Tant les persones detingudes com les víctimes, que es trobaven empleades en campanyes agrícoles de recol·lecció de fruita, són d’origen lituà, han informat fonts de la Guàrdia Civil.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Sotmeses a maltractes i privades de la seua llibertat

L’organització captava a les seues víctimes aprofitant-se la seua vulnerabilitat (desconeixement de l’idioma, escassos recursos econòmics i aïllament social), els tramitaven la documentació i mediaven per a la seua contractació amb les empreses de recol·lecció de fruites. Després i amb amenaces per a impedir la denúncia i limitar la seua capacitat de fugir, els retenien les targetes i cartilles bancàries, a demés dels contractes de treball i la documentació personal.

 

Els dos detinguts (un home i una dona) sotmetien a les víctimes a un dur control, els facilitaven allotjament en condicions infrahumanes, a demés de sotmetre-les a maltractaments físics, amenaces, coaccions i abús emocional. També feien ús fraudulent de les targetes dels seus comptes bancaris, per a extraure’ls els diners dels seus salaris.

 

Les víctimes ja han sigut alliberades

Per a l’èxit de l’operació ha sigut fonamental la col·laboració oferida des de l’empresa per a la que treballaven les víctimes, que  desconeixia les condicions a les que estaven sotmeses pels tractants una volta acabada la jornada laboral, aportant documentació i dades que han resultat essencials per a la investigació.

 

Les huit víctimes, que han pogut ser alliberades i identificades, tenen entre 29 anys i 44 anys, i ja han sigut assistides i allotjades amb la col·laboració de l’ONG Cruz Blanca, qui s’ha fet càrrec també del seu assessorament legal.

 

Els investigadors han fet tres registres en els que han intervingut la documentació personal de les víctimes, llibretes d’anotacions sobre el treball i el que els pagaven, targetes i cartilles bancàries; un poc més de 10.400 euros en metàl·lic procedents del salari retingut a les víctimes i una furgoneta.

 

471 inspeccions en 2020

Durant l’any 2020, la Guàrdia Civil ha fet, juntament amb la Inspecció de Treball i Seguretat Social, un total 471 inspeccions preventives en llocs a on podrien existir víctimes d’explotació laboral o sexual, o de tràfic de sers humans amb estes finalitats. Igualment s’han fet 10 investigacions, en les que s’ha alliberat a un total de 55 víctimes i detingut a 29 tractants

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Els cinc funcionaris citats planten la comissió de Les Naus a Alacant

Els tècnics citats no han comparegut en la segona sessió i l’oposició reclama més documentació sobre l’adjudicació de vivendes públiques

Detinguda a València una cuidadora per vendre droga en casa d’una anciana

La dona, de 32 anys, va ser sorpresa quan intentava desfer-se de substàncies estupefaents en la vivenda on treballava com a cuidadora d’una anciana

Immobilitzen a València un autobús turístic després de donar positiu en cocaïna el conductor

El xofer havia d’arreplegar 25 turistes al centre històric després d’haver-los deixat visitant la ciutat

Detinguts dos joves per agredir persones migrants a Aldaia

Els arrestats, de 18 i 20 anys, estan acusats de delictes d’odi, lesions i contra la seguretat vial després d’atacs gravats en vídeo

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Dos gols d'Iván Romero van donar la victòria al Llevant davant el Sevilla (2-0) i deixen al conjunt granota a només dos punts d'una permanència que marca el propi equip andalús.

Vox exigix a la Generalitat valenciana que reclame prioritat nacional en ajudes i servicis públics

Vox registra en Les Corts una proposta de tramitació urgent perquè la Generalitat demane al Govern central prioritzar als espanyols en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i endurir l'accés d'immigrants sense residència legal.

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.