Desmantellada en València una organització d’explotació laboral en el camp

 

La Guàrdia Civil, en col·laboració amb la Policia de Lituània, ha detingut a dos persones en la província de València per la comissió de delictes de tràfic de sers humans amb finalitat d’explotació laboral i ha alliberat a huit dones víctimes d’esta xarxa. Tant les persones detingudes com les víctimes, que es trobaven empleades en campanyes agrícoles de recol·lecció de fruita, són d’origen lituà, han informat fonts de la Guàrdia Civil.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Sotmeses a maltractes i privades de la seua llibertat

L’organització captava a les seues víctimes aprofitant-se la seua vulnerabilitat (desconeixement de l’idioma, escassos recursos econòmics i aïllament social), els tramitaven la documentació i mediaven per a la seua contractació amb les empreses de recol·lecció de fruites. Després i amb amenaces per a impedir la denúncia i limitar la seua capacitat de fugir, els retenien les targetes i cartilles bancàries, a demés dels contractes de treball i la documentació personal.

 

Els dos detinguts (un home i una dona) sotmetien a les víctimes a un dur control, els facilitaven allotjament en condicions infrahumanes, a demés de sotmetre-les a maltractaments físics, amenaces, coaccions i abús emocional. També feien ús fraudulent de les targetes dels seus comptes bancaris, per a extraure’ls els diners dels seus salaris.

 

Les víctimes ja han sigut alliberades

Per a l’èxit de l’operació ha sigut fonamental la col·laboració oferida des de l’empresa per a la que treballaven les víctimes, que  desconeixia les condicions a les que estaven sotmeses pels tractants una volta acabada la jornada laboral, aportant documentació i dades que han resultat essencials per a la investigació.

 

Les huit víctimes, que han pogut ser alliberades i identificades, tenen entre 29 anys i 44 anys, i ja han sigut assistides i allotjades amb la col·laboració de l’ONG Cruz Blanca, qui s’ha fet càrrec també del seu assessorament legal.

 

Els investigadors han fet tres registres en els que han intervingut la documentació personal de les víctimes, llibretes d’anotacions sobre el treball i el que els pagaven, targetes i cartilles bancàries; un poc més de 10.400 euros en metàl·lic procedents del salari retingut a les víctimes i una furgoneta.

 

471 inspeccions en 2020

Durant l’any 2020, la Guàrdia Civil ha fet, juntament amb la Inspecció de Treball i Seguretat Social, un total 471 inspeccions preventives en llocs a on podrien existir víctimes d’explotació laboral o sexual, o de tràfic de sers humans amb estes finalitats. Igualment s’han fet 10 investigacions, en les que s’ha alliberat a un total de 55 víctimes i detingut a 29 tractants

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.

Simulacre d’evacuació per trencament de la presa de Buseo per a validar el PEP

Emergències ha realitzat este dijous un simulacre d'evacuació en la presa de Buseo davant un escenari de trencament per pluges intenses. L'exercici ha posat a prova el Pla d'Emergències de Presa i els avisos a sis municipis aigües avall.

L’alcalde d’Almussafes emprén accions legals contra Diana Morant per injúries i calúmnies

Toni González ha iniciat accions judicials contra Diana Morant per presumptes injúries i calúmnies. Ha demanat un acte de conciliació i una indemnització de 50.000 euros.