Desmantellat un laboratori de noves drogues de disseny a nivell internacional

La Guàrdia Civil d’Alacant, en el marc de la denominada Operació Rechep i en coordinació amb la HSI (Investigacions de Seguretat Nacional) de la ciutat estatunidenca de Búfal, ha desarticulat una organització criminal dedicada al tràfic de substàncies estupefaents. La substància prohibida era enviada des d’Espanya, via postal, a altres països, tenint com a destinació principal els Estats Units d’Amèrica.

Amb diferents graus de participació, dos homes i una dona, tots de nacionalitat txeca, han sigut detinguts pels delictes contra la salut pública, pertinença a organització criminal, blanqueig de capitals i usurpació d’estat civil.

En el mes de març passat, mitjançant els canals policials de cooperació internacional, els agents de l’Equip de Delinqüència Organitzada i Antidroga (EDOA) de la Guàrdia Civil d’Alacant van tindre coneixement de la possible existència d’una organització criminal assentada a la província d’Alacant.

Pel que sembla, aquest grup il·lícit es dedicaria a nivell internacional a la distribució de diverses substàncies nocives per a la salut, les quals es comercialitzarien a través d’una pàgina web creada amb aquesta finalitat, tenint situat el seu domini URL a Alemanya, que la banda havia creat amb aquesta finalitat.

Arran de les primeres perquisicions, es va descobrir que, en aquesta web, dos dels ara detinguts oferien diverses substàncies químiques, com són l’Alpha-PHP, 4-CMC, 4-CEC, 3-FPM i ETHYL-HEXEDRONE, considerades drogues de disseny en molts països, inclosos Espanya i els Estats Units.

L’Alpha-PHP és una modificació de l’Alpha-PVP, més coneguda com a “flakka” o “droga zombi”, havent sigut potenciats els seus efectes. Tant aquesta substància com les 4-CMC, 3-CEC i l’ETHYL-HEXEDRONE, són estimulants de la classe de les catinones sintètiques, comunament conegudes com a “sals de banys”. Finalment, el 3-FPM pertany a la família de les amfetamines.

Les investigacions van llançar que els capitostos de l’organització estaven assentats en zones residencials d’alt nivell econòmic situades en Sant Joan Platja (Alacant) i en Muchavista (El Campello).

Segons avançaven les investigacions, es va poder detectar i acreditar com aquestes persones freqüentaven oficines postals de localitats pròximes a les seues residències, com Alacant, El Campello, Sant Joan d’Alacant, Elx, Mutxamel o Benidorm. En aquestes oficines, realitzaven multitud d’enviaments postals, arribant fins i tot a un volum mensual de fins a 300 enviaments. Principalment es realitzaven enviaments amb destinació als Estats Units d’Amèrica, però també s’han pogut acreditar enviaments a Alemanya, Suïssa, Austràlia, el Regne Unit i fins i tot a Espanya. A fi de despistar l’acció policial i mantindre l’anonimat, els delinqüents utilitzaven noms ficticis i adreces aleatòries com a remitents.

De la mateixa manera, mitjançant la documentació d’una altra persona, un dels ara detinguts, tenia assignada la funció de rebre grans paquets procedents dels Països Baixos, els quals aprovisionaven de les substàncies estupefaents a l’organització per al seu posterior processament, manipulació i distribució.

Per als seus desplaçaments, els membres de la banda utilitzaven vehicles d’alta gamma. Això, unit a la recent adquisició d’un xalet de luxe a la Platja de Muchavista, i considerant la nul·la vida laboral reconeguda dels encartats, suposaria que els ara detinguts podrien estar rebent algun tipus d’ingrés compatible amb els beneficis obtinguts a través de les vendes il·lícites.

La pàgina web registrava milers d’encàrrecs, els quals, després de ser abonats mitjançant el pagament de criptomonedes, eren preparats pels detinguts, per a la seua posterior remissió als clients via postal. S’ha tingut constància que aquesta activitat portaria desenvolupant-se a Espanya des de l’any 2017, no havent cessat durant la pandèmia recent.

Per tot això, el passat dia 10 de juny, es va dur a terme la fase d’explotació de l’operació policial, procedint a la detenció d’un total de 3 persones, dues d’elles en l’Aeroport d’Alacant-Elx, quan un d’ells tornava de la República Txeca, ocultant entre les seues pertinences 25.000 euros, i una altra en Sant Joan Platja (Alacant).

A més, s’han realitzat 3 entrades i registres en domicilis de Sant Joan Platja (Alacant) i Muchavista (El Campello), dels quals han resultat intervinguts 45 Quilograms de diverses substàncies, totes elles van resultar positives en metamfetamines, així com un total de 84.084 euros i 1.000 dòlars americans, tots dos en metàl·lic i en bitllets de diversos valors.

Així mateix, s’ha intervingut divers material informàtic per a l’etiquetatge de la mercaderia, multitud d’envasos i sobres per a l’enviament d’aquesta, bàscules de precisió, nombrosa documentació relacionada amb enviaments postals anteriors a l’inici de les investigacions i diverses cartes ja preparades per a la seua remissió.

Amb aquestes detencions, s’ha donat per desarticulada l’organització criminal, presumptament responsable de la posada en el mercat de grans quantitats de fins a 5 substàncies diferents, totes elles nocives per a la salut i s’ha desmantellat el laboratori en el qual es processava i preparaven les drogues per al seu posterior enviament. S’han intervingut 3 vehicles d’alta gamma i s’ha procedit al bloqueig d’una propietat immobiliària valorada en 650.000 euros, per la seua presumpta procedència com a resultat dels diners generats amb les activitats il·lícites.

L’operació ha sigut desenvolupada de manera coordinada per l’E.D.O.A. de la Comandància de la Guàrdia Civil d’Alacant (Equip Delinqüència Organitzada i Antidroga) i la HSI (Homeland Security Investigations) de Búfal (USA).

De les actuacions s’ha donat compte al Jutjat d’Instrucció núm. 7 d’Alacant, mentre les diligències i els detinguts han sigut presentats davant el Jutjat de Guàrdia i Instrucció d’Alacant, decretant l’ingrés a la presó de 2 dels detinguts.

Últimes notícies

La Fiscalia demana imputar a un exalte càrrec de Justícia per la filtració d’un àudio de la dana

La Fiscalia Provincial de València sol·licita que el exsubsecretario de Justícia Ricardo García declare com investigat per la filtració d'un àudio reservat entre Aemet i Emergències durant la dana.

Els taxistes valencians redoblen les protestes i acusen el Consell de precarizar els servicis públics

Uns 1.500 taxistes tornen a col·lapsar el centre de València per a exigir una regulació més restrictiva de les VTC i denunciar la precarització dels servicis públics.

Loteries destinarà 60 milions en quatre anys a la labor social de Creu Roja

Hisenda i Creu Roja renoven el seu conveni de col·laboració, pel qual Loteries i Apostes de l'Estat aportarà 60 milions d'euros en quatre anys per a projectes socials i humanitaris.

Diego López demana un València més ambiciós després de l’empat davant el Raig

Diego López reclama que el València tanque bé la temporada i faça un salt competitiu el pròxim curs, després d'un empat davant el Raig que deixa la salvació pendent.

Martínez Mus reafirma que presentarà este mes la nova regulació per a taxis i VTC

Vicente Martínez Mus assegura que la Generalitat manté el compromís de disposar este mes d'una nova regulació del sector, que busca un millor servici públic i preus raonables per als usuaris.

Hisenda pactarà amb la Generalitat una reunió sobre el nou model de finançament autonòmic

El ministre d'Hisenda anuncia que contactarà en breu amb la Generalitat per a abordar el nou model de finançament, que inclou condonació de deute i més recursos per a les autonomies.

Mediterrània Triatló bat rècord a Alacant amb 1.600 participants este cap de setmana

El Mediterrània Triatló d'Alacant reunix prop de 1.600 participants i firma la seua edició més multitudinària, amb proves sprint, olímpica, supersprint i un duatló familiar.

El València encadena quatre anys sense guanyar a la Reial Societat a Anoeta

El València afronta la seua visita de lliga a la Reial Societat a Anoeta amb una ratxa de quatre anys sense véncer, marcada per dos empats i dos derrotes a Sant Sebastià.