Desmantellat un laboratori de noves drogues de disseny a nivell internacional

La Guàrdia Civil d’Alacant, en el marc de la denominada Operació Rechep i en coordinació amb la HSI (Investigacions de Seguretat Nacional) de la ciutat estatunidenca de Búfal, ha desarticulat una organització criminal dedicada al tràfic de substàncies estupefaents. La substància prohibida era enviada des d’Espanya, via postal, a altres països, tenint com a destinació principal els Estats Units d’Amèrica.

Amb diferents graus de participació, dos homes i una dona, tots de nacionalitat txeca, han sigut detinguts pels delictes contra la salut pública, pertinença a organització criminal, blanqueig de capitals i usurpació d’estat civil.

En el mes de març passat, mitjançant els canals policials de cooperació internacional, els agents de l’Equip de Delinqüència Organitzada i Antidroga (EDOA) de la Guàrdia Civil d’Alacant van tindre coneixement de la possible existència d’una organització criminal assentada a la província d’Alacant.

Pel que sembla, aquest grup il·lícit es dedicaria a nivell internacional a la distribució de diverses substàncies nocives per a la salut, les quals es comercialitzarien a través d’una pàgina web creada amb aquesta finalitat, tenint situat el seu domini URL a Alemanya, que la banda havia creat amb aquesta finalitat.

Arran de les primeres perquisicions, es va descobrir que, en aquesta web, dos dels ara detinguts oferien diverses substàncies químiques, com són l’Alpha-PHP, 4-CMC, 4-CEC, 3-FPM i ETHYL-HEXEDRONE, considerades drogues de disseny en molts països, inclosos Espanya i els Estats Units.

L’Alpha-PHP és una modificació de l’Alpha-PVP, més coneguda com a “flakka” o “droga zombi”, havent sigut potenciats els seus efectes. Tant aquesta substància com les 4-CMC, 3-CEC i l’ETHYL-HEXEDRONE, són estimulants de la classe de les catinones sintètiques, comunament conegudes com a “sals de banys”. Finalment, el 3-FPM pertany a la família de les amfetamines.

Les investigacions van llançar que els capitostos de l’organització estaven assentats en zones residencials d’alt nivell econòmic situades en Sant Joan Platja (Alacant) i en Muchavista (El Campello).

Segons avançaven les investigacions, es va poder detectar i acreditar com aquestes persones freqüentaven oficines postals de localitats pròximes a les seues residències, com Alacant, El Campello, Sant Joan d’Alacant, Elx, Mutxamel o Benidorm. En aquestes oficines, realitzaven multitud d’enviaments postals, arribant fins i tot a un volum mensual de fins a 300 enviaments. Principalment es realitzaven enviaments amb destinació als Estats Units d’Amèrica, però també s’han pogut acreditar enviaments a Alemanya, Suïssa, Austràlia, el Regne Unit i fins i tot a Espanya. A fi de despistar l’acció policial i mantindre l’anonimat, els delinqüents utilitzaven noms ficticis i adreces aleatòries com a remitents.

De la mateixa manera, mitjançant la documentació d’una altra persona, un dels ara detinguts, tenia assignada la funció de rebre grans paquets procedents dels Països Baixos, els quals aprovisionaven de les substàncies estupefaents a l’organització per al seu posterior processament, manipulació i distribució.

Per als seus desplaçaments, els membres de la banda utilitzaven vehicles d’alta gamma. Això, unit a la recent adquisició d’un xalet de luxe a la Platja de Muchavista, i considerant la nul·la vida laboral reconeguda dels encartats, suposaria que els ara detinguts podrien estar rebent algun tipus d’ingrés compatible amb els beneficis obtinguts a través de les vendes il·lícites.

La pàgina web registrava milers d’encàrrecs, els quals, després de ser abonats mitjançant el pagament de criptomonedes, eren preparats pels detinguts, per a la seua posterior remissió als clients via postal. S’ha tingut constància que aquesta activitat portaria desenvolupant-se a Espanya des de l’any 2017, no havent cessat durant la pandèmia recent.

Per tot això, el passat dia 10 de juny, es va dur a terme la fase d’explotació de l’operació policial, procedint a la detenció d’un total de 3 persones, dues d’elles en l’Aeroport d’Alacant-Elx, quan un d’ells tornava de la República Txeca, ocultant entre les seues pertinences 25.000 euros, i una altra en Sant Joan Platja (Alacant).

A més, s’han realitzat 3 entrades i registres en domicilis de Sant Joan Platja (Alacant) i Muchavista (El Campello), dels quals han resultat intervinguts 45 Quilograms de diverses substàncies, totes elles van resultar positives en metamfetamines, així com un total de 84.084 euros i 1.000 dòlars americans, tots dos en metàl·lic i en bitllets de diversos valors.

Així mateix, s’ha intervingut divers material informàtic per a l’etiquetatge de la mercaderia, multitud d’envasos i sobres per a l’enviament d’aquesta, bàscules de precisió, nombrosa documentació relacionada amb enviaments postals anteriors a l’inici de les investigacions i diverses cartes ja preparades per a la seua remissió.

Amb aquestes detencions, s’ha donat per desarticulada l’organització criminal, presumptament responsable de la posada en el mercat de grans quantitats de fins a 5 substàncies diferents, totes elles nocives per a la salut i s’ha desmantellat el laboratori en el qual es processava i preparaven les drogues per al seu posterior enviament. S’han intervingut 3 vehicles d’alta gamma i s’ha procedit al bloqueig d’una propietat immobiliària valorada en 650.000 euros, per la seua presumpta procedència com a resultat dels diners generats amb les activitats il·lícites.

L’operació ha sigut desenvolupada de manera coordinada per l’E.D.O.A. de la Comandància de la Guàrdia Civil d’Alacant (Equip Delinqüència Organitzada i Antidroga) i la HSI (Homeland Security Investigations) de Búfal (USA).

De les actuacions s’ha donat compte al Jutjat d’Instrucció núm. 7 d’Alacant, mentre les diligències i els detinguts han sigut presentats davant el Jutjat de Guàrdia i Instrucció d’Alacant, decretant l’ingrés a la presó de 2 dels detinguts.

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.