Desmantellat un laboratori de noves drogues de disseny a nivell internacional

La Guàrdia Civil d’Alacant, en el marc de la denominada Operació Rechep i en coordinació amb la HSI (Investigacions de Seguretat Nacional) de la ciutat estatunidenca de Búfal, ha desarticulat una organització criminal dedicada al tràfic de substàncies estupefaents. La substància prohibida era enviada des d’Espanya, via postal, a altres països, tenint com a destinació principal els Estats Units d’Amèrica.

Amb diferents graus de participació, dos homes i una dona, tots de nacionalitat txeca, han sigut detinguts pels delictes contra la salut pública, pertinença a organització criminal, blanqueig de capitals i usurpació d’estat civil.

En el mes de març passat, mitjançant els canals policials de cooperació internacional, els agents de l’Equip de Delinqüència Organitzada i Antidroga (EDOA) de la Guàrdia Civil d’Alacant van tindre coneixement de la possible existència d’una organització criminal assentada a la província d’Alacant.

Pel que sembla, aquest grup il·lícit es dedicaria a nivell internacional a la distribució de diverses substàncies nocives per a la salut, les quals es comercialitzarien a través d’una pàgina web creada amb aquesta finalitat, tenint situat el seu domini URL a Alemanya, que la banda havia creat amb aquesta finalitat.

Arran de les primeres perquisicions, es va descobrir que, en aquesta web, dos dels ara detinguts oferien diverses substàncies químiques, com són l’Alpha-PHP, 4-CMC, 4-CEC, 3-FPM i ETHYL-HEXEDRONE, considerades drogues de disseny en molts països, inclosos Espanya i els Estats Units.

L’Alpha-PHP és una modificació de l’Alpha-PVP, més coneguda com a “flakka” o “droga zombi”, havent sigut potenciats els seus efectes. Tant aquesta substància com les 4-CMC, 3-CEC i l’ETHYL-HEXEDRONE, són estimulants de la classe de les catinones sintètiques, comunament conegudes com a “sals de banys”. Finalment, el 3-FPM pertany a la família de les amfetamines.

Les investigacions van llançar que els capitostos de l’organització estaven assentats en zones residencials d’alt nivell econòmic situades en Sant Joan Platja (Alacant) i en Muchavista (El Campello).

Segons avançaven les investigacions, es va poder detectar i acreditar com aquestes persones freqüentaven oficines postals de localitats pròximes a les seues residències, com Alacant, El Campello, Sant Joan d’Alacant, Elx, Mutxamel o Benidorm. En aquestes oficines, realitzaven multitud d’enviaments postals, arribant fins i tot a un volum mensual de fins a 300 enviaments. Principalment es realitzaven enviaments amb destinació als Estats Units d’Amèrica, però també s’han pogut acreditar enviaments a Alemanya, Suïssa, Austràlia, el Regne Unit i fins i tot a Espanya. A fi de despistar l’acció policial i mantindre l’anonimat, els delinqüents utilitzaven noms ficticis i adreces aleatòries com a remitents.

De la mateixa manera, mitjançant la documentació d’una altra persona, un dels ara detinguts, tenia assignada la funció de rebre grans paquets procedents dels Països Baixos, els quals aprovisionaven de les substàncies estupefaents a l’organització per al seu posterior processament, manipulació i distribució.

Per als seus desplaçaments, els membres de la banda utilitzaven vehicles d’alta gamma. Això, unit a la recent adquisició d’un xalet de luxe a la Platja de Muchavista, i considerant la nul·la vida laboral reconeguda dels encartats, suposaria que els ara detinguts podrien estar rebent algun tipus d’ingrés compatible amb els beneficis obtinguts a través de les vendes il·lícites.

La pàgina web registrava milers d’encàrrecs, els quals, després de ser abonats mitjançant el pagament de criptomonedes, eren preparats pels detinguts, per a la seua posterior remissió als clients via postal. S’ha tingut constància que aquesta activitat portaria desenvolupant-se a Espanya des de l’any 2017, no havent cessat durant la pandèmia recent.

Per tot això, el passat dia 10 de juny, es va dur a terme la fase d’explotació de l’operació policial, procedint a la detenció d’un total de 3 persones, dues d’elles en l’Aeroport d’Alacant-Elx, quan un d’ells tornava de la República Txeca, ocultant entre les seues pertinences 25.000 euros, i una altra en Sant Joan Platja (Alacant).

A més, s’han realitzat 3 entrades i registres en domicilis de Sant Joan Platja (Alacant) i Muchavista (El Campello), dels quals han resultat intervinguts 45 Quilograms de diverses substàncies, totes elles van resultar positives en metamfetamines, així com un total de 84.084 euros i 1.000 dòlars americans, tots dos en metàl·lic i en bitllets de diversos valors.

Així mateix, s’ha intervingut divers material informàtic per a l’etiquetatge de la mercaderia, multitud d’envasos i sobres per a l’enviament d’aquesta, bàscules de precisió, nombrosa documentació relacionada amb enviaments postals anteriors a l’inici de les investigacions i diverses cartes ja preparades per a la seua remissió.

Amb aquestes detencions, s’ha donat per desarticulada l’organització criminal, presumptament responsable de la posada en el mercat de grans quantitats de fins a 5 substàncies diferents, totes elles nocives per a la salut i s’ha desmantellat el laboratori en el qual es processava i preparaven les drogues per al seu posterior enviament. S’han intervingut 3 vehicles d’alta gamma i s’ha procedit al bloqueig d’una propietat immobiliària valorada en 650.000 euros, per la seua presumpta procedència com a resultat dels diners generats amb les activitats il·lícites.

L’operació ha sigut desenvolupada de manera coordinada per l’E.D.O.A. de la Comandància de la Guàrdia Civil d’Alacant (Equip Delinqüència Organitzada i Antidroga) i la HSI (Homeland Security Investigations) de Búfal (USA).

De les actuacions s’ha donat compte al Jutjat d’Instrucció núm. 7 d’Alacant, mentre les diligències i els detinguts han sigut presentats davant el Jutjat de Guàrdia i Instrucció d’Alacant, decretant l’ingrés a la presó de 2 dels detinguts.

Últimes notícies

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.

El PSPV porta a Fiscalia Massó per dir que Sánchez és ‘capo de la màfia corrupta’

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia davant la Fiscalia Provincial de València contra la presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), per un presumpte delicte d’injúries amb publicitat després d’haver qualificat Pedro Sánchez de ‘capo de la màfia corrupta’ en la xarxa social X.

Més de 2.700 jóvens ja tenen aval de la Generalitat per a comprar la seua primera vivenda

La Generalitat ha avalat 2.718 jóvens de la Comunitat Valenciana en set mesos de 2026 per a comprar 1.812 vivendes, amb més de 39 milions en garanties i finançament de fins al 100 % del preu.