Detenen cinc persones per intentar furtar en el Monestir d’Aigües Vives a Carcaixent

Cinc persones van ser detingudes ahir per la Guàrdia Civil per entrar en el Monestir de Santa Maria d'Aigües Vives, a Carcaixent, a la Ribera Alta i intentar furtar al seu interior. Es tracta d'un convent agustí del segle XVI i declarat Bé d'Interés Cultural, per la qual cosa té un gran valor patrimonial. Segons ha informat 'Levante-EMV' es desconeix si realment van arribar a furtar alguna cosa o si van ser sorpresos en l'acte, però al menys cinc persones, tres homes i dos dones, van ser detinguts per entrar en el convent i intentar furtar material del seu interior, que podrien ser taulells antics o bé figures de valor.

  

 

 

Els fets van ocórrer ahir 6 de desembre, durant la festivitat del dia de la Constitució, al voltant de les 15.00 hores. Cinc desconeguts encaputxats van arribar amb una furgoneta al monestir i un veí va alertar a la Policia Local de Carcaixent, en vore una furgoneta sospitosa i a un grup de persones encaputxades eixint del convent- La Policia va alertar la Guàrdia Civil de Castelló de la Ribera que gaudia en eixe moment de suficients efectius, de manera que es van personar en el lloc a les 15.30 hores. Segons les fonts, els lladres van deixar la furgoneta en un annex del monestir i posteriorment la Guàrdia Civil els va bloquejar l'eixida per a procedir a la seua detenció en l'interior. L'operatiu es va saldar amb la detenció d'almenys cinc persones que segons sembla no van arribar a apropiar-se de cap objecte. Este incident ve precedit d'un altre robatori en el monestir on es van sostraure diversos taulells del segle XVII i que posteriorment van ser recuperats.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.

El juí a Ábalos entra en la fase dels contractes de màscares amb una setmana clau de testimonis

La segona setmana del juí a José Luis Ábalos se centra en el presumpte tripijoc de contractes de màscares i en una ronda de testimonis clau, entre ells alts càrrecs de Transports i l'exparella de la seua exasesor Koldo García.

Brusc enfonsament tèrmic este diumenge abans d’una ràpida volta a l’ambient càlid

El pas d'aire polar provoca este diumenge un enfonsament de fins a 14 graus, amb pluja, neu i temporal marítim, abans d'una setmana de temps més estable i temperat.

Jean Montero guia al València Basket a un triomf de pes en el Martín Carpena

El València Basket s'imposa a l'Unicaja per 89-96 en el Martín Carpena, liderat per un brillant Jean Montero, i consolida la segona plaça de la Lliga Endesa.

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.