Detenen cinc persones per intentar furtar en el Monestir d’Aigües Vives a Carcaixent

Cinc persones van ser detingudes ahir per la Guàrdia Civil per entrar en el Monestir de Santa Maria d'Aigües Vives, a Carcaixent, a la Ribera Alta i intentar furtar al seu interior. Es tracta d'un convent agustí del segle XVI i declarat Bé d'Interés Cultural, per la qual cosa té un gran valor patrimonial. Segons ha informat 'Levante-EMV' es desconeix si realment van arribar a furtar alguna cosa o si van ser sorpresos en l'acte, però al menys cinc persones, tres homes i dos dones, van ser detinguts per entrar en el convent i intentar furtar material del seu interior, que podrien ser taulells antics o bé figures de valor.

  

 

 

Els fets van ocórrer ahir 6 de desembre, durant la festivitat del dia de la Constitució, al voltant de les 15.00 hores. Cinc desconeguts encaputxats van arribar amb una furgoneta al monestir i un veí va alertar a la Policia Local de Carcaixent, en vore una furgoneta sospitosa i a un grup de persones encaputxades eixint del convent- La Policia va alertar la Guàrdia Civil de Castelló de la Ribera que gaudia en eixe moment de suficients efectius, de manera que es van personar en el lloc a les 15.30 hores. Segons les fonts, els lladres van deixar la furgoneta en un annex del monestir i posteriorment la Guàrdia Civil els va bloquejar l'eixida per a procedir a la seua detenció en l'interior. L'operatiu es va saldar amb la detenció d'almenys cinc persones que segons sembla no van arribar a apropiar-se de cap objecte. Este incident ve precedit d'un altre robatori en el monestir on es van sostraure diversos taulells del segle XVII i que posteriorment van ser recuperats.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CLABE reunix 200 editors i directius de mitjans en un congrés clau sobre intel·ligència artificial i espanyol digital

La cita celebrada en La Rioja reforça el debat sobre el futur del periodisme, els drets d’autor i els nous models de negoci en l’ecosistema mediàtic

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.