17.7 C
València
Divendres, 5 desembre, 2025

Detenen al conductor d’un camió que circulava per l’A-7 quintuplicant la taxa permesa d’alcohol

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a Castalla a un home, espanyol de 39 anys, com a presumpte autor d’un delicte contra la seguretat viària, per conducció de vehicle de motor sota la influència de begudes alcohòliques i substàncies estupefaents. El conductor va quintuplicar la taxa màxima permesa per a conductors professionals, establida en 0,15mg/l.

 

Divendres passat dia 30 de juliol, agents de la Guàrdia Civil destinats en la Central Operativa de Trànsit (COTA) d’Alacant (062), van rebre una telefonada més que preocupant: el gerent d’una empresa amb seu a Riba-roja de Túria (València) havia vist que el conductor d’un dels seus vehicles, amb una càrrega de 40 000 kgs, estava fora del lloc de lliurament.

 

El lliurament s’hauria d’haver realitzat en el municipi de l’Orxa (Alacant), però la conversa mantinguda amb el conductor havia sigut molt estranya. En prevenció al fet que li haguera pogut ocórrer algun contratemps al conductor, o haguera pogut ser víctima d’alguna mena de delicte, dos motoristes del Destacament de la Guàrdia Civil d’Alcoi es van desplaçar fins al lloc indicat pel GPS del vehicle articulat per a, en cas que fora necessari, auxiliar-lo. 
 

Després de localitzar-ho, a l’altura del quilòmetre 470 de la carretera A7, al seu pas pel municipi de Castalla, la patrulla va observar uns certs indicis que el xofer poguera estar conduint aqueix vehicle, de tan grans dimensions, en condicions poc òptimes. 

 

L’home va donar positiu en la prova d’alcoholèmia 

Una vegada es va detindre el vehicle en una àrea de descans pròxima, i davant els clars símptomes que presentava el conductor d’haver ingerit begudes alcohòliques, es va procedir a realitzar-li la prova de determinació del grau d’impregnació alcohòlica, llançant un resultat per damunt de 0,80 mg/l d’aire espirat, cosa que significava que estava quintuplicant la taxa màxima permesa per a conductors professionals.

 

La conducció d’un vehicle de motor sota la influència de begudes alcohòliques i substàncies estupefaents, és un delicte recollit en l’art. 380 del vigent Codi Penal, al qual li correspondria una pena de presó de sis mesos a dos anys, així com una privació del dret a conduir d’un fins a sis anys.

 

La ràpida actuació dels motoristes de l’Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil, en el lloc dels fets, així com la detenció del conductor, van ser determinants per a evitar el que podria haver sigut un fatal desenllaç.

Últimes notícies

El PP veu un gran encert en el nou Consell i destaca la seua solvència

El PP en Les Corts ha valorat el nou Consell de Juanfran Pérez Llorca com un gran encert i ha subratllat la seua solvència, alineat amb estabilitat i diàleg.

Corberán descarta un partit parany i anticipa un dol competitiu i exigent davant el Cartagena

El tècnic del València va remarcar que el Cartagena està ben treballat i que l'eliminatòria requerirà màxima serietat. Va assenyalar el calendari atapeït i decisions en la porteria i l'onze.

Alacant ha aprovat el projecte de pressupost de 2026: 367,3 milions i reforç de neteja i manteniment

La Junta de Govern Local ha aprovat el projecte de comptes per 367,3 milions, un 5,8% més que en 2025, amb 19,6 milions en inversions i un impuls a neteja i manteniment. El pla social manté 13,7 milions i es dupliquen ajudes de natalitat i lloguer jove; ara s'obri el període d'esmenes.

Pérez Llorca preveu tancar abans de Nadal el relleu de Mazón al capdavant del PPCV

Pérez Llorca confia a culminar abans de Nadal la substitució de Mazón com a president del PPCV. Prioritza la formació del nou Consell i la coordinació amb la direcció nacional.

El PSPV titlla d’estafa política el nou Consell i el veu un insult a les víctimes de la dana

El PSPV ha carregat contra el primer Consell de Juanfran Pérez Llorca per la seua continuïtat quasi total. Denúncia que no atén les demandes de canvi després de la dana del 29 d'octubre.

Pradas aportarà a la jutgessa els missatges de Whatsapp amb Mazón del dia de la dana

La exconsellera entregarà de manera voluntària a la jutgessa de Catarroja els missatges de Whatsapp amb Carlos Mazón i el seu cap de gabinet sobre la gestió de la dana. La magistrada havia preguntat per ells després d'una entrevista televisiva.

Pérez Llorca cridarà a Pedro Sánchez per a demanar una reunió sobre la DANA i assumptes de la Comunitat

Pérez Llorca cridarà a Pedro Sánchez per a sol·licitar una reunió centrada en la recuperació després de la DANA del 29 d'octubre de 2024 i en altres qüestions valencianes. El nou Consell manté la continuïtat i crea un comissionat com a comandament únic per a la reconstrucció.

Pérez Llorca conforma un Consell d’11 conselleries: huit repetixen, tres s’incorporen i una ix

Pérez Llorca ha nomenat un nou Govern valencià amb 11 conselleries i tres vicepresidències. Huit consellers es mantenen, entren tres perfils i una responsable ix.