15.1 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Detenen al conductor d’un camió que circulava per l’A-7 quintuplicant la taxa permesa d’alcohol

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a Castalla a un home, espanyol de 39 anys, com a presumpte autor d’un delicte contra la seguretat viària, per conducció de vehicle de motor sota la influència de begudes alcohòliques i substàncies estupefaents. El conductor va quintuplicar la taxa màxima permesa per a conductors professionals, establida en 0,15mg/l.

 

Divendres passat dia 30 de juliol, agents de la Guàrdia Civil destinats en la Central Operativa de Trànsit (COTA) d’Alacant (062), van rebre una telefonada més que preocupant: el gerent d’una empresa amb seu a Riba-roja de Túria (València) havia vist que el conductor d’un dels seus vehicles, amb una càrrega de 40 000 kgs, estava fora del lloc de lliurament.

 

El lliurament s’hauria d’haver realitzat en el municipi de l’Orxa (Alacant), però la conversa mantinguda amb el conductor havia sigut molt estranya. En prevenció al fet que li haguera pogut ocórrer algun contratemps al conductor, o haguera pogut ser víctima d’alguna mena de delicte, dos motoristes del Destacament de la Guàrdia Civil d’Alcoi es van desplaçar fins al lloc indicat pel GPS del vehicle articulat per a, en cas que fora necessari, auxiliar-lo. 
 

Després de localitzar-ho, a l’altura del quilòmetre 470 de la carretera A7, al seu pas pel municipi de Castalla, la patrulla va observar uns certs indicis que el xofer poguera estar conduint aqueix vehicle, de tan grans dimensions, en condicions poc òptimes. 

 

L’home va donar positiu en la prova d’alcoholèmia 

Una vegada es va detindre el vehicle en una àrea de descans pròxima, i davant els clars símptomes que presentava el conductor d’haver ingerit begudes alcohòliques, es va procedir a realitzar-li la prova de determinació del grau d’impregnació alcohòlica, llançant un resultat per damunt de 0,80 mg/l d’aire espirat, cosa que significava que estava quintuplicant la taxa màxima permesa per a conductors professionals.

 

La conducció d’un vehicle de motor sota la influència de begudes alcohòliques i substàncies estupefaents, és un delicte recollit en l’art. 380 del vigent Codi Penal, al qual li correspondria una pena de presó de sis mesos a dos anys, així com una privació del dret a conduir d’un fins a sis anys.

 

La ràpida actuació dels motoristes de l’Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil, en el lloc dels fets, així com la detenció del conductor, van ser determinants per a evitar el que podria haver sigut un fatal desenllaç.

Últimes notícies

Nou focus de malaltia de Newcastle en una granja de pollastres a València

Confirmat per PCR un focus extremadament virulent en una granja de broilers de La Vall d'Albaida amb uns 75.000 animals, el quint de la temporada. S'han activat immobilització, sacrifici, zona de restricció i reforç de vacunació i bioseguretat.

Orihuela emprén accions judicials per a reclamar a la Generalitat la devolució del Llibre dels Repartiments

L'Ajuntament d'Orihuela iniciarà accions judicials per a recuperar el Llibre dels Repartiments, custodiat per la Biblioteca de Catalunya, després d'anys de requeriments rebutjats. El consistori contracta assessoria legal especialitzada per a sustentar la demanda.

La Generalitat tanca l’últim punt de residus de la DANA a L’Alcúdia després de gestionar 3.200 tones

La Generalitat ha clausurat l'últim punt d'apilament de residus a L'Alcúdia després de gestionar prop de 3.200 tones. L'operació s'emmarca en el pla autonòmic per a accelerar la recuperació i alleujar als municipis més afectats.

EMT València adjudica 58 cabines de vàter per a conductors amb una inversió de 1,56 milions

L'EMT de València ha adjudicat el subministrament de 58 cabines de vàter d'obra i fixes per a la seua plantilla, per 1,56 milions sense IVA. El pla combina noves instal·lacions i renovacions amb un calendari escalonat i reforç de personal mitjançant borses d'ocupació.

El temporal Harry colpeja platges de València i obliga a reforços i tancaments preventius

Aemet ha activat l'avís taronja per onatge en tota la Comunitat i els ajuntaments costaners de València han reforçat defenses i tancat accessos per a evitar riscos.

El Xúquer suma 11 hm³ i el Segura 1 hm³ en una setmana de repunt d’embassaments

Les reserves del Xúquer han augmentat en 11 hm³ i se situen en el 52,7%; les del Segura sumen 1 hm³ i aconseguixen el 26,7%. La reserva nacional puja al 57,2% amb 32.056 hm³.

PP i Vox s’obrin al fet que les víctimes de la dana declaren en la comissió de Les Corts

PP i Vox han expressat la seua disposició al fet que les associacions de víctimes de la dana compareguen en la comissió d'investigació de Les Corts. Compromís i PSPV han criticat que encara no hi haja data per a reprendre-la.

Desconvoquen la vaga de pescadors valencians després del pacte per a flexibilitzar el control

El sector valencià ha alçat els aturs després d'acordar amb el Govern flexibilitzar l'aplicació del reglament de control de la pesca. Les confraries vigilaran el compliment del pacte.