Anuncios

Detenen al conductor d’un camió que circulava per l’A-7 quintuplicant la taxa permesa d’alcohol

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a Castalla a un home, espanyol de 39 anys, com a presumpte autor d’un delicte contra la seguretat viària, per conducció de vehicle de motor sota la influència de begudes alcohòliques i substàncies estupefaents. El conductor va quintuplicar la taxa màxima permesa per a conductors professionals, establida en 0,15mg/l.

 

Divendres passat dia 30 de juliol, agents de la Guàrdia Civil destinats en la Central Operativa de Trànsit (COTA) d’Alacant (062), van rebre una telefonada més que preocupant: el gerent d’una empresa amb seu a Riba-roja de Túria (València) havia vist que el conductor d’un dels seus vehicles, amb una càrrega de 40 000 kgs, estava fora del lloc de lliurament.

 

El lliurament s’hauria d’haver realitzat en el municipi de l’Orxa (Alacant), però la conversa mantinguda amb el conductor havia sigut molt estranya. En prevenció al fet que li haguera pogut ocórrer algun contratemps al conductor, o haguera pogut ser víctima d’alguna mena de delicte, dos motoristes del Destacament de la Guàrdia Civil d’Alcoi es van desplaçar fins al lloc indicat pel GPS del vehicle articulat per a, en cas que fora necessari, auxiliar-lo. 
 

Després de localitzar-ho, a l’altura del quilòmetre 470 de la carretera A7, al seu pas pel municipi de Castalla, la patrulla va observar uns certs indicis que el xofer poguera estar conduint aqueix vehicle, de tan grans dimensions, en condicions poc òptimes. 

 

L’home va donar positiu en la prova d’alcoholèmia 

Una vegada es va detindre el vehicle en una àrea de descans pròxima, i davant els clars símptomes que presentava el conductor d’haver ingerit begudes alcohòliques, es va procedir a realitzar-li la prova de determinació del grau d’impregnació alcohòlica, llançant un resultat per damunt de 0,80 mg/l d’aire espirat, cosa que significava que estava quintuplicant la taxa màxima permesa per a conductors professionals.

 

La conducció d’un vehicle de motor sota la influència de begudes alcohòliques i substàncies estupefaents, és un delicte recollit en l’art. 380 del vigent Codi Penal, al qual li correspondria una pena de presó de sis mesos a dos anys, així com una privació del dret a conduir d’un fins a sis anys.

 

La ràpida actuació dels motoristes de l’Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil, en el lloc dels fets, així com la detenció del conductor, van ser determinants per a evitar el que podria haver sigut un fatal desenllaç.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El PSPV acusa a Catalá de frenar la regularització d’immigrants a València

El PSPV retrau a l'alcaldessa María José Catalá la falta de reforços municipals per a tramitar la regularització d'immigrants i alerta del col·lapse en les cues de l'Ajuntament.

Pérez Llorca critica la regularització massiva de migrants i veu interés electoral

Juanfran Pérez Llorca considera que la regularització massiva de migrants està mal organitzada i respon a interessos electorals, i reclama polítiques als països d'origen.

El PP anuncia mocions en tots els seus ajuntaments contra la regularització d’immigrants

El PP anuncia que presentarà mocions als seus ajuntaments per a reclamar la paralització de la regularització d'immigrants aprovada pel Govern i denunciar el col·lapse de les oficines municipals.

Episodi de calor inusual a Espanya amb més de 30 graus al final d’abril

La setmana comença amb un episodi de calor inusual per a finals d'abril, amb temperatures entre 5 i 10 graus per damunt del normal i tempestes fortes en diverses zones del nord.

Catalá carrega contra la regularització d’immigrants i la qualifica de nyap contra els ajuntaments

L'alcaldessa de València, María José Catalá, critica amb duresa el procés de regularització de persones estrangeres, que considera un nyap del Govern i una barbaritat per als ajuntaments, col·lapsats per la falta de planificació i informació prèvia.

Cues, por i il·lusió a València davant l’inici de la regularització extraordinària de migrants

Milers de migrants inicien a València els tràmits presencials per a la regularització extraordinària entre llargues cues, dubtes sobre els requisits i el desig d'aconseguir estabilitat.

Calor i temps estable per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana arranca la penúltima setmana d'abril amb ambient estable i màximes superiors a 25 graus, encara que no es descarten tempestes vespertines a l'interior nord.

El staycation impulsa l’ocupació hotelera en la Comunitat Valenciana fins a fregar el 80% a l’abril

Els hotels de la Comunitat Valenciana tanquen la primera quinzena d'abril amb un 78,6% d'ocupació gràcies al staycation i a l'empenyiment del turisme britànic i internacional.