11.3 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

Detenen al conductor d’un camió que circulava per l’A-7 quintuplicant la taxa permesa d’alcohol

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a Castalla a un home, espanyol de 39 anys, com a presumpte autor d’un delicte contra la seguretat viària, per conducció de vehicle de motor sota la influència de begudes alcohòliques i substàncies estupefaents. El conductor va quintuplicar la taxa màxima permesa per a conductors professionals, establida en 0,15mg/l.

 

Divendres passat dia 30 de juliol, agents de la Guàrdia Civil destinats en la Central Operativa de Trànsit (COTA) d’Alacant (062), van rebre una telefonada més que preocupant: el gerent d’una empresa amb seu a Riba-roja de Túria (València) havia vist que el conductor d’un dels seus vehicles, amb una càrrega de 40 000 kgs, estava fora del lloc de lliurament.

 

El lliurament s’hauria d’haver realitzat en el municipi de l’Orxa (Alacant), però la conversa mantinguda amb el conductor havia sigut molt estranya. En prevenció al fet que li haguera pogut ocórrer algun contratemps al conductor, o haguera pogut ser víctima d’alguna mena de delicte, dos motoristes del Destacament de la Guàrdia Civil d’Alcoi es van desplaçar fins al lloc indicat pel GPS del vehicle articulat per a, en cas que fora necessari, auxiliar-lo. 
 

Després de localitzar-ho, a l’altura del quilòmetre 470 de la carretera A7, al seu pas pel municipi de Castalla, la patrulla va observar uns certs indicis que el xofer poguera estar conduint aqueix vehicle, de tan grans dimensions, en condicions poc òptimes. 

 

L’home va donar positiu en la prova d’alcoholèmia 

Una vegada es va detindre el vehicle en una àrea de descans pròxima, i davant els clars símptomes que presentava el conductor d’haver ingerit begudes alcohòliques, es va procedir a realitzar-li la prova de determinació del grau d’impregnació alcohòlica, llançant un resultat per damunt de 0,80 mg/l d’aire espirat, cosa que significava que estava quintuplicant la taxa màxima permesa per a conductors professionals.

 

La conducció d’un vehicle de motor sota la influència de begudes alcohòliques i substàncies estupefaents, és un delicte recollit en l’art. 380 del vigent Codi Penal, al qual li correspondria una pena de presó de sis mesos a dos anys, així com una privació del dret a conduir d’un fins a sis anys.

 

La ràpida actuació dels motoristes de l’Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil, en el lloc dels fets, així com la detenció del conductor, van ser determinants per a evitar el que podria haver sigut un fatal desenllaç.

Últimes notícies

Sara Sorribes torna amb una sòlida victòria després de set mesos d’aturada

La castellonenca va tornar amb un 6-2 i 6-3 davant Gabriela Ce en el WTA 125 de Pujol després d'una aturada de més de set mesos per salut mental. Jugarà octaus el dimecres.

Tempestes de curta duració deixen 11,6 l/m² en una hora a Vilamarxant (València)

La Comunitat Valenciana registra tempestes breus i intenses amb abundant aparell elèctric i moviment de nord a sud. Vilamarxant suma 11,6 l/m² en una hora

Merino retrau al Govern reduir el CPFF a un instrument al seu servici

Ruth Merino ha criticat que el CPFF s'haja centrat en objectius d'estabilitat i no en la reforma del sistema de finançament. Ha exigit un fons transitori i claredat sobre el extraFLA per a evitar que la Comunitat Valenciana seguisca en desavantatge.

Mazón lamenta després de la seua compareixença en el Congrés: ‘M’hauria agradat poder parlar més i millor’

El president en funcions ha assenyalat que li hauria agradat parlar més i millor després de quasi quatre hores de preguntes en la comissió que investiga la DANA. Ha defés que va actuar amb la informació disponible i ha acusat la Confederació Hidrològica del Xúquer d'avisar tard.

València Basket celebrarà la seua junta d’accionistes en el Roig Arena l’11 de desembre

El club va convocar la junta per a l'11 de desembre en el Roig Arena, on presentarà els comptes d'un exercici marcat pel trasllat. En l'orde del dia figura la ratificació de contractes amb Licampa 1617.

El València presentarà un pressupost de 102,17 milions i no preveu ni beneficis ni pèrdues

El club presentarà el 17 de desembre un pressupost de 102,17 milions per a 2025-26 que preveu equilibri. El deute augmenta i cau l'ingrés per TV.

Morant acusa a Mazón de no prendre’s de debò la dana i qüestiona la renúncia a l’escorta

Diana Morant ha acusat a Carlos Mazón de no prendre's de debò la dana en renunciar a l'escorta i desconnectar-se. Sumar i PSOE han demanat responsabilitats.

La jutgessa de la DANA a València incorpora gravacions del Cecopi i cita a la directora general de la Secretaria del Gabinet del President

La investigació sobre la gestió de la DANA a València incorpora les gravacions del 29 d'octubre en el Cecopi i cita com a testimoni a Pilar Montes. La jutgessa emet sis actuacions, desestima recursos i demana dades sobre dos defuncions per a decidir si són víctimes.