Detenen al conductor d’un camió que circulava per l’A-7 quintuplicant la taxa permesa d’alcohol

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a Castalla a un home, espanyol de 39 anys, com a presumpte autor d’un delicte contra la seguretat viària, per conducció de vehicle de motor sota la influència de begudes alcohòliques i substàncies estupefaents. El conductor va quintuplicar la taxa màxima permesa per a conductors professionals, establida en 0,15mg/l.

 

Divendres passat dia 30 de juliol, agents de la Guàrdia Civil destinats en la Central Operativa de Trànsit (COTA) d’Alacant (062), van rebre una telefonada més que preocupant: el gerent d’una empresa amb seu a Riba-roja de Túria (València) havia vist que el conductor d’un dels seus vehicles, amb una càrrega de 40 000 kgs, estava fora del lloc de lliurament.

 

El lliurament s’hauria d’haver realitzat en el municipi de l’Orxa (Alacant), però la conversa mantinguda amb el conductor havia sigut molt estranya. En prevenció al fet que li haguera pogut ocórrer algun contratemps al conductor, o haguera pogut ser víctima d’alguna mena de delicte, dos motoristes del Destacament de la Guàrdia Civil d’Alcoi es van desplaçar fins al lloc indicat pel GPS del vehicle articulat per a, en cas que fora necessari, auxiliar-lo. 
 

Després de localitzar-ho, a l’altura del quilòmetre 470 de la carretera A7, al seu pas pel municipi de Castalla, la patrulla va observar uns certs indicis que el xofer poguera estar conduint aqueix vehicle, de tan grans dimensions, en condicions poc òptimes. 

 

L’home va donar positiu en la prova d’alcoholèmia 

Una vegada es va detindre el vehicle en una àrea de descans pròxima, i davant els clars símptomes que presentava el conductor d’haver ingerit begudes alcohòliques, es va procedir a realitzar-li la prova de determinació del grau d’impregnació alcohòlica, llançant un resultat per damunt de 0,80 mg/l d’aire espirat, cosa que significava que estava quintuplicant la taxa màxima permesa per a conductors professionals.

 

La conducció d’un vehicle de motor sota la influència de begudes alcohòliques i substàncies estupefaents, és un delicte recollit en l’art. 380 del vigent Codi Penal, al qual li correspondria una pena de presó de sis mesos a dos anys, així com una privació del dret a conduir d’un fins a sis anys.

 

La ràpida actuació dels motoristes de l’Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil, en el lloc dels fets, així com la detenció del conductor, van ser determinants per a evitar el que podria haver sigut un fatal desenllaç.

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.