Detenen al conductor d’un camió que circulava per l’A-7 quintuplicant la taxa permesa d’alcohol

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a Castalla a un home, espanyol de 39 anys, com a presumpte autor d’un delicte contra la seguretat viària, per conducció de vehicle de motor sota la influència de begudes alcohòliques i substàncies estupefaents. El conductor va quintuplicar la taxa màxima permesa per a conductors professionals, establida en 0,15mg/l.

 

Divendres passat dia 30 de juliol, agents de la Guàrdia Civil destinats en la Central Operativa de Trànsit (COTA) d’Alacant (062), van rebre una telefonada més que preocupant: el gerent d’una empresa amb seu a Riba-roja de Túria (València) havia vist que el conductor d’un dels seus vehicles, amb una càrrega de 40 000 kgs, estava fora del lloc de lliurament.

 

El lliurament s’hauria d’haver realitzat en el municipi de l’Orxa (Alacant), però la conversa mantinguda amb el conductor havia sigut molt estranya. En prevenció al fet que li haguera pogut ocórrer algun contratemps al conductor, o haguera pogut ser víctima d’alguna mena de delicte, dos motoristes del Destacament de la Guàrdia Civil d’Alcoi es van desplaçar fins al lloc indicat pel GPS del vehicle articulat per a, en cas que fora necessari, auxiliar-lo. 
 

Després de localitzar-ho, a l’altura del quilòmetre 470 de la carretera A7, al seu pas pel municipi de Castalla, la patrulla va observar uns certs indicis que el xofer poguera estar conduint aqueix vehicle, de tan grans dimensions, en condicions poc òptimes. 

 

L’home va donar positiu en la prova d’alcoholèmia 

Una vegada es va detindre el vehicle en una àrea de descans pròxima, i davant els clars símptomes que presentava el conductor d’haver ingerit begudes alcohòliques, es va procedir a realitzar-li la prova de determinació del grau d’impregnació alcohòlica, llançant un resultat per damunt de 0,80 mg/l d’aire espirat, cosa que significava que estava quintuplicant la taxa màxima permesa per a conductors professionals.

 

La conducció d’un vehicle de motor sota la influència de begudes alcohòliques i substàncies estupefaents, és un delicte recollit en l’art. 380 del vigent Codi Penal, al qual li correspondria una pena de presó de sis mesos a dos anys, així com una privació del dret a conduir d’un fins a sis anys.

 

La ràpida actuació dels motoristes de l’Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil, en el lloc dels fets, així com la detenció del conductor, van ser determinants per a evitar el que podria haver sigut un fatal desenllaç.

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.