12.4 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Detenen a un extreballador per manipular fins a 82 comptes bancaris de la Federació Valenciana de Futbol

Estafador Federació Valenciana Futbol

L’home, de 41 anys, mentres és detingut per la Policia Nacional de València | Policia Nacional de València

 

Agents de la Policia Nacional han detingut este divendres en València a un home de 41 anys, d’origen espanyol, com a presumpte autor d’un delicte de danys en el sistema informàtic i base de dades de la Federació de Futbol de la Comunitat Valenciana i pels delictes d’estafa i usurpació de l’estat civil.

 

El sospitós havia estat treballant en esta federació deportiva i, després de ser destituït, s’hauria aprofitat dels coneixements que va adquirir en eixe treball per a sostraure dades d’identitat i bancaris dels àrbitres federats i, posteriorment, cometre estafes en diferents comerços.

  

Les investigacions es van iniciar després de la recepció d‘algunes denúncies de particulars que posaven en coneixement de la Policia Nacional la contractació de targetes bancàries al seu nom, així com càrrecs fraudulents en els seus comptes sense el seu consentiment.

 

82 comptes bancaris manipulats

Els agents van comprovar que, en els fets denunciats, el modus operandi era el mateix i van poder saber que totes les víctimes tenien algun vincle amb la Federació de Futbol de la Comunitat Valenciana. D’altra banda, la Federació denunciava la manipulació de 82 dels comptes bancaris en què els àrbitres cobraven els seus honoraris.

 

En el transcurs de les investigacions, els policies, a través dels accessos a les bases de dades i compres realitzades, van conéixer, només un mes després de produir-se els fets, que el sospitós podria ser un antic empleat de la Federació amb coneixement del sistema informàtic. Amb açò, després de cessar en el seu lloc de treball, el presumpte delinqüent va aprofitar per a modificar dades de comptes bancaris, a més de capturar dades d’identitat i bancaris dels afectats, per a obtindre material electrònic que posteriorment vendria fora de l’àmbit legal.

 

El detingut, amb un antecedent policial, ha sigut posat en llibertat després de ser escoltat en declaració, advertint-li de la seua obligació de comparéixer davant l’autoritat judicial quan siga requerit.

  

També pots llegir…

Últimes notícies

Catorze municipis de València i Castelló suspenen les classes este dilluns per les pluges

La Conselleria d'Educació ha confirmat la suspensió de l'activitat lectiva este dilluns en 14 municipis de València i Castelló per l'alerta de pluges. La mesura afecta a 78.744 alumnes i prioritza la seguretat en desplaçaments i zones inundables.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Les pluges continuen amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València, amb tempestes encara en la mar. Persistixen avisos roig i taronja i risc de ruixats molt intensos en les pròximes hores

Emergències manté les alertes per pluges intenses i demana extremar la precaució

Es mantenen les alertes per pluges amb nivell roig en el litoral de València. Emergències demana evitar zones inundables.

Municipis de la zona zero de la dana suspenen les classes este dilluns per les pluges

Diversos municipis han decidit suspendre les classes este dilluns per les alertes de pluges. València ho farà parcialment i la UPV i la UV suspendran al matí.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Aemet ha informat que continua plovent amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València. Es mantenen avisos rojos i taronges i no es descarta que algunes tempestes marítimes aconseguisquen la costa amb ruixats molt intensos.

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.

Castelló manté les classes del dilluns i activa el protocol en la Marjalería

L'Ajuntament ha mantingut l'activitat lectiva prevista per al dilluns malgrat l'alerta taronja per pluges i ha activat el protocol en la Marjalería. La reunió del Cecopal ha incorporat mesures preventives com el tancament de la Pineda del Grau.

La Universitat de València suspén les classes presencials este dilluns fins a les 15.00

La UV ha declarat el nivell d'emergència 2 i ha suspés la docència presencial este dilluns fins a les 15.00. Les classes passen a format en línia quan siga possible.