Detenen a un extreballador per manipular fins a 82 comptes bancaris de la Federació Valenciana de Futbol

Estafador Federació Valenciana Futbol

L’home, de 41 anys, mentres és detingut per la Policia Nacional de València | Policia Nacional de València

 

Agents de la Policia Nacional han detingut este divendres en València a un home de 41 anys, d’origen espanyol, com a presumpte autor d’un delicte de danys en el sistema informàtic i base de dades de la Federació de Futbol de la Comunitat Valenciana i pels delictes d’estafa i usurpació de l’estat civil.

 

El sospitós havia estat treballant en esta federació deportiva i, després de ser destituït, s’hauria aprofitat dels coneixements que va adquirir en eixe treball per a sostraure dades d’identitat i bancaris dels àrbitres federats i, posteriorment, cometre estafes en diferents comerços.

  

Les investigacions es van iniciar després de la recepció d‘algunes denúncies de particulars que posaven en coneixement de la Policia Nacional la contractació de targetes bancàries al seu nom, així com càrrecs fraudulents en els seus comptes sense el seu consentiment.

 

82 comptes bancaris manipulats

Els agents van comprovar que, en els fets denunciats, el modus operandi era el mateix i van poder saber que totes les víctimes tenien algun vincle amb la Federació de Futbol de la Comunitat Valenciana. D’altra banda, la Federació denunciava la manipulació de 82 dels comptes bancaris en què els àrbitres cobraven els seus honoraris.

 

En el transcurs de les investigacions, els policies, a través dels accessos a les bases de dades i compres realitzades, van conéixer, només un mes després de produir-se els fets, que el sospitós podria ser un antic empleat de la Federació amb coneixement del sistema informàtic. Amb açò, després de cessar en el seu lloc de treball, el presumpte delinqüent va aprofitar per a modificar dades de comptes bancaris, a més de capturar dades d’identitat i bancaris dels afectats, per a obtindre material electrònic que posteriorment vendria fora de l’àmbit legal.

 

El detingut, amb un antecedent policial, ha sigut posat en llibertat després de ser escoltat en declaració, advertint-li de la seua obligació de comparéixer davant l’autoritat judicial quan siga requerit.

  

També pots llegir…

Últimes notícies

Axel Werner renova amb l’Elx fins a 2028 i se’n va cedit a Rosario Central

El porter argentí Axel Werner ha renovat amb l’Elx fins a juny de 2028 i jugarà cedit la pròxima temporada en Rosario Central, on ja ha militat anteriorment.

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.