Detinguda una dona que va estafar i va calar foc a casa d’un ancià a Picassent

La Guàrdia Civil de València deté l’autora d’una vintena d’estafes i un incendi amb perill a la localitat de Picassent.

L’Operació ‘OKOYIMU’ va començar després de la interposició d’una denúncia en què la víctima va afirmar estar sent estafat des de l’estiu de l’any 2022 fins al gener de l’any 2023, ja que algú li havia tret tots els diners del compte bancari, desconeixent el mètode i sense sospites de l’autoria, deixant-ho en un estat de necessitat extrema per poder subsistir dignament.

La Guàrdia Civil de València va realitzar gestions amb l’entitat bancària on tenia el seu compte el septuagenari, i va donar com a resultat que una dona havia fet diverses extraccions de diners en caixers automàtics de l’entitat amb una targeta bancària desconeguda pel mateix denunciant.

L’autora va fer unes 20 estafes al perjudicat, amb un total de 4.227,45 euros sostrets del seu compte durant uns 7 mesos, deixant el compte sense fons cada mes.

Des de l’entitat bancària van informar que una dona, que es va identificar com l’esposa del perjudicat, va sol·licitar una targeta de dèbit vinculada al compte defraudat, i després de visionar les imatges del circuit tancat de  videovigilància es va observar, a la mateixa dona que en va fer les extraccions bancàries, fent gestions administratives en les quals sol·licitava la targeta bancària a nom del perjudicat.

L’autora, després de ser descoberta, va amenaçar la família de cremar l’habitatge, i va resultar que, moments després, va provocar-ne l’incendi. Després de la realització pels agents de la corresponent inspecció tècnic ocular, van observar que el lloc on la suposada autora de l’incendi havia començat la ignició, era ple de documents, alguns encara reconeixibles, de la mateixa entitat bancària del perjudicat.

Per este motiu se sospita que l’autora, aprofitant que tenia accés de manera ocasional a l’habitatge, va calar foc a la mateixa amb intenció d’eliminar qualsevol prova que determinara la seua implicació a les més de 20 estafes bancàries al perjudicat.

Dies després, familiars del perjudicat, es van presentar en un aquarterament de la Guàrdia Civil amb una escopeta, la qual refereixen haver trobat en un dels armaris de l’estada afectada per l’incendi sense cap mena de mesura de seguretat i desconeixent-ne l’origen i la propietat.

Després de les comprovacions pertinents, els agents van comprovar que estava registrada a nom del perjudicat, la llicència tipus E del qual estava caducada des de l’any 1995, per la qual cosa la tenia de manera il·legal.

Estos fets s’han procedit a la detenció d’una dona, de 46 anys i de nacionalitat espanyola, a qui se li imputen els delictes d’estafa i d’incendi. Així mateix, s’ha investit un home de 70 anys i de nacionalitat espanyola, per tinença il·lícita d’armes.

Les diligències han estat lliurades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 1 de Picassent.

Últimes notícies

Les platges dAlacant, Oriola i Guardamar tanquen el bany per lalerta de vent i tempesta

Diversos municipis alacantins, entre ells Alacant, Oriola i Guardamar del Segura, prohibixen el bany des de les 17.00 hores per lalerta de vent, tempestes i possible granís. Les altes temperatures, amb avís roig al litoral sud dAlacant i de València, obliguen també a tancar parcs i activar refugis climàtics per a persones vulnerables i sense llar.

Empresaris i institucions celebren que l’acord Ford-Geely blinda el futur d’Almussafes

La CEV, Cámara Valencia, AVIA i l’Ajuntament d’Almussafes han valorat molt positivament l’aliança entre Ford i Geely, que preveu augmentar la capacitat fins a 500.000 vehicles anuals i reforçar tota la indústria auxiliar valenciana.

Debat sobre l’aforament de Mazón i homenatge a les víctimes en els dos anys de la DANA

L'Associació de Víctimes DANA 29 Octubre 2024 prepara una taula redona sobre l'aforament de Carlos Mazón i un homenatge a les 231 víctimes mortals en el segon aniversari de la tragèdia.

Kempes demana no alimentar teories conspiratives després de la final del Mundial

Mario Alberto Kempes ha criticat les teories conspiratives sobre la derrota d’Argentina contra Espanya en la final del Mundial 2026 i ha demanat respecte per la selecció albiceleste.

Camarero rebutja que la Comunitat Valenciana blanquege la política migratòria del Govern

La vicepresidenta Susana Camarero rebutja acudir a la Conferència Sectorial d’Immigració a Madrid i acusa el Govern d’imposar una regularització migratòria opaca i sense finançament suficient.

Onze anys de presó per agredir sexualment durant anys la seua filla menor a la Plana Alta

La Audiencia Provincial de Castellón ha condemnat a onze anys de presó un home per un delicte continuat d’agressió sexual a la seua filla menor en una localitat de la Plana Alta. La xiqueta, que tenia 7 anys quan van començar els abusos, va revelar els fets al col·legi en 2024.

La UPV suspén les activitats a l’aire lliure al campus de Gandia per l’alerta roja

La Universitat Politècnica de València ha suspés les activitats a l’aire lliure al campus de Gandia i les ha restringides als de València i Alcoi per l’alerta per calor extrema.

Mediterránea Triatlón bat rècord amb més de 6.600 participants en 2026

El circuit Mediterránea Triatlón ha tancat l’edició de 2026 amb més de 6.600 participants, la xifra més alta fins ara, i un fort impacte internacional i femení.