9.7 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Detinguda una dona que va estafar i va calar foc a casa d’un ancià a Picassent

La Guàrdia Civil de València deté l’autora d’una vintena d’estafes i un incendi amb perill a la localitat de Picassent.

L’Operació ‘OKOYIMU’ va començar després de la interposició d’una denúncia en què la víctima va afirmar estar sent estafat des de l’estiu de l’any 2022 fins al gener de l’any 2023, ja que algú li havia tret tots els diners del compte bancari, desconeixent el mètode i sense sospites de l’autoria, deixant-ho en un estat de necessitat extrema per poder subsistir dignament.

La Guàrdia Civil de València va realitzar gestions amb l’entitat bancària on tenia el seu compte el septuagenari, i va donar com a resultat que una dona havia fet diverses extraccions de diners en caixers automàtics de l’entitat amb una targeta bancària desconeguda pel mateix denunciant.

L’autora va fer unes 20 estafes al perjudicat, amb un total de 4.227,45 euros sostrets del seu compte durant uns 7 mesos, deixant el compte sense fons cada mes.

Des de l’entitat bancària van informar que una dona, que es va identificar com l’esposa del perjudicat, va sol·licitar una targeta de dèbit vinculada al compte defraudat, i després de visionar les imatges del circuit tancat de  videovigilància es va observar, a la mateixa dona que en va fer les extraccions bancàries, fent gestions administratives en les quals sol·licitava la targeta bancària a nom del perjudicat.

L’autora, després de ser descoberta, va amenaçar la família de cremar l’habitatge, i va resultar que, moments després, va provocar-ne l’incendi. Després de la realització pels agents de la corresponent inspecció tècnic ocular, van observar que el lloc on la suposada autora de l’incendi havia començat la ignició, era ple de documents, alguns encara reconeixibles, de la mateixa entitat bancària del perjudicat.

Per este motiu se sospita que l’autora, aprofitant que tenia accés de manera ocasional a l’habitatge, va calar foc a la mateixa amb intenció d’eliminar qualsevol prova que determinara la seua implicació a les més de 20 estafes bancàries al perjudicat.

Dies després, familiars del perjudicat, es van presentar en un aquarterament de la Guàrdia Civil amb una escopeta, la qual refereixen haver trobat en un dels armaris de l’estada afectada per l’incendi sense cap mena de mesura de seguretat i desconeixent-ne l’origen i la propietat.

Després de les comprovacions pertinents, els agents van comprovar que estava registrada a nom del perjudicat, la llicència tipus E del qual estava caducada des de l’any 1995, per la qual cosa la tenia de manera il·legal.

Estos fets s’han procedit a la detenció d’una dona, de 46 anys i de nacionalitat espanyola, a qui se li imputen els delictes d’estafa i d’incendi. Així mateix, s’ha investit un home de 70 anys i de nacionalitat espanyola, per tinença il·lícita d’armes.

Les diligències han estat lliurades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 1 de Picassent.

Últimes notícies

Mbappé decidix amb un doblet en La Ceràmica i reforça la recuperació del Reial Madrid

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al Vila-real amb dos gols de Mbappé, el segon de penal en el descompte, i va consolidar la seua millora sota el comandament d'Álvaro Arbeloa.

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.