Detinguda una dona que va estafar i va calar foc a casa d’un ancià a Picassent

La Guàrdia Civil de València deté l’autora d’una vintena d’estafes i un incendi amb perill a la localitat de Picassent.

L’Operació ‘OKOYIMU’ va començar després de la interposició d’una denúncia en què la víctima va afirmar estar sent estafat des de l’estiu de l’any 2022 fins al gener de l’any 2023, ja que algú li havia tret tots els diners del compte bancari, desconeixent el mètode i sense sospites de l’autoria, deixant-ho en un estat de necessitat extrema per poder subsistir dignament.

La Guàrdia Civil de València va realitzar gestions amb l’entitat bancària on tenia el seu compte el septuagenari, i va donar com a resultat que una dona havia fet diverses extraccions de diners en caixers automàtics de l’entitat amb una targeta bancària desconeguda pel mateix denunciant.

L’autora va fer unes 20 estafes al perjudicat, amb un total de 4.227,45 euros sostrets del seu compte durant uns 7 mesos, deixant el compte sense fons cada mes.

Des de l’entitat bancària van informar que una dona, que es va identificar com l’esposa del perjudicat, va sol·licitar una targeta de dèbit vinculada al compte defraudat, i després de visionar les imatges del circuit tancat de  videovigilància es va observar, a la mateixa dona que en va fer les extraccions bancàries, fent gestions administratives en les quals sol·licitava la targeta bancària a nom del perjudicat.

L’autora, després de ser descoberta, va amenaçar la família de cremar l’habitatge, i va resultar que, moments després, va provocar-ne l’incendi. Després de la realització pels agents de la corresponent inspecció tècnic ocular, van observar que el lloc on la suposada autora de l’incendi havia començat la ignició, era ple de documents, alguns encara reconeixibles, de la mateixa entitat bancària del perjudicat.

Per este motiu se sospita que l’autora, aprofitant que tenia accés de manera ocasional a l’habitatge, va calar foc a la mateixa amb intenció d’eliminar qualsevol prova que determinara la seua implicació a les més de 20 estafes bancàries al perjudicat.

Dies després, familiars del perjudicat, es van presentar en un aquarterament de la Guàrdia Civil amb una escopeta, la qual refereixen haver trobat en un dels armaris de l’estada afectada per l’incendi sense cap mena de mesura de seguretat i desconeixent-ne l’origen i la propietat.

Després de les comprovacions pertinents, els agents van comprovar que estava registrada a nom del perjudicat, la llicència tipus E del qual estava caducada des de l’any 1995, per la qual cosa la tenia de manera il·legal.

Estos fets s’han procedit a la detenció d’una dona, de 46 anys i de nacionalitat espanyola, a qui se li imputen els delictes d’estafa i d’incendi. Així mateix, s’ha investit un home de 70 anys i de nacionalitat espanyola, per tinença il·lícita d’armes.

Les diligències han estat lliurades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 1 de Picassent.

Últimes notícies

Llíria encapçala un primer diumenge de setembre tòrrid amb quasi 40 graus

La Comunitat Valenciana ha viscut un primer diumenge de setembre excepcionalment calorós, amb 39,2 graus a Llíria i rècord de 38,4 graus a l’aeroport de València-Manises.

Aemet alerta per calor extrem amb avis groc en València i Alacant

Aemet ha activat l’avís groc per calor este dilluns en tot la província de València i el litoral d’Alacant, amb temperatures que poden arribar fins als 38 graus.

Zaplana i Rus esperen el Suprem mentre Oltra aguarda la data del seu juí

El curs judicial a la Comunitat Valenciana arranca marcat pels recursos al Suprem d’Eduardo Zaplana i Alfonso Rus i pel juí pendent de Mónica Oltra per un presumpte encobriment d’abusos sexuals.

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.