16 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

Detinguda una dona que va estafar i va calar foc a casa d’un ancià a Picassent

La Guàrdia Civil de València deté l’autora d’una vintena d’estafes i un incendi amb perill a la localitat de Picassent.

L’Operació ‘OKOYIMU’ va començar després de la interposició d’una denúncia en què la víctima va afirmar estar sent estafat des de l’estiu de l’any 2022 fins al gener de l’any 2023, ja que algú li havia tret tots els diners del compte bancari, desconeixent el mètode i sense sospites de l’autoria, deixant-ho en un estat de necessitat extrema per poder subsistir dignament.

La Guàrdia Civil de València va realitzar gestions amb l’entitat bancària on tenia el seu compte el septuagenari, i va donar com a resultat que una dona havia fet diverses extraccions de diners en caixers automàtics de l’entitat amb una targeta bancària desconeguda pel mateix denunciant.

L’autora va fer unes 20 estafes al perjudicat, amb un total de 4.227,45 euros sostrets del seu compte durant uns 7 mesos, deixant el compte sense fons cada mes.

Des de l’entitat bancària van informar que una dona, que es va identificar com l’esposa del perjudicat, va sol·licitar una targeta de dèbit vinculada al compte defraudat, i després de visionar les imatges del circuit tancat de  videovigilància es va observar, a la mateixa dona que en va fer les extraccions bancàries, fent gestions administratives en les quals sol·licitava la targeta bancària a nom del perjudicat.

L’autora, després de ser descoberta, va amenaçar la família de cremar l’habitatge, i va resultar que, moments després, va provocar-ne l’incendi. Després de la realització pels agents de la corresponent inspecció tècnic ocular, van observar que el lloc on la suposada autora de l’incendi havia començat la ignició, era ple de documents, alguns encara reconeixibles, de la mateixa entitat bancària del perjudicat.

Per este motiu se sospita que l’autora, aprofitant que tenia accés de manera ocasional a l’habitatge, va calar foc a la mateixa amb intenció d’eliminar qualsevol prova que determinara la seua implicació a les més de 20 estafes bancàries al perjudicat.

Dies després, familiars del perjudicat, es van presentar en un aquarterament de la Guàrdia Civil amb una escopeta, la qual refereixen haver trobat en un dels armaris de l’estada afectada per l’incendi sense cap mena de mesura de seguretat i desconeixent-ne l’origen i la propietat.

Després de les comprovacions pertinents, els agents van comprovar que estava registrada a nom del perjudicat, la llicència tipus E del qual estava caducada des de l’any 1995, per la qual cosa la tenia de manera il·legal.

Estos fets s’han procedit a la detenció d’una dona, de 46 anys i de nacionalitat espanyola, a qui se li imputen els delictes d’estafa i d’incendi. Així mateix, s’ha investit un home de 70 anys i de nacionalitat espanyola, per tinença il·lícita d’armes.

Les diligències han estat lliurades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 1 de Picassent.

Últimes notícies

L’Eurolliga confirma que el Hapoel Tel Aviv-València es jugarà el dijous a Israel

L'Eurolliga va ratificar que el Hapoel Tel Aviv-València del dijous es disputarà a Israel, com estava previst. Després dels rumors per la tensió amb l'Iran, el Hapoel va iniciar la venda d'entrades i l'organització va confirmar el Menora Mivtachim Arena.

Alacant creuarà les llistes de funcionaris i adjudicataris de vivendes públiques

El consistori creuarà les dades d'adjudicataris amb la plantilla per a detectar possibles vincles i depurar responsabilitats. Hi haurà ple extraordinari i denúncia davant fiscalia.

El jurat declara culpable a l’acusat de l’assassinat del canonge de València

Un jurat popular ha declarat culpable per majoria a l'acusat de l'assassinat del canonge emèrit de València i ha rebutjat l'indult; la Fiscalia demana penes de presó.

Avís groc a Alacant per fenòmens costaners: vent de força 7 i ones de 3 a 4 metres

Aemet ha establit avís groc a Alacant este dimecres per fenòmens costaners, amb vent del sud-oest de força 7 i ones de fins a 3 metres. El dijous hi haurà avisos per vents de fins a 80 km/h i per onatge de 3 a 4 metres en diferents trams del litoral alacantí.

Reubicats en altres centres els xiquets de la guarderia d’Algemesí després de la detenció de la seua propietària per possible maltractament

Educació garantix la reubicació dels alumnes d'una guarderia d'Algemesí després de la detenció de la propietària per presumpte maltractament. La dona ha quedat en llibertat provisional amb prohibicions d'acostament i de treballar amb menors.

València Basket es juga la vida a Venècia per a seguir en l’Eurolliga femenina

L'equip taronja tanca la segona ronda en la pista del Umana Reyer amb un 6-5 i la necessitat de guanyar per a entrar en els encreuaments. Burgos apel·la a la mentalitat.

El Vila-real agita el mercat d’hivern amb cinc operacions

El club tanca un inusual gener amb tres eixides i dos incorporacions. Les baixes en les bandes i la lesió de Juan Foyth acceleren els reforços.

La Policia Nacional ha detingut a 14 jóvens a Ontinyent per assetjament transfòbic i amenaces

Catorze jóvens d'entre 15 i 20 anys han sigut detinguts a Ontinyent per un presumpte assetjament transfòbic amb agressions i amenaces. La investigació va verificar atacs reiterats en l'àmbit escolar i en espais d'oci; tots van quedar en llibertat excepte un menor internat a petició de Fiscalia.