Detinguda una xica de 19 anys per simular haver estat segrestada i agredida sexualment a València

 

La Policia Nacional ha detingut a una xica de 19 anys a València per presumptament simular haver patit un segrest i una agressió sexual en un cotxe, encara que més tard va reconèixer que només li havien robat el mòbil. La jove va comentar als agents que un home l’havia introduït per força en un cotxe, conduït per un altre, i que a l’interior li havia realitzat tocaments en els pits i en les parts íntimes, a més de llevar-li el telèfon, tal com informa Prefectura en un comunicat. 

Segons la seua versió, va ser abordada per darrere en una parada d’autobús del carrer Pérez Galdós de València per un home que suposadament la va introduir per força en el cotxe. Una vegada a l’interior, va denunciar que va patir tocaments pels pits i les parts íntimes. No obstant això, la Policia va comprovar que els joves la van abordar per a llevar-li el telèfon. La xica va relatar que l’home li va robar el mòbil mentre la tocava, en descobrir que el portava en la butxaca de la jaqueta. 

Els sospitosos la van deixar baixar del cotxe i la jove va marxar corrent al seu domicili, des d’on va alertar al 091. Després de les perquisicions, els investigadors van saber que la xica no havia sigut víctima de cap detenció il·legal ni agressió sexual, sinó que els joves li van furtar el mòbil al carrer mentre l’utilitzava. La jove, de nacionalitat espanyola i sense antecedents, va ser arrestada com a presumpta autora d’un delicte de simulació de delicte, i ha quedat en llibertat després de ser advertida de l’obligació de comparèixer quan sigua requerida.

 

Detingut un home a València per incitar a l’odi contra immigrants i musulmans en xarxes socials

Agents de la Guàrdia Civil han detingut i investiguen a València a un home de 60 anys per presumptament incitar «de manera directa» i amb «brutalitat» a l’odi i la violència contra els musulmans i el col·lectiu immigrant a través de la xarxa social Facebook, segons ha informat l’institut armat en un comunicat. En el transcurs de la investigació, els agents han analitzat «diversos centenars» de publicacions realitzades pel detingut, algunes d’elles de contingut «extremadament violent».

 

La investigació s’ha dut a terme a través de la col·laboració entre els grups d’informació de la Guàrdia Civil de Navarra, València i la Unitat Central Especial número 3, en el marc de l»Operació Fender’. El presumpte autor dels fets, de nacionalitat espanyola i 60 anys, hauria difós a través d’un perfil de la xarxa social Facebook una quantitat «ingent» de publicacions de contingut violent, en les quals suposadament s’incitava «de manera clara i directa» a l’odi i a exercir la violència contra col·lectius d’immigrants i musulmans.

 

La publicació del material en internet s’ha realitzat «sense cap mena de restricció» en la xarxa social, per la qual cosa, segons la Guàrdia Civil, «es pot determinar que els missatges d’incitació a l’odi, violència i discriminació publicats han pogut arribar a una gran quantitat d’usuaris d’aquesta xarxa social». Donada la «gravetat i brutalitat» dels continguts abocats en les xarxes socials, per part de la Guàrdia Civil es va realitzar una investigació per a tractar d’identificar a l’usuari d’aquest perfil, que va donar com a resultat la plena identificació del presumpte autor.

 

Posteriorment, aquest home va ser detingut com a presumpte autor d’un delicte contemplat en l’article 510 del Codi Penal, en el marc d’unes diligències prèvies que instrueix el Jutjat d’Instrucció número 11 de València. La investigació ha estat coordinada per la fiscal encarregada de la investigació dels delictes d’odi a la província de València.

Últimes notícies

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.