Detinguda una xica de 19 anys per simular haver estat segrestada i agredida sexualment a València

 

La Policia Nacional ha detingut a una xica de 19 anys a València per presumptament simular haver patit un segrest i una agressió sexual en un cotxe, encara que més tard va reconèixer que només li havien robat el mòbil. La jove va comentar als agents que un home l’havia introduït per força en un cotxe, conduït per un altre, i que a l’interior li havia realitzat tocaments en els pits i en les parts íntimes, a més de llevar-li el telèfon, tal com informa Prefectura en un comunicat. 

Segons la seua versió, va ser abordada per darrere en una parada d’autobús del carrer Pérez Galdós de València per un home que suposadament la va introduir per força en el cotxe. Una vegada a l’interior, va denunciar que va patir tocaments pels pits i les parts íntimes. No obstant això, la Policia va comprovar que els joves la van abordar per a llevar-li el telèfon. La xica va relatar que l’home li va robar el mòbil mentre la tocava, en descobrir que el portava en la butxaca de la jaqueta. 

Els sospitosos la van deixar baixar del cotxe i la jove va marxar corrent al seu domicili, des d’on va alertar al 091. Després de les perquisicions, els investigadors van saber que la xica no havia sigut víctima de cap detenció il·legal ni agressió sexual, sinó que els joves li van furtar el mòbil al carrer mentre l’utilitzava. La jove, de nacionalitat espanyola i sense antecedents, va ser arrestada com a presumpta autora d’un delicte de simulació de delicte, i ha quedat en llibertat després de ser advertida de l’obligació de comparèixer quan sigua requerida.

 

Detingut un home a València per incitar a l’odi contra immigrants i musulmans en xarxes socials

Agents de la Guàrdia Civil han detingut i investiguen a València a un home de 60 anys per presumptament incitar «de manera directa» i amb «brutalitat» a l’odi i la violència contra els musulmans i el col·lectiu immigrant a través de la xarxa social Facebook, segons ha informat l’institut armat en un comunicat. En el transcurs de la investigació, els agents han analitzat «diversos centenars» de publicacions realitzades pel detingut, algunes d’elles de contingut «extremadament violent».

 

La investigació s’ha dut a terme a través de la col·laboració entre els grups d’informació de la Guàrdia Civil de Navarra, València i la Unitat Central Especial número 3, en el marc de l»Operació Fender’. El presumpte autor dels fets, de nacionalitat espanyola i 60 anys, hauria difós a través d’un perfil de la xarxa social Facebook una quantitat «ingent» de publicacions de contingut violent, en les quals suposadament s’incitava «de manera clara i directa» a l’odi i a exercir la violència contra col·lectius d’immigrants i musulmans.

 

La publicació del material en internet s’ha realitzat «sense cap mena de restricció» en la xarxa social, per la qual cosa, segons la Guàrdia Civil, «es pot determinar que els missatges d’incitació a l’odi, violència i discriminació publicats han pogut arribar a una gran quantitat d’usuaris d’aquesta xarxa social». Donada la «gravetat i brutalitat» dels continguts abocats en les xarxes socials, per part de la Guàrdia Civil es va realitzar una investigació per a tractar d’identificar a l’usuari d’aquest perfil, que va donar com a resultat la plena identificació del presumpte autor.

 

Posteriorment, aquest home va ser detingut com a presumpte autor d’un delicte contemplat en l’article 510 del Codi Penal, en el marc d’unes diligències prèvies que instrueix el Jutjat d’Instrucció número 11 de València. La investigació ha estat coordinada per la fiscal encarregada de la investigació dels delictes d’odi a la província de València.

Últimes notícies

Morante emociona Alacant però se’n va a peu en una vesprada de revolució taurina

Morante de la Puebla ha firmat una actuació de somni amb dos orelles a Alacant, però ha eixit a peu per la permissivitat del palco amb Talavante en una gran correguda de Santiago Domecq.

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.