Detinguda una xica de 19 anys per simular haver estat segrestada i agredida sexualment a València

 

La Policia Nacional ha detingut a una xica de 19 anys a València per presumptament simular haver patit un segrest i una agressió sexual en un cotxe, encara que més tard va reconèixer que només li havien robat el mòbil. La jove va comentar als agents que un home l’havia introduït per força en un cotxe, conduït per un altre, i que a l’interior li havia realitzat tocaments en els pits i en les parts íntimes, a més de llevar-li el telèfon, tal com informa Prefectura en un comunicat. 

Segons la seua versió, va ser abordada per darrere en una parada d’autobús del carrer Pérez Galdós de València per un home que suposadament la va introduir per força en el cotxe. Una vegada a l’interior, va denunciar que va patir tocaments pels pits i les parts íntimes. No obstant això, la Policia va comprovar que els joves la van abordar per a llevar-li el telèfon. La xica va relatar que l’home li va robar el mòbil mentre la tocava, en descobrir que el portava en la butxaca de la jaqueta. 

Els sospitosos la van deixar baixar del cotxe i la jove va marxar corrent al seu domicili, des d’on va alertar al 091. Després de les perquisicions, els investigadors van saber que la xica no havia sigut víctima de cap detenció il·legal ni agressió sexual, sinó que els joves li van furtar el mòbil al carrer mentre l’utilitzava. La jove, de nacionalitat espanyola i sense antecedents, va ser arrestada com a presumpta autora d’un delicte de simulació de delicte, i ha quedat en llibertat després de ser advertida de l’obligació de comparèixer quan sigua requerida.

 

Detingut un home a València per incitar a l’odi contra immigrants i musulmans en xarxes socials

Agents de la Guàrdia Civil han detingut i investiguen a València a un home de 60 anys per presumptament incitar “de manera directa” i amb “brutalitat” a l’odi i la violència contra els musulmans i el col·lectiu immigrant a través de la xarxa social Facebook, segons ha informat l’institut armat en un comunicat. En el transcurs de la investigació, els agents han analitzat “diversos centenars” de publicacions realitzades pel detingut, algunes d’elles de contingut “extremadament violent”.

 

La investigació s’ha dut a terme a través de la col·laboració entre els grups d’informació de la Guàrdia Civil de Navarra, València i la Unitat Central Especial número 3, en el marc de l”Operació Fender’. El presumpte autor dels fets, de nacionalitat espanyola i 60 anys, hauria difós a través d’un perfil de la xarxa social Facebook una quantitat “ingent” de publicacions de contingut violent, en les quals suposadament s’incitava “de manera clara i directa” a l’odi i a exercir la violència contra col·lectius d’immigrants i musulmans.

 

La publicació del material en internet s’ha realitzat “sense cap mena de restricció” en la xarxa social, per la qual cosa, segons la Guàrdia Civil, “es pot determinar que els missatges d’incitació a l’odi, violència i discriminació publicats han pogut arribar a una gran quantitat d’usuaris d’aquesta xarxa social”. Donada la “gravetat i brutalitat” dels continguts abocats en les xarxes socials, per part de la Guàrdia Civil es va realitzar una investigació per a tractar d’identificar a l’usuari d’aquest perfil, que va donar com a resultat la plena identificació del presumpte autor.

 

Posteriorment, aquest home va ser detingut com a presumpte autor d’un delicte contemplat en l’article 510 del Codi Penal, en el marc d’unes diligències prèvies que instrueix el Jutjat d’Instrucció número 11 de València. La investigació ha estat coordinada per la fiscal encarregada de la investigació dels delictes d’odi a la província de València.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.