14.4 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

Detinguda una xica de 19 anys per simular haver estat segrestada i agredida sexualment a València

 

La Policia Nacional ha detingut a una xica de 19 anys a València per presumptament simular haver patit un segrest i una agressió sexual en un cotxe, encara que més tard va reconèixer que només li havien robat el mòbil. La jove va comentar als agents que un home l’havia introduït per força en un cotxe, conduït per un altre, i que a l’interior li havia realitzat tocaments en els pits i en les parts íntimes, a més de llevar-li el telèfon, tal com informa Prefectura en un comunicat. 

Segons la seua versió, va ser abordada per darrere en una parada d’autobús del carrer Pérez Galdós de València per un home que suposadament la va introduir per força en el cotxe. Una vegada a l’interior, va denunciar que va patir tocaments pels pits i les parts íntimes. No obstant això, la Policia va comprovar que els joves la van abordar per a llevar-li el telèfon. La xica va relatar que l’home li va robar el mòbil mentre la tocava, en descobrir que el portava en la butxaca de la jaqueta. 

Els sospitosos la van deixar baixar del cotxe i la jove va marxar corrent al seu domicili, des d’on va alertar al 091. Després de les perquisicions, els investigadors van saber que la xica no havia sigut víctima de cap detenció il·legal ni agressió sexual, sinó que els joves li van furtar el mòbil al carrer mentre l’utilitzava. La jove, de nacionalitat espanyola i sense antecedents, va ser arrestada com a presumpta autora d’un delicte de simulació de delicte, i ha quedat en llibertat després de ser advertida de l’obligació de comparèixer quan sigua requerida.

 

Detingut un home a València per incitar a l’odi contra immigrants i musulmans en xarxes socials

Agents de la Guàrdia Civil han detingut i investiguen a València a un home de 60 anys per presumptament incitar “de manera directa” i amb “brutalitat” a l’odi i la violència contra els musulmans i el col·lectiu immigrant a través de la xarxa social Facebook, segons ha informat l’institut armat en un comunicat. En el transcurs de la investigació, els agents han analitzat “diversos centenars” de publicacions realitzades pel detingut, algunes d’elles de contingut “extremadament violent”.

 

La investigació s’ha dut a terme a través de la col·laboració entre els grups d’informació de la Guàrdia Civil de Navarra, València i la Unitat Central Especial número 3, en el marc de l”Operació Fender’. El presumpte autor dels fets, de nacionalitat espanyola i 60 anys, hauria difós a través d’un perfil de la xarxa social Facebook una quantitat “ingent” de publicacions de contingut violent, en les quals suposadament s’incitava “de manera clara i directa” a l’odi i a exercir la violència contra col·lectius d’immigrants i musulmans.

 

La publicació del material en internet s’ha realitzat “sense cap mena de restricció” en la xarxa social, per la qual cosa, segons la Guàrdia Civil, “es pot determinar que els missatges d’incitació a l’odi, violència i discriminació publicats han pogut arribar a una gran quantitat d’usuaris d’aquesta xarxa social”. Donada la “gravetat i brutalitat” dels continguts abocats en les xarxes socials, per part de la Guàrdia Civil es va realitzar una investigació per a tractar d’identificar a l’usuari d’aquest perfil, que va donar com a resultat la plena identificació del presumpte autor.

 

Posteriorment, aquest home va ser detingut com a presumpte autor d’un delicte contemplat en l’article 510 del Codi Penal, en el marc d’unes diligències prèvies que instrueix el Jutjat d’Instrucció número 11 de València. La investigació ha estat coordinada per la fiscal encarregada de la investigació dels delictes d’odi a la província de València.

Últimes notícies

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.

El futbol sala valencià tanca 2025 entre títols, ascensos i dificultats per la permanència

Peníscola va firmar un curs històric amb la Copa d'Espanya i el lideratge de la fase regular, mentres l'Alzira va pujar a Primera. El tancament d'any arriba amb el campió fora de la Copa i el debutant com a cuer.

La xiqueta rescatada en el naufragi d’Indonèsia viatjarà a València en els pròxims dies

La menor salvada del naufragi a l'illa de Padar tornarà a València amb el seu pare després d'obtindre el visat. La seua mare romandrà a Indonèsia per a seguir la busca.

El València encadena Lligues amb més derrotes que victòries des de 2020

Des de la temporada 2019-20 el València no tanca una Lliga amb més triomfs que caigudes. El repàs per campanyes i entrenadors confirma una tendència sostinguda.

Un llibre per a parlar sense por del porno amb els més jóvens i desmuntar les seues mentides

El professor Enric Senabre publica una obra per a preadolescents que convida a tractar el porno sense tabús, entendre la seua ficció i demanar ajuda adulta. Inclou reflexions per capítols i una guia per a famílies i docents.

Indonèsia va reprendre la busca d’un espanyol i tres menors després d’un naufragi

Els equips de rescat van reprendre la busca d'un espanyol i tres dels seus fills després de l'enfonsament d'un vaixell turístic en Padar. L'operació se centra en localitzar el casc per a enviar bussos malgrat els corrents i el mal temps.