Detingut un gihadista en Sant Vicent del Raspeig que difonia propaganda del DAESH en Internet

 

Un xic ha sigut detingut en Sant Vicent del Raspeig, en la comarca de l’Alacantí (Alacant), per difondre propaganda gihadista en diferents plataformes d’internet, en el marc d’una investigació conjunta del FBI i del Servici d’Informació de la Guàrdia Civil. En les seues publicacions mostrava la seua completa afinitat amb els postulats més violents del grup terrorista DAESH, amb l’edició i difusió de múltiples continguts audiovisuals de contingut terrorista.

 

L’arrestat havia arribat a gestionar personalment diversos fòrums i repositoris multimèdia vinculats a l’entramat oficial del DAESH, difonent milers d’arxius de vídeo i abundant informació sobre la creació, ús i maneig d’armes. El detingut havia estat anteriorment molt implicat ideològicament amb el moviment xarxa skin i comptava amb diversos antecedents policials, tant en l’àmbit domèstic com en l’escolar. 

 

Mesos d’investigació per la dificultat de demostrar la implicació

El seu salt com a col·laborador actiu del terrorisme gihadista es va produir en 2019, havent passat desapercebut en el seu entorn perquè passava pràcticament tot el dia connectat a l’ordinador des de sa casa. En la seua labor propagandística ha utilitzat plataformes de videojocs online —de caràcter violent— que li han permés contactar amb més jóvens, fins i tot alguns d’ells menors d’edat.

 

L’activitat del detingut a través de plataformes d’internet es corresponia plenament amb l’estratègia propagandística del DAESH. Amb esta operació s’ha neutralitzat un important i actiu focus d’expansió i difusió de l’ideari gihadista que a demés comptava amb multitud de connexions internacionals.

 

El detingut estava fortament conscienciat en l’ús de mesures de seguretat i l’ús de plataformes de comunicació que garantixen un gran anonimat. Els investigadors han necessitat  múltiples recursos durant molts mesos fins a poder demostrar el seu grau d’implicació amb la causa terrorista, l’abast de l’activitat que estava fent i la perillositat que podia suposar.

 

 

La cooperació internacional, clau en la lluita contra el terrorisme gihadista

El treball conjunt entre Guàrdia Civil i FBI posa en relleu la necessitat determinant de centrar el major número d’esforços internacionals possibles contra l’estratègia propagandística de DAESH. En la lluita contra el terrorisme gihadista, la cooperació internacional és un factor de total importància a causa del condicionant que genera l’alta mobilitat dels terroristes i la utilització de xarxes socials i aplicacions d’internet.

 

Des de l’elevació al nivell 4 d’alerta antiterrorista al juny de 2015, la Guàrdia Civil ha reforçat tots els dispositius operatius i línies d’investigació relatives a l’amenaça terrorista, especialment aquelles sobre individus immersos en un procés de radicalització que puga desembocar en el desplaçament a zona de conflicte o en la comissió d’accions terroristes en els països de residència. 

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.