Detingut un gihadista en Sant Vicent del Raspeig que difonia propaganda del DAESH en Internet

 

Un xic ha sigut detingut en Sant Vicent del Raspeig, en la comarca de l’Alacantí (Alacant), per difondre propaganda gihadista en diferents plataformes d’internet, en el marc d’una investigació conjunta del FBI i del Servici d’Informació de la Guàrdia Civil. En les seues publicacions mostrava la seua completa afinitat amb els postulats més violents del grup terrorista DAESH, amb l’edició i difusió de múltiples continguts audiovisuals de contingut terrorista.

 

L’arrestat havia arribat a gestionar personalment diversos fòrums i repositoris multimèdia vinculats a l’entramat oficial del DAESH, difonent milers d’arxius de vídeo i abundant informació sobre la creació, ús i maneig d’armes. El detingut havia estat anteriorment molt implicat ideològicament amb el moviment xarxa skin i comptava amb diversos antecedents policials, tant en l’àmbit domèstic com en l’escolar. 

 

Mesos d’investigació per la dificultat de demostrar la implicació

El seu salt com a col·laborador actiu del terrorisme gihadista es va produir en 2019, havent passat desapercebut en el seu entorn perquè passava pràcticament tot el dia connectat a l’ordinador des de sa casa. En la seua labor propagandística ha utilitzat plataformes de videojocs online —de caràcter violent— que li han permés contactar amb més jóvens, fins i tot alguns d’ells menors d’edat.

 

L’activitat del detingut a través de plataformes d’internet es corresponia plenament amb l’estratègia propagandística del DAESH. Amb esta operació s’ha neutralitzat un important i actiu focus d’expansió i difusió de l’ideari gihadista que a demés comptava amb multitud de connexions internacionals.

 

El detingut estava fortament conscienciat en l’ús de mesures de seguretat i l’ús de plataformes de comunicació que garantixen un gran anonimat. Els investigadors han necessitat  múltiples recursos durant molts mesos fins a poder demostrar el seu grau d’implicació amb la causa terrorista, l’abast de l’activitat que estava fent i la perillositat que podia suposar.

 

 

La cooperació internacional, clau en la lluita contra el terrorisme gihadista

El treball conjunt entre Guàrdia Civil i FBI posa en relleu la necessitat determinant de centrar el major número d’esforços internacionals possibles contra l’estratègia propagandística de DAESH. En la lluita contra el terrorisme gihadista, la cooperació internacional és un factor de total importància a causa del condicionant que genera l’alta mobilitat dels terroristes i la utilització de xarxes socials i aplicacions d’internet.

 

Des de l’elevació al nivell 4 d’alerta antiterrorista al juny de 2015, la Guàrdia Civil ha reforçat tots els dispositius operatius i línies d’investigació relatives a l’amenaça terrorista, especialment aquelles sobre individus immersos en un procés de radicalització que puga desembocar en el desplaçament a zona de conflicte o en la comissió d’accions terroristes en els països de residència. 

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.