Detingut un gihadista en Sant Vicent del Raspeig que difonia propaganda del DAESH en Internet

 

Un xic ha sigut detingut en Sant Vicent del Raspeig, en la comarca de l’Alacantí (Alacant), per difondre propaganda gihadista en diferents plataformes d’internet, en el marc d’una investigació conjunta del FBI i del Servici d’Informació de la Guàrdia Civil. En les seues publicacions mostrava la seua completa afinitat amb els postulats més violents del grup terrorista DAESH, amb l’edició i difusió de múltiples continguts audiovisuals de contingut terrorista.

 

L’arrestat havia arribat a gestionar personalment diversos fòrums i repositoris multimèdia vinculats a l’entramat oficial del DAESH, difonent milers d’arxius de vídeo i abundant informació sobre la creació, ús i maneig d’armes. El detingut havia estat anteriorment molt implicat ideològicament amb el moviment xarxa skin i comptava amb diversos antecedents policials, tant en l’àmbit domèstic com en l’escolar. 

 

Mesos d’investigació per la dificultat de demostrar la implicació

El seu salt com a col·laborador actiu del terrorisme gihadista es va produir en 2019, havent passat desapercebut en el seu entorn perquè passava pràcticament tot el dia connectat a l’ordinador des de sa casa. En la seua labor propagandística ha utilitzat plataformes de videojocs online —de caràcter violent— que li han permés contactar amb més jóvens, fins i tot alguns d’ells menors d’edat.

 

L’activitat del detingut a través de plataformes d’internet es corresponia plenament amb l’estratègia propagandística del DAESH. Amb esta operació s’ha neutralitzat un important i actiu focus d’expansió i difusió de l’ideari gihadista que a demés comptava amb multitud de connexions internacionals.

 

El detingut estava fortament conscienciat en l’ús de mesures de seguretat i l’ús de plataformes de comunicació que garantixen un gran anonimat. Els investigadors han necessitat  múltiples recursos durant molts mesos fins a poder demostrar el seu grau d’implicació amb la causa terrorista, l’abast de l’activitat que estava fent i la perillositat que podia suposar.

 

 

La cooperació internacional, clau en la lluita contra el terrorisme gihadista

El treball conjunt entre Guàrdia Civil i FBI posa en relleu la necessitat determinant de centrar el major número d’esforços internacionals possibles contra l’estratègia propagandística de DAESH. En la lluita contra el terrorisme gihadista, la cooperació internacional és un factor de total importància a causa del condicionant que genera l’alta mobilitat dels terroristes i la utilització de xarxes socials i aplicacions d’internet.

 

Des de l’elevació al nivell 4 d’alerta antiterrorista al juny de 2015, la Guàrdia Civil ha reforçat tots els dispositius operatius i línies d’investigació relatives a l’amenaça terrorista, especialment aquelles sobre individus immersos en un procés de radicalització que puga desembocar en el desplaçament a zona de conflicte o en la comissió d’accions terroristes en els països de residència. 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Centenars de taxis col·lapsen el centre de València per a exigir límits a les VTC

Centenars de taxistes recorren el centre de València en marxa lenta per a denunciar l'intrusisme de les VTC i pressionar a la Generalitat perquè aprove un nou decret que limite estes llicències.

Consum eleva el seu benefici a 122 milions en 2025 i fixa la seua entrada a Madrid per a 2028

Consum tanca 2025 amb un benefici de 122 milions d'euros, un 12,3% més que l'any anterior, i anuncia la seua arribada a la Comunitat de Madrid en 2028 amb un supermercat a Parla.

Infermeria d’Urgències es mobilitza a València per la greu falta de personal

Personal d'Infermeria d'Urgències de diversos hospitals valencians es concentra per a denunciar una falta de personal que consideren insostenible i de risc per a pacients i professionals.

Pérez Llorca dona per conclosa la reconstrucció de Metrovalencia després de la dana amb 140 milions invertits

La Generalitat dona per finalitzada la reconstrucció de Metrovalencia després de la dana amb 140 milions invertits i l'obertura de València Sud i el nou Lloc de Comandament, i impulsa un pla d'inversions fins a 2030.

Presó provisional per a dos jóvens per intentar robar la bossa a una anciana i ferir-la de gravetat

Dos jóvens de 21 i 31 anys han ingressat a la presó provisional acusats d'intentar robar la bossa a una anciana de 86 anys a Torrevieja i causar-li greus lesions en tirar-la al sòl.

Detinguts a Calp cinc hòmens per una sèrie de robatoris de rellotges de luxe a Madrid, Port Banús i Benidorm

La Policia Nacional ha arrestat a Calp a cinc hòmens per tres robatoris amb violència i un furt de rellotges d'alta gamma a Madrid, Port Banús i Benidorm, inclòs un valorat en 500.000 euros.

Un 35% dels espanyols mai ha eixit del municipi on va nàixer

L'INE revela que quasi el 35% dels espanyols sempre ha viscut en el seu municipi de naixement, mentres que la mobilitat interna i l'arribada de població estrangera dibuixen un mapa demogràfic divers.

El València Basket arranca a Lugo la defensa del seu tron de lliga

El València Basket visita la pista del Ensino Lugo en l'anada dels quarts de final de la Lliga Femenina Endesa, després d'una mala ratxa en la fase regular però amb la plantilla al complet i el repte de referendar els seus tres títols seguits.