Detingut un gihadista en Sant Vicent del Raspeig que difonia propaganda del DAESH en Internet

 

Un xic ha sigut detingut en Sant Vicent del Raspeig, en la comarca de l’Alacantí (Alacant), per difondre propaganda gihadista en diferents plataformes d’internet, en el marc d’una investigació conjunta del FBI i del Servici d’Informació de la Guàrdia Civil. En les seues publicacions mostrava la seua completa afinitat amb els postulats més violents del grup terrorista DAESH, amb l’edició i difusió de múltiples continguts audiovisuals de contingut terrorista.

 

L’arrestat havia arribat a gestionar personalment diversos fòrums i repositoris multimèdia vinculats a l’entramat oficial del DAESH, difonent milers d’arxius de vídeo i abundant informació sobre la creació, ús i maneig d’armes. El detingut havia estat anteriorment molt implicat ideològicament amb el moviment xarxa skin i comptava amb diversos antecedents policials, tant en l’àmbit domèstic com en l’escolar. 

 

Mesos d’investigació per la dificultat de demostrar la implicació

El seu salt com a col·laborador actiu del terrorisme gihadista es va produir en 2019, havent passat desapercebut en el seu entorn perquè passava pràcticament tot el dia connectat a l’ordinador des de sa casa. En la seua labor propagandística ha utilitzat plataformes de videojocs online —de caràcter violent— que li han permés contactar amb més jóvens, fins i tot alguns d’ells menors d’edat.

 

L’activitat del detingut a través de plataformes d’internet es corresponia plenament amb l’estratègia propagandística del DAESH. Amb esta operació s’ha neutralitzat un important i actiu focus d’expansió i difusió de l’ideari gihadista que a demés comptava amb multitud de connexions internacionals.

 

El detingut estava fortament conscienciat en l’ús de mesures de seguretat i l’ús de plataformes de comunicació que garantixen un gran anonimat. Els investigadors han necessitat  múltiples recursos durant molts mesos fins a poder demostrar el seu grau d’implicació amb la causa terrorista, l’abast de l’activitat que estava fent i la perillositat que podia suposar.

 

 

La cooperació internacional, clau en la lluita contra el terrorisme gihadista

El treball conjunt entre Guàrdia Civil i FBI posa en relleu la necessitat determinant de centrar el major número d’esforços internacionals possibles contra l’estratègia propagandística de DAESH. En la lluita contra el terrorisme gihadista, la cooperació internacional és un factor de total importància a causa del condicionant que genera l’alta mobilitat dels terroristes i la utilització de xarxes socials i aplicacions d’internet.

 

Des de l’elevació al nivell 4 d’alerta antiterrorista al juny de 2015, la Guàrdia Civil ha reforçat tots els dispositius operatius i línies d’investigació relatives a l’amenaça terrorista, especialment aquelles sobre individus immersos en un procés de radicalització que puga desembocar en el desplaçament a zona de conflicte o en la comissió d’accions terroristes en els països de residència. 

Últimes notícies

Teatre Magnètic impulsa el pensament crític enfront de les pseudociències en el CCCC

El Centre del Carme presenta Teatre Magnètic, primera mostra a València de Pablo Helguera, que usa el mesmerisme per a qüestionar les pseudociències i reforçar el pensament crític.

La defensa de Pradas reforça davant el CGPJ la seua queixa per l’actuació de la jutgessa en la causa de la dana

La defensa de la exconsellera Salomé Pradas ha presentat un nou escrit al CGPJ en el qual denuncia la falta d'avanços en la seua queixa per la instrucció de la causa de la dana i amplia els seus retrets a la magistrada.

Els Arts anuncia quatre noves produccions d’òpera i consolida el seu equilibri econòmic per a 2026-2027

Els Arts estrenarà quatre noves produccions d'òpera en la temporada 2026-2027, amb títols com Carmen i Simon Boccanegra, i confirma un sòlid equilibri pressupostari.

La Comunitat Valenciana frega el 81% d’ocupació hotelera en la primera mitat de maig

L'ocupació hotelera mitjana en la Comunitat Valenciana va aconseguir el 80,8% en la primera quinzena de maig, 1,5 punts més que en 2025, amb València i Benidorm al capdavant i Castelló com el destí que més creix.

Els premis DONAiDONA distingixen a tres projectes valencians pel seu impacte social i inclusiu

L'associació EVAP celebra la VIII edició dels premis DONAiDONA, que distingixen a Grup ILUNION, Cocosint Cooperativa i Gestió Intel·ligent de Conflictes pels seus projectes d'inclusió per a dones vulnerables i famílies afectades per la dana.

Mor una treballadora municipal a Borriana després de xocar un turisme amb un camió de l’Ajuntament

Una empleada de l'àrea de Via Pública de Borriana ha mort després de la col·lisió entre un turisme i un camió municipal en l'avinguda Cañada Blanch. L'Ajuntament ha decretat dos dies de dol oficial i ha anunciat un minut de silenci i la suspensió d'actes institucionals.

Dos detinguts després de xocar amb la Guàrdia Civil en una persecució per drogues en Orihuela Costa

Dos hòmens de 30 i 34 anys han sigut detinguts en Orihuela Costa per tràfic de drogues després d'una persecució amb cotxe que va acabar amb un xoc frontal contra un vehicle de la Guàrdia Civil i un agent ferit.

La Policia de la Generalitat incauta 39 obres falses atribuïdes a Saura, Miró i Basquiat

La Policia de la Generalitat ha intervingut 39 obres d'art falsament atribuïdes a Antonio Saura, Joan Miró i Jean-Michel Basquiat i ha detingut al presumpte responsable per estafa i delicte contra la propietat intel·lectual.