11.8 C
València
Dimecres, 25 febrer, 2026

Detingut un gihadista en Sant Vicent del Raspeig que difonia propaganda del DAESH en Internet

 

Un xic ha sigut detingut en Sant Vicent del Raspeig, en la comarca de l’Alacantí (Alacant), per difondre propaganda gihadista en diferents plataformes d’internet, en el marc d’una investigació conjunta del FBI i del Servici d’Informació de la Guàrdia Civil. En les seues publicacions mostrava la seua completa afinitat amb els postulats més violents del grup terrorista DAESH, amb l’edició i difusió de múltiples continguts audiovisuals de contingut terrorista.

 

L’arrestat havia arribat a gestionar personalment diversos fòrums i repositoris multimèdia vinculats a l’entramat oficial del DAESH, difonent milers d’arxius de vídeo i abundant informació sobre la creació, ús i maneig d’armes. El detingut havia estat anteriorment molt implicat ideològicament amb el moviment xarxa skin i comptava amb diversos antecedents policials, tant en l’àmbit domèstic com en l’escolar. 

 

Mesos d’investigació per la dificultat de demostrar la implicació

El seu salt com a col·laborador actiu del terrorisme gihadista es va produir en 2019, havent passat desapercebut en el seu entorn perquè passava pràcticament tot el dia connectat a l’ordinador des de sa casa. En la seua labor propagandística ha utilitzat plataformes de videojocs online —de caràcter violent— que li han permés contactar amb més jóvens, fins i tot alguns d’ells menors d’edat.

 

L’activitat del detingut a través de plataformes d’internet es corresponia plenament amb l’estratègia propagandística del DAESH. Amb esta operació s’ha neutralitzat un important i actiu focus d’expansió i difusió de l’ideari gihadista que a demés comptava amb multitud de connexions internacionals.

 

El detingut estava fortament conscienciat en l’ús de mesures de seguretat i l’ús de plataformes de comunicació que garantixen un gran anonimat. Els investigadors han necessitat  múltiples recursos durant molts mesos fins a poder demostrar el seu grau d’implicació amb la causa terrorista, l’abast de l’activitat que estava fent i la perillositat que podia suposar.

 

 

La cooperació internacional, clau en la lluita contra el terrorisme gihadista

El treball conjunt entre Guàrdia Civil i FBI posa en relleu la necessitat determinant de centrar el major número d’esforços internacionals possibles contra l’estratègia propagandística de DAESH. En la lluita contra el terrorisme gihadista, la cooperació internacional és un factor de total importància a causa del condicionant que genera l’alta mobilitat dels terroristes i la utilització de xarxes socials i aplicacions d’internet.

 

Des de l’elevació al nivell 4 d’alerta antiterrorista al juny de 2015, la Guàrdia Civil ha reforçat tots els dispositius operatius i línies d’investigació relatives a l’amenaça terrorista, especialment aquelles sobre individus immersos en un procés de radicalització que puga desembocar en el desplaçament a zona de conflicte o en la comissió d’accions terroristes en els països de residència. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.