Detinguts per aprofitar-se d’ancians per a robar-los

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a Gandia a dos homes, de 43 i 48 anys, d’orígens espanyol i algerià, com a presumptes autors d’un delicte amb robatori amb força, després d’aprofitar la confiança depositada que tenien persones d’avançada edat en ells per a sostraure’ls de l’interior dels seus domicilis un total de 16.000 euros. A més, a un dels homes implicats també se li investiga com a presumpte responsable d’un delicte lleu de furt.

Les investigacions es van iniciar a l’abril, en tindre coneixement els agents del possible robatori d’una quantitat que ascendia a 13.000 euros situats dins d’una caixa forta a l’interior del domicili d’un ancià. Pel que sembla, el sospitós va aprofitar que era parella de l’empleada de llar i que la víctima tenia confiança depositada en ell, per a sostraure-li les claus del pis i de la caixa forta per a així robar-li els diners.

Prèviament, l’home es va guanyar l’amistat de la víctima quan acompanyava a la seua parella a la casa de l’ancià per a ajudar-lo en les tasques quotidianes. D’esta manera, va observar on l’home deixava les claus de la caixa forta i es va apoderar dels diners.

Finalment, els agents van aconseguir identificar a l’home i el van detindre com a presumpte autor d’un delicte de robatori en interior de domicili. L’arrestat, amb antecedents policials, ha passat a disposició judicial.

 

L’altre detingut va fer treballs de manteniment

 

També, els agents van conéixer que un tècnic contractat per un septuagenari perquè li sintonitzara els canals de televisió, li va sostraure les claus del seu domicili i posteriorment va accedir a ell per a apoderar-se d’un sobre que contenia 3.000 euros. En el moment que va marxar el treballador, la víctima es va adonar que no tenia les claus.

Pel que sembla, el tècnic va accedir amb les claus a l’habitatge del perjudicat i es va fer amb el sobre que la víctima guardava en un calaix, al costat del televisor. A més eixe mateix dia, va observar al tècnic en els voltants de la seua casa i això li va portar a pensar que podria ser l’autor del robatori.

Els esbrinaments policials van conduir fins a la identificació del tècnic com el supòsit responsable de la sostracció de les claus i dels diners. Els agents en realitzar les comprovacions oportunes, van localitzar a l’home i el van detindre com el presumpte autor d’un delicte lleu de furt i de robatori amb força en domicili.

Recomanacions

 

Des de la Policia Nacional es recomana que els propietaris dels habitatges siguen presents quan es troben realitzant qualsevol mena de treball persones alienes al domicili. A més, en el cas de deixar les claus de la casa s’aconsella fer-lo amb precaució i a persones amb total confiança.

Últimes notícies

Llorca insta els sindicats educatius a tindre voluntat de diàleg per a pactar millores

Juanfran Pérez Llorca reclama als sindicats educatius més voluntat de diàleg davant el nou pla de la Generalitat i defensa mesures com la gratuïtat de 0 a 3 anys i la reducció de ràtios en pobles menuts. El curs arranca amb menys alumnat però amb rècord de professorat i 28 nous centres entre els que obrin ara i els previstos enguany.

Detingut a Vinaròs per enviar 60 quilos de marihuana en paquets postals

La Guàrdia Civil i Vigilància Duanera han intervingut a Vinaròs més de 60 quilos de marihuana enviats en paquets postals i han detingut un home per contraban i delicte contra la salut pública.

Detinguts quatre hòmens per una agressió sexual múltiple a València a la víctima del seu excompany

La Policia Nacional ha detingut a València quatre hòmens d’entre 44 i 53 anys per una presumpta agressió sexual en grup a l’exparella sentimental d’un d’ells, a qui també s’atribueix un delicte de maltractaments en l’àmbit de la violència de gènere.

Continua la recerca del jove que ha matat a colps el seu padrastre a València

La Policia Nacional continua buscant un jove de 22 anys que presumptament ha matat a colps el seu padrastre amb una mancuerna en un domicili del barri de Sant Isidre de València, després de fugar-se d’una unitat psiquiàtrica.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua en estat reservat mentre la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil manté oberta la investigació per l’apunyalament d’una dona dilluns a Carcaixent. La víctima continua ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Sánchez responsabilitza les autonomies del PP dels mals resultats de PISA

Pedro Sánchez ha atribuït als governs autonòmics del PP, entre ells el de la Comunitat Valenciana, part dels mals resultats de l’informe PISA, mentre Alberto Núñez Feijóo l’ha acusat de desatendre la qualitat educativa.

La calor extrema deixa 37 graus de matinada en pobles d’Alacant

Diversos municipis de les comarques d’Alacant i València han patit temperatures entre 32 i 37 graus passada la mitjanit, segons Avamet.

Bombers i brigades forestals continuen refrigerant la zona de l’incendi de Polop

Set dotacions de bombers, quatre unitats forestals i un mitjà aeri continuen refrigerant este dimecres al matí la zona afectada per l’incendi de Polop de la Marina, que ha calcinat unes 36 hectàrees però es manté estabilitzat.