12.2 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Detinguts per aprofitar-se d’ancians per a robar-los

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a Gandia a dos homes, de 43 i 48 anys, d’orígens espanyol i algerià, com a presumptes autors d’un delicte amb robatori amb força, després d’aprofitar la confiança depositada que tenien persones d’avançada edat en ells per a sostraure’ls de l’interior dels seus domicilis un total de 16.000 euros. A més, a un dels homes implicats també se li investiga com a presumpte responsable d’un delicte lleu de furt.

Les investigacions es van iniciar a l’abril, en tindre coneixement els agents del possible robatori d’una quantitat que ascendia a 13.000 euros situats dins d’una caixa forta a l’interior del domicili d’un ancià. Pel que sembla, el sospitós va aprofitar que era parella de l’empleada de llar i que la víctima tenia confiança depositada en ell, per a sostraure-li les claus del pis i de la caixa forta per a així robar-li els diners.

Prèviament, l’home es va guanyar l’amistat de la víctima quan acompanyava a la seua parella a la casa de l’ancià per a ajudar-lo en les tasques quotidianes. D’esta manera, va observar on l’home deixava les claus de la caixa forta i es va apoderar dels diners.

Finalment, els agents van aconseguir identificar a l’home i el van detindre com a presumpte autor d’un delicte de robatori en interior de domicili. L’arrestat, amb antecedents policials, ha passat a disposició judicial.

 

L’altre detingut va fer treballs de manteniment

 

També, els agents van conéixer que un tècnic contractat per un septuagenari perquè li sintonitzara els canals de televisió, li va sostraure les claus del seu domicili i posteriorment va accedir a ell per a apoderar-se d’un sobre que contenia 3.000 euros. En el moment que va marxar el treballador, la víctima es va adonar que no tenia les claus.

Pel que sembla, el tècnic va accedir amb les claus a l’habitatge del perjudicat i es va fer amb el sobre que la víctima guardava en un calaix, al costat del televisor. A més eixe mateix dia, va observar al tècnic en els voltants de la seua casa i això li va portar a pensar que podria ser l’autor del robatori.

Els esbrinaments policials van conduir fins a la identificació del tècnic com el supòsit responsable de la sostracció de les claus i dels diners. Els agents en realitzar les comprovacions oportunes, van localitzar a l’home i el van detindre com el presumpte autor d’un delicte lleu de furt i de robatori amb força en domicili.

Recomanacions

 

Des de la Policia Nacional es recomana que els propietaris dels habitatges siguen presents quan es troben realitzant qualsevol mena de treball persones alienes al domicili. A més, en el cas de deixar les claus de la casa s’aconsella fer-lo amb precaució i a persones amb total confiança.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metges marxen a València per a exigir un marc que dignifique la professió

Metges de la Comunitat Valenciana recorren el centre de València per a reclamar un marc normatiu que regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega. La protesta s'emmarca en una vaga que va arrancar el dilluns i es repetirà una setmana al mes fins a juny.

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs