21.6 C
València
Dilluns, 10 novembre, 2025

Detinguts per aprofitar-se d’ancians per a robar-los

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a Gandia a dos homes, de 43 i 48 anys, d’orígens espanyol i algerià, com a presumptes autors d’un delicte amb robatori amb força, després d’aprofitar la confiança depositada que tenien persones d’avançada edat en ells per a sostraure’ls de l’interior dels seus domicilis un total de 16.000 euros. A més, a un dels homes implicats també se li investiga com a presumpte responsable d’un delicte lleu de furt.

Les investigacions es van iniciar a l’abril, en tindre coneixement els agents del possible robatori d’una quantitat que ascendia a 13.000 euros situats dins d’una caixa forta a l’interior del domicili d’un ancià. Pel que sembla, el sospitós va aprofitar que era parella de l’empleada de llar i que la víctima tenia confiança depositada en ell, per a sostraure-li les claus del pis i de la caixa forta per a així robar-li els diners.

Prèviament, l’home es va guanyar l’amistat de la víctima quan acompanyava a la seua parella a la casa de l’ancià per a ajudar-lo en les tasques quotidianes. D’esta manera, va observar on l’home deixava les claus de la caixa forta i es va apoderar dels diners.

Finalment, els agents van aconseguir identificar a l’home i el van detindre com a presumpte autor d’un delicte de robatori en interior de domicili. L’arrestat, amb antecedents policials, ha passat a disposició judicial.

 

L’altre detingut va fer treballs de manteniment

 

També, els agents van conéixer que un tècnic contractat per un septuagenari perquè li sintonitzara els canals de televisió, li va sostraure les claus del seu domicili i posteriorment va accedir a ell per a apoderar-se d’un sobre que contenia 3.000 euros. En el moment que va marxar el treballador, la víctima es va adonar que no tenia les claus.

Pel que sembla, el tècnic va accedir amb les claus a l’habitatge del perjudicat i es va fer amb el sobre que la víctima guardava en un calaix, al costat del televisor. A més eixe mateix dia, va observar al tècnic en els voltants de la seua casa i això li va portar a pensar que podria ser l’autor del robatori.

Els esbrinaments policials van conduir fins a la identificació del tècnic com el supòsit responsable de la sostracció de les claus i dels diners. Els agents en realitzar les comprovacions oportunes, van localitzar a l’home i el van detindre com el presumpte autor d’un delicte lleu de furt i de robatori amb força en domicili.

Recomanacions

 

Des de la Policia Nacional es recomana que els propietaris dels habitatges siguen presents quan es troben realitzant qualsevol mena de treball persones alienes al domicili. A més, en el cas de deixar les claus de la casa s’aconsella fer-lo amb precaució i a persones amb total confiança.

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca assegura que ningú li ha proposat succeir a Mazón

El síndic del PP en Les Corts ha subratllat que l'elecció de l'aspirant correspon a la direcció nacional i ha demanat prudència. Admet que el seu nom està sobre la taula, però recalca que hi ha moltes persones capacitades.

AVA i La Va unir reivindiquen que les granges valencianes complixen la bioseguretat enfront de la grip aviària

Les organitzacions agràries remarquen la seguretat alimentària i el compliment de la bioseguretat en la Comunitat Valenciana. Agricultura manté mesures de confinament i prohibicions en zones de risc després de confirmar-se un focus en aus captives i el virus en silvestres.

El València Basket encadena en tres dies les seues dos pitjors anotacions del curs

En 72 hores, l'equip va passar de liderar l'anotació en Eurolliga i ACB a quedar-se en 77 punts en Kaunas i 79 a Granada. Les defenses rivals van tallar el seu ritme.

El Llevant enllaça de nou quatre jornades sense guanyar i torna al descens

El Llevant ha encadenat quatre partits sense victòria i cau a la denovena plaça amb nou punts. El València suma deu i és desseté, fora del descens.

Pepelu demana anàlisi i reacció al València i recolza a Corberán

El migcampista va valorar el punt davant el Betis per les sensacions i va subratllar que l'aturada ha de servir per a descansar, corregir i canviar la dinàmica. També va negar divisions amb el tècnic i va defendre que el vestuari està amb Corberán.

Camps insistix a liderar el PP valencià de cara a 2027

El expresident ha reiterat la seua intenció de dirigir el PPCV, proposa un congrés en 2026 i advoca per un acord amb Vox per a esgotar la legislatura i preparar 2027.

Vox confirma contactes amb el PP en Les Corts però ajorna la negociació fins que hi haja candidat

Plans ha assegurat que hi ha hagut contactes entre PP i Vox, però no obriran una negociació per a rellevar a Mazón fins que els populars designen candidat. El síndic ha fixat cinc eixos i ha subratllat que preval l'estabilitat.

Les Corts ratifiquen la compareixença de Mazón este dimarts en la comissió sobre la DANA

La Junta de Portaveus ha confirmat que Carlos Mazón, president en funcions, compareixerà este dimarts en la comissió que investiga la DANA del 29 d'octubre. Serà el primer polític a declarar després de dos sessions amb experts.