Detinguts per aprofitar-se d’ancians per a robar-los

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a Gandia a dos homes, de 43 i 48 anys, d’orígens espanyol i algerià, com a presumptes autors d’un delicte amb robatori amb força, després d’aprofitar la confiança depositada que tenien persones d’avançada edat en ells per a sostraure’ls de l’interior dels seus domicilis un total de 16.000 euros. A més, a un dels homes implicats també se li investiga com a presumpte responsable d’un delicte lleu de furt.

Les investigacions es van iniciar a l’abril, en tindre coneixement els agents del possible robatori d’una quantitat que ascendia a 13.000 euros situats dins d’una caixa forta a l’interior del domicili d’un ancià. Pel que sembla, el sospitós va aprofitar que era parella de l’empleada de llar i que la víctima tenia confiança depositada en ell, per a sostraure-li les claus del pis i de la caixa forta per a així robar-li els diners.

Prèviament, l’home es va guanyar l’amistat de la víctima quan acompanyava a la seua parella a la casa de l’ancià per a ajudar-lo en les tasques quotidianes. D’esta manera, va observar on l’home deixava les claus de la caixa forta i es va apoderar dels diners.

Finalment, els agents van aconseguir identificar a l’home i el van detindre com a presumpte autor d’un delicte de robatori en interior de domicili. L’arrestat, amb antecedents policials, ha passat a disposició judicial.

 

L’altre detingut va fer treballs de manteniment

 

També, els agents van conéixer que un tècnic contractat per un septuagenari perquè li sintonitzara els canals de televisió, li va sostraure les claus del seu domicili i posteriorment va accedir a ell per a apoderar-se d’un sobre que contenia 3.000 euros. En el moment que va marxar el treballador, la víctima es va adonar que no tenia les claus.

Pel que sembla, el tècnic va accedir amb les claus a l’habitatge del perjudicat i es va fer amb el sobre que la víctima guardava en un calaix, al costat del televisor. A més eixe mateix dia, va observar al tècnic en els voltants de la seua casa i això li va portar a pensar que podria ser l’autor del robatori.

Els esbrinaments policials van conduir fins a la identificació del tècnic com el supòsit responsable de la sostracció de les claus i dels diners. Els agents en realitzar les comprovacions oportunes, van localitzar a l’home i el van detindre com el presumpte autor d’un delicte lleu de furt i de robatori amb força en domicili.

Recomanacions

 

Des de la Policia Nacional es recomana que els propietaris dels habitatges siguen presents quan es troben realitzant qualsevol mena de treball persones alienes al domicili. A més, en el cas de deixar les claus de la casa s’aconsella fer-lo amb precaució i a persones amb total confiança.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.

Llevant s’agarra a la permanència davant un Getafe llançat cap a Europa

Llevant i Getafe tanquen la jornada 31 en el Ciutat de València en un dol que enfronta la necessitat extrema dels granotas amb l'ambició europea de l'equip de Bordalás.

Dituro reclama a l’Elx màxima concentració per a rebre a l’Atlètic

Matías Dituro insistix que l'Elx ha de concentrar tota l'energia en el dol davant l'Atlètic de Madrid i valora l'impacte anímic de la recent victòria enfront del València.

Luis Castro se centra en guanyar més que els seus rivals per a assegurar la permanència

Luis Castro insistix que el Llevant ha de sumar més victòries que els seus rivals directes per la permanència i alerta del bon moment del Getafe abans del seu dol en el Ciutat de València.

El València suma dotze jornades de Lliga sense empatar després de caure davant l’Elx

El València encadena dotze partits de Lliga sense empatar després de perdre per 1-0 en el camp de l'Elx, iguala la seua segona millor ratxa sense taules en Primera i s'acosta al topall històric del club.

Ilia Topuria celebra el rècord de públic del WOW 29 en el Roig Arena

Ilia Topuria es va mostrar emocionat després de reunir més de 14.000 aficionats en el Roig Arena durant el WOW 29, un rècord d'assistència a Espanya que definix com un altre somni fet realitat.

Lucas Beltrán assumix la derrota del València i demana estar més forts que mai

Lucas Beltrán assumix la derrota del València en el camp de l'Elx, lamenta les ocasions fallades i reclama al vestuari responsabilitat, caràcter i unió amb l'afició.

Sanitat indemnitza a la família d’un home mort per infart després d’arribar dos ambulàncies sense metge

La conselleria valenciana de Sanitat pagarà quasi 60.000 euros a la viuda i les dos filles d'un home de 57 anys que va morir d'un infart en el seu domicili d'Alacant després de rebre assistència inicial sense metge en dos ambulàncies.