Detinguts per aprofitar-se d’ancians per a robar-los

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a Gandia a dos homes, de 43 i 48 anys, d’orígens espanyol i algerià, com a presumptes autors d’un delicte amb robatori amb força, després d’aprofitar la confiança depositada que tenien persones d’avançada edat en ells per a sostraure’ls de l’interior dels seus domicilis un total de 16.000 euros. A més, a un dels homes implicats també se li investiga com a presumpte responsable d’un delicte lleu de furt.

Les investigacions es van iniciar a l’abril, en tindre coneixement els agents del possible robatori d’una quantitat que ascendia a 13.000 euros situats dins d’una caixa forta a l’interior del domicili d’un ancià. Pel que sembla, el sospitós va aprofitar que era parella de l’empleada de llar i que la víctima tenia confiança depositada en ell, per a sostraure-li les claus del pis i de la caixa forta per a així robar-li els diners.

Prèviament, l’home es va guanyar l’amistat de la víctima quan acompanyava a la seua parella a la casa de l’ancià per a ajudar-lo en les tasques quotidianes. D’esta manera, va observar on l’home deixava les claus de la caixa forta i es va apoderar dels diners.

Finalment, els agents van aconseguir identificar a l’home i el van detindre com a presumpte autor d’un delicte de robatori en interior de domicili. L’arrestat, amb antecedents policials, ha passat a disposició judicial.

 

L’altre detingut va fer treballs de manteniment

 

També, els agents van conéixer que un tècnic contractat per un septuagenari perquè li sintonitzara els canals de televisió, li va sostraure les claus del seu domicili i posteriorment va accedir a ell per a apoderar-se d’un sobre que contenia 3.000 euros. En el moment que va marxar el treballador, la víctima es va adonar que no tenia les claus.

Pel que sembla, el tècnic va accedir amb les claus a l’habitatge del perjudicat i es va fer amb el sobre que la víctima guardava en un calaix, al costat del televisor. A més eixe mateix dia, va observar al tècnic en els voltants de la seua casa i això li va portar a pensar que podria ser l’autor del robatori.

Els esbrinaments policials van conduir fins a la identificació del tècnic com el supòsit responsable de la sostracció de les claus i dels diners. Els agents en realitzar les comprovacions oportunes, van localitzar a l’home i el van detindre com el presumpte autor d’un delicte lleu de furt i de robatori amb força en domicili.

Recomanacions

 

Des de la Policia Nacional es recomana que els propietaris dels habitatges siguen presents quan es troben realitzant qualsevol mena de treball persones alienes al domicili. A més, en el cas de deixar les claus de la casa s’aconsella fer-lo amb precaució i a persones amb total confiança.

Últimes notícies

La directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC renuncia a opositar a una plaça fixa

La directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC, María José Hernández Mora, ha renunciat a continuar en un procés selectiu al mateix organisme després de les crítiques del PSPV-PSOE, que li havia demanat triar entre opositar o deixar el càrrec. La responsable defensa que la seua candidatura era legal però no vol més polèmica al voltant del seu treball i del de la institució.

Nou auditori, aparcament i vivendes al gran solar d’El Almendro de Xixona

L’Ajuntament de Xixona ha rebut gratuïtament de la Sareb més de 19.000 metres quadrats del solar d’El Almendro i d’una finca annexa, on preveu un auditori, vivendes, aparcament i millores de mobilitat a l’accés sud del municipi.

L’Arenal Sound arranca a Borriana pendent del gran incendi de la Vall d’Uixó

L’Arenal Sound comença dijous a Borriana amb quatre dies de música urbana, pop i electrònica i 150.000 assistents previstos, mentre les autoritats reforcen la seguretat per l’incendi de la Vall d’Uixó.

L’exalcalde de Turís assegura que ningú va avisar del risc abans de la dana

L’exalcalde de Turís Ismael Corell ha explicat davant la jutgessa de Catarroja que el 29 d’octubre de 2024 no va rebre cap avís oficial de risc per la dana, malgrat acumular-se més de 700 litres per metre quadrat al municipi.

La família d’un viver arrasat a la Vilavella demana ajuda per tornar a començar

Els propietaris del viver familiar EsVi, destruït per l’incendi forestal de la Vall d'Uixó, reclamen suport de les administracions per poder reprendre la faena i mantindre la tradició familiar.

Tres detinguts per raptar i atracar una dona de 79 anys a València amb el mètode del tocomotxo

La Guàrdia Civil ha detingut en dos municipis de Toledo tres sospitosos d’atraure una dona major a València amb el mètode del tocomotxo, raptar-la i obligar-la a entregar uns 50.000 euros en joies i diners.

Aemet activa avís taronja a l’interior de València per temperatures de fins a 40 graus

L’Aemet ha activat per a este divendres l’avís taronja a l’interior de la província de València per temperatures màximes de fins a 40 graus, en plena quarta onada de calor de l’estiu a la Comunitat Valenciana.

La ciència guia l’extinció dels grans incendis de Castelló, Madrid, Toledo i Àvila

Un equip del CSIC assessora en temps real sobre vent i zones cremades en els incendis de La Vall d'Uixò, Madrid, Toledo i Àvila per a millorar l’estratègia d’extinció.
FILMOTECA D'ESTIU