15.1 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

Tres detinguts implicats en més de 14 delictes en gasolineres i cases de camp en la província de València

 

La Guàrdia Civil dins dels servicis establits de manera permanent, en el marc del pla d’actuacions per a la prevenció de robatoris amb força en establiments de servicis (gasolineres) i cases de camp. Esta Unitat, dona principi a l’Operació ‘Vanach’.

 

Des de començaments del mes de gener del 2021, es venen observant numeroses denúncies relatives al robatori amb força en estacions de servici i també en cases de camp, en diferents
termes municipals de la província de València, afectant principalment les localitats de Carcaixent, Alzira, Castelló, Alberic, Massalavés, Xátiva, La Llosa de Ranes i Benifairó, en la comarca de la Ribera Alta i de la Costera. Per tot això, s’inicia la investigació per a l’esclariment dels fets denunciats, procedint a l’anàlisi de cadascuna de les denúncies interposades, fent un inventari de tots els efectes sostrets i ampliació de dades. 

 

En un inici, les persones sobre les que se sospiten, resulten ser coneguts de la zona, que vindrien dedicant-se a delictes contra el patrimoni, en diferents àmbits. Sobre estes persones, s’augmenta la vigilància i es concreten les gestions per a constatar la possible vinculació. És de destacar que estes persones tenen multitud d’antecedents de diferent tipologia, no se’ls coneix cap treball, per tant, es deduix que es tracta d’una de les maneres «fàcils» d’obtindre diners ràpidament.

 

Malalts de coronavirus

Esta investigació ha generat una dificultat manifesta, ja que tots els investigats, van resultar afectats per la malaltia Covid-19, arribant a saltar-se reiteradament, el confinament obligatori, ordenat per Sanitat Pública, per a cometre els robatoris amb força, posant en perill a terceres persones amb un possible contagi.

 

El modus operandi, observat en totes les denúncies plasmades, coincidixen en totes elles, sent  este accedir a les estacions de servici amb diferents cotxes, amb les plaques de matrícules,
tapades amb un drap i els autors usant passamuntanyes,
per a dificultar la seua identificació. De la mateixa manera, en les cases de camp es feia ús de ferramentes per a forçar els panys.

 

Cal destacar que la totalitat dels objectes que furtaven en les estacions de serveici són bombones de butà (arribant a sostraure més de 100 bombones) i en les diferents cases de camp es tracta de maquinària i elements relacionats amb l’agricultura i bicicletes d’alta gamma. Objectes que en la majoria d’ocasions obtenen una eixida ràpida en el mercat de segona mà i fins i tot en transaccions com a mitjà d’intercanvi per droga. És de remarcar que els delictes, es cometen prop dels municipis a on residixen els autors dels fets, de fàcil i ràpida comunicació, fins i tot per camins rurals, que faciliten la fugida sense ser detectats en possibles controls policials rutinaris.

 

Tres detencions i dos registres

Fruit de la gestions fetes pels agents, es conseguix establir i identificar els diferents cotxes usats per a cometre els il·lícits i els possibles llocs utilitzats, a on poder ocultar els objectes sostrets.

 

Amb tot això, el dia 15 de febrer, es va procedir a l’explotació de l’operació amb tres detencions
i dos entrades i registres en les localitats de Massalavés i Alberic,
en la mateixa comarca, en els que va ser possible la intervenció d’alguns objectes, entre ells bombones de butà i objectes procedents d’altres robatoris.

 

Amb esta operació s’han conseguit esclarir judicialment més de catorze fets delictius. De la mateixa manera, s’ha procedit a la detenció de tres persones, dos hòmens i una dona d’edats compreses entre 27 i 46 anys i de nacionalitat espanyola com a presumptes autors de delictes continuats de robatoris amb força en estacions de servici i cases de camp.

Últimes notícies

El València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener i el València-Unicaja s’avança al dissabte 10

L'ajornat València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener a les 20.30 en el Roig Arena. El dol amb Unicaja s'avança al dissabte 10 a les 18.30.

5 anys i 11 mesos de presó per intentar assassinar a la seua dona després de comunicar-li la ruptura

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys i onze mesos de presó a un home per la temptativa d'homicidi de la seua dona amb un cúter després d'anunciar-li la ruptura. La sentència aplica agreujants de gènere i parentiu i imposa allunyament, retirada de pàtria potestat i possible expulsió.

El Vila-real té al seu abast la millor primera tornada de la seua història

L'equip de Marcelino suma 35 punts en 16 jornades i, amb tres partits per jugar, li basten 5 de 9 per a batre el seu millor registre de primera volta. També perseguix el rècord golejador i ja no pot millorar el defensiu.

Morant acusa el Consell d’executar només el 27% de la inversió educativa

Diana Morant ha denunciat que el Consell només ha executat el 27% de les inversions en Educació i un 20% en Servicis Socials. Ha qualificat el balanç de l'any com a suspens total i ha criticat la pròrroga pressupostària.

Quinta jornada sense resultats en la busca dels tres espanyols desapareguts a Indonèsia

Els equips han tancat sense troballes la quinta jornada per a localitzar a tres espanyols després del naufragi prop de Padar. L'operatiu seguirà el dimecres.

Metrovalencia supera 3,6 milions de viatgers en el tram sud reobert després de la dana

En sis mesos des de la reobertura del 27 de juny, el tram entre València Sud i Castelló ha mogut 3.659.828 usuaris. La inversió de més de 100 milions i la reconstrucció de 50 km han normalitzat el servici en les Línies 1, 2 i 7.

El València es juga a Vigo tallar la seua ratxa sense guanyar fora

L'equip de Carlos Corberán visita al Celta per a buscar el seu primer triomf a domicili de la temporada i esquivar repetir el mal inici de la passada campanya.

Alacant ha aprovat ajudes de 300 euros per fill nascut en 2025 per a 332 famílies

L'Ajuntament ha aprovat la resolució definitiva de les ajudes de naixement de 2025: 300 euros per fill per a 332 famílies, amb un total de 100.000 euros. En 2026 el pressupost es duplica per a atendre tota la demanda.