Tres detinguts implicats en més de 14 delictes en gasolineres i cases de camp en la província de València

 

La Guàrdia Civil dins dels servicis establits de manera permanent, en el marc del pla d’actuacions per a la prevenció de robatoris amb força en establiments de servicis (gasolineres) i cases de camp. Esta Unitat, dona principi a l’Operació ‘Vanach’.

 

Des de començaments del mes de gener del 2021, es venen observant numeroses denúncies relatives al robatori amb força en estacions de servici i també en cases de camp, en diferents
termes municipals de la província de València, afectant principalment les localitats de Carcaixent, Alzira, Castelló, Alberic, Massalavés, Xátiva, La Llosa de Ranes i Benifairó, en la comarca de la Ribera Alta i de la Costera. Per tot això, s’inicia la investigació per a l’esclariment dels fets denunciats, procedint a l’anàlisi de cadascuna de les denúncies interposades, fent un inventari de tots els efectes sostrets i ampliació de dades. 

 

En un inici, les persones sobre les que se sospiten, resulten ser coneguts de la zona, que vindrien dedicant-se a delictes contra el patrimoni, en diferents àmbits. Sobre estes persones, s’augmenta la vigilància i es concreten les gestions per a constatar la possible vinculació. És de destacar que estes persones tenen multitud d’antecedents de diferent tipologia, no se’ls coneix cap treball, per tant, es deduix que es tracta d’una de les maneres «fàcils» d’obtindre diners ràpidament.

 

Malalts de coronavirus

Esta investigació ha generat una dificultat manifesta, ja que tots els investigats, van resultar afectats per la malaltia Covid-19, arribant a saltar-se reiteradament, el confinament obligatori, ordenat per Sanitat Pública, per a cometre els robatoris amb força, posant en perill a terceres persones amb un possible contagi.

 

El modus operandi, observat en totes les denúncies plasmades, coincidixen en totes elles, sent  este accedir a les estacions de servici amb diferents cotxes, amb les plaques de matrícules,
tapades amb un drap i els autors usant passamuntanyes,
per a dificultar la seua identificació. De la mateixa manera, en les cases de camp es feia ús de ferramentes per a forçar els panys.

 

Cal destacar que la totalitat dels objectes que furtaven en les estacions de serveici són bombones de butà (arribant a sostraure més de 100 bombones) i en les diferents cases de camp es tracta de maquinària i elements relacionats amb l’agricultura i bicicletes d’alta gamma. Objectes que en la majoria d’ocasions obtenen una eixida ràpida en el mercat de segona mà i fins i tot en transaccions com a mitjà d’intercanvi per droga. És de remarcar que els delictes, es cometen prop dels municipis a on residixen els autors dels fets, de fàcil i ràpida comunicació, fins i tot per camins rurals, que faciliten la fugida sense ser detectats en possibles controls policials rutinaris.

 

Tres detencions i dos registres

Fruit de la gestions fetes pels agents, es conseguix establir i identificar els diferents cotxes usats per a cometre els il·lícits i els possibles llocs utilitzats, a on poder ocultar els objectes sostrets.

 

Amb tot això, el dia 15 de febrer, es va procedir a l’explotació de l’operació amb tres detencions
i dos entrades i registres en les localitats de Massalavés i Alberic,
en la mateixa comarca, en els que va ser possible la intervenció d’alguns objectes, entre ells bombones de butà i objectes procedents d’altres robatoris.

 

Amb esta operació s’han conseguit esclarir judicialment més de catorze fets delictius. De la mateixa manera, s’ha procedit a la detenció de tres persones, dos hòmens i una dona d’edats compreses entre 27 i 46 anys i de nacionalitat espanyola com a presumptes autors de delictes continuats de robatoris amb força en estacions de servici i cases de camp.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.

Pradas recorre la prova cal·ligràfica sobre la nota del missatge És-Alert

La defensa de Salomé Pradas apel·la la decisió judicial de mantindre una prova cal·ligràfica sobre una nota manuscrita amb indicacions per al missatge És-Alert durant la DANA.

Catalá, investigada per prevaricació, defén la legalitat de l’actuació de l’Ajuntament de València

María José Catalá assegura que l'actuació de l'Ajuntament de València va ser legal i transparent després de conéixer-se que Anticorrupció la investiga per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en la recol·locació de personal.