Tres detinguts implicats en més de 14 delictes en gasolineres i cases de camp en la província de València

 

La Guàrdia Civil dins dels servicis establits de manera permanent, en el marc del pla d’actuacions per a la prevenció de robatoris amb força en establiments de servicis (gasolineres) i cases de camp. Esta Unitat, dona principi a l’Operació ‘Vanach’.

 

Des de començaments del mes de gener del 2021, es venen observant numeroses denúncies relatives al robatori amb força en estacions de servici i també en cases de camp, en diferents
termes municipals de la província de València, afectant principalment les localitats de Carcaixent, Alzira, Castelló, Alberic, Massalavés, Xátiva, La Llosa de Ranes i Benifairó, en la comarca de la Ribera Alta i de la Costera. Per tot això, s’inicia la investigació per a l’esclariment dels fets denunciats, procedint a l’anàlisi de cadascuna de les denúncies interposades, fent un inventari de tots els efectes sostrets i ampliació de dades. 

 

En un inici, les persones sobre les que se sospiten, resulten ser coneguts de la zona, que vindrien dedicant-se a delictes contra el patrimoni, en diferents àmbits. Sobre estes persones, s’augmenta la vigilància i es concreten les gestions per a constatar la possible vinculació. És de destacar que estes persones tenen multitud d’antecedents de diferent tipologia, no se’ls coneix cap treball, per tant, es deduix que es tracta d’una de les maneres «fàcils» d’obtindre diners ràpidament.

 

Malalts de coronavirus

Esta investigació ha generat una dificultat manifesta, ja que tots els investigats, van resultar afectats per la malaltia Covid-19, arribant a saltar-se reiteradament, el confinament obligatori, ordenat per Sanitat Pública, per a cometre els robatoris amb força, posant en perill a terceres persones amb un possible contagi.

 

El modus operandi, observat en totes les denúncies plasmades, coincidixen en totes elles, sent  este accedir a les estacions de servici amb diferents cotxes, amb les plaques de matrícules,
tapades amb un drap i els autors usant passamuntanyes,
per a dificultar la seua identificació. De la mateixa manera, en les cases de camp es feia ús de ferramentes per a forçar els panys.

 

Cal destacar que la totalitat dels objectes que furtaven en les estacions de serveici són bombones de butà (arribant a sostraure més de 100 bombones) i en les diferents cases de camp es tracta de maquinària i elements relacionats amb l’agricultura i bicicletes d’alta gamma. Objectes que en la majoria d’ocasions obtenen una eixida ràpida en el mercat de segona mà i fins i tot en transaccions com a mitjà d’intercanvi per droga. És de remarcar que els delictes, es cometen prop dels municipis a on residixen els autors dels fets, de fàcil i ràpida comunicació, fins i tot per camins rurals, que faciliten la fugida sense ser detectats en possibles controls policials rutinaris.

 

Tres detencions i dos registres

Fruit de la gestions fetes pels agents, es conseguix establir i identificar els diferents cotxes usats per a cometre els il·lícits i els possibles llocs utilitzats, a on poder ocultar els objectes sostrets.

 

Amb tot això, el dia 15 de febrer, es va procedir a l’explotació de l’operació amb tres detencions
i dos entrades i registres en les localitats de Massalavés i Alberic,
en la mateixa comarca, en els que va ser possible la intervenció d’alguns objectes, entre ells bombones de butà i objectes procedents d’altres robatoris.

 

Amb esta operació s’han conseguit esclarir judicialment més de catorze fets delictius. De la mateixa manera, s’ha procedit a la detenció de tres persones, dos hòmens i una dona d’edats compreses entre 27 i 46 anys i de nacionalitat espanyola com a presumptes autors de delictes continuats de robatoris amb força en estacions de servici i cases de camp.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.