Dissolen una festa il·legal en un xalet a La Canyada

La Policia Local d’Alacant va dissoldre la matinada del diumenge una festa il·legal que s’estava celebrant en un xalet privat, en la partida de La Canyada, en el seu interior es trobaven més d’un centenar de persones que havien comprat una entrada incomplint les mesures anticovid, ballant, fumant, sense màscares ni distàncies de seguretat, que van ser identificades i sancionades pels agents i provenien de València, Múrcia, Santander, Elx, Totana, Agost, Alcantarilla.

Segons fonts policials el seu organitzador va ser denunciat amb una infracció molt greu per realitzar una festa privada que implica aglomeració i agrupació de persones que impedien l’adopció de mesures sanitàries de prevenció anticovid amb sancions que poden arribar als 600.000 €, així com per l’Ordenança de Sorolls, infracció a la Llei 14/2010 d’espectacles públics i activitats recreatives, i per tindre instal·lades càmeres de vigilància de seguretat orientades a la via pública.

L’operatiu es va organitzar passades les 00,15 hores, quan els Cossos i Forces de Seguretat van tindre coneixement d’esta festa per xarxes socials, i van rebre queixes alertant de música alta i la possible existència d’una festa il·legal, i van posar en marxa un dispositiu en el qual van participar una vintena d’agents de Policia Local amb cinc patrulles i el Goir i set grues municipals, així com dos dotacions del Cos de Policia Nacional i una de la Policia Autonòmica, per a intervindre i desmantellar-la.

La Policia Local a la seua arribada van comprovar que tenien música amb elevat volum i s’estava celebrant una festa, des de la porta s’observava com una persona rebia a la gent i les deixava accedir amb control, i a l’interior estaven moltes persones en una zona enjardinada amb piscina que portaven polseres plàstiques en la nina a manera de control l’accés, ballant, fumant, sense portar màscares ni guardar les distàncies, incomplint les mesures de seguretat i sanitàries anticovid, generant soroll i molestes als veïns.

Els agents policials es van entrevistar amb l’organitzador que va al·legar que era un aniversari, i van realitzar les investigacions comprovant que s’estava cobrant una entrada, establit un control d’accés amb polseres, i era una festa de caràcter pública en les xarxes socials, sense adoptar cap mesura preventiva sanitària.

Per això la Policia va començar les identificacions i va realitzar el desallotjament d’esta festa clandestina, de persones que estaven en el seu interior totes majors d’edat que procedien de diferents províncies i municipis, incomplint les mesures anticovid.

Així mateix, durant el procés d’identificació a la porta principal, diverses persones intentaven escapar saltant el mur que delimitava la parcel·la, amagant-se entre la mala herba. La Policia va començar a retirar vehicles que es trobaven mal estacionats amb les grues i a realitzar controls d’alcoholèmia, i mentre va durar l’operatiu van continuar arribant persones que venien a la festa il·legal, el dispositiu va finalitzar passades les 3,30 hores.

A més, després de ser identificades totes les persones que es trobaven celebrant esta festa privada, els agents van procedir a realitzar les corresponents diligències administratives i el desallotjament de l’immoble.

La Policia Local tanca l’operatiu anticovid amb 171 sancions el cap de setmana a Alacant

 

La  Policia Local va imposar este cap de setmana un total de 171 sancions en l’ampli operatiu organitzat per a garantir les mesures anticovid i evitar contagis, en el primer cap de setmana amb restriccions.

El dispositiu dels establiments es va desenvolupar amb normalitat, i el pla de xoc al Postiguet va funcionar de forma molt efectiva, els agents de Policia Local van establir accessos i control d’alcohol en l’arena, amb un ampli desplegament sense que es realitzaren botellons, i es va aconseguir previndre contagis i aglomeracions durant tot el cap de setmana.

A Alacant centenars d’agents policials juntament amb el Dron de la Unitat de mitjans aeris no tripulats van vigilar de divendres a diumenge les platges i zones d’oci de la ciutat, garantint així el compliment de les mesures anticovid i evitant els botellons. Els agents van desplegar un pla antibotelló i de prevenció de la celebració de festes en habitatges, a fi d’intensificar la vigilància, extremant les mesures de seguretat.

La Policia Local va denunciar a 128 persones per consumir alcohol en la via pública desallotjant a joves consumint alcohol al Cap de l’Horta, L’Ereta, avinguda de Niça, carrer Toledo, Balseta, Paseíto Ramiro i Plaza del Pont.

Els agents dins de la vigilància i conscienciació ciutadana de les mesures es van sancionar a 11 per fumar sense mantindre les distàncies, alçant 8 actes de denúncia per no fer l’ús de la protecció amb l’objectiu de poder evitar contagis, així com es van sancionar a 5 per consum de drogues, a 6 per miccionar en la via pública, i 8 per la Llei de Seguretat Ciutadana per negativa a identificar-se o desobediència i falta de respecte a l’autoritat.

En este sentit, l’Ajuntament i la Policia van tornar a reforçar amb un dispositiu especial el control de les zones d’oci, informant de les noves mesures i horaris de tancaments, així com la vigilància d’aforaments a la ciutat el cap de setmana per a evitar aglomeracions en zones de més afluència de persones, denunciant a 5 establiments per vendre alcohol passades les 20 hores, i a dues per tindre la pista de ball habilitada.

 

Detenció per un presumpte delicte d’atemptat contra l’autoritat

 

Agents de Policia Local d’Alacant, adscrits al Servei Nocturn, han practicat la detenció d’un home, al voltant de les 01.30 hores del dissabte, per la seua presumpta implicació en un delicte de desobediència i atemptat contra agents de Policia Local.

La detenció es va dur a terme al carrer Cervantes, quan una patrulla de Policia Local va rebre el requeriment de dos joves, menors d’edat, que van referir haver sigut escorcollats per un individu que no vestia uniforme i que deia ser policia. La Policia va muntar un dispositiu localitzant a este home, a fi d’esclarir l’ocorregut i que acreditar-se mitjançant la seua placa professional la seua condició de Policia.

Així mateix, esta persona no va col·laborar amb els agents, i va arremetre contra ells, per la qual cosa es va procedir a la seua detenció, comprovant-se igualment que no es tractava de cap funcionari policial. El detingut, un jove de 22 anys, ha quedat ingressat en dependències policials, per a la seua posterior posada a disposició judicial.

Últimes notícies

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.

Isaac Noguera s’acomiada del València Basket agraït després d’un any dur a nivell personal

L’escorta català Isaac Noguera ha anunciat la seua eixida del València Basket amb un missatge en xarxes on es mostra feliç i agraït per una temporada històrica del club, però alhora difícil en l’àmbit personal.

Intervenen 80 quilos de cocaïna i armes a València en una macrooperació antidroga

La Policia Nacional ha intervingut a València 80 quilos de cocaïna, dos armes de foc i abundant munició en l’última fase d’una macrooperació estatal contra el tràfic de drogues a gran escala iniciada el 2024.

Detingut a Elx per agredir una sanitària mentre l’atenien en Urgències

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 43 anys per agredir presumptament una treballadora sanitària en un hospital públic mentres era atés en el servici d’urgències. El cas s’investiga com un delicte d’atemptat contra agent de l’autoritat en ser empleada pública.