Dissolen una festa il·legal en un xalet a La Canyada

La Policia Local d’Alacant va dissoldre la matinada del diumenge una festa il·legal que s’estava celebrant en un xalet privat, en la partida de La Canyada, en el seu interior es trobaven més d’un centenar de persones que havien comprat una entrada incomplint les mesures anticovid, ballant, fumant, sense màscares ni distàncies de seguretat, que van ser identificades i sancionades pels agents i provenien de València, Múrcia, Santander, Elx, Totana, Agost, Alcantarilla.

Segons fonts policials el seu organitzador va ser denunciat amb una infracció molt greu per realitzar una festa privada que implica aglomeració i agrupació de persones que impedien l’adopció de mesures sanitàries de prevenció anticovid amb sancions que poden arribar als 600.000 €, així com per l’Ordenança de Sorolls, infracció a la Llei 14/2010 d’espectacles públics i activitats recreatives, i per tindre instal·lades càmeres de vigilància de seguretat orientades a la via pública.

L’operatiu es va organitzar passades les 00,15 hores, quan els Cossos i Forces de Seguretat van tindre coneixement d’esta festa per xarxes socials, i van rebre queixes alertant de música alta i la possible existència d’una festa il·legal, i van posar en marxa un dispositiu en el qual van participar una vintena d’agents de Policia Local amb cinc patrulles i el Goir i set grues municipals, així com dos dotacions del Cos de Policia Nacional i una de la Policia Autonòmica, per a intervindre i desmantellar-la.

La Policia Local a la seua arribada van comprovar que tenien música amb elevat volum i s’estava celebrant una festa, des de la porta s’observava com una persona rebia a la gent i les deixava accedir amb control, i a l’interior estaven moltes persones en una zona enjardinada amb piscina que portaven polseres plàstiques en la nina a manera de control l’accés, ballant, fumant, sense portar màscares ni guardar les distàncies, incomplint les mesures de seguretat i sanitàries anticovid, generant soroll i molestes als veïns.

Els agents policials es van entrevistar amb l’organitzador que va al·legar que era un aniversari, i van realitzar les investigacions comprovant que s’estava cobrant una entrada, establit un control d’accés amb polseres, i era una festa de caràcter pública en les xarxes socials, sense adoptar cap mesura preventiva sanitària.

Per això la Policia va començar les identificacions i va realitzar el desallotjament d’esta festa clandestina, de persones que estaven en el seu interior totes majors d’edat que procedien de diferents províncies i municipis, incomplint les mesures anticovid.

Així mateix, durant el procés d’identificació a la porta principal, diverses persones intentaven escapar saltant el mur que delimitava la parcel·la, amagant-se entre la mala herba. La Policia va començar a retirar vehicles que es trobaven mal estacionats amb les grues i a realitzar controls d’alcoholèmia, i mentre va durar l’operatiu van continuar arribant persones que venien a la festa il·legal, el dispositiu va finalitzar passades les 3,30 hores.

A més, després de ser identificades totes les persones que es trobaven celebrant esta festa privada, els agents van procedir a realitzar les corresponents diligències administratives i el desallotjament de l’immoble.

La Policia Local tanca l’operatiu anticovid amb 171 sancions el cap de setmana a Alacant

 

La  Policia Local va imposar este cap de setmana un total de 171 sancions en l’ampli operatiu organitzat per a garantir les mesures anticovid i evitar contagis, en el primer cap de setmana amb restriccions.

El dispositiu dels establiments es va desenvolupar amb normalitat, i el pla de xoc al Postiguet va funcionar de forma molt efectiva, els agents de Policia Local van establir accessos i control d’alcohol en l’arena, amb un ampli desplegament sense que es realitzaren botellons, i es va aconseguir previndre contagis i aglomeracions durant tot el cap de setmana.

A Alacant centenars d’agents policials juntament amb el Dron de la Unitat de mitjans aeris no tripulats van vigilar de divendres a diumenge les platges i zones d’oci de la ciutat, garantint així el compliment de les mesures anticovid i evitant els botellons. Els agents van desplegar un pla antibotelló i de prevenció de la celebració de festes en habitatges, a fi d’intensificar la vigilància, extremant les mesures de seguretat.

La Policia Local va denunciar a 128 persones per consumir alcohol en la via pública desallotjant a joves consumint alcohol al Cap de l’Horta, L’Ereta, avinguda de Niça, carrer Toledo, Balseta, Paseíto Ramiro i Plaza del Pont.

Els agents dins de la vigilància i conscienciació ciutadana de les mesures es van sancionar a 11 per fumar sense mantindre les distàncies, alçant 8 actes de denúncia per no fer l’ús de la protecció amb l’objectiu de poder evitar contagis, així com es van sancionar a 5 per consum de drogues, a 6 per miccionar en la via pública, i 8 per la Llei de Seguretat Ciutadana per negativa a identificar-se o desobediència i falta de respecte a l’autoritat.

En este sentit, l’Ajuntament i la Policia van tornar a reforçar amb un dispositiu especial el control de les zones d’oci, informant de les noves mesures i horaris de tancaments, així com la vigilància d’aforaments a la ciutat el cap de setmana per a evitar aglomeracions en zones de més afluència de persones, denunciant a 5 establiments per vendre alcohol passades les 20 hores, i a dues per tindre la pista de ball habilitada.

 

Detenció per un presumpte delicte d’atemptat contra l’autoritat

 

Agents de Policia Local d’Alacant, adscrits al Servei Nocturn, han practicat la detenció d’un home, al voltant de les 01.30 hores del dissabte, per la seua presumpta implicació en un delicte de desobediència i atemptat contra agents de Policia Local.

La detenció es va dur a terme al carrer Cervantes, quan una patrulla de Policia Local va rebre el requeriment de dos joves, menors d’edat, que van referir haver sigut escorcollats per un individu que no vestia uniforme i que deia ser policia. La Policia va muntar un dispositiu localitzant a este home, a fi d’esclarir l’ocorregut i que acreditar-se mitjançant la seua placa professional la seua condició de Policia.

Així mateix, esta persona no va col·laborar amb els agents, i va arremetre contra ells, per la qual cosa es va procedir a la seua detenció, comprovant-se igualment que no es tractava de cap funcionari policial. El detingut, un jove de 22 anys, ha quedat ingressat en dependències policials, per a la seua posterior posada a disposició judicial.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó ja arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades, 10.000 persones evacuades i un confinament parcialment alçat en La Vilavella, Betxí i Onda.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.
FILMOTECA D'ESTIU