Dissolen una festa il·legal en un xalet a La Canyada

La Policia Local d’Alacant va dissoldre la matinada del diumenge una festa il·legal que s’estava celebrant en un xalet privat, en la partida de La Canyada, en el seu interior es trobaven més d’un centenar de persones que havien comprat una entrada incomplint les mesures anticovid, ballant, fumant, sense màscares ni distàncies de seguretat, que van ser identificades i sancionades pels agents i provenien de València, Múrcia, Santander, Elx, Totana, Agost, Alcantarilla.

Segons fonts policials el seu organitzador va ser denunciat amb una infracció molt greu per realitzar una festa privada que implica aglomeració i agrupació de persones que impedien l’adopció de mesures sanitàries de prevenció anticovid amb sancions que poden arribar als 600.000 €, així com per l’Ordenança de Sorolls, infracció a la Llei 14/2010 d’espectacles públics i activitats recreatives, i per tindre instal·lades càmeres de vigilància de seguretat orientades a la via pública.

L’operatiu es va organitzar passades les 00,15 hores, quan els Cossos i Forces de Seguretat van tindre coneixement d’esta festa per xarxes socials, i van rebre queixes alertant de música alta i la possible existència d’una festa il·legal, i van posar en marxa un dispositiu en el qual van participar una vintena d’agents de Policia Local amb cinc patrulles i el Goir i set grues municipals, així com dos dotacions del Cos de Policia Nacional i una de la Policia Autonòmica, per a intervindre i desmantellar-la.

La Policia Local a la seua arribada van comprovar que tenien música amb elevat volum i s’estava celebrant una festa, des de la porta s’observava com una persona rebia a la gent i les deixava accedir amb control, i a l’interior estaven moltes persones en una zona enjardinada amb piscina que portaven polseres plàstiques en la nina a manera de control l’accés, ballant, fumant, sense portar màscares ni guardar les distàncies, incomplint les mesures de seguretat i sanitàries anticovid, generant soroll i molestes als veïns.

Els agents policials es van entrevistar amb l’organitzador que va al·legar que era un aniversari, i van realitzar les investigacions comprovant que s’estava cobrant una entrada, establit un control d’accés amb polseres, i era una festa de caràcter pública en les xarxes socials, sense adoptar cap mesura preventiva sanitària.

Per això la Policia va començar les identificacions i va realitzar el desallotjament d’esta festa clandestina, de persones que estaven en el seu interior totes majors d’edat que procedien de diferents províncies i municipis, incomplint les mesures anticovid.

Així mateix, durant el procés d’identificació a la porta principal, diverses persones intentaven escapar saltant el mur que delimitava la parcel·la, amagant-se entre la mala herba. La Policia va començar a retirar vehicles que es trobaven mal estacionats amb les grues i a realitzar controls d’alcoholèmia, i mentre va durar l’operatiu van continuar arribant persones que venien a la festa il·legal, el dispositiu va finalitzar passades les 3,30 hores.

A més, després de ser identificades totes les persones que es trobaven celebrant esta festa privada, els agents van procedir a realitzar les corresponents diligències administratives i el desallotjament de l’immoble.

La Policia Local tanca l’operatiu anticovid amb 171 sancions el cap de setmana a Alacant

 

La  Policia Local va imposar este cap de setmana un total de 171 sancions en l’ampli operatiu organitzat per a garantir les mesures anticovid i evitar contagis, en el primer cap de setmana amb restriccions.

El dispositiu dels establiments es va desenvolupar amb normalitat, i el pla de xoc al Postiguet va funcionar de forma molt efectiva, els agents de Policia Local van establir accessos i control d’alcohol en l’arena, amb un ampli desplegament sense que es realitzaren botellons, i es va aconseguir previndre contagis i aglomeracions durant tot el cap de setmana.

A Alacant centenars d’agents policials juntament amb el Dron de la Unitat de mitjans aeris no tripulats van vigilar de divendres a diumenge les platges i zones d’oci de la ciutat, garantint així el compliment de les mesures anticovid i evitant els botellons. Els agents van desplegar un pla antibotelló i de prevenció de la celebració de festes en habitatges, a fi d’intensificar la vigilància, extremant les mesures de seguretat.

La Policia Local va denunciar a 128 persones per consumir alcohol en la via pública desallotjant a joves consumint alcohol al Cap de l’Horta, L’Ereta, avinguda de Niça, carrer Toledo, Balseta, Paseíto Ramiro i Plaza del Pont.

Els agents dins de la vigilància i conscienciació ciutadana de les mesures es van sancionar a 11 per fumar sense mantindre les distàncies, alçant 8 actes de denúncia per no fer l’ús de la protecció amb l’objectiu de poder evitar contagis, així com es van sancionar a 5 per consum de drogues, a 6 per miccionar en la via pública, i 8 per la Llei de Seguretat Ciutadana per negativa a identificar-se o desobediència i falta de respecte a l’autoritat.

En este sentit, l’Ajuntament i la Policia van tornar a reforçar amb un dispositiu especial el control de les zones d’oci, informant de les noves mesures i horaris de tancaments, així com la vigilància d’aforaments a la ciutat el cap de setmana per a evitar aglomeracions en zones de més afluència de persones, denunciant a 5 establiments per vendre alcohol passades les 20 hores, i a dues per tindre la pista de ball habilitada.

 

Detenció per un presumpte delicte d’atemptat contra l’autoritat

 

Agents de Policia Local d’Alacant, adscrits al Servei Nocturn, han practicat la detenció d’un home, al voltant de les 01.30 hores del dissabte, per la seua presumpta implicació en un delicte de desobediència i atemptat contra agents de Policia Local.

La detenció es va dur a terme al carrer Cervantes, quan una patrulla de Policia Local va rebre el requeriment de dos joves, menors d’edat, que van referir haver sigut escorcollats per un individu que no vestia uniforme i que deia ser policia. La Policia va muntar un dispositiu localitzant a este home, a fi d’esclarir l’ocorregut i que acreditar-se mitjançant la seua placa professional la seua condició de Policia.

Així mateix, esta persona no va col·laborar amb els agents, i va arremetre contra ells, per la qual cosa es va procedir a la seua detenció, comprovant-se igualment que no es tractava de cap funcionari policial. El detingut, un jove de 22 anys, ha quedat ingressat en dependències policials, per a la seua posterior posada a disposició judicial.

Últimes notícies

Arcadi España apuja la pressió a Pérez Llorca perquè negocie la nova financiació autonòmica

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, a asseure’s a negociar el nou model de financiació autonòmica i li ha demanat que no busque excuses. El ministre ha defensat que la proposta del Govern central oferix 3.669 milions a la Comunitat Valenciana, enfront dels 1.782 milions que reclama el Consell.

El Lucentum reforça el perímetre amb l’islandés Kristinn Pálsson

El Lucentum Alicante ha incorporat l’escolta-aler islandés Kristinn Pálsson, internacional absolut, com a segon jugador confirmat per a la pròxima temporada en Primera FEB.

Arcadi Espanya reafirma la confiança en la Justícia tot i veure decisions poc comprensibles

El ministre d’Hisenda, Arcadi Espanya, defensa la seua confiança plena en la Justícia i en les forces de seguretat, però considera difícil d’entendre decisions com la retirada del passaport a Begoña Gómez i alerta del qüestionament del procés electoral.

Quasi 39.500 persones han passat per les Unitats de Conductes Addictives en 2025

Les 39 Unitats de Conductes Addictives de Sanitat han atés 39.418 persones i han fet 454.018 consultes en 2025. L’alcohol concentra el 38 % dels tractaments, seguit de la cocaïna i el cànnabis.

Temporada històrica del València Basket: quatre títols i nova vida al Roig Arena

El València Basket ha tancat una temporada irrepetible amb quatre títols entre els equips masculí i femení i un trasllat multitudinari al nou Roig Arena, que ha disparat la massa social del club.

Els pressupostos de 2027 seran els que necessita la societat, defensa Arcadi España

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, ha defensat a València que els Pressupostos Generals de l'Estat per a 2027 responen a les necessitats de la societat i no a la supervivència del Govern, i ha advertit sobre el risc que la polarització política acabe contagiant la ciutadania.

Kovacs s’acomiada de València Basket i se’n va als Chiba Jets com a primer entrenador

L’ajudant d’Adrian Kovacs ha confirmat en les xarxes la seua eixida de València Basket després de dos anys i assumirà la banqueta dels Chiba Jets, un dels clubs punters del Japó.

Presó provisional per als sis detinguts a Torrevella per una sèrie de robatoris en vivendes

Sis persones d’entre 27 i 36 anys han ingressat en presó provisional a Torrevella per la seua presumpta implicació en robatoris en vivendes i pertinença a grup criminal. La Guàrdia Civil ha recuperat joies, dispositius electrònics i ferramentes de serralleria especialitzades.