Dos detinguts en l’Altet per robar objectes de valor a passatgers amb poder adquisitiu

detinguts en l'aeroport de l'Altet

Imatge dels detinguts en l’aeroport de l’Altet | Policia Nacional

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a dos hòmens per presumptament dedicar-se al robatori d’objectes de valor als viatgers que transitaven per l’aeroport d’Alacant-Elx. Els detinguts suposadament tenien estudiats els horaris d’arribades de vols de països d’alt poder adquisitiu per a obtindre botins més valuosos.

 

La investigació va començar per multitud de denúncies, presentades en la comissaria aeroportuària, per robatoris en pocs dies. Els presumptes autors dels fets freqüentaven aparcaments i les zones de major afluència de viatgers per a sostraure’ls maletes i objectes electrònics de gran valor.

 

Després de revisar hores de gravacions de les càmeres de seguretat, en les quals van quedar reflectits els robatoris, els agents van determinar el ‘modus operandi’ dels arrestats, que operaven tant dins de les instal·lacions com fora d’elles.

 

La seua especialització arribava fins al punt que havien estudiat “al detall” l’arribada dels vols procedents de països amb major poder adquisitiu per a, d’esta forma, fer-se amb un botí el més valuós possible.

 

Després de múltiples i complexes investigacions, els operatius del Grup d’Investigació van centrar les seues sospites en dos ciutadans de nacionalitat algeriana i van establir sobre ells diversos dispositius de vigilància discreta.

 

Una volta es va tindre la identitat dels investigats, els efectius de la Comissaria de l’aeroport van establir un dispositiu que va culminar amb la detenció dels dos arrestats, que portaven documents falsos amb els quals van intentar confondre als agents, ja que els dos es trobaven en situació irregular.

 

Segons la Policia, un d’ells tenia una ordre de prohibició d’entrada en el territori Schengen i a l’altre se li havia decretat una ordre d’expulsió d’Espanya. Finalitzades les diligències, els investigadors van conseguir relacionar als detinguts amb una desena de robatoris que estaven sent investigats.

 

Les detencions han sigut portades a terme per agents de la Comissaria de Policia del Post Fronterer de l’aeroport d’Alacant-Elx, que van passar als detinguts a disposició del Jutjat de guàrdia acusats de delictes de furt, infracció a la Llei d’Estrangeria i falsedat documental.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.

Paiporta impulsa set projectes de reconstrucció per 19,5 milions

L'Ajuntament entra en la fase de redacció de set actuacions després de la DANA, amb una inversió total de 19,5 milions per a equipaments i zones verdes. Parcs i jardins concentren la major partida i el procés avança cap a la licitació.

El 53% de les persones ateses per Casa Caridad de València són dones

Casa Caridad de València informa que el 53% de les persones que atén són dones i un terç són menors. L'entitat celebra el seu 120 aniversari amb un model més professional i integral.