9.1 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Dos detinguts en l’Altet per robar objectes de valor a passatgers amb poder adquisitiu

detinguts en l'aeroport de l'Altet

Imatge dels detinguts en l’aeroport de l’Altet | Policia Nacional

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a dos hòmens per presumptament dedicar-se al robatori d’objectes de valor als viatgers que transitaven per l’aeroport d’Alacant-Elx. Els detinguts suposadament tenien estudiats els horaris d’arribades de vols de països d’alt poder adquisitiu per a obtindre botins més valuosos.

 

La investigació va començar per multitud de denúncies, presentades en la comissaria aeroportuària, per robatoris en pocs dies. Els presumptes autors dels fets freqüentaven aparcaments i les zones de major afluència de viatgers per a sostraure’ls maletes i objectes electrònics de gran valor.

 

Després de revisar hores de gravacions de les càmeres de seguretat, en les quals van quedar reflectits els robatoris, els agents van determinar el ‘modus operandi’ dels arrestats, que operaven tant dins de les instal·lacions com fora d’elles.

 

La seua especialització arribava fins al punt que havien estudiat “al detall” l’arribada dels vols procedents de països amb major poder adquisitiu per a, d’esta forma, fer-se amb un botí el més valuós possible.

 

Després de múltiples i complexes investigacions, els operatius del Grup d’Investigació van centrar les seues sospites en dos ciutadans de nacionalitat algeriana i van establir sobre ells diversos dispositius de vigilància discreta.

 

Una volta es va tindre la identitat dels investigats, els efectius de la Comissaria de l’aeroport van establir un dispositiu que va culminar amb la detenció dels dos arrestats, que portaven documents falsos amb els quals van intentar confondre als agents, ja que els dos es trobaven en situació irregular.

 

Segons la Policia, un d’ells tenia una ordre de prohibició d’entrada en el territori Schengen i a l’altre se li havia decretat una ordre d’expulsió d’Espanya. Finalitzades les diligències, els investigadors van conseguir relacionar als detinguts amb una desena de robatoris que estaven sent investigats.

 

Les detencions han sigut portades a terme per agents de la Comissaria de Policia del Post Fronterer de l’aeroport d’Alacant-Elx, que van passar als detinguts a disposició del Jutjat de guàrdia acusats de delictes de furt, infracció a la Llei d’Estrangeria i falsedat documental.

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.