Dos detinguts en l’Altet per robar objectes de valor a passatgers amb poder adquisitiu

detinguts en l'aeroport de l'Altet

Imatge dels detinguts en l’aeroport de l’Altet | Policia Nacional

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a dos hòmens per presumptament dedicar-se al robatori d’objectes de valor als viatgers que transitaven per l’aeroport d’Alacant-Elx. Els detinguts suposadament tenien estudiats els horaris d’arribades de vols de països d’alt poder adquisitiu per a obtindre botins més valuosos.

 

La investigació va començar per multitud de denúncies, presentades en la comissaria aeroportuària, per robatoris en pocs dies. Els presumptes autors dels fets freqüentaven aparcaments i les zones de major afluència de viatgers per a sostraure’ls maletes i objectes electrònics de gran valor.

 

Després de revisar hores de gravacions de les càmeres de seguretat, en les quals van quedar reflectits els robatoris, els agents van determinar el ‘modus operandi’ dels arrestats, que operaven tant dins de les instal·lacions com fora d’elles.

 

La seua especialització arribava fins al punt que havien estudiat «al detall» l’arribada dels vols procedents de països amb major poder adquisitiu per a, d’esta forma, fer-se amb un botí el més valuós possible.

 

Després de múltiples i complexes investigacions, els operatius del Grup d’Investigació van centrar les seues sospites en dos ciutadans de nacionalitat algeriana i van establir sobre ells diversos dispositius de vigilància discreta.

 

Una volta es va tindre la identitat dels investigats, els efectius de la Comissaria de l’aeroport van establir un dispositiu que va culminar amb la detenció dels dos arrestats, que portaven documents falsos amb els quals van intentar confondre als agents, ja que els dos es trobaven en situació irregular.

 

Segons la Policia, un d’ells tenia una ordre de prohibició d’entrada en el territori Schengen i a l’altre se li havia decretat una ordre d’expulsió d’Espanya. Finalitzades les diligències, els investigadors van conseguir relacionar als detinguts amb una desena de robatoris que estaven sent investigats.

 

Les detencions han sigut portades a terme per agents de la Comissaria de Policia del Post Fronterer de l’aeroport d’Alacant-Elx, que van passar als detinguts a disposició del Jutjat de guàrdia acusats de delictes de furt, infracció a la Llei d’Estrangeria i falsedat documental.

Últimes notícies

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.
FILMOTECA D'ESTIU