Dos detinguts en l’Altet per robar objectes de valor a passatgers amb poder adquisitiu

detinguts en l'aeroport de l'Altet

Imatge dels detinguts en l’aeroport de l’Altet | Policia Nacional

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a dos hòmens per presumptament dedicar-se al robatori d’objectes de valor als viatgers que transitaven per l’aeroport d’Alacant-Elx. Els detinguts suposadament tenien estudiats els horaris d’arribades de vols de països d’alt poder adquisitiu per a obtindre botins més valuosos.

 

La investigació va començar per multitud de denúncies, presentades en la comissaria aeroportuària, per robatoris en pocs dies. Els presumptes autors dels fets freqüentaven aparcaments i les zones de major afluència de viatgers per a sostraure’ls maletes i objectes electrònics de gran valor.

 

Després de revisar hores de gravacions de les càmeres de seguretat, en les quals van quedar reflectits els robatoris, els agents van determinar el ‘modus operandi’ dels arrestats, que operaven tant dins de les instal·lacions com fora d’elles.

 

La seua especialització arribava fins al punt que havien estudiat «al detall» l’arribada dels vols procedents de països amb major poder adquisitiu per a, d’esta forma, fer-se amb un botí el més valuós possible.

 

Després de múltiples i complexes investigacions, els operatius del Grup d’Investigació van centrar les seues sospites en dos ciutadans de nacionalitat algeriana i van establir sobre ells diversos dispositius de vigilància discreta.

 

Una volta es va tindre la identitat dels investigats, els efectius de la Comissaria de l’aeroport van establir un dispositiu que va culminar amb la detenció dels dos arrestats, que portaven documents falsos amb els quals van intentar confondre als agents, ja que els dos es trobaven en situació irregular.

 

Segons la Policia, un d’ells tenia una ordre de prohibició d’entrada en el territori Schengen i a l’altre se li havia decretat una ordre d’expulsió d’Espanya. Finalitzades les diligències, els investigadors van conseguir relacionar als detinguts amb una desena de robatoris que estaven sent investigats.

 

Les detencions han sigut portades a terme per agents de la Comissaria de Policia del Post Fronterer de l’aeroport d’Alacant-Elx, que van passar als detinguts a disposició del Jutjat de guàrdia acusats de delictes de furt, infracció a la Llei d’Estrangeria i falsedat documental.

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.