Dos gossos en mal estat són rescatats en Sax i el Pinós

 

El SEPRONA de la Guàrdia Civil d’Alacant ha dut a terme dos actuacions de rescat de dos gossos. La primera d’elles ha consistit en la investigació d’un delicte relatiu a la protecció de la flora, fauna i animals domèstics, en una finca privada de la localitat de Sax, en l’Alt Vinalopó (Alacant). En la segona, es va alliberar a un altre gos que es trobava atrapat a l’interior d’una gàbia il·legal en un paratge del Pinós, en el Vinalopó Mitjà (Alacant).

 

El Servici de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA) en col·laboració amb la Policia Local de Sax, ha dut a terme la investigació per un delicte de maltractar a un gos. L’animal portava diferents dies sense aigua i no podia refugiar-se de les altes temperatures registrades en els últims dies, ja que es trobava enrotllat i atrapat amb la cadena amb la que el seu propietari el tenia lligat. 

 

Alertats pels veïns, els agents van poder posar-lo fora de perill. A demés, com presentava greus ferides, el van traslladar a una clínica veterinària de Sax per a ser atés.  Després de numeroses investigacions, els agents van conseguir identificar al presumpte autor dels fets, un home de 51 anys.

 

L’animal, una femella de la raça pastor alemany, es troba actualment recuperant-se de les lesions patides en la clínica veterinària, a on els facultatius van advertir que hauria mort d’haver continuat en les mateixes circumstàncies. 

 

El rescat en el Pinós

D’altra banda, un veí que passejava per un paratge situat en la Partida del Salobrar de la localitat del Pinós, va trobar un exemplar de la raça llaurador atrapat dins d’una gàbia i ràpidament va avisar a la Guàrdia Civil. 

 

El SEPRONA es va desplaçar fins al lloc i va conseguir alliberarlo. Gràcies a què portava microxip, van poder localitzar al propietari, que va anar a recollir-lo i va informar els agents que feia dos dies que havia desaparegut. La Guàrdia Civil continua amb la investigació dels fets, ja que l’ús d’esta classe de gàbies és il·legal.

 

Els presumptes autors han sigut proposats per a sanció per usar paranys no autoritzats. Es tracta d’una infracció greu castigada amb una multa econòmica que va des dels 301 als 3.000 euros, amb la possibilitat que siga retirada de la llicència de caça i fins i tot la impossibilitat d’obtindre l’esmentada llicència entre un i dos anys.

Últimes notícies

L’oratge comença la setmana amb més calor, sobretot a l’interior de València

Este dilluns l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable i poc nuvolós, amb pujada de les temperatures màximes, especialment a l’interior de València, i vent fluix variable. Dimarts es preveu un descens de les màximes i un lleuger augment de les mínimes.

La vaga indefinida del professorat valencià enceta la cinquena setmana amb una nova reunió clau

La vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià entra este dilluns en la cinquena setmana, amb 21 dies lectius de mobilitzacions i una nova mesa sectorial clau entre Educació i sindicats, mentre l’acampada al centre de València complix una setmana.

L’acampada educativa torna al centre de la plaça de la Verge de València després del Corpus

L’acampada de docents en suport a la vaga indefinida del professorat públic ha tornat al centre de la plaça de la Verge de València una vegada acabats els actes del Corpus, després d’haver-se desplaçat uns dies a un lateral per facilitar la celebració de la festa.

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.