Dos gossos en mal estat són rescatats en Sax i el Pinós

 

El SEPRONA de la Guàrdia Civil d’Alacant ha dut a terme dos actuacions de rescat de dos gossos. La primera d’elles ha consistit en la investigació d’un delicte relatiu a la protecció de la flora, fauna i animals domèstics, en una finca privada de la localitat de Sax, en l’Alt Vinalopó (Alacant). En la segona, es va alliberar a un altre gos que es trobava atrapat a l’interior d’una gàbia il·legal en un paratge del Pinós, en el Vinalopó Mitjà (Alacant).

 

El Servici de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA) en col·laboració amb la Policia Local de Sax, ha dut a terme la investigació per un delicte de maltractar a un gos. L’animal portava diferents dies sense aigua i no podia refugiar-se de les altes temperatures registrades en els últims dies, ja que es trobava enrotllat i atrapat amb la cadena amb la que el seu propietari el tenia lligat. 

 

Alertats pels veïns, els agents van poder posar-lo fora de perill. A demés, com presentava greus ferides, el van traslladar a una clínica veterinària de Sax per a ser atés.  Després de numeroses investigacions, els agents van conseguir identificar al presumpte autor dels fets, un home de 51 anys.

 

L’animal, una femella de la raça pastor alemany, es troba actualment recuperant-se de les lesions patides en la clínica veterinària, a on els facultatius van advertir que hauria mort d’haver continuat en les mateixes circumstàncies. 

 

El rescat en el Pinós

D’altra banda, un veí que passejava per un paratge situat en la Partida del Salobrar de la localitat del Pinós, va trobar un exemplar de la raça llaurador atrapat dins d’una gàbia i ràpidament va avisar a la Guàrdia Civil. 

 

El SEPRONA es va desplaçar fins al lloc i va conseguir alliberarlo. Gràcies a què portava microxip, van poder localitzar al propietari, que va anar a recollir-lo i va informar els agents que feia dos dies que havia desaparegut. La Guàrdia Civil continua amb la investigació dels fets, ja que l’ús d’esta classe de gàbies és il·legal.

 

Els presumptes autors han sigut proposats per a sanció per usar paranys no autoritzats. Es tracta d’una infracció greu castigada amb una multa econòmica que va des dels 301 als 3.000 euros, amb la possibilitat que siga retirada de la llicència de caça i fins i tot la impossibilitat d’obtindre l’esmentada llicència entre un i dos anys.

Últimes notícies

La denunciant de Rafa Mir manté en el juí que va patir dos agressions sexuals en la mateixa nit

La dona que va denunciar a Rafa Mir ha ratificat davant l'Audiència de València que el futbolista la va agredir sexualment dos vegades a la seua casa, mentres la defensa insistix que tot va ser consentit.

Mor una dona en cadira de rodes atrapada en el muntacàrregues del seu xalet a Xàbia

Una dona alemanya de 76 anys que es desplaçava en cadira de rodes mor a Xàbia en quedar atrapada en el muntacàrregues que donava accés al seu xalet després de tornar de menjar en un restaurant.

Educació garantix la constitució dels tribunals de la PAU malgrat l’anunci de vaga

Educació assegura que els 55 tribunals de la PAU en la Comunitat Valenciana s'estan constituint amb normalitat i que la vaga del professorat no afectarà els exàmens ni a la seua correcció.

La Fiscalia obri una investigació a la Confraria de Sagunt per vetar a les dones en la processó

La Fiscalia ha obert diligències contra la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt per impedir que les dones participen en la processó, després d'una denúncia del Ministeri d'Igualtat. El Govern també tramita la retirada del títol de festa d'interés turístic nacional a la Setmana Santa saguntina.

El Consell aprovarà el divendres la nova regulació de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana

El Consell té previst aprovar este divendres el decret llei que regularà el servici de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana, després de mesos de protestes i xoc entre els dos sectors.

Dos agents denuncien falta de vigilància en barrancs de la CHJ a les vesprades

Dos agents mediambientals de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer expliquen davant el jutjat que els barrancs queden sense vigilància a les vesprades i detallen com van viure l'augment de cabal durant la dana.

Educació enviarà el dilluns la seua nova proposta per a intentar frenar la vaga indefinida del professorat

Educació remetrà el dilluns un nou document als sindicats docents per a tractar de desconvocar la vaga indefinida i negociar el detall de les reivindicacions en taules sectorials temàtiques.

València es prepara per a ser capital del circ contemporani amb el festival Contorsions

València acollirà del 18 al 21 de juny la novena edició del festival Contorsions, que omplirà la ciutat de circ contemporani amb propostes gratuïtes i a l'aire lliure. El certamen reunirà companyies nacionals i internacionals i combinarà espectacles, tallers i mediació cultural.