Dos gossos en mal estat són rescatats en Sax i el Pinós

 

El SEPRONA de la Guàrdia Civil d’Alacant ha dut a terme dos actuacions de rescat de dos gossos. La primera d’elles ha consistit en la investigació d’un delicte relatiu a la protecció de la flora, fauna i animals domèstics, en una finca privada de la localitat de Sax, en l’Alt Vinalopó (Alacant). En la segona, es va alliberar a un altre gos que es trobava atrapat a l’interior d’una gàbia il·legal en un paratge del Pinós, en el Vinalopó Mitjà (Alacant).

 

El Servici de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA) en col·laboració amb la Policia Local de Sax, ha dut a terme la investigació per un delicte de maltractar a un gos. L’animal portava diferents dies sense aigua i no podia refugiar-se de les altes temperatures registrades en els últims dies, ja que es trobava enrotllat i atrapat amb la cadena amb la que el seu propietari el tenia lligat. 

 

Alertats pels veïns, els agents van poder posar-lo fora de perill. A demés, com presentava greus ferides, el van traslladar a una clínica veterinària de Sax per a ser atés.  Després de numeroses investigacions, els agents van conseguir identificar al presumpte autor dels fets, un home de 51 anys.

 

L’animal, una femella de la raça pastor alemany, es troba actualment recuperant-se de les lesions patides en la clínica veterinària, a on els facultatius van advertir que hauria mort d’haver continuat en les mateixes circumstàncies. 

 

El rescat en el Pinós

D’altra banda, un veí que passejava per un paratge situat en la Partida del Salobrar de la localitat del Pinós, va trobar un exemplar de la raça llaurador atrapat dins d’una gàbia i ràpidament va avisar a la Guàrdia Civil. 

 

El SEPRONA es va desplaçar fins al lloc i va conseguir alliberarlo. Gràcies a què portava microxip, van poder localitzar al propietari, que va anar a recollir-lo i va informar els agents que feia dos dies que havia desaparegut. La Guàrdia Civil continua amb la investigació dels fets, ja que l’ús d’esta classe de gàbies és il·legal.

 

Els presumptes autors han sigut proposats per a sanció per usar paranys no autoritzats. Es tracta d’una infracció greu castigada amb una multa econòmica que va des dels 301 als 3.000 euros, amb la possibilitat que siga retirada de la llicència de caça i fins i tot la impossibilitat d’obtindre l’esmentada llicència entre un i dos anys.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.