Dos gossos en mal estat són rescatats en Sax i el Pinós

 

El SEPRONA de la Guàrdia Civil d’Alacant ha dut a terme dos actuacions de rescat de dos gossos. La primera d’elles ha consistit en la investigació d’un delicte relatiu a la protecció de la flora, fauna i animals domèstics, en una finca privada de la localitat de Sax, en l’Alt Vinalopó (Alacant). En la segona, es va alliberar a un altre gos que es trobava atrapat a l’interior d’una gàbia il·legal en un paratge del Pinós, en el Vinalopó Mitjà (Alacant).

 

El Servici de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA) en col·laboració amb la Policia Local de Sax, ha dut a terme la investigació per un delicte de maltractar a un gos. L’animal portava diferents dies sense aigua i no podia refugiar-se de les altes temperatures registrades en els últims dies, ja que es trobava enrotllat i atrapat amb la cadena amb la que el seu propietari el tenia lligat. 

 

Alertats pels veïns, els agents van poder posar-lo fora de perill. A demés, com presentava greus ferides, el van traslladar a una clínica veterinària de Sax per a ser atés.  Després de numeroses investigacions, els agents van conseguir identificar al presumpte autor dels fets, un home de 51 anys.

 

L’animal, una femella de la raça pastor alemany, es troba actualment recuperant-se de les lesions patides en la clínica veterinària, a on els facultatius van advertir que hauria mort d’haver continuat en les mateixes circumstàncies. 

 

El rescat en el Pinós

D’altra banda, un veí que passejava per un paratge situat en la Partida del Salobrar de la localitat del Pinós, va trobar un exemplar de la raça llaurador atrapat dins d’una gàbia i ràpidament va avisar a la Guàrdia Civil. 

 

El SEPRONA es va desplaçar fins al lloc i va conseguir alliberarlo. Gràcies a què portava microxip, van poder localitzar al propietari, que va anar a recollir-lo i va informar els agents que feia dos dies que havia desaparegut. La Guàrdia Civil continua amb la investigació dels fets, ja que l’ús d’esta classe de gàbies és il·legal.

 

Els presumptes autors han sigut proposats per a sanció per usar paranys no autoritzats. Es tracta d’una infracció greu castigada amb una multa econòmica que va des dels 301 als 3.000 euros, amb la possibilitat que siga retirada de la llicència de caça i fins i tot la impossibilitat d’obtindre l’esmentada llicència entre un i dos anys.

Últimes notícies

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.

Els hidroavions salven la mítica ermita de Santa Bàrbera d’Onda del foc

Els mitjans aeris d’extinció han aconseguit salvar in extremis l’ermita de Santa Bàrbera d’Onda, envoltada per les flames de l’incendi iniciat fa cinc dies a Vall d'Uixó, que ja ha cremat 9.300 hectàrees.
FILMOTECA D'ESTIU