Dos gossos en mal estat són rescatats en Sax i el Pinós

 

El SEPRONA de la Guàrdia Civil d’Alacant ha dut a terme dos actuacions de rescat de dos gossos. La primera d’elles ha consistit en la investigació d’un delicte relatiu a la protecció de la flora, fauna i animals domèstics, en una finca privada de la localitat de Sax, en l’Alt Vinalopó (Alacant). En la segona, es va alliberar a un altre gos que es trobava atrapat a l’interior d’una gàbia il·legal en un paratge del Pinós, en el Vinalopó Mitjà (Alacant).

 

El Servici de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA) en col·laboració amb la Policia Local de Sax, ha dut a terme la investigació per un delicte de maltractar a un gos. L’animal portava diferents dies sense aigua i no podia refugiar-se de les altes temperatures registrades en els últims dies, ja que es trobava enrotllat i atrapat amb la cadena amb la que el seu propietari el tenia lligat. 

 

Alertats pels veïns, els agents van poder posar-lo fora de perill. A demés, com presentava greus ferides, el van traslladar a una clínica veterinària de Sax per a ser atés.  Després de numeroses investigacions, els agents van conseguir identificar al presumpte autor dels fets, un home de 51 anys.

 

L’animal, una femella de la raça pastor alemany, es troba actualment recuperant-se de les lesions patides en la clínica veterinària, a on els facultatius van advertir que hauria mort d’haver continuat en les mateixes circumstàncies. 

 

El rescat en el Pinós

D’altra banda, un veí que passejava per un paratge situat en la Partida del Salobrar de la localitat del Pinós, va trobar un exemplar de la raça llaurador atrapat dins d’una gàbia i ràpidament va avisar a la Guàrdia Civil. 

 

El SEPRONA es va desplaçar fins al lloc i va conseguir alliberarlo. Gràcies a què portava microxip, van poder localitzar al propietari, que va anar a recollir-lo i va informar els agents que feia dos dies que havia desaparegut. La Guàrdia Civil continua amb la investigació dels fets, ja que l’ús d’esta classe de gàbies és il·legal.

 

Els presumptes autors han sigut proposats per a sanció per usar paranys no autoritzats. Es tracta d’una infracció greu castigada amb una multa econòmica que va des dels 301 als 3.000 euros, amb la possibilitat que siga retirada de la llicència de caça i fins i tot la impossibilitat d’obtindre l’esmentada llicència entre un i dos anys.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Badio i Moore lideren al València Basket davant el Zalgiris (91-87)

El València Basket va derrotar 91-87 al Zalgiris amb una defensa clau de Badio i les penetracions de Moore. Va aconseguir la seua 20a victòria en Eurolliga i es consolida segon.

91-87: Badio i Moore tiren del València Basket per a deixar arrere al Zalgiris

València Basket es va imposar 91-87 a Zalgiris Kaunas amb una defensa clau de Papi Badio i les penetracions de Omari Moore. És la 20a victòria i reforça el segon lloc.

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.