11.9 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

Dos monos titís rescatats en un habitatge a Borriana

 

Dos monos titís (Callithrix jacchus) han sigut recuperats per la Guàrdia Civil, a l’haver-los trobat engabiats en una casa de Borriana, a la Plana Baixa, la propietària dels quals no tenia la documentació necessària per a la seua tinença legal. Els monos titís estan inclosos en el Conveni sobre el Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades de Fauna i Flora Silvestre (CITES), segons ha informat l’institut armat en un comunicat. Es va iniciar l’actuació quan els agents de la Guàrdia Civil pertanyents al Servei de Protecció de la Natura (Seprona), van saber que existien dos monos titís en una gàbia en una vivenda situada en la localitat de Borriana. Els agents van comprovar que estos exemplars no tenien cap document que els permeteren a la seua propietària acreditar la seua tinença i procedència legal. Per això els agents van recuperar els animals, ja que no es trobaven en la vivenda les condicions òptimes per a esta espècie.

Últimes notícies

El València examina l’estat anímic del Raig a Vallecas

El Raig busca rescabalar-se de la maçada europea davant un València que arriba reforçat pel derbi. El dol mesura la solidesa local i l'assignatura pendent visitant.

Localitzat il·lés el menor desaparegut a Navarrés

El menor de 12 anys desaparegut este diumenge a Navarrés ha sigut localitzat il·lés sobre les 13.40. Va ser trobat prop de la zona d'acampada després d'un operatiu iniciat a les 10.00.

Calero ix del Llevant amb un somriure i agraït després de la seua destitució

El Llevant va cessar a Julián Calero després del 0-2 davant l'Athletic. El tècnic s'acomiada sense retrets i afirma que sale amb un somriure i agraït.

El Llevant destituïx a Julián Calero després de la quarta derrota seguida

El club ha acomiadat al tècnic després del 0-2 davant l'Athletic Club, quarta derrota consecutiva, que deixa a l'equip penúltim amb nou punts. Encara no hi ha relleu.

Drons i unitats canines se sumen a la busca d’un menor a Navarrés

Drons dels bombers forestals i un guia caní de la Guàrdia Civil s'han sumat a la busca d'un xiquet de 12 anys a Navarrés. El dispositiu, actiu des de les 10 hores, inclou diverses dotacions, un helicòpter i unitats canines del Consorci Provincial.

La Generalitat recupera dos terços de les vies, passarel·les i ponts danyats per la DANA

Dos terços de les 58 actuacions municipals ja estan acabades i la Generalitat entra en la fase final de reconstrucció. El pla prioritza la resiliència enfront d'inundacions.

El xiquet rescatat de l’aigua a Oliva roman ingressat en La Fe amb pronòstic reservat

El menor de 10 anys va ser trobat de nit a 400 metres del port d'Oliva, inconscient en l'aigua, i va aconseguir ser reanimat. Continua en La Fe amb pronòstic reservat.

Els CIPS van notificar 440 nous casos de VIH en la Comunitat Valenciana en 2024

Els centres d'informació i prevenció de la sida van atendre prop de 18.000 consultes i més de 8.000 proves en 2024, amb 440 casos autòctons i 156 importats. El perfil predominant va ser d'hòmens de 25 a 29 anys i la transmissió es va concentrar en pràctiques sexuals sense preservatiu.