Vídeo: Un dron salva a diversos banyistes d’ofegar-se a Alboraia

 

Efectius de salvament d’Alboraia van rescatar aquest passat dimarts a dos banyistes que es trobaven atrapats en la mar. Els fets van ocórrer entorn de les 18.10 hores, en la zona sud de Port Saplaya, enfront del centre comercial d’Alcampo, moment en el qual onejava la bandera groga.

 

És per aquest motiu que s’activa el dron de la Generalitat Valenciana, una aeronau no tripulada que permet llançar un flotador per a realitzar una primera assistència mentre arriba el servei de socorrisme i salvament marítim. En aquesta ocasió, la parella de banyistes no va aconseguir arribar al flotador a causa del fort onatge, d’ací que fora clau la ràpida intervenció dels quatre socorristes que van acudir immediatament.

 

Malgrat el cansament en arribar a l’arena, no va caldre lamentar cap tipus de mal ni va ser necessària assistència mèdica. Com a agraïment, la parella rescatada va portar berenar al personal del servei de socorrisme i salvament marítim d’Alboraia i al pilot del dron.

El regidor de Seguretat Ciutadana de l’Ajuntament d’Alboraia, Sebastián Torres, ha valorat positivament l’actuació i ha assegurat que en el municipi “comptem amb un gran equip humà completament coordinat que fa ús de tots els recursos disponibles i que posseeix una ràpida capacitat de resposta i reacció davant qualsevol imprevist per a mantindre segur el bany en la nostra localitat”.

 

El programa pilot ‘Stop ofegaments’

El dron que ha prestat assistència en aquest rescat forma part del programa pilot ‘Stop ofegaments‘ que la Generalitat Valenciana ha instaurat en 10 municipis de la Comunitat Valenciana, sent Alboraia un d’aquests punts. Aquesta aeronau no tripulada té per objectiu prestar assistència mentre arriba el servei de salvament i socorrisme marítim, llançant un flotador per a donar suport a les persones que necessiten ajuda fins que són rescatades per l’equip humà.

A més, recull un altre tipus d’informació útil, com l’afluència de públic i la velocitat del vent per a facilitar la labor de prevenció. Aquesta tecnologia se suma al dron Fènix1 del qual disposa la Policia Local d’Alboraia per a controlar l’aforament de les platges de la localitat, entre altres funcions relatives a la seguretat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.