10.1 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Vídeo: Un dron salva a diversos banyistes d’ofegar-se a Alboraia

 

Efectius de salvament d’Alboraia van rescatar aquest passat dimarts a dos banyistes que es trobaven atrapats en la mar. Els fets van ocórrer entorn de les 18.10 hores, en la zona sud de Port Saplaya, enfront del centre comercial d’Alcampo, moment en el qual onejava la bandera groga.

 

És per aquest motiu que s’activa el dron de la Generalitat Valenciana, una aeronau no tripulada que permet llançar un flotador per a realitzar una primera assistència mentre arriba el servei de socorrisme i salvament marítim. En aquesta ocasió, la parella de banyistes no va aconseguir arribar al flotador a causa del fort onatge, d’ací que fora clau la ràpida intervenció dels quatre socorristes que van acudir immediatament.

 

Malgrat el cansament en arribar a l’arena, no va caldre lamentar cap tipus de mal ni va ser necessària assistència mèdica. Com a agraïment, la parella rescatada va portar berenar al personal del servei de socorrisme i salvament marítim d’Alboraia i al pilot del dron.

El regidor de Seguretat Ciutadana de l’Ajuntament d’Alboraia, Sebastián Torres, ha valorat positivament l’actuació i ha assegurat que en el municipi “comptem amb un gran equip humà completament coordinat que fa ús de tots els recursos disponibles i que posseeix una ràpida capacitat de resposta i reacció davant qualsevol imprevist per a mantindre segur el bany en la nostra localitat”.

 

El programa pilot ‘Stop ofegaments’

El dron que ha prestat assistència en aquest rescat forma part del programa pilot ‘Stop ofegaments‘ que la Generalitat Valenciana ha instaurat en 10 municipis de la Comunitat Valenciana, sent Alboraia un d’aquests punts. Aquesta aeronau no tripulada té per objectiu prestar assistència mentre arriba el servei de salvament i socorrisme marítim, llançant un flotador per a donar suport a les persones que necessiten ajuda fins que són rescatades per l’equip humà.

A més, recull un altre tipus d’informació útil, com l’afluència de públic i la velocitat del vent per a facilitar la labor de prevenció. Aquesta tecnologia se suma al dron Fènix1 del qual disposa la Policia Local d’Alboraia per a controlar l’aforament de les platges de la localitat, entre altres funcions relatives a la seguretat.

Últimes notícies

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.