Vídeo: Un dron salva a diversos banyistes d’ofegar-se a Alboraia

 

Efectius de salvament d’Alboraia van rescatar aquest passat dimarts a dos banyistes que es trobaven atrapats en la mar. Els fets van ocórrer entorn de les 18.10 hores, en la zona sud de Port Saplaya, enfront del centre comercial d’Alcampo, moment en el qual onejava la bandera groga.

 

És per aquest motiu que s’activa el dron de la Generalitat Valenciana, una aeronau no tripulada que permet llançar un flotador per a realitzar una primera assistència mentre arriba el servei de socorrisme i salvament marítim. En aquesta ocasió, la parella de banyistes no va aconseguir arribar al flotador a causa del fort onatge, d’ací que fora clau la ràpida intervenció dels quatre socorristes que van acudir immediatament.

 

Malgrat el cansament en arribar a l’arena, no va caldre lamentar cap tipus de mal ni va ser necessària assistència mèdica. Com a agraïment, la parella rescatada va portar berenar al personal del servei de socorrisme i salvament marítim d’Alboraia i al pilot del dron.

El regidor de Seguretat Ciutadana de l’Ajuntament d’Alboraia, Sebastián Torres, ha valorat positivament l’actuació i ha assegurat que en el municipi “comptem amb un gran equip humà completament coordinat que fa ús de tots els recursos disponibles i que posseeix una ràpida capacitat de resposta i reacció davant qualsevol imprevist per a mantindre segur el bany en la nostra localitat”.

 

El programa pilot ‘Stop ofegaments’

El dron que ha prestat assistència en aquest rescat forma part del programa pilot ‘Stop ofegaments‘ que la Generalitat Valenciana ha instaurat en 10 municipis de la Comunitat Valenciana, sent Alboraia un d’aquests punts. Aquesta aeronau no tripulada té per objectiu prestar assistència mentre arriba el servei de salvament i socorrisme marítim, llançant un flotador per a donar suport a les persones que necessiten ajuda fins que són rescatades per l’equip humà.

A més, recull un altre tipus d’informació útil, com l’afluència de públic i la velocitat del vent per a facilitar la labor de prevenció. Aquesta tecnologia se suma al dron Fènix1 del qual disposa la Policia Local d’Alboraia per a controlar l’aforament de les platges de la localitat, entre altres funcions relatives a la seguretat.

Últimes notícies

Detinguts dos jóvens per robar més de deu milions de dades per a estafes i identitats falses

La Policia Nacional deté a València i Torreblanca a dos jóvens acusats de robar més de deu milions de registres confidencials per a ciberestafas, usurpació d'identitats i venda a altres delinqüents.

La plantilla de CaixaBank secunda una vaga per a denunciar la pressió comercial

La plantilla de CaixaBank protagonitza una jornada de vaga coincidint amb la junta d'accionistes a València per a denunciar la pressió comercial i reclamar canvis en l'organització del treball.

Paiporta llança ajudes per a reparar els ascensors danyats per la dana

L'Ajuntament de Paiporta aprova per unanimitat una línia extraordinària d'ajudes per a reparar els ascensors danyats per la dana, prioritzant als col·lectius més vulnerables.

València desbloqueja 9.000 m² en Patraix per a construir 644 vivendes públiques

L'Ajuntament de València recupera nou parcel·les bloquejades des de 2015 en el barri de Patraix per a alçar 644 vivendes de protecció pública en edificis de fins a nou plantes.

La UPV crea un biomarcador que mesura l’agressivitat del glioblastoma amb ressonància magnètica

Investigadors de la Universitat Politècnica de València desenrotllen un biomarcador d'imatge que quantifica el creixement del glioblastoma i prediu de manera independent la supervivència dels pacients.

Suspesa la primera vaga en Groundforce i les primeres jornades en Menzies però arranca un atur indefinit

Els sindicats suspenen la primera jornada de vaga en Groundforce i els dos primers dies d'aturs en Menzies, però mantenen des del dilluns una vaga indefinida en 12 aeroports espanyols.

La Comunitat Valenciana frega el ple en turisme rural per Setmana Santa amb un 72% d’ocupació

El turisme rural en la Comunitat Valenciana aconseguix un 72% d'ocupació per Setmana Santa, en línia amb Andalusia, en un context marcat per la pujada del carburant, la incertesa internacional i la cautela en el gasto familiar.

Detingut un metge d’un centre de salut de Cullera per agressió sexual a dos pacients

La Guàrdia Civil ha detingut a un metge d'un centre de salut de Cullera per dos presumptes delictes d'agressió sexual a pacients, després de la denúncia inicial d'una dona i la posterior localització d'una altra possible víctima.