Vídeo: Un dron salva a diversos banyistes d’ofegar-se a Alboraia

 

Efectius de salvament d’Alboraia van rescatar aquest passat dimarts a dos banyistes que es trobaven atrapats en la mar. Els fets van ocórrer entorn de les 18.10 hores, en la zona sud de Port Saplaya, enfront del centre comercial d’Alcampo, moment en el qual onejava la bandera groga.

 

És per aquest motiu que s’activa el dron de la Generalitat Valenciana, una aeronau no tripulada que permet llançar un flotador per a realitzar una primera assistència mentre arriba el servei de socorrisme i salvament marítim. En aquesta ocasió, la parella de banyistes no va aconseguir arribar al flotador a causa del fort onatge, d’ací que fora clau la ràpida intervenció dels quatre socorristes que van acudir immediatament.

 

Malgrat el cansament en arribar a l’arena, no va caldre lamentar cap tipus de mal ni va ser necessària assistència mèdica. Com a agraïment, la parella rescatada va portar berenar al personal del servei de socorrisme i salvament marítim d’Alboraia i al pilot del dron.

El regidor de Seguretat Ciutadana de l’Ajuntament d’Alboraia, Sebastián Torres, ha valorat positivament l’actuació i ha assegurat que en el municipi «comptem amb un gran equip humà completament coordinat que fa ús de tots els recursos disponibles i que posseeix una ràpida capacitat de resposta i reacció davant qualsevol imprevist per a mantindre segur el bany en la nostra localitat».

 

El programa pilot ‘Stop ofegaments’

El dron que ha prestat assistència en aquest rescat forma part del programa pilot ‘Stop ofegaments‘ que la Generalitat Valenciana ha instaurat en 10 municipis de la Comunitat Valenciana, sent Alboraia un d’aquests punts. Aquesta aeronau no tripulada té per objectiu prestar assistència mentre arriba el servei de salvament i socorrisme marítim, llançant un flotador per a donar suport a les persones que necessiten ajuda fins que són rescatades per l’equip humà.

A més, recull un altre tipus d’informació útil, com l’afluència de públic i la velocitat del vent per a facilitar la labor de prevenció. Aquesta tecnologia se suma al dron Fènix1 del qual disposa la Policia Local d’Alboraia per a controlar l’aforament de les platges de la localitat, entre altres funcions relatives a la seguretat.

Últimes notícies

Greus cogides als banderillers Fernando Sánchez i Andrés Revuelta a la Fira de Fogueres d’Alacant

Els banderillers de la quadrilla de Tomás Rufo, Fernando Sánchez i Andrés Revuelta, han sigut cogits pel sisé bou de la quarta de abonament de la Fira de Fogueres d’Alacant, durant el terç de banderilles.

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.