11.5 C
València
Dijous, 11 desembre, 2025

Dunia, la xiqueta de 15 anys que podria perdre les dos mans per una malaltia rara

 

Un cas d’allò més consternador i alarmant ens arriba de Màlaga. Dunia, una xiqueta de 15 anys de la localitat malaguenya d’Alhaurín de la Torre, fa diversos anys que lluita contra una malaltia rara amb la qual va néixer: l’Epidermólisis Ampollosa.

 

Des de 2011, així mateix, la família de la menuda porta buscant un hospital que, tard o d’hora, puga fer-se càrrec de la seua malaltia. Esta, anomenada popularment com la síndrome de pell de papallona, podria acabar provocant que la xiqueta perguera les mans

 

I és que la pell de Dunia pateix greus alteracions, malformacions i cremades a causa de la malaltia. El temps, però, no juga al seu favor, ja que la pell comença a envoltar-li els dits impedint-li dur a terme qualsevol moviment.

 

Dunia podria perdre les mans per la síndrome de pell de papallona

Carlos, el pare de la menor, ha anat passant per diversos hospitals de la geografia espanyola, tot i que la resposta ha estat sempre negativa. «La meua filla podria perdre les mans per sempre», ha assegurat el mateix pare a ‘Diario Sur’. 

Últimes notícies

Tres detinguts després de desmantellar una plantació amb 881 plantes de marihuana a Dénia

Tres hòmens de 20, 40 i 43 anys han sigut detinguts a Dénia després de desmantellar un cultiu 'indoor' amb 881 plantes. Se'ls atribuïxen tràfic de drogues i frau elèctric.

La Sindicatura de Comptes detecta incompliments molt significatius en els contractes d’emergència d’FGV per la DANA

Un informe de la Sindicatura de Comptes ha detectat incompliments molt significatius en contractes d'FGV lligats a la DANA de 2024, amb preus desviats i motivacions insuficients en diverses adjudicacions.

Cel nuvolós a València i Alacant i màximes en descens este dijous en la Comunitat

Jornada amb cel nuvolós a València i Alacant i intervals a Castelló. Descendixen les màximes de forma generalitzada i les mínimes baixen a l'interior nord.

Controlat l’incendi industrial a Alzira després de quasi quatre hores de treball

El foc en una nau sense activitat que emmagatzemava cartó i bidons, al carrer Callao, va quedar controlat a les 22.32. Va haver-hi desallotjaments preventius en vivendes pròximes.

El Congrés suspén a Ábalos de drets i deures com a diputat després de l’acte ferm del Suprem

La Mesa del Congrés ha acordat la suspensió de José Luis Ábalos després que el Tribunal Suprem haja confirmat el seu processament. La mesura aplica l'article 21.2 del Reglament i implica la pèrdua de prerrogatives i percepcions econòmiques.

L’Ajuntament d’Alacant ha aprovat l’ajuda de 300 euros per cada fill nascut en 2025

Alacant ha aprovat la resolució provisional de les ajudes per naixement de 2025: 300 euros per fill i 100.000 euros de dotació. 332 famílies ja assignades i la resta es pagarà amb càrrec a 2026 si complix les bases.

Camps demana a Pérez Llorca la data del congrés regional del PPCV

El expresident ha demanat al secretari general del PPCV que concrete el calendari del congrés regional i explique per què no s'ha convocat. També reclama garanties perquè els aspirants puguen dirigir-se a la militància.

L’acusació readmesa en la causa de la DANA demana anul·lar la instrucció des de setembre

L'Audiència de València va estimar el recurs i va readmetre a l'acusació particular. Després d'això, ha demanat anul·lar l'actuat entre el 4 de setembre i el 10 de desembre o repetir les diligències.