13.3 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Dunia, la xiqueta de 15 anys que podria perdre les dos mans per una malaltia rara

 

Un cas d’allò més consternador i alarmant ens arriba de Màlaga. Dunia, una xiqueta de 15 anys de la localitat malaguenya d’Alhaurín de la Torre, fa diversos anys que lluita contra una malaltia rara amb la qual va néixer: l’Epidermólisis Ampollosa.

 

Des de 2011, així mateix, la família de la menuda porta buscant un hospital que, tard o d’hora, puga fer-se càrrec de la seua malaltia. Esta, anomenada popularment com la síndrome de pell de papallona, podria acabar provocant que la xiqueta perguera les mans

 

I és que la pell de Dunia pateix greus alteracions, malformacions i cremades a causa de la malaltia. El temps, però, no juga al seu favor, ja que la pell comença a envoltar-li els dits impedint-li dur a terme qualsevol moviment.

 

Dunia podria perdre les mans per la síndrome de pell de papallona

Carlos, el pare de la menor, ha anat passant per diversos hospitals de la geografia espanyola, tot i que la resposta ha estat sempre negativa. «La meua filla podria perdre les mans per sempre», ha assegurat el mateix pare a ‘Diario Sur’. 

Últimes notícies

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

Pérez Llorca ha defés que la Comunitat continua recuperant-se de la pitjor catàstrofe de la seua història i ha promés fets i recursos fins a culminar la reconstrucció. Ha demanat cooperació entre administracions, estabilitat institucional i mesures per a vivenda, ocupació, fiscalitat i servicis públics.

Indonèsia espera estendre la busca de tres espanyols desapareguts després d’un naufragi

Les autoritats preveuen mantindre l'operatiu més enllà del sèptim dia legal en reforçar-lo amb més mitjans, sonar i un radi de 34,96 milles nàutiques.

Indonèsia espera estendre la busca dels tres espanyols desapareguts després del naufragi en Komodo

Les autoritats van indicar que confien a prolongar l'operatiu de rescat més enllà del mínim legal. L'àrea es va ampliar i en la sèptima jornada s'usarà sonar.

Pablo Martínez, Morals, Ryan, Dela i Pampín finalitzen contracte amb el Llevant al juny de 2026

Cinc jugadors del Llevant acaben el seu contracte al juny de 2026 i, des de l'1 de gener, queden lliures per a negociar el seu futur. El club afronta mesos clau per a definir renovacions i opcions.

Sis jugadors de l’Elx acaben contracte al juny i des de gener podran negociar el seu futur

Sis futbolistes de l'Elx acaben contracte el 30 de juny i, des de l'1 de gener, podran negociar el seu destí. El club afronta setmanes clau per a definir renovacions i opcions de compra.

La Generalitat repartirà en Nit de cap d’any polseres detectores de submissió química i reforçarà la seguretat

La Generalitat ha activat el dispositiu especial per a Nit de cap d'any i Any Nou i repartirà polseres que detecten drogues de submissió química. Hi haurà controls en locals, reforç del 112 i coordinació amb altres cossos policials.

Del somni europeu a la frenada: el València Basket acomiada l’any entre dubtes

El València Basket femení tanca 2025 amb un balanç agredolç: va fregar la final de l'Eurolliga i va revalidar la Lliga, però va acabar amb una ratxa de derrotes i molts dubtes.

València Basket tanca 2025 en la zona alta de l’Eurolliga i amb la Supercopa

L'equip va convertir ensopegades en impuls: va arrancar l'any amb derrotes assumibles, va conquistar la Supercopa i el va tancar en la part alta de l'Eurolliga.