Dunia, la xiqueta de 15 anys que podria perdre les dos mans per una malaltia rara

 

Un cas d’allò més consternador i alarmant ens arriba de Màlaga. Dunia, una xiqueta de 15 anys de la localitat malaguenya d’Alhaurín de la Torre, fa diversos anys que lluita contra una malaltia rara amb la qual va néixer: l’Epidermólisis Ampollosa.

 

Des de 2011, així mateix, la família de la menuda porta buscant un hospital que, tard o d’hora, puga fer-se càrrec de la seua malaltia. Esta, anomenada popularment com la síndrome de pell de papallona, podria acabar provocant que la xiqueta perguera les mans

 

I és que la pell de Dunia pateix greus alteracions, malformacions i cremades a causa de la malaltia. El temps, però, no juga al seu favor, ja que la pell comença a envoltar-li els dits impedint-li dur a terme qualsevol moviment.

 

Dunia podria perdre les mans per la síndrome de pell de papallona

Carlos, el pare de la menor, ha anat passant per diversos hospitals de la geografia espanyola, tot i que la resposta ha estat sempre negativa. «La meua filla podria perdre les mans per sempre», ha assegurat el mateix pare a ‘Diario Sur’. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.