Una empresa suplanta a l’Ajuntament de València i cobra a la gent per les gestions del padró

 

L’Ajuntament de València, a través de la seua assessoria jurídica, ha traslladat a la Fiscalia l’existència de cobraments fraudulents, per part d’una pàgina web externa al consistori, per a tramitar gestions relacionades amb el padró municipal, com ha anunciat este dijous el regidor d’Hisenda, Borja Sanjuán.

 

«L’Ajuntament de València no cobra les gestions del padró municipal», ha dit Sanjuá, qui ha afirmat que estes es fan «només a través de la seua seu electrònica». «Este tràmit electrònic és gratuït», ha insistit, al mateix temps que ha apuntat que si es fa de manera «presencial, amb cita, també és gratis».

 

A demés, l’edil ha exposat que «no hi ha cap empresa, pàgina web o tercer que puga substituir a l’Ajuntament en este tràmit» que es duu a terme «només per vies oficials i totalment gratis». «L’Ajuntament no col·labora amb tercers», ha agregat.

 

Una dona els ha informat del cas

L’ajuntament va tindre coneixement d’este frau a través de l’avís telefònic d’una ciutadana que va comunicar que «en intentar fer un tràmit de padró de manera electrònica va accedir a una web, en aparença oficial, a través de la que li demanaven 40 euros per a la gestió». L’edil ha precisat que esta dona va abonar la quantitat i es va quedar sense ella i sense la gestió.

 

En la denúncia remesa a Fiscalia,  s’aporta la documentació facilitada per la cap del Servici de Societat de la Informació amb la nota interior en la que dona compte de «la presumpta activitat de delicte produïda». A demés, es facilita l’enllaç localitzat, es recull l’escrit de l’afectada i s’indica que existixen «altres situacions idèntiques amb altres ciutadans».

 

«Tenim la denúncia d’una ciutadana i amb eixos fets ens hem dirigit a la Fiscalia. És previsible que si hi ha una persona que ha tramitat a través d’eixa web alguna cosa amb el padró hi haja altres afectats», ha afegit l’edil. Ha demanat que si és d’eixa manera, els usuaris es posen en contacte amb els servicis municipals per a comunicar-ho.

Últimes notícies

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.

Quatre persones ateses a la Tomatina de Bunyol per gas pebre enmig de la festa

Quatre persones han hagut de rebre atenció sanitària lleu després d’un llançament de gas pebre durant la Tomatina de Bunyol. L’incident, que també es va produir l’any passat, no ha provocat ferits greus.

Pérez Llorca resta importància a quan triarà el PP el candidat a la Generalitat

Juanfran Pérez Llorca afirma que no està gens preocupat per quan designarà el PP el candidat a la presidència de la Generalitat i defensa que el que importa és continuar aplicant els pressupostos i les inversions en sanitat i polítiques socials a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca assegura que cap professor serà perseguit a la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca garanteix que cap docent serà perseguit a la Comunitat Valenciana i defensa un model de llibertat educativa i de pensament. El president rebutja les crítiques a la Inspecció educativa i apel·la a millorar el sistema sense generar polèmiques.

Pérez Llorca alerta que els centres de menors estan al 200 % i veu difícil assumir més xiquets migrants

Juanfran Pérez Llorca adverteix que els centres de menors de la Comunitat Valenciana estan saturats, amb ocupacions del 200 %, i veu molt difícil acollir més xiquets migrants mentre no hi haja més espai i personal.

Els fills del matrimoni irlandés mort a Cullera ja estan amb familiars

Els dos fills del matrimoni irlandés trobat mort en un xalet de Cullera, de 14 i 15 anys i amb necessitats especials, ja estan sota la cura de tres familiars desplaçats des d’Irlanda aquesta matinada. L’Ajuntament ha mobilitzat suport psicològic i social des del moment en què els adolescents van trobar els cossos dels seus pares.