Una empresa suplanta a l’Ajuntament de València i cobra a la gent per les gestions del padró

 

L’Ajuntament de València, a través de la seua assessoria jurídica, ha traslladat a la Fiscalia l’existència de cobraments fraudulents, per part d’una pàgina web externa al consistori, per a tramitar gestions relacionades amb el padró municipal, com ha anunciat este dijous el regidor d’Hisenda, Borja Sanjuán.

 

«L’Ajuntament de València no cobra les gestions del padró municipal», ha dit Sanjuá, qui ha afirmat que estes es fan «només a través de la seua seu electrònica». «Este tràmit electrònic és gratuït», ha insistit, al mateix temps que ha apuntat que si es fa de manera «presencial, amb cita, també és gratis».

 

A demés, l’edil ha exposat que «no hi ha cap empresa, pàgina web o tercer que puga substituir a l’Ajuntament en este tràmit» que es duu a terme «només per vies oficials i totalment gratis». «L’Ajuntament no col·labora amb tercers», ha agregat.

 

Una dona els ha informat del cas

L’ajuntament va tindre coneixement d’este frau a través de l’avís telefònic d’una ciutadana que va comunicar que «en intentar fer un tràmit de padró de manera electrònica va accedir a una web, en aparença oficial, a través de la que li demanaven 40 euros per a la gestió». L’edil ha precisat que esta dona va abonar la quantitat i es va quedar sense ella i sense la gestió.

 

En la denúncia remesa a Fiscalia,  s’aporta la documentació facilitada per la cap del Servici de Societat de la Informació amb la nota interior en la que dona compte de «la presumpta activitat de delicte produïda». A demés, es facilita l’enllaç localitzat, es recull l’escrit de l’afectada i s’indica que existixen «altres situacions idèntiques amb altres ciutadans».

 

«Tenim la denúncia d’una ciutadana i amb eixos fets ens hem dirigit a la Fiscalia. És previsible que si hi ha una persona que ha tramitat a través d’eixa web alguna cosa amb el padró hi haja altres afectats», ha afegit l’edil. Ha demanat que si és d’eixa manera, els usuaris es posen en contacte amb els servicis municipals per a comunicar-ho.

Últimes notícies

Compromís acusa Mazón de burlar-se de les víctimes de la DANA

Joan Baldoví acusa Carlos Mazón de continuar burlant-se de les víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 i critica que el PP el mantinga com a diputat autonòmic aforat.

Extingit l’incendi de Segorbe després de cremar 630 hectàrees i desallotjar Gàtova

El Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha donat per extingit l’incendi declarat el 20 d’agost a Segorbe, que ha cremat 630 hectàrees de la Serra Calderona i ha obligat a desallotjar durant dos dies el municipi de Gàtova.

Una biotecnològica de Paterna obté 15 milions per avançar el diagnòstic de complicacions en l’embaràs

La biotecnològica iPremom, amb seu a Paterna, ha tancat una ronda inicial de 15 milions per impulsar MaiRa, una plataforma de diagnòstic molecular precoç de complicacions de l’embaràs com la preeclàmpsia.

Dimecres amb ruixats forts a la vesprada a l’interior de Castelló

L’oratge d’este dimecres preveu cels poc nuvolosos a la Comunitat Valenciana, però amb ruixats o tempestes localment fortes a la vesprada a l’interior de Castelló. Temperatures lleugerament més altes a l’interior i vents fluixos de direcció variable, tendint a component este.

L’atur puja en agost en 5.847 persones a la Comunitat Valenciana

L’atur registrat en agost ha augmentat en 5.847 persones a la Comunitat Valenciana, un 2,03 %, fins a les 294.519. Tot i això, hi ha 2.235 aturats menys que en agost de 2025.

Presó sense fiança per a la dona acusada de matar a ganivetades un home en un bar de València

Una jutgessa d Instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per a una dona de 35 anys acusada de matar presumptament a ganivetades un home de 45 anys en un bar del barri de l Olivereta el passat cap de setmana.

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.