Una empresa suplanta a l’Ajuntament de València i cobra a la gent per les gestions del padró

 

L’Ajuntament de València, a través de la seua assessoria jurídica, ha traslladat a la Fiscalia l’existència de cobraments fraudulents, per part d’una pàgina web externa al consistori, per a tramitar gestions relacionades amb el padró municipal, com ha anunciat este dijous el regidor d’Hisenda, Borja Sanjuán.

 

«L’Ajuntament de València no cobra les gestions del padró municipal», ha dit Sanjuá, qui ha afirmat que estes es fan «només a través de la seua seu electrònica». «Este tràmit electrònic és gratuït», ha insistit, al mateix temps que ha apuntat que si es fa de manera «presencial, amb cita, també és gratis».

 

A demés, l’edil ha exposat que «no hi ha cap empresa, pàgina web o tercer que puga substituir a l’Ajuntament en este tràmit» que es duu a terme «només per vies oficials i totalment gratis». «L’Ajuntament no col·labora amb tercers», ha agregat.

 

Una dona els ha informat del cas

L’ajuntament va tindre coneixement d’este frau a través de l’avís telefònic d’una ciutadana que va comunicar que «en intentar fer un tràmit de padró de manera electrònica va accedir a una web, en aparença oficial, a través de la que li demanaven 40 euros per a la gestió». L’edil ha precisat que esta dona va abonar la quantitat i es va quedar sense ella i sense la gestió.

 

En la denúncia remesa a Fiscalia,  s’aporta la documentació facilitada per la cap del Servici de Societat de la Informació amb la nota interior en la que dona compte de «la presumpta activitat de delicte produïda». A demés, es facilita l’enllaç localitzat, es recull l’escrit de l’afectada i s’indica que existixen «altres situacions idèntiques amb altres ciutadans».

 

«Tenim la denúncia d’una ciutadana i amb eixos fets ens hem dirigit a la Fiscalia. És previsible que si hi ha una persona que ha tramitat a través d’eixa web alguna cosa amb el padró hi haja altres afectats», ha afegit l’edil. Ha demanat que si és d’eixa manera, els usuaris es posen en contacte amb els servicis municipals per a comunicar-ho.

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.