Una empresa suplanta a l’Ajuntament de València i cobra a la gent per les gestions del padró

 

L’Ajuntament de València, a través de la seua assessoria jurídica, ha traslladat a la Fiscalia l’existència de cobraments fraudulents, per part d’una pàgina web externa al consistori, per a tramitar gestions relacionades amb el padró municipal, com ha anunciat este dijous el regidor d’Hisenda, Borja Sanjuán.

 

«L’Ajuntament de València no cobra les gestions del padró municipal», ha dit Sanjuá, qui ha afirmat que estes es fan «només a través de la seua seu electrònica». «Este tràmit electrònic és gratuït», ha insistit, al mateix temps que ha apuntat que si es fa de manera «presencial, amb cita, també és gratis».

 

A demés, l’edil ha exposat que «no hi ha cap empresa, pàgina web o tercer que puga substituir a l’Ajuntament en este tràmit» que es duu a terme «només per vies oficials i totalment gratis». «L’Ajuntament no col·labora amb tercers», ha agregat.

 

Una dona els ha informat del cas

L’ajuntament va tindre coneixement d’este frau a través de l’avís telefònic d’una ciutadana que va comunicar que «en intentar fer un tràmit de padró de manera electrònica va accedir a una web, en aparença oficial, a través de la que li demanaven 40 euros per a la gestió». L’edil ha precisat que esta dona va abonar la quantitat i es va quedar sense ella i sense la gestió.

 

En la denúncia remesa a Fiscalia,  s’aporta la documentació facilitada per la cap del Servici de Societat de la Informació amb la nota interior en la que dona compte de «la presumpta activitat de delicte produïda». A demés, es facilita l’enllaç localitzat, es recull l’escrit de l’afectada i s’indica que existixen «altres situacions idèntiques amb altres ciutadans».

 

«Tenim la denúncia d’una ciutadana i amb eixos fets ens hem dirigit a la Fiscalia. És previsible que si hi ha una persona que ha tramitat a través d’eixa web alguna cosa amb el padró hi haja altres afectats», ha afegit l’edil. Ha demanat que si és d’eixa manera, els usuaris es posen en contacte amb els servicis municipals per a comunicar-ho.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.