17.6 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Una empresa suplanta a l’Ajuntament de València i cobra a la gent per les gestions del padró

 

L’Ajuntament de València, a través de la seua assessoria jurídica, ha traslladat a la Fiscalia l’existència de cobraments fraudulents, per part d’una pàgina web externa al consistori, per a tramitar gestions relacionades amb el padró municipal, com ha anunciat este dijous el regidor d’Hisenda, Borja Sanjuán.

 

«L’Ajuntament de València no cobra les gestions del padró municipal», ha dit Sanjuá, qui ha afirmat que estes es fan «només a través de la seua seu electrònica». «Este tràmit electrònic és gratuït», ha insistit, al mateix temps que ha apuntat que si es fa de manera «presencial, amb cita, també és gratis».

 

A demés, l’edil ha exposat que «no hi ha cap empresa, pàgina web o tercer que puga substituir a l’Ajuntament en este tràmit» que es duu a terme «només per vies oficials i totalment gratis». «L’Ajuntament no col·labora amb tercers», ha agregat.

 

Una dona els ha informat del cas

L’ajuntament va tindre coneixement d’este frau a través de l’avís telefònic d’una ciutadana que va comunicar que «en intentar fer un tràmit de padró de manera electrònica va accedir a una web, en aparença oficial, a través de la que li demanaven 40 euros per a la gestió». L’edil ha precisat que esta dona va abonar la quantitat i es va quedar sense ella i sense la gestió.

 

En la denúncia remesa a Fiscalia,  s’aporta la documentació facilitada per la cap del Servici de Societat de la Informació amb la nota interior en la que dona compte de «la presumpta activitat de delicte produïda». A demés, es facilita l’enllaç localitzat, es recull l’escrit de l’afectada i s’indica que existixen «altres situacions idèntiques amb altres ciutadans».

 

«Tenim la denúncia d’una ciutadana i amb eixos fets ens hem dirigit a la Fiscalia. És previsible que si hi ha una persona que ha tramitat a través d’eixa web alguna cosa amb el padró hi haja altres afectats», ha afegit l’edil. Ha demanat que si és d’eixa manera, els usuaris es posen en contacte amb els servicis municipals per a comunicar-ho.

Últimes notícies

Guido Rodríguez, desé campió del món a jugar al València

El fitxatge de Guido Rodríguez eleva a deu els campions del món que han vestit la samarreta del València. El migcampista busca minuts per a estar en la llista de l'Argentina.

Etta Eyong, del Llevant: de 6 gols en 10 jornades a una sequera des d’octubre

El davanter del Llevant va passar d'una arrancada fulgurant, amb sis gols i tres assistències en deu jornades, a no marcar en LaLiga des d'octubre de 2025. El tècnic manté la confiança i demana centrar el focus en l'equip.

Mercadona manté el seu lideratge en gran consum amb el 29,5% de quota en 2025, segons NIQ

Mercadona es manté líder en gran consum amb un 29,5% de quota en 2025, igual que en 2024, però millora la seua posició relativa. En línia, Amazon lidera per valor amb un 36,6% i Mercadona arriba al 9,8%.

L’advocat general afirma que Cayetano García li va demanar que s’oblidara del confinament

Álvaro Martínez ha assegurat que a les 20.25 Cayetano García li va comunicar que s'oblidara del confinament i que no hi hauria consulta oficial. L'Advocacia de la Generalitat assenyala que no va haver-hi peticions per escrit, només dites.

Avís taronja per vent de 90 km/h i temporal en la costa este dimecres

Aemet ha activat l'avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i fenòmens costaners a Alacant i València; també s'esperen avisos grocs a Castelló.

Bernabé acusa a la Generalitat d’alterar responsabilitats i sostraure crides del 112 en la DANA

Pilar Bernabé ha defés al Senat que va haver-hi informació suficient durant la DANA i ha acusat a la Generalitat de sostraure de manera irregular converses amb Aemet i el 112 per a alterar responsabilitats.

El PSPV, decebut amb Pérez Llorca, demana un cordó sanitari enfront de Vox

El PSPV s'ha mostrat decebut després de reunir-se amb Pérez Llorca. Ha demanat un cordó sanitari enfront de Vox, a més d'exigir l'acta a Mazón i acceptar el finançament del Govern.

Familiars i veïns increpen al detingut pel crim del menor a Sueca a la seua arribada al jutjat

Familiars i veïns han increpat al detingut per la mort del menor de 13 anys a Sueca quan ha arribat als jutjats sota escorta. El sospitós es va entregar el dissabte i va confessar el crim; l'autòpsia ha confirmat múltiples punyalades.