La Guàrdia Civil de València, rescata 6 persones en el barranc de Barchel pertanyent al muncipio de Benagéber

En el dia d’ahir, sobre les 00.05 hores, el GREIM d’Ontinyent va tenir coneixement que un grup de 6 barranquismes que estaven descendint el “Barranc de Barchel” o també conegut com el Barranc de l’Aparença, portaven diverses hores tractant de sortir del lloc, i intentant accedir a peu als seus vehicles, però es van veure impossibilitats de continuar per la quantitat d’esbarzers i vegetació.

A lloc es van desplaçar, agents de la Guàrdia Civil del GREIM, establint un pla d’actuació junt components del GERA (Grup de rescat en altura del consorci provincial de bombers), així com amb personal de brigades forestals.

Els agents van intentar accedir al lloc, on es trobaven els barranquistes, remuntant el barranc, arribant a una zona per la qual, era impossible continuar per la gran quantitat de vegetació, per la qual cosa van tractar d’accedir al lloc per un lateral d’este barranc, continuant amb les labors de cerca, fins a les 05.30 h, moment en el qual a causa de la nul·la visibilitat decideixen interrompre la búsqueda, i tractar d’accedir al lloc quan comencés el dia.

Els agents van reprendre les labors de cerca a les 07.00 h, podent finalment accedir fins als barranquistes, realitzant el rescat dels mateixos a peu.

Gràcies a la professionalitat i determinació que van demostrar els participants en esta actuació, van aconseguir auxiliar-los evitant així un mal major.

Des de la Guàrdia Civil de València es vol informar mitjançant el següent decàleg sobre la importància de la prevenció d’accidents i la manera d’actuar davant una possible incidència:

1. PLANIFICAR L’ACTIVITAT I CONSULTA LA PREVISIÓ METEOROLÒGICA. Intentant no deixar res a l’atzar.(revisar la ruta, activitat, horaris, dificultada tècnica, temperatures, etc.)

2. NO SORTIR NOMÉS A la MUNTANYA. L’aconsellable és un grup mínim de tres, així mentre un es queda amb l’accidentat altre pot demanar ajuda.

3. AVISAR A ALGÚ DE L’ACTIVITAT QUE ES FARÀ. Informar de la ruta exacta, de les hores que ens portarà fer-la, del punt d’inici i fi d’activitat. Mai canviar a última hora i sense avisar a ningú de l’activitat a realitzar. D’esta manera en cas d’accident algú donarà l’avís si nosaltres no podem.

4. PORTAR ROBA, CALÇAT I MATERIAL NECESSARI I ADEQUAT PER A CADA ACTIVITAT.

5. MAI OBLIDAR ROBA D’ABRIGAR, ALIMENT I UNA FARMACIOLA, per al cas que alguna cosa sortís malament. Fins i tot a l’estiu.

6. NO SOBREESTIMAR LES TEUES POSSIBILITATS. Valora el teu nivell físic i tècnic en relació amb l’activitat a realitzar.

7. VALORAR LES HORES DE LLUM DE LES QUALS ES DISPOSA I NO SORTIR TARD A FER ACTIVITAT.

8. CONTROLAR SEMPRE EL LLOC EXACTE EN EL QUAL ET TROBES, per a això porta mapes, GPS, alguna aplicació mòbil que permeta saber la teua ubicació com ALERTCOPS , etc… Assegurar-se de saber utilitzar-los.

9. PORTAR EL TELÈFON CARREGAT DE BATERIA I INTENTAR CONSERVAR-LA FINS A la FI DE L’ACTIVITAT.

10. FINALMENT CAL SABER RENUNCIAR A temps. En cas de sorgir inconvenients o dificultats imprevistes que ens facen dubtar de la conveniència de continuar l’activitat, és millor donar la volta i intentar-ho un altre dia amb una millor planificació.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.