14.2 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Un home detingut per estafar 9.000 euros a 35 dones a través d’internet en Llombai

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un home per estafar més de 9.000 euros a 35 dones de diferents punts d’Espanya a través de diferents aplicacions de cites en les que es feia passar per militar i demanava un ingrés de diners amb diferents excuses.

 

La investigació es va iniciar a causa d’una denúncia presentada en el municipi de Llombai, en la comarca de la Ribera (València), a on una dona va indicar que havia sigut víctima d’una estafa feta per un home a qui va conéixer en una xarxa social de cites.

 

El detingut, de 40 anys, enganyava a les seues víctimes entaulant una relació sentimental a través de dos conegudes xarxes socials de contactes. Per a això, estudiava el perfil psicològic de les seues futures víctimes i creava un perfil cridaner amb el que es feia passar per militar, usant fotos de perfils públics que trobava en Internet, segons informa la Guàrdia Civil.

 

Mai ha quedat amb elles

Mai mantenia un contacte físic amb les víctimes amb les que estava iniciant una relació sentimental, i només es limitava a mantindre converses a través de les xarxes socials i trucades telefòniques amb elles.

 

Una volta establida la relació sentimental, els sol·licitava un ingrés de diners en un compte bancari amb diferents excuses, la quantitat de les que variava en funció de la intensitat de la relació, al que les víctimes accedien una volta que l’individu s’havia guanyat la seua confiança.

 

Una volta rebia els diners, desapareixia de la xarxa social sense deixar rastre i si alguna de les víctimes el trobava en una altra xarxa, però amb diferent perfil, este les coaccionava amenaçant-les de manera agressiva per a acoquinar-les.

 

La Guàrdia Civil ha conseguit identificar a 35 víctimes repartides per tota Espanya i els agents de Llombai, en col·laboració amb els agents de la Policia Local de Quart de Poblet han detingut a l’individu, de nacionalitat espanyola, com a autor d’un delicte continuat d’estafa i un altre d’amenaces greus. Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 de Quart de Poblet.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.