Un home detingut per estafar 9.000 euros a 35 dones a través d’internet en Llombai

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un home per estafar més de 9.000 euros a 35 dones de diferents punts d’Espanya a través de diferents aplicacions de cites en les que es feia passar per militar i demanava un ingrés de diners amb diferents excuses.

 

La investigació es va iniciar a causa d’una denúncia presentada en el municipi de Llombai, en la comarca de la Ribera (València), a on una dona va indicar que havia sigut víctima d’una estafa feta per un home a qui va conéixer en una xarxa social de cites.

 

El detingut, de 40 anys, enganyava a les seues víctimes entaulant una relació sentimental a través de dos conegudes xarxes socials de contactes. Per a això, estudiava el perfil psicològic de les seues futures víctimes i creava un perfil cridaner amb el que es feia passar per militar, usant fotos de perfils públics que trobava en Internet, segons informa la Guàrdia Civil.

 

Mai ha quedat amb elles

Mai mantenia un contacte físic amb les víctimes amb les que estava iniciant una relació sentimental, i només es limitava a mantindre converses a través de les xarxes socials i trucades telefòniques amb elles.

 

Una volta establida la relació sentimental, els sol·licitava un ingrés de diners en un compte bancari amb diferents excuses, la quantitat de les que variava en funció de la intensitat de la relació, al que les víctimes accedien una volta que l’individu s’havia guanyat la seua confiança.

 

Una volta rebia els diners, desapareixia de la xarxa social sense deixar rastre i si alguna de les víctimes el trobava en una altra xarxa, però amb diferent perfil, este les coaccionava amenaçant-les de manera agressiva per a acoquinar-les.

 

La Guàrdia Civil ha conseguit identificar a 35 víctimes repartides per tota Espanya i els agents de Llombai, en col·laboració amb els agents de la Policia Local de Quart de Poblet han detingut a l’individu, de nacionalitat espanyola, com a autor d’un delicte continuat d’estafa i un altre d’amenaces greus. Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 de Quart de Poblet.

Últimes notícies

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.