Un home detingut per estafar 9.000 euros a 35 dones a través d’internet en Llombai

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un home per estafar més de 9.000 euros a 35 dones de diferents punts d’Espanya a través de diferents aplicacions de cites en les que es feia passar per militar i demanava un ingrés de diners amb diferents excuses.

 

La investigació es va iniciar a causa d’una denúncia presentada en el municipi de Llombai, en la comarca de la Ribera (València), a on una dona va indicar que havia sigut víctima d’una estafa feta per un home a qui va conéixer en una xarxa social de cites.

 

El detingut, de 40 anys, enganyava a les seues víctimes entaulant una relació sentimental a través de dos conegudes xarxes socials de contactes. Per a això, estudiava el perfil psicològic de les seues futures víctimes i creava un perfil cridaner amb el que es feia passar per militar, usant fotos de perfils públics que trobava en Internet, segons informa la Guàrdia Civil.

 

Mai ha quedat amb elles

Mai mantenia un contacte físic amb les víctimes amb les que estava iniciant una relació sentimental, i només es limitava a mantindre converses a través de les xarxes socials i trucades telefòniques amb elles.

 

Una volta establida la relació sentimental, els sol·licitava un ingrés de diners en un compte bancari amb diferents excuses, la quantitat de les que variava en funció de la intensitat de la relació, al que les víctimes accedien una volta que l’individu s’havia guanyat la seua confiança.

 

Una volta rebia els diners, desapareixia de la xarxa social sense deixar rastre i si alguna de les víctimes el trobava en una altra xarxa, però amb diferent perfil, este les coaccionava amenaçant-les de manera agressiva per a acoquinar-les.

 

La Guàrdia Civil ha conseguit identificar a 35 víctimes repartides per tota Espanya i els agents de Llombai, en col·laboració amb els agents de la Policia Local de Quart de Poblet han detingut a l’individu, de nacionalitat espanyola, com a autor d’un delicte continuat d’estafa i un altre d’amenaces greus. Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 de Quart de Poblet.

Últimes notícies

La UPV lidera l’impacte social i econòmic universitari a Espanya segons el rànquing THE

La Universitat Politècnica de València encapçala a Espanya l’Impact Rankings 2026 de Times Higher Education, que mesura l’impacte social i econòmic segons els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’ONU.

Baixen els divorcis contenciosos però pugen els de mutu acord als jutjats valencians

Els jutjats de la Comunitat Valenciana han tramitat 2.690 demandes de dissolució matrimonial en el primer trimestre de 2026, un 7,7 % menys que un any abans, amb descens notable dels processos contenciosos i lleu pujada dels divorcis consensuats.

Ramats en alerta a Los Serranos per nous atacs de voltors a ovelles i corders

AVA-ASAJA denuncia un nou atac de voltors a una ovella i un corder acabat de nàixer a Aras de los Olmos i reclama menys burocràcia i indemnitzacions més justes per als ramaders.

Els caçadors reclamen frenar la prohibició de la munició amb plom en la caça

Les federacions de caça espanyola i valenciana han exigit al Govern Central que s’opose a la prohibició europea de la munició amb plom i que defense una transició basada en criteris científics, tècnics i socioeconòmics.

Es reconeix la tasca de la Generalitat en la reparació de carreteres després de la DANA

La Generalitat ha rebut la Medalla amb Menció Especial de l'Asociación Española de la Carretera per la ràpida recuperació de les vies autonòmiques afectades per la DANA d'octubre de 2024, amb inversions de més de 75 milions d'euros.

Les Arts tanca temporada amb ‘Carmina Burana’ i el Ballet Dortmund a València

El Palau de les Arts programa del 25 al 28 de juny la cantata escènica 'Carmina Burana', amb l'Orquestra de la Comunitat Valenciana, el Cor de la Generalitat i el Ballet Dortmund, que porta la coreografia d'Edward Clug.

El sòl urbà es dispara un 25,8 % a la Comunitat Valenciana en l’inici de 2026

El preu del sòl urbà ha pujat un 25,8 % a la Comunitat Valenciana en el primer trimestre de 2026, fins als 260,1 euros/m2, amb València i Alacant per damunt de la mitjana autonòmica.

Quasi 19.000 viatgers han passat pels centres de vacunació internacional de la Comunitat en 2025

Els centres de vacunació internacional de la Comunitat Valenciana han atés 18.950 persones en 2025, un 24 % més que l’any anterior, i encaren 2026 amb la demanda en augment.