26.2 C
València
Dimarts, 8 juliol, 2025

Un home detingut per provocar quatre incendis en Sant Vicent del Raspeig

 

- Advertisement -Telegram València Diari

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a un home de 47 anys com a presumpte autor de huit delictes de danys en vehicles i quatre delictes d’incendi. L’autor havia causat danys intencionats en cotxes estacionats en un polígon industrial, cremat dos contenidors i provocat tres incendis en zones rases en la localitat de Sant Vicent del Raspeig, en l’Alacantí (Alacant).

 

Va ser a principis del mes de febrer quan en la caserna de la Guàrdia Civil de Sant Vicent del Raspeig es va registrar la denúncia del propietari d’un cotxe, el que havia patit danys provocats amb un objecte contundent en la lluna del seu turisme.

 

A causa de la denúncia, els agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Sant Vicent del Raspeig, encarregats de les investigacions, van constatar que nou vehicles havien patit el trencament de les llunes mentres estaven estacionats en un polígon de la localitat. A demés, en els voltants d’eixa zona havia tingut lloc un incendi originat en dos contenidors. 

 

 

Durant el matí del 12 de febrer, els investigadors van ser avisats de tres possibles incendis en zones pròximes a la localitat amb escassa vegetació. Fins a un d’ells van haver de desplaçar-se algunes dotacions de bombers per a controlar el foc originat, ja que estava molt prop d’unes instal·lacions deportives, extingint-lo ràpidament.

 

Tenia diferents antecedents policials

Els investigadors van recaptar gran quantitat de proves, resultant fonamental la intervenció d’un agent de la Guàrdia Civil anara de servici, que va vore com l’autor, que anava passejant pel carrer amb un gos, va trencar la lluna d’un cotxe després de colpejar-la amb un objecte. Ràpidament l’agent va alertar a la Guàrdia Civil, facilitant una descripció detallada de la roba i aspecte del sospitós i la direcció en la que se n’havia anat. 

 

Amb tota la informació obtinguda, els agents van dur a terme el visionament de diferents cambres, identificant sense cap gènere de dubtes a un home, amb un ampli historial d’antecedents per delictes contra el patrimoni i l’ordre socioeconòmic i que coincidia exactament amb la descripció que el Guàrdia Civil havia relatat en la seua declaració.

 

Els agents van constatar que l’autor no tenia un mètode definit, sinó que actuava de manera improvisada. Per a no alçar sospites, aprofitava el moment de passejar als seus gossos per a trencar les llunes dels cotxes que trobava al seu pas amb rajoles, pedres i fins i tot llambordes. De la mateixa manera, els agents van corroborar que els productes, com el dissolvent que va usar per a provocar els incendis, havien sigut adquirits en un supermercat dels voltants, moments abans de produir-se. 

 

S’ha decretat el seu internament en una Unitat de Psiquiatria

Una volta que els investigadors van tindre plenament identificat i trobat al sospitós van procedir a la seua detenció. En eixe moment, portava una motxilla amb restes de plantes, trossos de tela, alguns d’ells ja cremats, diferents trossos de fusta i dos encenedors. En les butxaques, a demés, portava dos veles sense usar. 

 

Per tals fets s’ha procedit a la detenció del presumpte autor dels fets, un home de 47 anys al que se li imputen huit delictes de danys en vehicles i quatre delictes d’incendi. Després de ser posat a la disposició del Jutjat número 3 de Sant Vicent del Raspeig s’ha decretat el seu internament en una Unitat de Psiquiatria per a la valoració del seu estat de salut mental.

Últimes notícies

Francisco Camps defén el seu dret a postular-se en el PP i presenta el seu projecte polític a València

Francisco Camps, expresident de la Generalitat Valenciana, exposa el seu projecte polític en un acte a València i defén el seu dret a presentar-se en el PP amb l'ambició de tornar a guanyar per majoria.

El fum de l’incendi de Paüls aconseguix àmplies zones d’Alacant a 400 quilòmetres de distància

El fum produït per l'incendi forestal actiu a Paüls, Tarragona, ha arribat a àmplies zones de la província d'Alacant, generant nombrosos crits d'alerta en la Comunitat Valenciana.

Detenen a dos hòmens per intentar robar 30.000 euros en una emboscada en carretera a Alacant

Dos individus van intentar robar 30.000 euros a un comercial a Alacant mitjançant una emboscada en carretera mentres transportava els diners en efectiu.

Detingut a València per més de 20 robatoris amb força a Albal i Catarroja

Un home de 40 anys ha sigut detingut a València acusat de realitzar més d'una vintena de robatoris amb força en comerços d'Albal i Catarroja, amb un valor total de quasi 38.000 euros en efectiu sostret.

La Comunitat Valenciana tindrà temperatures més baixes hui abans de tempestes fortes previstes per a demà

Hui en la Comunitat Valenciana les temperatures baixaran lleugerament, especialment a Castelló, abans de l'arribada de tempestes localment fortes en la mitat nord demà.

El punt de control del Pedrís no és eficient per al seguiment d’avingudes com la del 29 d’octubre, segons la CHJ

El Sistema Automàtic d'Informació Hidrològica compta amb un punt de control en la rambla de Poio, però no complix els requisits per a anticipar crescudes i previndre inundacions en zones crítiques.

Tanquen temporalment la piscina municipal de Banyeres de Mariola després d’un acte vandàlic

La piscina municipal de Banyeres de Mariola a Alacant tanca temporalment a causa d'actes vandàlics que van comprometre la seguretat i neteja de l'espai públic.

El Consell i Paiporta impulsen un edifici d’emergències després de la DANA d’octubre

La Generalitat i l'Ajuntament de Paiporta acorden construir un edifici per a emergències que acollirà Policia Local, Protecció Civil i servicis sanitaris, després de les greus inundacions causades per la DANA d'octubre.