14.8 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Un home detingut per provocar quatre incendis en Sant Vicent del Raspeig

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a un home de 47 anys com a presumpte autor de huit delictes de danys en vehicles i quatre delictes d’incendi. L’autor havia causat danys intencionats en cotxes estacionats en un polígon industrial, cremat dos contenidors i provocat tres incendis en zones rases en la localitat de Sant Vicent del Raspeig, en l’Alacantí (Alacant).

 

Va ser a principis del mes de febrer quan en la caserna de la Guàrdia Civil de Sant Vicent del Raspeig es va registrar la denúncia del propietari d’un cotxe, el que havia patit danys provocats amb un objecte contundent en la lluna del seu turisme.

 

A causa de la denúncia, els agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Sant Vicent del Raspeig, encarregats de les investigacions, van constatar que nou vehicles havien patit el trencament de les llunes mentres estaven estacionats en un polígon de la localitat. A demés, en els voltants d’eixa zona havia tingut lloc un incendi originat en dos contenidors. 

 

 

Durant el matí del 12 de febrer, els investigadors van ser avisats de tres possibles incendis en zones pròximes a la localitat amb escassa vegetació. Fins a un d’ells van haver de desplaçar-se algunes dotacions de bombers per a controlar el foc originat, ja que estava molt prop d’unes instal·lacions deportives, extingint-lo ràpidament.

 

Tenia diferents antecedents policials

Els investigadors van recaptar gran quantitat de proves, resultant fonamental la intervenció d’un agent de la Guàrdia Civil anara de servici, que va vore com l’autor, que anava passejant pel carrer amb un gos, va trencar la lluna d’un cotxe després de colpejar-la amb un objecte. Ràpidament l’agent va alertar a la Guàrdia Civil, facilitant una descripció detallada de la roba i aspecte del sospitós i la direcció en la que se n’havia anat. 

 

Amb tota la informació obtinguda, els agents van dur a terme el visionament de diferents cambres, identificant sense cap gènere de dubtes a un home, amb un ampli historial d’antecedents per delictes contra el patrimoni i l’ordre socioeconòmic i que coincidia exactament amb la descripció que el Guàrdia Civil havia relatat en la seua declaració.

 

Els agents van constatar que l’autor no tenia un mètode definit, sinó que actuava de manera improvisada. Per a no alçar sospites, aprofitava el moment de passejar als seus gossos per a trencar les llunes dels cotxes que trobava al seu pas amb rajoles, pedres i fins i tot llambordes. De la mateixa manera, els agents van corroborar que els productes, com el dissolvent que va usar per a provocar els incendis, havien sigut adquirits en un supermercat dels voltants, moments abans de produir-se. 

 

S’ha decretat el seu internament en una Unitat de Psiquiatria

Una volta que els investigadors van tindre plenament identificat i trobat al sospitós van procedir a la seua detenció. En eixe moment, portava una motxilla amb restes de plantes, trossos de tela, alguns d’ells ja cremats, diferents trossos de fusta i dos encenedors. En les butxaques, a demés, portava dos veles sense usar. 

 

Per tals fets s’ha procedit a la detenció del presumpte autor dels fets, un home de 47 anys al que se li imputen huit delictes de danys en vehicles i quatre delictes d’incendi. Després de ser posat a la disposició del Jutjat número 3 de Sant Vicent del Raspeig s’ha decretat el seu internament en una Unitat de Psiquiatria per a la valoració del seu estat de salut mental.

Últimes notícies

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.

Pérez Llorca defén el retorn de menors no acompanyats i dades de delinqüència transparents

En la seua investidura, Pérez Llorca ha defés ordenar la immigració amb sentit comú i ha plantejat el retorn de menors no acompanyats als seus països d'origen. Ha reclamat dades transparents sobre delinqüència, controls d'edat i cooperació estatal i europea per a combatre màfies i reforçar la vigilància.

Pérez Llorca veu el Pacte Verd Europeu com la major amenaça per al camp i recolza Cofrentes

En la seua investidura en Les Corts, Juanfran Pérez Llorca ha denunciat que el Pacte Verd Europeu imposa costos i burocràcia i ha demanat igualtat enfront d'importacions de tercers països. També ha defés mantindre oberta la central de Cofrentes