Un home detingut per provocar quatre incendis en Sant Vicent del Raspeig

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a un home de 47 anys com a presumpte autor de huit delictes de danys en vehicles i quatre delictes d’incendi. L’autor havia causat danys intencionats en cotxes estacionats en un polígon industrial, cremat dos contenidors i provocat tres incendis en zones rases en la localitat de Sant Vicent del Raspeig, en l’Alacantí (Alacant).

 

Va ser a principis del mes de febrer quan en la caserna de la Guàrdia Civil de Sant Vicent del Raspeig es va registrar la denúncia del propietari d’un cotxe, el que havia patit danys provocats amb un objecte contundent en la lluna del seu turisme.

 

A causa de la denúncia, els agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Sant Vicent del Raspeig, encarregats de les investigacions, van constatar que nou vehicles havien patit el trencament de les llunes mentres estaven estacionats en un polígon de la localitat. A demés, en els voltants d’eixa zona havia tingut lloc un incendi originat en dos contenidors. 

 

 

Durant el matí del 12 de febrer, els investigadors van ser avisats de tres possibles incendis en zones pròximes a la localitat amb escassa vegetació. Fins a un d’ells van haver de desplaçar-se algunes dotacions de bombers per a controlar el foc originat, ja que estava molt prop d’unes instal·lacions deportives, extingint-lo ràpidament.

 

Tenia diferents antecedents policials

Els investigadors van recaptar gran quantitat de proves, resultant fonamental la intervenció d’un agent de la Guàrdia Civil anara de servici, que va vore com l’autor, que anava passejant pel carrer amb un gos, va trencar la lluna d’un cotxe després de colpejar-la amb un objecte. Ràpidament l’agent va alertar a la Guàrdia Civil, facilitant una descripció detallada de la roba i aspecte del sospitós i la direcció en la que se n’havia anat. 

 

Amb tota la informació obtinguda, els agents van dur a terme el visionament de diferents cambres, identificant sense cap gènere de dubtes a un home, amb un ampli historial d’antecedents per delictes contra el patrimoni i l’ordre socioeconòmic i que coincidia exactament amb la descripció que el Guàrdia Civil havia relatat en la seua declaració.

 

Els agents van constatar que l’autor no tenia un mètode definit, sinó que actuava de manera improvisada. Per a no alçar sospites, aprofitava el moment de passejar als seus gossos per a trencar les llunes dels cotxes que trobava al seu pas amb rajoles, pedres i fins i tot llambordes. De la mateixa manera, els agents van corroborar que els productes, com el dissolvent que va usar per a provocar els incendis, havien sigut adquirits en un supermercat dels voltants, moments abans de produir-se. 

 

S’ha decretat el seu internament en una Unitat de Psiquiatria

Una volta que els investigadors van tindre plenament identificat i trobat al sospitós van procedir a la seua detenció. En eixe moment, portava una motxilla amb restes de plantes, trossos de tela, alguns d’ells ja cremats, diferents trossos de fusta i dos encenedors. En les butxaques, a demés, portava dos veles sense usar. 

 

Per tals fets s’ha procedit a la detenció del presumpte autor dels fets, un home de 47 anys al que se li imputen huit delictes de danys en vehicles i quatre delictes d’incendi. Després de ser posat a la disposició del Jutjat número 3 de Sant Vicent del Raspeig s’ha decretat el seu internament en una Unitat de Psiquiatria per a la valoració del seu estat de salut mental.

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.