27.6 C
València
Dissabte, 19 juliol, 2025

Un home detingut per provocar quatre incendis en Sant Vicent del Raspeig

 

- Advertisement -Telegram València Diari

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a un home de 47 anys com a presumpte autor de huit delictes de danys en vehicles i quatre delictes d’incendi. L’autor havia causat danys intencionats en cotxes estacionats en un polígon industrial, cremat dos contenidors i provocat tres incendis en zones rases en la localitat de Sant Vicent del Raspeig, en l’Alacantí (Alacant).

 

Va ser a principis del mes de febrer quan en la caserna de la Guàrdia Civil de Sant Vicent del Raspeig es va registrar la denúncia del propietari d’un cotxe, el que havia patit danys provocats amb un objecte contundent en la lluna del seu turisme.

 

A causa de la denúncia, els agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Sant Vicent del Raspeig, encarregats de les investigacions, van constatar que nou vehicles havien patit el trencament de les llunes mentres estaven estacionats en un polígon de la localitat. A demés, en els voltants d’eixa zona havia tingut lloc un incendi originat en dos contenidors. 

 

 

Durant el matí del 12 de febrer, els investigadors van ser avisats de tres possibles incendis en zones pròximes a la localitat amb escassa vegetació. Fins a un d’ells van haver de desplaçar-se algunes dotacions de bombers per a controlar el foc originat, ja que estava molt prop d’unes instal·lacions deportives, extingint-lo ràpidament.

 

Tenia diferents antecedents policials

Els investigadors van recaptar gran quantitat de proves, resultant fonamental la intervenció d’un agent de la Guàrdia Civil anara de servici, que va vore com l’autor, que anava passejant pel carrer amb un gos, va trencar la lluna d’un cotxe després de colpejar-la amb un objecte. Ràpidament l’agent va alertar a la Guàrdia Civil, facilitant una descripció detallada de la roba i aspecte del sospitós i la direcció en la que se n’havia anat. 

 

Amb tota la informació obtinguda, els agents van dur a terme el visionament de diferents cambres, identificant sense cap gènere de dubtes a un home, amb un ampli historial d’antecedents per delictes contra el patrimoni i l’ordre socioeconòmic i que coincidia exactament amb la descripció que el Guàrdia Civil havia relatat en la seua declaració.

 

Els agents van constatar que l’autor no tenia un mètode definit, sinó que actuava de manera improvisada. Per a no alçar sospites, aprofitava el moment de passejar als seus gossos per a trencar les llunes dels cotxes que trobava al seu pas amb rajoles, pedres i fins i tot llambordes. De la mateixa manera, els agents van corroborar que els productes, com el dissolvent que va usar per a provocar els incendis, havien sigut adquirits en un supermercat dels voltants, moments abans de produir-se. 

 

S’ha decretat el seu internament en una Unitat de Psiquiatria

Una volta que els investigadors van tindre plenament identificat i trobat al sospitós van procedir a la seua detenció. En eixe moment, portava una motxilla amb restes de plantes, trossos de tela, alguns d’ells ja cremats, diferents trossos de fusta i dos encenedors. En les butxaques, a demés, portava dos veles sense usar. 

 

Per tals fets s’ha procedit a la detenció del presumpte autor dels fets, un home de 47 anys al que se li imputen huit delictes de danys en vehicles i quatre delictes d’incendi. Després de ser posat a la disposició del Jutjat número 3 de Sant Vicent del Raspeig s’ha decretat el seu internament en una Unitat de Psiquiatria per a la valoració del seu estat de salut mental.

Últimes notícies

Incendi a Ibi afecta al Parc Natural de la Font Roja i mobilitza a la UME per al seu control

Un incendi forestal a Ibi ha afectat unes 250 hectàrees del Parc Natural de la Font Roja. L'UME i nombrosos mitjans treballen per a controlar el foc, mentres les autoritats investiguen el seu origen en una comunitat religiosa.

Alerta màxima per risc extrem d’incendis forestals a la Comunitat Valenciana este cap de setmana

La Generalitat Valenciana manté l'alerta per risc extrem d'incendis forestals a causa de temperatures pròximes a 40 graus i ratxes de vent de ponent de fins a 50 km/h durant el cap de setmana.

L’incendi forestal a Ibi aconseguix el parc natural de la Font Roja i mobilitza nombrosos mitjans d’emergència

L'incendi forestal declarat a Ibi (Alacant) ha entrat al parc natural de la Font Roja, activant una gran resposta amb mitjans aeris, terrestres i la sol·licitud de la Unitat Militar d'Emergències a causa de les condicions extremes de calor i vent.

Concentració a València contra la violència racista i la por de la comunitat marroquina a eixir al carrer

Una multitud es va concentrar a València per a condemnar la violència racista deslligada en Torre Pacheco, destacant la por que sent la comunitat marroquina per a eixir al carrer davant les agressions.

Els favorits consoliden el seu lideratge en la primera jornada de la regata TabarcaVela a Alacant

La TabarcaVela Diputació d'Alacant 2025 arranca amb triomf dels campions de l'any passat en les seues categories. Peix d'Abril i Ebury Sailing Team dominen la classificació després de primera jornada.

Jalance aconseguix els 40° en una jornada amb temperatures màximes a la baixa en el litoral sud de València

Jalance es registra com el municipi més calorós de València amb 40 graus en una jornada en la qual les temperatures màximes disminuïxen en el litoral sud de la província.

Detingut a Bulgària un dels condemnats per l’agressió sexual grupal en Vall d’Albaida

La Policia Nacional en col·laboració amb equips internacionals ha detingut a Bulgària a un dels dos condemnats per la violació grupal d'una menor en Vall d'Albaida en 2020, escapolit després de ser sentenciat a 12 anys de presó.

L’incendi forestal d’Ibi aconseguix el parc natural de la Font Roja i mobilitza a múltiples mitjans per al seu control

Un incendi a Ibi (Alacant) ha entrat al parc natural de la Font Roja, mobilitzant a deu mitjans aeris i al voltant de cent efectius terrestres per a la seua extinció, mentres s'espera l'arribada de la UME per riscos climatològics.