Un home detingut per provocar quatre incendis en Sant Vicent del Raspeig

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a un home de 47 anys com a presumpte autor de huit delictes de danys en vehicles i quatre delictes d’incendi. L’autor havia causat danys intencionats en cotxes estacionats en un polígon industrial, cremat dos contenidors i provocat tres incendis en zones rases en la localitat de Sant Vicent del Raspeig, en l’Alacantí (Alacant).

 

Va ser a principis del mes de febrer quan en la caserna de la Guàrdia Civil de Sant Vicent del Raspeig es va registrar la denúncia del propietari d’un cotxe, el que havia patit danys provocats amb un objecte contundent en la lluna del seu turisme.

 

A causa de la denúncia, els agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Sant Vicent del Raspeig, encarregats de les investigacions, van constatar que nou vehicles havien patit el trencament de les llunes mentres estaven estacionats en un polígon de la localitat. A demés, en els voltants d’eixa zona havia tingut lloc un incendi originat en dos contenidors. 

 

 

Durant el matí del 12 de febrer, els investigadors van ser avisats de tres possibles incendis en zones pròximes a la localitat amb escassa vegetació. Fins a un d’ells van haver de desplaçar-se algunes dotacions de bombers per a controlar el foc originat, ja que estava molt prop d’unes instal·lacions deportives, extingint-lo ràpidament.

 

Tenia diferents antecedents policials

Els investigadors van recaptar gran quantitat de proves, resultant fonamental la intervenció d’un agent de la Guàrdia Civil anara de servici, que va vore com l’autor, que anava passejant pel carrer amb un gos, va trencar la lluna d’un cotxe després de colpejar-la amb un objecte. Ràpidament l’agent va alertar a la Guàrdia Civil, facilitant una descripció detallada de la roba i aspecte del sospitós i la direcció en la que se n’havia anat. 

 

Amb tota la informació obtinguda, els agents van dur a terme el visionament de diferents cambres, identificant sense cap gènere de dubtes a un home, amb un ampli historial d’antecedents per delictes contra el patrimoni i l’ordre socioeconòmic i que coincidia exactament amb la descripció que el Guàrdia Civil havia relatat en la seua declaració.

 

Els agents van constatar que l’autor no tenia un mètode definit, sinó que actuava de manera improvisada. Per a no alçar sospites, aprofitava el moment de passejar als seus gossos per a trencar les llunes dels cotxes que trobava al seu pas amb rajoles, pedres i fins i tot llambordes. De la mateixa manera, els agents van corroborar que els productes, com el dissolvent que va usar per a provocar els incendis, havien sigut adquirits en un supermercat dels voltants, moments abans de produir-se. 

 

S’ha decretat el seu internament en una Unitat de Psiquiatria

Una volta que els investigadors van tindre plenament identificat i trobat al sospitós van procedir a la seua detenció. En eixe moment, portava una motxilla amb restes de plantes, trossos de tela, alguns d’ells ja cremats, diferents trossos de fusta i dos encenedors. En les butxaques, a demés, portava dos veles sense usar. 

 

Per tals fets s’ha procedit a la detenció del presumpte autor dels fets, un home de 47 anys al que se li imputen huit delictes de danys en vehicles i quatre delictes d’incendi. Després de ser posat a la disposició del Jutjat número 3 de Sant Vicent del Raspeig s’ha decretat el seu internament en una Unitat de Psiquiatria per a la valoració del seu estat de salut mental.

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.