Un home mata per accident a la seua dona amb una motoserra, a Galícia

Un home ha acabat amb la vida de la seua dona, de 70 anys, en la localitat de Lugo de Riotorto mentre tallava fusta amb una motosierra en el lloc de A Hermida. El cas està sent investigat com un accident i l'alcalde, Clemente Iglesias, ha traslladat que l'home «està destrossat».

 

Segons ha explicat el regidor, l'home estava tallant fusta mentre ella subjectava i, accidentalment, després de travar-se la màquina, «va saltar al coll» de la dona, provocant «un gran tall» i que «es dessagnara». «Ha sigut una desgràcia», ha lamentat l'alcalde. El 061 va mobilitzar l'helicòpter medicalitzat amb base a Orense fins al lloc, encara que no va arribar a intervenir després de confirmar-se la mort de la dona. El 112 Galícia va tindreconstància del succeït a través del personal sanitari a les 13,25 hores.  Van ser mobilitzats efectius de la Guàrdia Civil, de Protecció Civil i del GES de Pontenova.

Se han desplegado efectivos de atención psicológica

A més, el 112 ha traslladat que es va donar l'avís per a atendre al marit de la morta al Grup d'Intervenció Psicològica en Catàstrofes i Emergències (Gipce), que va desplaçar membres fins al lloc. De fet, el regidor de la localitat ha explicat que «l'home està destrossat». «Van parlar amb ell i li van donar una pastilla. Després ho portem dins, però no es va calmar fins que va vindre el fill», ha explicat.

 

L'autòpsia revelarà més informació

Fonts de la investigació consultades han ratificat que el cas ha sigut assumit per un jutjat de guàrdia, que serà el que decidisca si es realitza alguna perquisició a majors o es pren alguna declaració més enllà de l'informe remès, que identifica el succeït amb un accident. Està pendent que a la dona, de 70 anys, se li realitze l'autòpsia. La capella quedarà instal·lada este divendres a partir de les 16,00 hores en el Tanatori Municipal de Riotorto. El funeral de soterrament està previst pel dissabte 18.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.