Un home de 59 anys patix dos parades cardíaques jugant a futbol en Ontinyent

Dos patrulles de la Policia Local d’Ontinyent, en la comarca de la Vall d’Albaida (València), i el personal sanitari del Centre de Salut de l’avinguda d’Albaida van auxiliar a un home de 59 anys que va patir dos parades cardiorespiratòries després de trobar-se malament, mentres jugava a futbol en les pistes d’un col·legi públic de la ciutat, segons ha informat l’Ajuntament en un comunicat. 

 

La Policia Local d’Ontinyent ha explicat que els fets es van produir a les 08.41 hores d’este diumenge, quan es va rebre avís del 112 informant que un home s’havia marejat jugant a futbol i havia perdut el coneixement. 

 

Fins al lloc dels fets es van desplaçar ràpidament les dos patrulles amb tres agents de policia, que van trobar als sanitaris del Centre de Salut pròxim fent les primeres tasques de reanimació cardio-pulmonar (RCP).

 

A partir d’este moment, «es va dur a terme un treball coordinat a través del qual els sanitaris intentaven estabilitzar al pacient mentre els agents col·laboraven realitzant la maniobra RCP i emprant un aparell desfibril·lador, constatant-se que esta persona entrava en parada cardiorespiratòria en dos ocasions». 

 

Després d’uns 25 minuts de maniobra, van conseguir estabilitzar el pols de l’afectat, que va ser traslladat a l’Hospital General d’Ontinyent per una ambulància de Suport Vital Bàsic (SVB). Posteriorment, se li va remetre a la Unitat de Vigilància Intensiva (UCI) de l’Hospital General de València, on va quedar ingressat en estat estable, segons les fonts municipals. 

 

El regidor de Policia Local, Protecció Civil i Bombers, Pepe Gandia, ha destacat que «en moments com estos és quan es demostra la importància de comptar amb agents adequadament formats com els que van intervindre en l’acció que ha permés salvar la vida a una persona, un fet amb el que felicitem i agraïm el seu treball a totes les persones que van participar». 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU