Un home de 59 anys patix dos parades cardíaques jugant a futbol en Ontinyent

Dos patrulles de la Policia Local d’Ontinyent, en la comarca de la Vall d’Albaida (València), i el personal sanitari del Centre de Salut de l’avinguda d’Albaida van auxiliar a un home de 59 anys que va patir dos parades cardiorespiratòries després de trobar-se malament, mentres jugava a futbol en les pistes d’un col·legi públic de la ciutat, segons ha informat l’Ajuntament en un comunicat. 

 

La Policia Local d’Ontinyent ha explicat que els fets es van produir a les 08.41 hores d’este diumenge, quan es va rebre avís del 112 informant que un home s’havia marejat jugant a futbol i havia perdut el coneixement. 

 

Fins al lloc dels fets es van desplaçar ràpidament les dos patrulles amb tres agents de policia, que van trobar als sanitaris del Centre de Salut pròxim fent les primeres tasques de reanimació cardio-pulmonar (RCP).

 

A partir d’este moment, «es va dur a terme un treball coordinat a través del qual els sanitaris intentaven estabilitzar al pacient mentre els agents col·laboraven realitzant la maniobra RCP i emprant un aparell desfibril·lador, constatant-se que esta persona entrava en parada cardiorespiratòria en dos ocasions». 

 

Després d’uns 25 minuts de maniobra, van conseguir estabilitzar el pols de l’afectat, que va ser traslladat a l’Hospital General d’Ontinyent per una ambulància de Suport Vital Bàsic (SVB). Posteriorment, se li va remetre a la Unitat de Vigilància Intensiva (UCI) de l’Hospital General de València, on va quedar ingressat en estat estable, segons les fonts municipals. 

 

El regidor de Policia Local, Protecció Civil i Bombers, Pepe Gandia, ha destacat que «en moments com estos és quan es demostra la importància de comptar amb agents adequadament formats com els que van intervindre en l’acció que ha permés salvar la vida a una persona, un fet amb el que felicitem i agraïm el seu treball a totes les persones que van participar». 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Catalá critica a Renfe per no habilitar autobusos des d’Albal durant la mascletà

Catalá ha criticat que Renfe no habilite autobusos des d'Albal durant la mascletà després del desviament temporal de Rodalia entre el 13 i el 19 de març. Delegació del Govern ha defés la mesura per seguretat i ha descartat els busos per falta de capacitat.

Víctimes de la DANA demanen investigar a Mazón a Catarroja i no aplicar-li l’aforament

L'associació de víctimes de la DANA ha demanat al TSJCV que no aplique l'aforament de Carlos Mazón i que siga investigat pel Jutjat de Catarroja. L'acusació invoca un precedent a Extremadura, denúncia un abús del fur i sol·licita, de manera subsidiària, que el tribunal inicie causa per homicidi i lesions per imprudència greu.

El PP reivindica els cent dies de Pérez Llorca, l’oposició els veu pobres i Vox presumix d’influència

El PP ha defés l'arrancada de Juanfran Pérez Llorca amb dades de compliment i rebaixa fiscal, mentres PSOE i Compromís ho han qüestionat i Vox ha reivindicat la seua influència.

Raquel Carrera ja és la tercera màxima anotadora històrica del València Basket

La interior gallega aconseguix els 1.811 punts amb els 9 sumats davant Lointek Guernica i iguala a Marie Gülich en el tercer lloc històric; lideren Queralt Casas i Leticia Romero.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones

El nou centre de salut de Rincón de Loix ja està operatiu amb més espais i servicis i ha reforçat l'accessibilitat per a uns 20.000 usuaris. Urgències 24 hores s'activarà abans de l'estiu.

Catalá critica que Renfe no haja habilitat autobusos des d’Albal per a la mascletà

L'alcaldessa ha mostrat la seua sorpresa per l'absència d'autobusos de reforç des d'Albal mentres es limita l'arribada de Rodalia a l'Estació del Nord en hores de mascletà. Defén la seguretat del dispositiu i anuncia una avaluació després de les Falles.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat ha garantit la seua col·laboració a Benidorm per a acatar la sentència pels terrenys de la serra Gelada, que imposa una multa de 350 milions. El Consell emmarca el suport com a acompanyament per a executar la fallada amb responsabilitat.

Compromís proposa vivendes protegides permanents i adjudicades per sorteig

Compromís registra una proposició de llei perquè les vivendes de protecció pública siguen permanents, amb requisits iguals i adjudicació per sorteig públic. La iniciativa respon al cas dels Naus i preveu un registre de demandants i un calendari d'aprovació entre març i abril.