10.2 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Un home de 59 anys patix dos parades cardíaques jugant a futbol en Ontinyent

Dos patrulles de la Policia Local d’Ontinyent, en la comarca de la Vall d’Albaida (València), i el personal sanitari del Centre de Salut de l’avinguda d’Albaida van auxiliar a un home de 59 anys que va patir dos parades cardiorespiratòries després de trobar-se malament, mentres jugava a futbol en les pistes d’un col·legi públic de la ciutat, segons ha informat l’Ajuntament en un comunicat. 

 

La Policia Local d’Ontinyent ha explicat que els fets es van produir a les 08.41 hores d’este diumenge, quan es va rebre avís del 112 informant que un home s’havia marejat jugant a futbol i havia perdut el coneixement. 

 

Fins al lloc dels fets es van desplaçar ràpidament les dos patrulles amb tres agents de policia, que van trobar als sanitaris del Centre de Salut pròxim fent les primeres tasques de reanimació cardio-pulmonar (RCP).

 

A partir d’este moment, «es va dur a terme un treball coordinat a través del qual els sanitaris intentaven estabilitzar al pacient mentre els agents col·laboraven realitzant la maniobra RCP i emprant un aparell desfibril·lador, constatant-se que esta persona entrava en parada cardiorespiratòria en dos ocasions». 

 

Després d’uns 25 minuts de maniobra, van conseguir estabilitzar el pols de l’afectat, que va ser traslladat a l’Hospital General d’Ontinyent per una ambulància de Suport Vital Bàsic (SVB). Posteriorment, se li va remetre a la Unitat de Vigilància Intensiva (UCI) de l’Hospital General de València, on va quedar ingressat en estat estable, segons les fonts municipals. 

 

El regidor de Policia Local, Protecció Civil i Bombers, Pepe Gandia, ha destacat que «en moments com estos és quan es demostra la importància de comptar amb agents adequadament formats com els que van intervindre en l’acció que ha permés salvar la vida a una persona, un fet amb el que felicitem i agraïm el seu treball a totes les persones que van participar». 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.