Un home de 59 anys patix dos parades cardíaques jugant a futbol en Ontinyent

Dos patrulles de la Policia Local d’Ontinyent, en la comarca de la Vall d’Albaida (València), i el personal sanitari del Centre de Salut de l’avinguda d’Albaida van auxiliar a un home de 59 anys que va patir dos parades cardiorespiratòries després de trobar-se malament, mentres jugava a futbol en les pistes d’un col·legi públic de la ciutat, segons ha informat l’Ajuntament en un comunicat. 

 

La Policia Local d’Ontinyent ha explicat que els fets es van produir a les 08.41 hores d’este diumenge, quan es va rebre avís del 112 informant que un home s’havia marejat jugant a futbol i havia perdut el coneixement. 

 

Fins al lloc dels fets es van desplaçar ràpidament les dos patrulles amb tres agents de policia, que van trobar als sanitaris del Centre de Salut pròxim fent les primeres tasques de reanimació cardio-pulmonar (RCP).

 

A partir d’este moment, «es va dur a terme un treball coordinat a través del qual els sanitaris intentaven estabilitzar al pacient mentre els agents col·laboraven realitzant la maniobra RCP i emprant un aparell desfibril·lador, constatant-se que esta persona entrava en parada cardiorespiratòria en dos ocasions». 

 

Després d’uns 25 minuts de maniobra, van conseguir estabilitzar el pols de l’afectat, que va ser traslladat a l’Hospital General d’Ontinyent per una ambulància de Suport Vital Bàsic (SVB). Posteriorment, se li va remetre a la Unitat de Vigilància Intensiva (UCI) de l’Hospital General de València, on va quedar ingressat en estat estable, segons les fonts municipals. 

 

El regidor de Policia Local, Protecció Civil i Bombers, Pepe Gandia, ha destacat que «en moments com estos és quan es demostra la importància de comptar amb agents adequadament formats com els que van intervindre en l’acció que ha permés salvar la vida a una persona, un fet amb el que felicitem i agraïm el seu treball a totes les persones que van participar». 

També pots llegir…

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.