Un home de 59 anys patix dos parades cardíaques jugant a futbol en Ontinyent

Dos patrulles de la Policia Local d’Ontinyent, en la comarca de la Vall d’Albaida (València), i el personal sanitari del Centre de Salut de l’avinguda d’Albaida van auxiliar a un home de 59 anys que va patir dos parades cardiorespiratòries després de trobar-se malament, mentres jugava a futbol en les pistes d’un col·legi públic de la ciutat, segons ha informat l’Ajuntament en un comunicat. 

 

La Policia Local d’Ontinyent ha explicat que els fets es van produir a les 08.41 hores d’este diumenge, quan es va rebre avís del 112 informant que un home s’havia marejat jugant a futbol i havia perdut el coneixement. 

 

Fins al lloc dels fets es van desplaçar ràpidament les dos patrulles amb tres agents de policia, que van trobar als sanitaris del Centre de Salut pròxim fent les primeres tasques de reanimació cardio-pulmonar (RCP).

 

A partir d’este moment, «es va dur a terme un treball coordinat a través del qual els sanitaris intentaven estabilitzar al pacient mentre els agents col·laboraven realitzant la maniobra RCP i emprant un aparell desfibril·lador, constatant-se que esta persona entrava en parada cardiorespiratòria en dos ocasions». 

 

Després d’uns 25 minuts de maniobra, van conseguir estabilitzar el pols de l’afectat, que va ser traslladat a l’Hospital General d’Ontinyent per una ambulància de Suport Vital Bàsic (SVB). Posteriorment, se li va remetre a la Unitat de Vigilància Intensiva (UCI) de l’Hospital General de València, on va quedar ingressat en estat estable, segons les fonts municipals. 

 

El regidor de Policia Local, Protecció Civil i Bombers, Pepe Gandia, ha destacat que «en moments com estos és quan es demostra la importància de comptar amb agents adequadament formats com els que van intervindre en l’acció que ha permés salvar la vida a una persona, un fet amb el que felicitem i agraïm el seu treball a totes les persones que van participar». 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.