Incautades 2.054 plantes de Cànnabis sativa

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a dos persones com a presumptes integrants d’una organització criminal que es dedicava al cultiu a l’interior d’habitatges. Per a això tenien llogats dos xalets a Cocentaina (Alacant) i a Molina de Segura (Múrcia) respectivament, on havien instal·lat un complex sistema de domòtica per a controlar els paràmetres de temperatura i humitat de manera telemàtica.

A principis del passat mes de febrer, la Guàrdia Civil va tindre coneixement que un habitatge situat en la localitat alacantina de Cocentaina, podia estar sent usada per a cultivar un gran nombre de plantes de Cànnabis sativa, per la qual cosa l’Àrea d’Investigació del Lloc d’Ibi va iniciar la denominada Operació Jaden.
Les perquisicions policials van portar als agents a comprovar que el citat habitatge es tractava d’un xalet, en el soterrani del qual es podria estar duent a terme un cultiu tipus indoor d’esta espècie de planta.

D’igual forma, van poder constatar, a fi de dificultar la labor policial, que les persones investigades es desplaçaven habitualment en vehicles de lloguer. També van comprovar que acudien a un altre habitatge de similars característiques en la localitat de Molina de Segura, a la Regió de Múrcia.

En este segon habitatge, va ser l’Àrea d’Investigació del Lloc de la Guàrdia Civil de Molina de Segura qui es va fer càrrec de les investigacions pertinents. Aqueix xalet, els agents van sospitar que poguera estar sent usat amb la mateixa fi.

Pel fet que en el moment en el qual s’estava duent a terme la investigació, estava decretat el tancament perimetral de les Comunitats Autònomes, així com el toc de queda (hui dia encara existent), els presumptes autors usaven a manera de contravigilancia, un vehicle, llançadora que els precedia a fi d’avisar dels possibles controls policials que anaven a trobar-se en la carretera.

Segons avançaven les investigacions, es constatava que es tractava d’una organització delictiva amb un organigrama jerarquitzat, on cada membre tenia una labor específica i amb un elevat poder econòmic, ja que tan sols el lloguer dels dos habitatges, investigades li suposava a la banda una despesa superior a 30.000 euros anuals que desemborsaven en un únic pagament.

Per tot això, el passat 20 d’abril, autorització judicial mitjançant i secundats per les Unitats de Seguretat Ciutadana (USECIC) d’Alacant i Múrcia, l’Àrea d’Investigació d’Ibi, va procedir a l’entrada i registre dels dos habitatges. Concretament en el xalet de Cocentaina va ser on es va detindre a dos membres de l’organització no localitzant a cap persona en l’habitatge de Múrcia, sent estos dos homes serbis de 26 i 28 anys a què se’ls va imputar un delicte contra la salut pública, un delicte per defraudació de fluid elèctric i un últim delicte de pertinença a organització criminal.

En estes dos intervencions, els agents han confiscat 2.054 plantes de Cànnabis sativa, 493 grams de cabdells secs, divers material per al manteniment del cultiu indoor (aires condicionats, ventiladors, eines, etc.) i la quantitat de 2.400 euros en bitllets de 50 euros.

Els detinguts han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció d’Alcoi, el qual ha decretat la llibertat amb càrrecs per a tots dos.

Actualment se segueixen les investigacions a fi de localitzar a altres membres de l’organització.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.

Tres anys de presó per intentar introduir droga en la presó de Fontcalent durant una comunicació

L'Audiència d'Alacant va imposar tres anys de presó i una multa de 600 euros a una dona de 52 anys per intentar entrar cocaïna i haixix en Fontcalent durant una visita. La sentència és ferma.

Dos detinguts a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens espanyols a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra en Instagram. Un té 49 anys i antecedents; l'altre, de 30, no tenia detencions prèvies.

Puente veu inacceptable que Catalá es desmarque del tall de Rodalia en les mascletaes

Puente ha enlletgit a Catalá que es desmarque de la limitació de Rodalia a l'Estació del Nord durant les mascletaes. Sosté que la mesura va partir de l'Ajuntament i va estar avalada per informes de seguretat.

Espanya lidera la major batuda global contra el trànsit de residus: 127.149 tones confiscades i 337 detinguts

L'operació internacional 'Custos Viridis', liderada per la Guàrdia Civil i coordinada per Europol, ha confiscat 127.149 tones i ha deixat 337 detinguts. El dispositiu ha implicat 71 països i ha destapat un negoci d'alt benefici amb penes baixes i llacunes de control.