Incautades 2.054 plantes de Cànnabis sativa

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a dos persones com a presumptes integrants d’una organització criminal que es dedicava al cultiu a l’interior d’habitatges. Per a això tenien llogats dos xalets a Cocentaina (Alacant) i a Molina de Segura (Múrcia) respectivament, on havien instal·lat un complex sistema de domòtica per a controlar els paràmetres de temperatura i humitat de manera telemàtica.

A principis del passat mes de febrer, la Guàrdia Civil va tindre coneixement que un habitatge situat en la localitat alacantina de Cocentaina, podia estar sent usada per a cultivar un gran nombre de plantes de Cànnabis sativa, per la qual cosa l’Àrea d’Investigació del Lloc d’Ibi va iniciar la denominada Operació Jaden.
Les perquisicions policials van portar als agents a comprovar que el citat habitatge es tractava d’un xalet, en el soterrani del qual es podria estar duent a terme un cultiu tipus indoor d’esta espècie de planta.

D’igual forma, van poder constatar, a fi de dificultar la labor policial, que les persones investigades es desplaçaven habitualment en vehicles de lloguer. També van comprovar que acudien a un altre habitatge de similars característiques en la localitat de Molina de Segura, a la Regió de Múrcia.

En este segon habitatge, va ser l’Àrea d’Investigació del Lloc de la Guàrdia Civil de Molina de Segura qui es va fer càrrec de les investigacions pertinents. Aqueix xalet, els agents van sospitar que poguera estar sent usat amb la mateixa fi.

Pel fet que en el moment en el qual s’estava duent a terme la investigació, estava decretat el tancament perimetral de les Comunitats Autònomes, així com el toc de queda (hui dia encara existent), els presumptes autors usaven a manera de contravigilancia, un vehicle, llançadora que els precedia a fi d’avisar dels possibles controls policials que anaven a trobar-se en la carretera.

Segons avançaven les investigacions, es constatava que es tractava d’una organització delictiva amb un organigrama jerarquitzat, on cada membre tenia una labor específica i amb un elevat poder econòmic, ja que tan sols el lloguer dels dos habitatges, investigades li suposava a la banda una despesa superior a 30.000 euros anuals que desemborsaven en un únic pagament.

Per tot això, el passat 20 d’abril, autorització judicial mitjançant i secundats per les Unitats de Seguretat Ciutadana (USECIC) d’Alacant i Múrcia, l’Àrea d’Investigació d’Ibi, va procedir a l’entrada i registre dels dos habitatges. Concretament en el xalet de Cocentaina va ser on es va detindre a dos membres de l’organització no localitzant a cap persona en l’habitatge de Múrcia, sent estos dos homes serbis de 26 i 28 anys a què se’ls va imputar un delicte contra la salut pública, un delicte per defraudació de fluid elèctric i un últim delicte de pertinença a organització criminal.

En estes dos intervencions, els agents han confiscat 2.054 plantes de Cànnabis sativa, 493 grams de cabdells secs, divers material per al manteniment del cultiu indoor (aires condicionats, ventiladors, eines, etc.) i la quantitat de 2.400 euros en bitllets de 50 euros.

Els detinguts han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció d’Alcoi, el qual ha decretat la llibertat amb càrrecs per a tots dos.

Actualment se segueixen les investigacions a fi de localitzar a altres membres de l’organització.

Últimes notícies

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.