Incautades 2.054 plantes de Cànnabis sativa

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a dos persones com a presumptes integrants d’una organització criminal que es dedicava al cultiu a l’interior d’habitatges. Per a això tenien llogats dos xalets a Cocentaina (Alacant) i a Molina de Segura (Múrcia) respectivament, on havien instal·lat un complex sistema de domòtica per a controlar els paràmetres de temperatura i humitat de manera telemàtica.

A principis del passat mes de febrer, la Guàrdia Civil va tindre coneixement que un habitatge situat en la localitat alacantina de Cocentaina, podia estar sent usada per a cultivar un gran nombre de plantes de Cànnabis sativa, per la qual cosa l’Àrea d’Investigació del Lloc d’Ibi va iniciar la denominada Operació Jaden.
Les perquisicions policials van portar als agents a comprovar que el citat habitatge es tractava d’un xalet, en el soterrani del qual es podria estar duent a terme un cultiu tipus indoor d’esta espècie de planta.

D’igual forma, van poder constatar, a fi de dificultar la labor policial, que les persones investigades es desplaçaven habitualment en vehicles de lloguer. També van comprovar que acudien a un altre habitatge de similars característiques en la localitat de Molina de Segura, a la Regió de Múrcia.

En este segon habitatge, va ser l’Àrea d’Investigació del Lloc de la Guàrdia Civil de Molina de Segura qui es va fer càrrec de les investigacions pertinents. Aqueix xalet, els agents van sospitar que poguera estar sent usat amb la mateixa fi.

Pel fet que en el moment en el qual s’estava duent a terme la investigació, estava decretat el tancament perimetral de les Comunitats Autònomes, així com el toc de queda (hui dia encara existent), els presumptes autors usaven a manera de contravigilancia, un vehicle, llançadora que els precedia a fi d’avisar dels possibles controls policials que anaven a trobar-se en la carretera.

Segons avançaven les investigacions, es constatava que es tractava d’una organització delictiva amb un organigrama jerarquitzat, on cada membre tenia una labor específica i amb un elevat poder econòmic, ja que tan sols el lloguer dels dos habitatges, investigades li suposava a la banda una despesa superior a 30.000 euros anuals que desemborsaven en un únic pagament.

Per tot això, el passat 20 d’abril, autorització judicial mitjançant i secundats per les Unitats de Seguretat Ciutadana (USECIC) d’Alacant i Múrcia, l’Àrea d’Investigació d’Ibi, va procedir a l’entrada i registre dels dos habitatges. Concretament en el xalet de Cocentaina va ser on es va detindre a dos membres de l’organització no localitzant a cap persona en l’habitatge de Múrcia, sent estos dos homes serbis de 26 i 28 anys a què se’ls va imputar un delicte contra la salut pública, un delicte per defraudació de fluid elèctric i un últim delicte de pertinença a organització criminal.

En estes dos intervencions, els agents han confiscat 2.054 plantes de Cànnabis sativa, 493 grams de cabdells secs, divers material per al manteniment del cultiu indoor (aires condicionats, ventiladors, eines, etc.) i la quantitat de 2.400 euros en bitllets de 50 euros.

Els detinguts han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció d’Alcoi, el qual ha decretat la llibertat amb càrrecs per a tots dos.

Actualment se segueixen les investigacions a fi de localitzar a altres membres de l’organització.

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.