Incautades 2.054 plantes de Cànnabis sativa

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a dos persones com a presumptes integrants d’una organització criminal que es dedicava al cultiu a l’interior d’habitatges. Per a això tenien llogats dos xalets a Cocentaina (Alacant) i a Molina de Segura (Múrcia) respectivament, on havien instal·lat un complex sistema de domòtica per a controlar els paràmetres de temperatura i humitat de manera telemàtica.

A principis del passat mes de febrer, la Guàrdia Civil va tindre coneixement que un habitatge situat en la localitat alacantina de Cocentaina, podia estar sent usada per a cultivar un gran nombre de plantes de Cànnabis sativa, per la qual cosa l’Àrea d’Investigació del Lloc d’Ibi va iniciar la denominada Operació Jaden.
Les perquisicions policials van portar als agents a comprovar que el citat habitatge es tractava d’un xalet, en el soterrani del qual es podria estar duent a terme un cultiu tipus indoor d’esta espècie de planta.

D’igual forma, van poder constatar, a fi de dificultar la labor policial, que les persones investigades es desplaçaven habitualment en vehicles de lloguer. També van comprovar que acudien a un altre habitatge de similars característiques en la localitat de Molina de Segura, a la Regió de Múrcia.

En este segon habitatge, va ser l’Àrea d’Investigació del Lloc de la Guàrdia Civil de Molina de Segura qui es va fer càrrec de les investigacions pertinents. Aqueix xalet, els agents van sospitar que poguera estar sent usat amb la mateixa fi.

Pel fet que en el moment en el qual s’estava duent a terme la investigació, estava decretat el tancament perimetral de les Comunitats Autònomes, així com el toc de queda (hui dia encara existent), els presumptes autors usaven a manera de contravigilancia, un vehicle, llançadora que els precedia a fi d’avisar dels possibles controls policials que anaven a trobar-se en la carretera.

Segons avançaven les investigacions, es constatava que es tractava d’una organització delictiva amb un organigrama jerarquitzat, on cada membre tenia una labor específica i amb un elevat poder econòmic, ja que tan sols el lloguer dels dos habitatges, investigades li suposava a la banda una despesa superior a 30.000 euros anuals que desemborsaven en un únic pagament.

Per tot això, el passat 20 d’abril, autorització judicial mitjançant i secundats per les Unitats de Seguretat Ciutadana (USECIC) d’Alacant i Múrcia, l’Àrea d’Investigació d’Ibi, va procedir a l’entrada i registre dels dos habitatges. Concretament en el xalet de Cocentaina va ser on es va detindre a dos membres de l’organització no localitzant a cap persona en l’habitatge de Múrcia, sent estos dos homes serbis de 26 i 28 anys a què se’ls va imputar un delicte contra la salut pública, un delicte per defraudació de fluid elèctric i un últim delicte de pertinença a organització criminal.

En estes dos intervencions, els agents han confiscat 2.054 plantes de Cànnabis sativa, 493 grams de cabdells secs, divers material per al manteniment del cultiu indoor (aires condicionats, ventiladors, eines, etc.) i la quantitat de 2.400 euros en bitllets de 50 euros.

Els detinguts han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció d’Alcoi, el qual ha decretat la llibertat amb càrrecs per a tots dos.

Actualment se segueixen les investigacions a fi de localitzar a altres membres de l’organització.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.

Espanyol i Llevant es mesuren en un dol clau per la permanència

Espanyol i Llevant s'enfronten en el RCDE Stadium en un partit decisiu per la permanència, marcat per la mala ratxa blanc-i-blava i l'impuls recent del conjunt valencià.