Incautades 2.054 plantes de Cànnabis sativa

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a dos persones com a presumptes integrants d’una organització criminal que es dedicava al cultiu a l’interior d’habitatges. Per a això tenien llogats dos xalets a Cocentaina (Alacant) i a Molina de Segura (Múrcia) respectivament, on havien instal·lat un complex sistema de domòtica per a controlar els paràmetres de temperatura i humitat de manera telemàtica.

A principis del passat mes de febrer, la Guàrdia Civil va tindre coneixement que un habitatge situat en la localitat alacantina de Cocentaina, podia estar sent usada per a cultivar un gran nombre de plantes de Cànnabis sativa, per la qual cosa l’Àrea d’Investigació del Lloc d’Ibi va iniciar la denominada Operació Jaden.
Les perquisicions policials van portar als agents a comprovar que el citat habitatge es tractava d’un xalet, en el soterrani del qual es podria estar duent a terme un cultiu tipus indoor d’esta espècie de planta.

D’igual forma, van poder constatar, a fi de dificultar la labor policial, que les persones investigades es desplaçaven habitualment en vehicles de lloguer. També van comprovar que acudien a un altre habitatge de similars característiques en la localitat de Molina de Segura, a la Regió de Múrcia.

En este segon habitatge, va ser l’Àrea d’Investigació del Lloc de la Guàrdia Civil de Molina de Segura qui es va fer càrrec de les investigacions pertinents. Aqueix xalet, els agents van sospitar que poguera estar sent usat amb la mateixa fi.

Pel fet que en el moment en el qual s’estava duent a terme la investigació, estava decretat el tancament perimetral de les Comunitats Autònomes, així com el toc de queda (hui dia encara existent), els presumptes autors usaven a manera de contravigilancia, un vehicle, llançadora que els precedia a fi d’avisar dels possibles controls policials que anaven a trobar-se en la carretera.

Segons avançaven les investigacions, es constatava que es tractava d’una organització delictiva amb un organigrama jerarquitzat, on cada membre tenia una labor específica i amb un elevat poder econòmic, ja que tan sols el lloguer dels dos habitatges, investigades li suposava a la banda una despesa superior a 30.000 euros anuals que desemborsaven en un únic pagament.

Per tot això, el passat 20 d’abril, autorització judicial mitjançant i secundats per les Unitats de Seguretat Ciutadana (USECIC) d’Alacant i Múrcia, l’Àrea d’Investigació d’Ibi, va procedir a l’entrada i registre dels dos habitatges. Concretament en el xalet de Cocentaina va ser on es va detindre a dos membres de l’organització no localitzant a cap persona en l’habitatge de Múrcia, sent estos dos homes serbis de 26 i 28 anys a què se’ls va imputar un delicte contra la salut pública, un delicte per defraudació de fluid elèctric i un últim delicte de pertinença a organització criminal.

En estes dos intervencions, els agents han confiscat 2.054 plantes de Cànnabis sativa, 493 grams de cabdells secs, divers material per al manteniment del cultiu indoor (aires condicionats, ventiladors, eines, etc.) i la quantitat de 2.400 euros en bitllets de 50 euros.

Els detinguts han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció d’Alcoi, el qual ha decretat la llibertat amb càrrecs per a tots dos.

Actualment se segueixen les investigacions a fi de localitzar a altres membres de l’organització.

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.