12.9 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

Intervinguts en Castelló de la Plana 80 comprimits d’un medicament il·legal usat per a la disfunció erèctil

 

Efectius del Servei de Protecció de la Naturalesa (Seprona) de la Guàrdia Civil de Castelló de la Plana han intervingut 80 comprimits d’un medicament il·legal usat per a la disfunció erèctil i la hipertensió arterial pulmonar. Segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat, els agents van fer una inspecció en un local dedicat a la venda d’articles eròtics de la ciutat.

 

Una volta allí, van intervindre 80 comprimits disposats per a la seua venda, en l’etiquetatge de la que figurava com a principal matèria activa el sildenafil, un compost que forma part d’alguns medicaments usats per a la disfunció erèctil i tractament de la hipertensió arterial pulmonar que han de ser prescrits per un facultatiu sanitari i comercialitzats en locals autoritzats.

 

Els comprimits van ser remesos per a la seua anàlisi a l’Agència Espanyola del Medicament i es va determinar que les mostres analitzades corresponien a productes no autoritzats en Espanya que implicaven riscos per a la salut derivats del desconeixement de la traçabilitat d’este, de la formulació, de les qualitats usades en els seus components i dels estàndards de fabricació.

 

Es tractava de medicaments sense cap garantia quant a què s’hagen observat les condicions d’emmagatzematge i conservació. Per eixos fets, els agents investiguen a una persona per un delicte contra la salut pública, en comercialitzar medicaments il·legals.

Últimes notícies

Una dona atesa després d’un incendi amb explosió de gas en una vivenda de Bocairent

Una explosió de gas ha provocat un incendi en una vivenda de Bocairent i una dona ha sigut atesa. S'han mobilitzat bombers de València i Alacant i no hi ha hagut propagació.

El Govern exposa a les pedanies del sud de València el pla de resiliència enfront d’inundacions

El Govern ha exposat a veïns de Forn de Alcedo, Castellar-Oliveral i La Torre el Pla de Millora de la Resiliència enfront d'inundacions, amb 530 milions d'inversió. Ahir es va aprovar licitar per 3,8 milions la redacció de deu projectes amb desviaments al nou llit del Túria i millores de drenatge en infraestructures.

Raúl Fernández lidera els primers test de 2026 de MotoGP a Cheste

Raúl Fernández ha encapçalat el primer test de 2026 a Cheste amb un 1.29.373. La jornada, de set hores, ha deixat debuts, molt de rodatge i poques incidències.

La Generalitat al·lega que no pot recuperar el llistat de personal que va rebre alertes de premsa del 29-O

La Generalitat sosté que no és tècnicament possible reconstruir el llistat d'empleats que van rebre les alertes de premsa els dies 28 i 29 d'octubre. L'administració remitent les alertes rebudes, però afirma que no pot identificar a tots els subscriptors d'eixes dates.

La Fiscalia secunda transcriure les comunicacions per ràdio del CCE del 29 d’octubre

La Fiscalia recolza la petició d'Intersindical Valenciana per a transcriure i obtindre còpia de les comunicacions per ràdio del CCE del 29-O i suggerix delimitar la franja horària.

Sergio de Larrea es va mostrar ‘súper tranquil’ després de tres descartes i va confiar en més oportunitats

El base de València Basket va relativitzar les seues tres descartes per decisió tècnica, va assegurar no tindre problemes físics i va confiar que arribaran més oportunitats.

Sergio García posposa la seua final de temporada per a jugar el Saudita Internacional de Riad

El castellonenc disputarà des del dimecres el Saudita Internacional del circuit asiàtic i retarda el tancament del seu any competitiu després de l'Obert d'Espanya. Va perdre la targeta del DP World Tour al no complir el mínim de tornejos.

Camps demana un congrés del PPCV amb ‘un militant, un vot’ per a renovar la direcció

El portaveu del projecte de Francisco Camps, José Miguel Tolosa, ha reclamat un congrés del PPCV amb 'un militant, un vot' per a elegir la nova direcció després de l'anunci sobre Carlos Mazón. La proposta pretén obrir un debat d'idees i reforçar la legitimitat interna.