9.5 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

Un investigador assegura que Madeleine McCann es troba a Portugal

La pequeña Madeleine McCann, desaparecida en mayo de 2007

Madeleine McCann va desaparèixer el maig de 2007 | Cedida

 

La investigació sobre la desaparició de Madeleine McCann podria frenar-se en els pròxims dies si no es produix cap novetat. La xiqueta anglesa va desaparèixer l’any 2007 en un hotel de la ciutat portuguesa de Praia da Luz. Els seus pares s’estan quedant sense diners per pagar els detectius. 

 

Un dels investigadors que va participar en la seua recerca, però, ha donat noves esperances a la seua família. Segons ell, Maddie, que ara seria una adolescent de 15 anys, continuaria amb vida i no hauria eixit mai de Portugal.  

 

Continua segrestada a Portugal 

David Edgar és el detectiu que ha fet aquesta afirmació. L’home va treballar durant tres anys en el cas, contractat per Kate i Gerry McCann. En una entrevista al diari britànic ‘The Sun’ va explicar que existix algú que sap on es troba la xiqueta desapareguda i que va passar exactament la nit on se la va perdre de vista. 

 

Fins ara, les investigacions policials no han aconseguit cap pista que els porte a localitzar Madeleine. Scotland Yard fa 11 anys que treballa en la desaparició de la xiqueta i continua demanant diners, tot i que ja s’han invertit 11 milions de lliures.  Edgar creu que la policia britànica no trobarà la jove desapareguda si no és amb l’ajuda de la persona que la va raptar. 

 

Kate y Gerry, padres de Madeleine McCann.

Kate i Gerry McCann amb un cartell d’una recreació de la seua filla | Cedida

 

El segrestador hauria de confessar en «el seu llit de mort»

David Edgar ha donat el seu punt de vista sobre on podria estar Madeleine: «Podria estar pràcticament en qualsevol part del món, però la meua intuïció és que es troba a Portugal». El detectiu afirma que «la possibilitat que l’hagen tret de contraban fora del país sense ser detectada és molt poc probable» i que hi ha algú de la zona que sap «on està Maddie i que va passar».   

 

Per Edgar, l’única manera de localitzar a la xicoteta Maddie és que el seu segrestador acabe confessant o algú el delate: «Podria passar que la persona responsable del segrest de Madeleine s’estiga morint i aleshores faça una confessió en el seu llit de mort. Podria ser també que el segrestador acabe sent delatat per persones que sàpiguen el que va succeir». 

Últimes notícies

Pedro Martínez refreda l’eufòria després del 103-76 del València Basket davant el Baxi Manresa

València Basket va atropellar 103-76 a Baxi Manresa i Pedro Martínez va rebaixar l'eufòria, destacant defensa, rebot i transició. El tècnic va defendre les rotacions per a una setmana exigent.

València Basket atropella al Manresa (103-76) i consolida la seua segona plaça

El conjunt taronja va imposar un ritme alt, va castigar les pèrdues del rival i va tancar el dol amb parcials demolidors. Pradilla va destacar amb 21 punts.

El Govern valencià dona suport a una transició democràtica i pacífica a Veneçuela

Susana Camarero ha expressat el suport del Consell a una transició pacífica i amb garanties a Veneçuela i ha demanat respecte als drets humans i l'alliberament de presos polítics. L'Executiu ha acudit a una concentració de la diàspora a València i ha reclamat responsabilitat a actors internacionals i fermesa al Govern d'Espanya.

Aemet ha activat el nivell groc per nevades a l’interior i per mala mar a Alacant

Aemet ha establit avisos per neu a l'interior de Castelló, València i Alacant, i per fenòmens costaners a Alacant. Les alertes s'escalonen per franges horàries i zones.

Indonèsia confirma que ha recuperat el cadàver de Fernando Martín i manté la busca de dos menors

Les autoritats indonèsies han confirmat la recuperació del cos de Fernando Martín després del naufragi del 26 de desembre i mantenen la busca de dos menors. La Policia investiga possibles negligències de la tripulació.

Quatre ferits en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l’altura d’Almenara

Quatre persones han resultat ferides en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l'altura d'Almenara. El sinistre s'ha produït a les 14.40 en el km 943 i ha obligat a tallar la via en els dos sentits.

La Generalitat convoca 600.000 euros en ajudes per a esportistes olímpics, paralímpics i de campionats en 2025

La Generalitat ha convocat per a 2025 ajudes a esportistes de la Comunitat Valenciana en fase de classificació i preparació per a Jocs i campionats. El pla disposa de 600.000 euros i prioritza el rendiment internacional recent amb un barem tècnic.

Les oficines d’assistència a les víctimes del delicte atenen 25.703 persones en la Comunitat Valenciana

La xarxa de 37 oficines ha atés 25.703 persones entre gener i setembre de 2025, un 6,18% més interanual. Baixen els casos de violència de gènere i pugen les derivacions policials.