Jorge, el principal sospitós de la desaparició de Marta Calvo, podria haver fugit del país

MARTA CALVO

Jorge, el principal sospitós de la desaparició de Marta Calvo, podria haver fugit del país | FACEBOOK – MARTA CALVO

La Guàrdia Civil tem que Jorge, el principal sospitós de la desaparició de Marta Calvo, haja pogut fugir del país, segons ha avançat ‘Levante-EMV’. El colombià de 35 anys va tindre uns dies de marge des de què la mare de la desapareguda va acudir a sa casa preguntant per ella fins que la Guàrdia Civil anà a buscar-lo, en considerar-lo el principal sospitós del cas.

 

La mare de Marta, en vore que la seua filla no donava senyals de vida i no es connectava a WhatsApp des del 7 de novembre a les 5.55 hores, dos dies després, va decidir anar a l’última ubicació que la seua filla li va enviar al mòbil. És una cosa que solia fer quan quedava amb algun desconegut o algú a qui acabava de conéixer feia poc.

 

La pista estava en Manuel, en la Ribera Alta (València), a uns 100 quilòmetres del poble a on viu la família, Albalat dels Tarongers, en el Camp de Morvedre. Però Jorge li va dir que no coneixia a cap xica que es diguera Marta. Els veïns tampoc havien vist a la seua filla, pel que va decidir posar la denúncia.

 

Jorge va tindre uns dies de marge per a poder organitzar la fugida

Des d’eixe moment fins que la Guàrdia Civil va considerar a Jorge el principal sospitós de la desaparició de Marta, van passar alguns dies, temps suficient per a organitzar la seua possible fugida del país. Primer, va netejar tota la casa, arribant a desinfectar-la amb productes abrasius; després, li demanà a un amic que es desfera del seu cotxe perquè havia tingut un problema i la Guàrdia Civil l’estava buscant, tal com va afirmar el mateix amic després de què els investigadors el localitzaren amb el cotxe de Jorge, a punt de destrossar-lo.

 

Ara, els investigadors creuen que Jorge hauria pogut fugir en un vehicle prestat per algun familiar, amic o conegut, o que una altra persona l’haguera ajudat a eixir del país, tot i que en territori de la Unió Europea. Una conclusió a la que els agents han arribat després de rastrejar les vies d’eixida convencionals del país.

 

Més inspeccions este dijous

Els registres i les batudes continuaran este dijous en la localitat de Manuel, a on se li va perdre la pista a Marta, i en els seus voltants. Ahir, dimecres, agents de l’Equip Central d’Inspeccions Oculars (ECIO) del Servici Central de Criminalística de la Guàrdia Civil, desplaçats des de Madrid, inspeccionaren de nou la casa del sospitós, a on viva de lloguer des de principis d’any.

 

DESAPARICIÓ MARTA CALVO

Els agents continuen buscant a Marta per pous i coves dels voltants de Manuel | EFE

 

Criminalística continuarà hui la inspecció, esta volta alçant el terra i altres elements de l’estructura amb l’objectiu de trobar alguna pista que els porte fins al parador de Marta, a més del de Jorge. Esta anàlisi més profunda es farà després de què el sospitós netejara la vivenda en profunditat, borrant qualsevol pista. 

 

Els agents també van inspeccionar ahir una casa abandonada en el mateix carrer, en el de Sant Joan Bautista, i les muntanyes del voltant, com el ‘Monte Valiente’, conegut pels veïns com la ‘muntanya pelà’. Fins i tot, gossos han buscat per pous i coves, sense, per les informacions del moment, trobar cap pista nova.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.

La CHJ invertix 1,3 milions per a reforçar la seguretat al barranc del Poyo a Riba-roja

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha destinat 1,3 milions d'euros a una nova mota de protecció al barranc del Poyo, al seu pas pel polígon industrial La Reva de Riba-roja de Túria, per a millorar la capacitat hidràulica i reduir el risc d'inundacions en una zona clau per a l'economia local.