Localitzen una patera a una milla del port d’Alacant amb 16 persones a bord

Efectius de Salvament Marítim han interceptat cap a les 08.00 hores d’este dissabte una patera a aproximadament una milla de la costa d’Alacant i amb 16 persones a bord, segons han informat fonts d’esta entitat i de Creu Roja.

Els integrants de l’embarcació són tots homes d’origen algerià i entre ells hi ha set persones que han assegurat ser menors d’edat. Les 16 persones localitzades presenten aparent bon estat de salut i no han requerit cap atenció mèdica especial.

Salvament Marítim va iniciar la cerca d’esta embarcació després de rebre una trucada del 112 que informava de l’existència d’una pastera en les proximitats de la costa d’Alacant, encara que sense oferir cap altra dada, han indicat fonts d’esta entitat.

Després d’això, la Guàrdia Civil va mobilitzar una patrulla per terra i Salvament Marítim va començar la cerca per mar, amb la salvamar Pollux, i per aire, amb la Helimer 211.

Al voltant de les 07.30 hores d’este dissabte un pesquer ha localitzat l’embarcació a una milla del port de Sant Gabriel d’Alacant. La salvamar Pollux es va desplaçar fins al lloc i, una vegada situada la pastera, la Helimer 211 es va desmobilitzar. El rescat s’ha dut a terme passades les 08.00 hores.

Al voltant les 09.00 hores, els migrants han estat traslladats al Port d’Alacant per a avaluar el seu estat de salut i realitzar-los les proves PCR per a detectar possibles casos de coronavirus, tal com contempla el protocol sanitari.

Últimes notícies

Les màximes se suavitzen en el litoral de València mentres pugen les mínimes

Cels poc nuvolosos i lleuger descens de les màximes en el litoral i prelitoral de València, amb mínimes a l'alça i vents fluixos variables en la Comunitat Valenciana.

Un accident en l’A-7 a la Cañada causa cues de fins a 8 quilòmetres a Paterna

Un accident entre almenys dos vehicles en l'A-7 a l'altura de La Cañada, a Paterna, manté des de primera hora del matí retencions de fins a 8 quilòmetres en sentit Alacant i cues en sentit Barcelona per l'efecte tafaner.

Un robatori de cable entre Pobla Llarga i Alzira provoca importants retards en la C2 de Rodalia

Un nou robatori de cable entre Pobla Llarga i Alzira ha provocat retards de fins més de mitja hora en la línia C2 de Rodalia València des de primera hora del matí.

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.