Localitzen una patera a una milla del port d’Alacant amb 16 persones a bord

Efectius de Salvament Marítim han interceptat cap a les 08.00 hores d’este dissabte una patera a aproximadament una milla de la costa d’Alacant i amb 16 persones a bord, segons han informat fonts d’esta entitat i de Creu Roja.

Els integrants de l’embarcació són tots homes d’origen algerià i entre ells hi ha set persones que han assegurat ser menors d’edat. Les 16 persones localitzades presenten aparent bon estat de salut i no han requerit cap atenció mèdica especial.

Salvament Marítim va iniciar la cerca d’esta embarcació després de rebre una trucada del 112 que informava de l’existència d’una pastera en les proximitats de la costa d’Alacant, encara que sense oferir cap altra dada, han indicat fonts d’esta entitat.

Després d’això, la Guàrdia Civil va mobilitzar una patrulla per terra i Salvament Marítim va començar la cerca per mar, amb la salvamar Pollux, i per aire, amb la Helimer 211.

Al voltant de les 07.30 hores d’este dissabte un pesquer ha localitzat l’embarcació a una milla del port de Sant Gabriel d’Alacant. La salvamar Pollux es va desplaçar fins al lloc i, una vegada situada la pastera, la Helimer 211 es va desmobilitzar. El rescat s’ha dut a terme passades les 08.00 hores.

Al voltant les 09.00 hores, els migrants han estat traslladats al Port d’Alacant per a avaluar el seu estat de salut i realitzar-los les proves PCR per a detectar possibles casos de coronavirus, tal com contempla el protocol sanitari.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els veïns de Tabarca fan el primer pas perquè l’illa siga entitat local menor

L'Associació de Veïns de Tabarca Illa Plana ha iniciat els tràmits perquè l'illa es constituïsca en entitat local menor i guanye autonomia respecte a l'Ajuntament d'Alacant.

Torrent i la Generalitat forcen una reunió amb la CHJ per a salvar l’aqüeducte Els Arquets de Baix

Torrent i la Generalitat han sol·licitat una reunió amb la CHJ per a defendre la reconstrucció de l'aqüeducte Els Arquets de Baix, arrasat per la dana, amb nous arguments tècnics i patrimonials.

La Generalitat estrena la nova planta de residus de Villena després d’una inversió de 12 milions

La Generalitat ha posat en marxa la renovada planta de tractament de residus de Villena, modernitzada i automatitzada després d'una inversió de més de 12 milions i preparada per a reduir al màxim les deixalles que acaben en abocador.

Dansa València porta de nou la dansa als carrers amb el cicle Moviments Urbans

Dansa València rellança el cicle Moviments Urbans per a convertir museus, places i ponts de València en escenaris de dansa contemporània oberts a tots els públics.

Labora llançarà ajudes als ajuntaments per a contractar dones desocupades majors de 45 anys

Labora prepara una nova convocatòria d'ajudes perquè els ajuntaments contracten dones desocupades, amb prioritat per a majors de 45 anys, i reforça la seua xarxa de Espais Labora amb la nova oficina de Burjassot.

El BEI concedix 30 milions a PLD Space per a impulsar el coet Miura 5 de xicotets satèl·lits

El Banc Europeu d'Inversions atorga un préstec de deute de risc de 30 milions a PLD Space per a culminar el desenrotllament del coet Miura 5 i ampliar la seua capacitat industrial i de llançaments.

Llibertat amb mesures cautelars per a un home investigat per agressió sexual a una menor a Castelló

Una jutgessa de Castelló deixa en llibertat amb mesures cautelars a un home investigat per un presumpte delicte d'agressió sexual a una menor de 6 anys que estava a la seua cura.

El PP defén la seua gestió dels bons comercie en la Diputació d’Alacant i nega irregularitats

L'equip de govern del PP en la Diputació d'Alacant assegura que no té res a ocultar sobre els bons comercie i destaca que va impulsar una comissió d'investigació aprovada per unanimitat, mentres el PSOE reclama igualtat de criteris en les compareixences.