Mor el tripulant d’un helicòpter de Duanes en caure a la mar l’aeronau durant una persecució en San Roque

Mor un dels tripulants d’un helicòpter del Servei de Vigilància Duanera en els voltants de la platja de Sotogrande, en San Roque (Cádiz). Es tracta de l’operador de la nau, José Luis Domínguez Iborra, de 61 anys i amb una dilatada trajectòria en el SVA. Han estat passades les dos de la matinada durant la persecució a una embarcació sospitosa de transportar mercaderia il·lícita.

Patruller del SVA i helicòpter Argos

Després d’ella anaven un patruller del SVA i l’helicòpter Argos I. Per causes que encara es desconeixen l‘aeronau es va precipitar a la mar quan volava enfront de la costa de Sotogrande, en San Roque (Cádiz), a unes 30 milles de Punta Europa.

Dispositiu en la zona del succés

Després de l’accident, un equip de Salvament Marítim ha desplegat un dispositiu en la zona del succés on han recuperat el cos del mort i han posat fora de perill als altres dos tripulants. El cos de la víctima mortal ha estat traslladat al tanatori d’Algesires i, en estos moments, la causa per la qual l’helicòpter va caure a la mar està sent investigada.

En el tràgic descens en picat del vehicle cap a la mar, les armilles salvavides es van activar de manera òptima. No obstant això, el mort va quedar atrapat a l’interior del mateix helicòpter abans de ser rescatat. Posteriorment, la maquinària es va submergir en les profunditats marines a gran velocitat. L’observador (càrrec del funcionari que ha perdut la vida) va arribar a terra amb vida després del rescat, però va entrar en parada respiratòria i les maniobres de reanimació que se li van practicar no van poder salvar-lo finalment, segons informen fonts policials.

<

>

Una nit molt moguda

Fonts policials han assegurat a Europa Press que la nit ha estat «bastant moguda» i intensa en termes de persecucions contra els narcotraficants, que han aprofitat que esta matinada ha fet vent de llevant per a creuar l’Estret.

Així doncs, al llarg de tot el litoral de la zona, des d’Estepona (Màlaga) fins a Algesires, han comptabilitzat almenys cinc ‘narcolanchas’ al llarg de matinada i set ‘pataqueres’ -les naus de menor grandària que els subministren gasolina en alta mar-.

Busquen l’helicòpter enfonsat

Salvament Marítim té en la zona al vaixell Clara Campoamor i la salvamar Atria buscant l’helicòpter enfonsat per a recuperar-lo. També està en estes labors un helicòpter de Vigilància Duanera.

A les xarxes socials és reflecteixen les mostres de condolences

Les mostres de condolences no s’han fet esperar.

<

>

<

>

<

>

<

>

<

>

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la dana de 2024

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana de 2024 un informe sobre la gestió en la presa de Buseo, al·legant que és prova en un procediment penal.

València remet a Fiscalia nous indicis de frau en empadronaments amb contractes de lloguer

L'Ajuntament de València ha traslladat a la Fiscalia Provincial nous indicis de possibles fraus en empadronaments basats en contractes de lloguer presumptament manipulats o falsificats, dins d'un expedient ja obert per fets similars.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana descendix al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i suma una caiguda interanual de 19.440 aturats.

Els sindicats valoren la caiguda de l’atur en la Comunitat Valenciana però alerten de riscos i precarietat

CCOO i UGT reconeixen la baixada de l'atur al març en la Comunitat Valenciana, però advertixen que la millora està marcada per la incertesa internacional, la temporalitat i la persistent bretxa de gènere.

Diversos accidents col·lapsen l’operació retorne de Setmana Santa en les carreteres valencianes

Diversos accidents i l'intens flux de vehicles en l'operació retorn de Setmana Santa provoquen més de 50 quilòmetres de retencions en les principals carreteres de la Comunitat Valenciana.