Nou persones detingudes per estafar 500.000 euros a 14 empreses

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Aldaia, en la comarca de l’Horta (València), a nou persones que han estafat a través de mitjans telemàtics uns 500.000 euros als clients de catorze empreses d’Espanya, Àustria i Portugal, segons ha informat el cos de seguretat.

 

Als detinguts, amb antecedents per fets pareguts i amb edats compreses entre els 19 i els 72 anys, se’ls acusa dels delictes de blanqueig de capitals, danys en programes informàtics, usurpació d’estat civil, estafa, falsificació de document privat i descobriment de secrets.

 

Es tracta de l’Operació Lyoko, en la que fins al moment s’han conseguit esclarir 66 fets delictius i que es va iniciar al juny de l’any passat quan dos empreses de les localitats madrilenyes van denunciar una estafa a través de mitjans telemàtics.

 

Han estafat a escala internacional

Per a conseguir els seus objectius, este grup atacava els comptes de correus electrònics i les bases de dades per a obtindre els de factures pendents i bancaris, a demés de clients potencials. Quan conseguien accedir al sistema informàtic seleccionaven a les víctimes i, després de fer-se passar per l’empresa real, sol·licitaven que els diners foren ingressats en un compte diferent de l’acordada.

 

Prèviament, contactaven amb persones que estaven travessant per dificultats econòmiques perquè foren les titulars dels comptes bancaris receptors dels diners a canvi d’un percentatge del 3%. Durant la investigació els agents han localitzat altres 12 empreses estafades, que es troben en Espanya, Àustria i Portugal, i el valor del frau arriba als 500.000 euros.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.