Nou persones detingudes per estafar 500.000 euros a 14 empreses

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Aldaia, en la comarca de l’Horta (València), a nou persones que han estafat a través de mitjans telemàtics uns 500.000 euros als clients de catorze empreses d’Espanya, Àustria i Portugal, segons ha informat el cos de seguretat.

 

Als detinguts, amb antecedents per fets pareguts i amb edats compreses entre els 19 i els 72 anys, se’ls acusa dels delictes de blanqueig de capitals, danys en programes informàtics, usurpació d’estat civil, estafa, falsificació de document privat i descobriment de secrets.

 

Es tracta de l’Operació Lyoko, en la que fins al moment s’han conseguit esclarir 66 fets delictius i que es va iniciar al juny de l’any passat quan dos empreses de les localitats madrilenyes van denunciar una estafa a través de mitjans telemàtics.

 

Han estafat a escala internacional

Per a conseguir els seus objectius, este grup atacava els comptes de correus electrònics i les bases de dades per a obtindre els de factures pendents i bancaris, a demés de clients potencials. Quan conseguien accedir al sistema informàtic seleccionaven a les víctimes i, després de fer-se passar per l’empresa real, sol·licitaven que els diners foren ingressats en un compte diferent de l’acordada.

 

Prèviament, contactaven amb persones que estaven travessant per dificultats econòmiques perquè foren les titulars dels comptes bancaris receptors dels diners a canvi d’un percentatge del 3%. Durant la investigació els agents han localitzat altres 12 empreses estafades, que es troben en Espanya, Àustria i Portugal, i el valor del frau arriba als 500.000 euros.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat mobilitza 421 milions per a ajudar famílies i empreses davant la crisi per la guerra de l’Iran

El Consell pacta amb sindicats i patronal 27 mesures que inclouen ajudes a hipoteques, lloguer, transport, autònoms i finançament bonificat

Juan Roig confia en medalles del Projecte FER a Los Angeles 2028

Juan Roig destaca la cultura de l'esforç del Projecte FER i expressa la seua confiança que diversos dels esportistes becats aconseguisquen medalla en els Jocs Olímpics de Los Angeles 2028.

Projecte FER 2026 presenta el seu programa de beques amb 140 esportistes sota el lema Basat en somni reals

El Projecte FER 2026 llança la seua catorzena edició amb 140 esportistes becats i l'objectiu a mitjà termini dels Jocs Olímpics de Los Angeles 2028, reforçant a més l'impacte de la marató i mitja marató com a eixos de mecenatge esportiu.

CCOO reclama a la Generalitat aplicar enguany la jornada de 35 hores al personal públic

CCOO PV reclama a la Generalitat Valenciana que pose en marxa este mateix any la jornada de 35 hores setmanals per a tot el seu personal públic, tal com arreplega l'acord de legislatura de 2024.

El València Basket busca apurar les seues opcions de ser segon davant un IDK obligat a guanyar

El València Basket visita a un IDK Euskotren que es juga continuar viu en la lluita pel play off, mentres les valencianes apuren les seues opcions d'arrabassar la segona plaça al Spar Girona.

Cambra València anticipa una desacceleració econòmica per l’impacte de la guerra a l’Iran

Cambra València preveu que l'economia de la Comunitat cresca entre un 2 i un 2,5% enguany, per davall del 3% estimat inicialment, a causa de l'encariment energètic i a la incertesa generada per la guerra a l'Iran.

Pérez Llorca nega cap retall al jutjat de la dana i el PSPV l’acusa d’afeblir la investigació

El president defensa que Catarroja manté tots els mitjans sol·licitats, mentre Diana Morant reclama restituir de manera immediata els recursos del jutjat

Mazón recorre el veto a personar-se en la causa de la DANA per la seriosa indefensió que denúncia

La defensa de Carlos Mazón ha recorregut davant l'Audiència Provincial de València la decisió de la jutgessa de Catarroja que li impedix personar-se en la causa per la DANA, en considerar que li provoca una seriosa indefensió processal.