10.4 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

Nou persones detingudes per estafar 500.000 euros a 14 empreses

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Aldaia, en la comarca de l’Horta (València), a nou persones que han estafat a través de mitjans telemàtics uns 500.000 euros als clients de catorze empreses d’Espanya, Àustria i Portugal, segons ha informat el cos de seguretat.

 

Als detinguts, amb antecedents per fets pareguts i amb edats compreses entre els 19 i els 72 anys, se’ls acusa dels delictes de blanqueig de capitals, danys en programes informàtics, usurpació d’estat civil, estafa, falsificació de document privat i descobriment de secrets.

 

Es tracta de l’Operació Lyoko, en la que fins al moment s’han conseguit esclarir 66 fets delictius i que es va iniciar al juny de l’any passat quan dos empreses de les localitats madrilenyes van denunciar una estafa a través de mitjans telemàtics.

 

Han estafat a escala internacional

Per a conseguir els seus objectius, este grup atacava els comptes de correus electrònics i les bases de dades per a obtindre els de factures pendents i bancaris, a demés de clients potencials. Quan conseguien accedir al sistema informàtic seleccionaven a les víctimes i, després de fer-se passar per l’empresa real, sol·licitaven que els diners foren ingressats en un compte diferent de l’acordada.

 

Prèviament, contactaven amb persones que estaven travessant per dificultats econòmiques perquè foren les titulars dels comptes bancaris receptors dels diners a canvi d’un percentatge del 3%. Durant la investigació els agents han localitzat altres 12 empreses estafades, que es troben en Espanya, Àustria i Portugal, i el valor del frau arriba als 500.000 euros.

Últimes notícies

Desembre comença hivernal en la Comunitat Valenciana, amb núvols, pluges i gelades

La setmana i el mes arranquen amb cels nuvolosos, ruixats que de matinada poden ser fortes en el sud de València i nord d'Alacant, gelades a l'interior i més fred. Demà es mantenen els núvols amb pluges febles en el terç nord.

Pérez Llorca reivindica l’estabilitat en la Comunitat enfront del ‘embolic i el fang’ del Govern

El president electe ha contraposat l'estabilitat després de la seua investidura amb PP i Vox a les ensopegades del Govern en el Congrés. També ha demanat una comissió mixta per la dana i ha reclamat eleccions generals.

Una manifestació a València ha exigit la fi del genocidi a Gaza i l’embargament d’armes a Israel

La marxa, emmarcada en el Dia Internacional de Solidaritat amb el Poble Palestí, ha reclamat ruptura total de relacions amb Israel i sancions internacionals.

El València examina l’estat anímic del Rayo a Vallecas

El Rayo busca rescabalar-se de la maçada europea davant un València que arriba reforçat pel derbi. El dol mesura la solidesa local i l'assignatura pendent visitant.

Localitzat il·lés el menor desaparegut a Navarrés

El menor de 12 anys desaparegut este diumenge a Navarrés ha sigut localitzat il·lés sobre les 13.40. Va ser trobat prop de la zona d'acampada després d'un operatiu iniciat a les 10.00.

Calero ix del Llevant amb un somriure i agraït després de la seua destitució

El Llevant va cessar a Julián Calero després del 0-2 davant l'Athletic. El tècnic s'acomiada sense retrets i afirma que sale amb un somriure i agraït.

El Llevant destituïx a Julián Calero després de la quarta derrota seguida

El club ha acomiadat al tècnic després del 0-2 davant l'Athletic Club, quarta derrota consecutiva, que deixa a l'equip penúltim amb nou punts. Encara no hi ha relleu.

Drons i unitats canines se sumen a la busca d’un menor a Navarrés

Drons dels bombers forestals i un guia caní de la Guàrdia Civil s'han sumat a la busca d'un xiquet de 12 anys a Navarrés. El dispositiu, actiu des de les 10 hores, inclou diverses dotacions, un helicòpter i unitats canines del Consorci Provincial.