Nou persones detingudes per estafar 500.000 euros a 14 empreses

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Aldaia, en la comarca de l’Horta (València), a nou persones que han estafat a través de mitjans telemàtics uns 500.000 euros als clients de catorze empreses d’Espanya, Àustria i Portugal, segons ha informat el cos de seguretat.

 

Als detinguts, amb antecedents per fets pareguts i amb edats compreses entre els 19 i els 72 anys, se’ls acusa dels delictes de blanqueig de capitals, danys en programes informàtics, usurpació d’estat civil, estafa, falsificació de document privat i descobriment de secrets.

 

Es tracta de l’Operació Lyoko, en la que fins al moment s’han conseguit esclarir 66 fets delictius i que es va iniciar al juny de l’any passat quan dos empreses de les localitats madrilenyes van denunciar una estafa a través de mitjans telemàtics.

 

Han estafat a escala internacional

Per a conseguir els seus objectius, este grup atacava els comptes de correus electrònics i les bases de dades per a obtindre els de factures pendents i bancaris, a demés de clients potencials. Quan conseguien accedir al sistema informàtic seleccionaven a les víctimes i, després de fer-se passar per l’empresa real, sol·licitaven que els diners foren ingressats en un compte diferent de l’acordada.

 

Prèviament, contactaven amb persones que estaven travessant per dificultats econòmiques perquè foren les titulars dels comptes bancaris receptors dels diners a canvi d’un percentatge del 3%. Durant la investigació els agents han localitzat altres 12 empreses estafades, que es troben en Espanya, Àustria i Portugal, i el valor del frau arriba als 500.000 euros.

Últimes notícies

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.

Scariolo reivindica al Reial Madrid abans de la Final Four malgrat les baixes de Tavares i Len

Sergio Scariolo afronta la Final Four de l'Eurolliga a Atenes amb il·lusió i recalca que el Reial Madrid sempre competix, malgrat les importants baixes de Walter Tavares i Alex Len en el joc interior.