9.5 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

Nou persones detingudes per estafar 500.000 euros a 14 empreses

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Aldaia, en la comarca de l’Horta (València), a nou persones que han estafat a través de mitjans telemàtics uns 500.000 euros als clients de catorze empreses d’Espanya, Àustria i Portugal, segons ha informat el cos de seguretat.

 

Als detinguts, amb antecedents per fets pareguts i amb edats compreses entre els 19 i els 72 anys, se’ls acusa dels delictes de blanqueig de capitals, danys en programes informàtics, usurpació d’estat civil, estafa, falsificació de document privat i descobriment de secrets.

 

Es tracta de l’Operació Lyoko, en la que fins al moment s’han conseguit esclarir 66 fets delictius i que es va iniciar al juny de l’any passat quan dos empreses de les localitats madrilenyes van denunciar una estafa a través de mitjans telemàtics.

 

Han estafat a escala internacional

Per a conseguir els seus objectius, este grup atacava els comptes de correus electrònics i les bases de dades per a obtindre els de factures pendents i bancaris, a demés de clients potencials. Quan conseguien accedir al sistema informàtic seleccionaven a les víctimes i, després de fer-se passar per l’empresa real, sol·licitaven que els diners foren ingressats en un compte diferent de l’acordada.

 

Prèviament, contactaven amb persones que estaven travessant per dificultats econòmiques perquè foren les titulars dels comptes bancaris receptors dels diners a canvi d’un percentatge del 3%. Durant la investigació els agents han localitzat altres 12 empreses estafades, que es troben en Espanya, Àustria i Portugal, i el valor del frau arriba als 500.000 euros.

Últimes notícies

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.