El pederasta que utilitzava el seu blog per contactar amb col·legis accepta 7 anys de presó per abús i corrupció de menors

El pederasta detingut a València i que usava un blog de recursos educatius per connectar amb col·legis i poder contactar després amb menors ha acceptat complir set anys i tres mesos de presó per un delicte continuat d'abús sexual i dos de corrupció de menors en un judici per conformitat celebrat en l'Audiència de València.

  

Així consta en una sentència de la secció cinquena de l'Audiència de València després d'una vista per conformitat en la qual el fiscal va rebaixar la seua petició inicial de condemna a sis anys de presó per un delicte continuat d'abús sexual, un any i tres mesos més per corrupció de menors —elaboració de material pornogràfic en el qual intervenen xiquets— i una multa de 720 euros per un altre de corrupció per possessió de material pornogràfic amb menors.

  

Va abusar d'un menor a qui feia classes particulars

  

Amb l'admissió dels fets per part de l'acusat, que assegurava ser estudiant de Magisteri, la sala ha declarat provat que en l'estiu de 2014 l'acusat, de 27 anys, feia classes particulars de reforç a un menor, a qui es portava al seu domicili i on va abusar d'ell en diverses ocasions, uns fets que van provocar en la víctima una seqüela psíquica greu. L'acusat ha indemnitzat als representants legals d'este primer menor amb la quantitat de 80.000 euros pel dany moral causat.

    

A més, l'acusat era titular d'un blog i a través d'esteinstrument i de Facebook gestionava fòrums i publicava articles sobre la gestió dels recursos educatius. Estos mitjans els utilitzava per connectar amb centres escolars, la qual cosa després li permetia contactar amb menors d'edat.

 

Vídeos de menors mantenint relacions sexuals amb majors

  

L'acusat realitzava fotografies a les menors amb el pretext de redactar els seus articles encara que quan es trobava tot sol amb elles prenia les imatges en roba interior o en vestit de bany. La sala considera que afectades per estos fets hi ha tres menors.

  

En el seu Dropbox personal tenia arxius en els quals apareixien menors d'edat mantenint relacions sexuals amb majors o altres xiquets. En subcarpetes i material informàtic es van localitzar nombrosos arxius i videos de pornografia infantil.

  

En haver demanat fiscal i defensa una sentència de conformitat i al no ser la pena sol·licitada superior a sis anys, la sala ha dictat sentència de conformitat amb els fets i la pena sol·licitada. A més de la presó, l'acusat estarà baix llibertat vigilada durant deu anys i queda inhabilitat per a la professió relacionada amb menors durant altres sis.

  

Igualment se li imposa la prohibició d'acostament als menors a una distància mínima de 300 metres i comunicar-se amb ells durant deu anys.

 

Últimes notícies

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.

Els assistents al Reggaeton Beach Festival es queden sense gira del 2026 i sense festival

Reggaeton Beach Festival ha anunciat la cancel·lació de tota la gira prevista per a l’estiu del 2026 i el cessament de la seua activitat. Facua recorda als afectats que poden reclamar l’import de les entrades i els possibles danys i perjuís.

Nou sistema acústic a la Nucia per avisar dels riscos d’inundació pel pantà de Guadalest

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha instal·lat a la Nucia un sistema acústic d’avís per inundacions a la partida de Pesauro, zona inundable en cas d’accident o trencament de la presa de Guadalest.

València encapçala l’alça del lloguer entre les grans ciutats d’Espanya

Els nous contractes de lloguer a València han pujat un 4,5 % anual des de 2019, el ritme més alt entre les sis grans ciutats espanyoles, segons l’Informe Anual 2025 del Banco de España. Fins a quatre de cada deu famílies llogateres destinen més del 30 % de la seua renda al pagament del lloguer.

Més trens de Rodalia a Alacant per a les Fogueres amb 23.300 places extra

Renfe ha reforçat la Rodalia dAlacant amb 23.300 places addicionals i 40 trens especials, diürns i nocturns, entre el 20 i la matinada del 25 de juny per a facilitar els desplaçaments durant les Fogueres.