Pillen a 37 persones introduint bitllets falsos de 500 euros en València i Alacant

 

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb la Guàrdia Civil i amb EUROPOL, han desarticulat una organització criminal dedicada, presumptament, a la introducció de moneda falsa a Espanya, concretament bitllets de 500 euros.

 

Durant l’operació, 37 persones han sigut detingudes en diferents províncies d’Espanya acusades de cometre delictes d’organització criminal, falsedat documental, falsificació de moneda, estafa, blanqueig de capitals i delicte contra la salut pública. L’operació continua oberta i no es descarten noves detencions.

 

Les investigacions van començar en octubre de 2019, quan els agents van detectar diversos bitllets falsos de 500 euros en diferents localitats de la província de Granada. Posteriorment, es van detectar nous exemplars de la mateixa falsificació per la resta de la comunitat autònoma d’Andalusia.

 

Les investigacions van revelar que un dels investigats s’havia desplaçat des de la localitat alacantina de Santa Pola fins a Sevilla per a fer la venda d’unes 170 peces. Dies més tard, van començar a aparéixer bitllets falsos en el circuit financer introduïts pel sistema del degoteig.

 

 

Introducció de moneda falsa en caixers automàtics

Després d’un any d’investigació conjunta, que ha resultat molt complexa a causa de les contínues mesures de seguretat preses pels investigats, es va dur a terme l’explotació de l’operació, intervenint-se un total de 402
bitllets de 500 euros falsos (201.000 euros) durant els 16 registres duts a terme.

 

També se’ls va intervindre anabolitzants de diferents tipus, 12.000 euros en bitcoin, 32.000 euros en diners legítims, dues armes simulades i diverses armes prohibides. Les províncies a on més bitllets s’han interceptat són Alacant, Almeria, Barcelona, Granada, Sevilla i València.

 

En la capital catalana van ser identificades persones quan tractaven d’introduir la moneda falsa a través de caixers automàtics de diferents entitats bancàries, usant per a això les conegudes mules, és a dir, persones que obrin els comptes a canvi d’una recompensa econòmica. Per esta raó, s’han vist afectades diverses entitats bancàries d’Espanya.

Últimes notícies

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.