Pillen a 37 persones introduint bitllets falsos de 500 euros en València i Alacant

 

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb la Guàrdia Civil i amb EUROPOL, han desarticulat una organització criminal dedicada, presumptament, a la introducció de moneda falsa a Espanya, concretament bitllets de 500 euros.

 

Durant l’operació, 37 persones han sigut detingudes en diferents províncies d’Espanya acusades de cometre delictes d’organització criminal, falsedat documental, falsificació de moneda, estafa, blanqueig de capitals i delicte contra la salut pública. L’operació continua oberta i no es descarten noves detencions.

 

Les investigacions van començar en octubre de 2019, quan els agents van detectar diversos bitllets falsos de 500 euros en diferents localitats de la província de Granada. Posteriorment, es van detectar nous exemplars de la mateixa falsificació per la resta de la comunitat autònoma d’Andalusia.

 

Les investigacions van revelar que un dels investigats s’havia desplaçat des de la localitat alacantina de Santa Pola fins a Sevilla per a fer la venda d’unes 170 peces. Dies més tard, van començar a aparéixer bitllets falsos en el circuit financer introduïts pel sistema del degoteig.

 

 

Introducció de moneda falsa en caixers automàtics

Després d’un any d’investigació conjunta, que ha resultat molt complexa a causa de les contínues mesures de seguretat preses pels investigats, es va dur a terme l’explotació de l’operació, intervenint-se un total de 402
bitllets de 500 euros falsos (201.000 euros) durant els 16 registres duts a terme.

 

També se’ls va intervindre anabolitzants de diferents tipus, 12.000 euros en bitcoin, 32.000 euros en diners legítims, dues armes simulades i diverses armes prohibides. Les províncies a on més bitllets s’han interceptat són Alacant, Almeria, Barcelona, Granada, Sevilla i València.

 

En la capital catalana van ser identificades persones quan tractaven d’introduir la moneda falsa a través de caixers automàtics de diferents entitats bancàries, usant per a això les conegudes mules, és a dir, persones que obrin els comptes a canvi d’una recompensa econòmica. Per esta raó, s’han vist afectades diverses entitats bancàries d’Espanya.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.

Sis autonomies pacten a València exigir una nova Llei de Costas que supere les partions

Sis comunitats litorals han acordat un manifest que reclama una nova llei, rebutja els reglaments del Govern i demana una reunió urgent amb Sara Aagesen. La II Cimera Nacional del Litoral ha reforçat un front comú per a revisar el model de gestió de la costa.

El Pla Endavant té en marxa el 62 % de les mesures de la Generalitat set mesos després de la seua aprovació

L’informe de seguiment de febrer indica que el 17 % de les iniciatives ja s’han completat i que el ritme d’execució del pla s’ha duplicat des del mes de juliol

Llevant i Girona busquen oxigen en un dol que pot agitar la zona baixa

El Llevant, penúltim, s'aferra a l'impuls del triomf davant l'Alabés per a continuar viu. El Girona vol frenar el seu sot recent i no enlairar-se d'Europa.

La Generalitat assegura que 4 de cada 5 famílies de la DANA no han cobrat les ajudes de primera necessitat

El Consell critica la falta de pagaments estatals i el bloqueig de fons municipals, mentres defén que el Pla Endavant suma el 57% d'accions finalitzades o en curs.

Acció Cultural demana al TSJCV investigar a Mazón i que la resta del cas seguisca a Catarroja

L'acusació popular ha demanat al TSJCV investigar a Carlos Mazón, aforat, i que la instrucció de la resta d'investigats continue a Catarroja per a evitar demores.

Castelló repartirà 2.000 polseres detectores de substàncies per a previndre agressions sexistes en la Magdalena

Castelló distribuirà 2.000 polseres detectores, tapavasos i polseres de tela durant la Magdalena per a previndre agressions sexistes. Hi haurà quatre Punts Violeta i reforç policial.