Pillen a 37 persones introduint bitllets falsos de 500 euros en València i Alacant

 

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb la Guàrdia Civil i amb EUROPOL, han desarticulat una organització criminal dedicada, presumptament, a la introducció de moneda falsa a Espanya, concretament bitllets de 500 euros.

 

Durant l’operació, 37 persones han sigut detingudes en diferents províncies d’Espanya acusades de cometre delictes d’organització criminal, falsedat documental, falsificació de moneda, estafa, blanqueig de capitals i delicte contra la salut pública. L’operació continua oberta i no es descarten noves detencions.

 

Les investigacions van començar en octubre de 2019, quan els agents van detectar diversos bitllets falsos de 500 euros en diferents localitats de la província de Granada. Posteriorment, es van detectar nous exemplars de la mateixa falsificació per la resta de la comunitat autònoma d’Andalusia.

 

Les investigacions van revelar que un dels investigats s’havia desplaçat des de la localitat alacantina de Santa Pola fins a Sevilla per a fer la venda d’unes 170 peces. Dies més tard, van començar a aparéixer bitllets falsos en el circuit financer introduïts pel sistema del degoteig.

 

 

Introducció de moneda falsa en caixers automàtics

Després d’un any d’investigació conjunta, que ha resultat molt complexa a causa de les contínues mesures de seguretat preses pels investigats, es va dur a terme l’explotació de l’operació, intervenint-se un total de 402
bitllets de 500 euros falsos (201.000 euros) durant els 16 registres duts a terme.

 

També se’ls va intervindre anabolitzants de diferents tipus, 12.000 euros en bitcoin, 32.000 euros en diners legítims, dues armes simulades i diverses armes prohibides. Les províncies a on més bitllets s’han interceptat són Alacant, Almeria, Barcelona, Granada, Sevilla i València.

 

En la capital catalana van ser identificades persones quan tractaven d’introduir la moneda falsa a través de caixers automàtics de diferents entitats bancàries, usant per a això les conegudes mules, és a dir, persones que obrin els comptes a canvi d’una recompensa econòmica. Per esta raó, s’han vist afectades diverses entitats bancàries d’Espanya.

Últimes notícies

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.

El Rototom tanca a Benicàssim amb 169.000 assistents de quasi 100 països

El Rototom Sunsplash de Benicàssim ha tancat la seua 31a edició amb 169.000 assistents de quasi 100 països i una forta aposta social i mediambiental. El festival ha anunciat que tornarà a Benicàssim en agost de 2027.

Guido Rodríguez reclama ambició i unió després dels primers pitos a Mestalla

Guido Rodríguez, migcampista del València i nou capità, demana unió i ambició entre club, plantilla i afició després de l’empat sense gols davant el Celta a Mestalla, que ha deixat els primers pitos de la grada.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades en l’interior nord de València esta vesprada

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per pluges i tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes en l’interior nord de València, mentre es mantenen avisos per precipitacions intenses a trams del litoral de Castelló i València.

Buñol prepara una Tomatina més inclusiva amb un nou pla d’accessibilitat

Buñol ultima els preparatius de la 79a Tomatina, que es viurà dimecres amb aforament complet i un nou pla '+ ACCESSIBLE' per a garantir l’acompanyament i la participació de persones amb discapacitat.

L’incendi de Segorbe queda estabilitzat després de cremar 630 hectàrees

L’incendi forestal iniciat dijous a Segorbe per un llamp ha quedat estabilitzat després de calcinar 630 hectàrees al Parc Natural de la Sierra Calderona. Un miler de veïns de Gàtova continuen desallotjats, encara que es preveu que puguen tornar prompte a les seues cases.

Corberán valora l’empat: partit equilibrat i exigència de Mestalla

Carlos Corberán ha qualificat d’equilibrat l’empat del València CF contra el Celta de Vigo i ha admés que l’equip va defensar més del que volia. El tècnic ha defensat la línia de cinc, ha reclamat reforços i ha mostrat respecte per l’exigència de Mestalla.

Javi Guerra dona per bo l’empat del València contra el Celta a Mestalla

El migcampista del València Javi Guerra ha valorat com a just l’empat sense gols contra el Celta en l’estrena de LALIGA a Mestalla i ha demanat el suport de l’afició per al pròxim partit de lliga.