Pillen a 37 persones introduint bitllets falsos de 500 euros en València i Alacant

 

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb la Guàrdia Civil i amb EUROPOL, han desarticulat una organització criminal dedicada, presumptament, a la introducció de moneda falsa a Espanya, concretament bitllets de 500 euros.

 

Durant l’operació, 37 persones han sigut detingudes en diferents províncies d’Espanya acusades de cometre delictes d’organització criminal, falsedat documental, falsificació de moneda, estafa, blanqueig de capitals i delicte contra la salut pública. L’operació continua oberta i no es descarten noves detencions.

 

Les investigacions van començar en octubre de 2019, quan els agents van detectar diversos bitllets falsos de 500 euros en diferents localitats de la província de Granada. Posteriorment, es van detectar nous exemplars de la mateixa falsificació per la resta de la comunitat autònoma d’Andalusia.

 

Les investigacions van revelar que un dels investigats s’havia desplaçat des de la localitat alacantina de Santa Pola fins a Sevilla per a fer la venda d’unes 170 peces. Dies més tard, van començar a aparéixer bitllets falsos en el circuit financer introduïts pel sistema del degoteig.

 

 

Introducció de moneda falsa en caixers automàtics

Després d’un any d’investigació conjunta, que ha resultat molt complexa a causa de les contínues mesures de seguretat preses pels investigats, es va dur a terme l’explotació de l’operació, intervenint-se un total de 402
bitllets de 500 euros falsos (201.000 euros) durant els 16 registres duts a terme.

 

També se’ls va intervindre anabolitzants de diferents tipus, 12.000 euros en bitcoin, 32.000 euros en diners legítims, dues armes simulades i diverses armes prohibides. Les províncies a on més bitllets s’han interceptat són Alacant, Almeria, Barcelona, Granada, Sevilla i València.

 

En la capital catalana van ser identificades persones quan tractaven d’introduir la moneda falsa a través de caixers automàtics de diferents entitats bancàries, usant per a això les conegudes mules, és a dir, persones que obrin els comptes a canvi d’una recompensa econòmica. Per esta raó, s’han vist afectades diverses entitats bancàries d’Espanya.

Últimes notícies

El Festival 10 Sentits complix 15 anys amb l’emergència climàtica com a eix central

El Festival 10 Sentits celebra el seu quinzé aniversari a València del 14 al 26 de maig amb el lema Naturalesa Viva Vol. 02 i un programa centrat en l'emergència climàtica.

Bigsound trasllada la seua sexta edició al Parc Central de Torrent i manté dates i cartell

El festival Bigsound celebrarà la seua sexta edició els dies 26 i 27 de juny en el Parc Central de Torrent, mantenint íntegre el seu cartell i totes les entrades vàlides malgrat el canvi de recinte per les restriccions acústiques a València.

El professorat valencià manté la vaga indefinida a l’espera d’una nova oferta el dilluns

Els sindicats mantenen la vaga indefinida i les mobilitzacions en considerar insuficient la proposta d'Educació, mentres preparen noves negociacions per al dilluns amb el salari com a punt clau.

La contenció de preus als supermercats fa baixar l’IPC dels aliments fins al 2,6% a l’abril

Els supermercats absorbixen 51 milions en costos extra de gasoil des del març i contenen els preus dels aliments, que baixen al 2,6%.

Un anell de reforç blindarà la presa de Buseo enfront de futures avingudes d’aigua

La Generalitat projecta un anell perimetral de formigó en la base de la presa de Buseo per a assegurar la seua estabilitat després dels greus danys de la dana de 2024 i reforçar el seu pla d'emergències.

El rector de la Universitat de València demana un acord per a frenar la vaga docent abans de la EBAU

El rector de la Universitat de València confia que la Generalitat i els sindicats docents tanquen un acord per a desconvocar la vaga indefinida i garantir la normalitat en la EBAU.

Compromís qualifica de vergonyosa la proposta d’Educació per a frenar la vaga docent

Compromís rebutja la proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat valencià i la considera insuficient, poc concreta i sense efectes immediats.

Alacant impulsa una fundació per a organitzar el centenari de les Fogueres en 2028

L'Ajuntament d'Alacant posarà en marxa una fundació adscrita a Festes per a coordinar els actes del centenari de les Fogueres de Sant Joan en 2028 i reforçar la seua protecció cultural.