Pillen a 37 persones introduint bitllets falsos de 500 euros en València i Alacant

 

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb la Guàrdia Civil i amb EUROPOL, han desarticulat una organització criminal dedicada, presumptament, a la introducció de moneda falsa a Espanya, concretament bitllets de 500 euros.

 

Durant l’operació, 37 persones han sigut detingudes en diferents províncies d’Espanya acusades de cometre delictes d’organització criminal, falsedat documental, falsificació de moneda, estafa, blanqueig de capitals i delicte contra la salut pública. L’operació continua oberta i no es descarten noves detencions.

 

Les investigacions van començar en octubre de 2019, quan els agents van detectar diversos bitllets falsos de 500 euros en diferents localitats de la província de Granada. Posteriorment, es van detectar nous exemplars de la mateixa falsificació per la resta de la comunitat autònoma d’Andalusia.

 

Les investigacions van revelar que un dels investigats s’havia desplaçat des de la localitat alacantina de Santa Pola fins a Sevilla per a fer la venda d’unes 170 peces. Dies més tard, van començar a aparéixer bitllets falsos en el circuit financer introduïts pel sistema del degoteig.

 

 

Introducció de moneda falsa en caixers automàtics

Després d’un any d’investigació conjunta, que ha resultat molt complexa a causa de les contínues mesures de seguretat preses pels investigats, es va dur a terme l’explotació de l’operació, intervenint-se un total de 402
bitllets de 500 euros falsos (201.000 euros) durant els 16 registres duts a terme.

 

També se’ls va intervindre anabolitzants de diferents tipus, 12.000 euros en bitcoin, 32.000 euros en diners legítims, dues armes simulades i diverses armes prohibides. Les províncies a on més bitllets s’han interceptat són Alacant, Almeria, Barcelona, Granada, Sevilla i València.

 

En la capital catalana van ser identificades persones quan tractaven d’introduir la moneda falsa a través de caixers automàtics de diferents entitats bancàries, usant per a això les conegudes mules, és a dir, persones que obrin els comptes a canvi d’una recompensa econòmica. Per esta raó, s’han vist afectades diverses entitats bancàries d’Espanya.

Últimes notícies

Elda immortalitza Pedrito Rico amb una escultura a la plaça Major

Elda ha homenatjat el cantant Pedrito Rico amb la inauguració d’una escultura en bronze a la plaça Major, obra de l’escultor local Carlos Martínez, en un acte emotiu amb família i veïns.

Un home ferit en un xoc entre dos camions a la Font de la Figuera

Un home ha resultat ferit este dijous en col·lisionar dos camions a la Font de la Figuera. Els bombers l'han excarcerat i un helicòpter medicalitzat l'ha traslladat a l'hospital.

El Valencia Basket incorpora Mouhamadou Gueye per reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge de l’ala-pivot Mouhamadou Gueye, nord-americà amb passaport senegalés, per una temporada, en el seu primer pas pel bàsquet europeu.

Reventons càlids amb ratxes de més de 90 km/h sacsegen el sud d’Alacant

Diverses zones del sud de la província d’Alacant han patit esta vesprada reventons càlids amb ratxes de vent molt fortes i una pujada sobtada de temperatures, en una jornada amb avís roig per calor extrema.

María Collados i Nayra Luque, noves Reines de les Festes de Castelló en 2027

María Collados Marzá ha sigut designada Reina de les Festes de Castelló de 2027 i la xiqueta Nayra Luque Beltrán serà la Reina Infantil, després de la telefonada de l'alcaldessa Begoña Carrasco.

Hisienda insta el PP a no frenar la quita del deute que afavorix sobretot les seues autonomies

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha demanat al PP en el Congrés que no bloquege la llei que permet condonar més de 83.000 milions del deute autonòmic, una mesura que beneficia sobretot comunitats governades pels populars com Andalusia, la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Bicorp encapçala la tercera onada de calor amb quasi 44 graus

La tercera onada de calor de l’estiu ha deixat fins a 43,9 graus a Bicorp i més de 40 graus en nombroses localitats de l’interior de València i Alacant.

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.