Una plantació de 533 plantes de marihuana posa en perill la seguretat dels veïns d’Alcoleja

La Guàrdia Civil confisca una plantació de marihuana en Alcoleja, en el Comtat (Alacant)

Confisquen 533 plantes de marihuana en Alcoleja | Europa Press

 

Agents de la Guàrdia Civil han descobert una plantació de 533 plantes de marihuana connectada de manera il·legal al subministrament elèctric amb una gran potència que podria haver posat en perill la seguretat dels veïns d’Alcoleja, en la comarca del Comtat (Alacant), un municipi de 180 persones.

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un home, de 53 anys, com a presumpte autor dels fets per un delicte contra la salut pública i altre per estada de fluid elèctric. La investigació va començar quan l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil d’Ibi van ser avisats per una companyia elèctrica de què s’estava produint un augment en el consum de l’electricitat procedent d’una fuga d’energia en el subministrament d’una casa, que no estava registrada en els seus equips.

 

Els agents van vore que hi havia una connexió fraudulenta connectada directament en la xarxa de distribució que estava amagada. A demés, el nivell de consum d’eixa connexió era tan elevat que suposava un greu perill per a la seguretat de la població. 

 

La seguretat de la població estava en perill

L’elevat consum d’esta plantació suposava que qualsevol classe de sobrecàrrega en el transformador haguera provocat un tall total del subministrament elèctric per a tota la població. Quan els agents van anar a la casa es van trobar 533 plantes de marihuana repartides per totes les habitacions.

 

A demés, també van confiscar tota classe de material elèctric que s’utilitzava per a desenvolupar el cultiu, com llums de calor, ventiladors, bombes d’aigua o extractors d’aire. 

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.

L’operadora del SAIH declara que ningú va telefonar per la pujada sobtada del Poyo a les 18.43 hores

Una operadora del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer assegura davant el jutjat de Catarroja que ningú va telefonar per demanar aclariments sobre la crescuda sobtada del barranc del Poyo, de la qual havien avisat per correu electrònic a les 18.43 hores durant la dana.