12.8 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

La Policia Nacional desmantella tres punts de venda de substàncies estupefaents a la ciutat de València

Imatge dels agents de la Policia Nacional durant el registre d'un domicili

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a València, en tres operacions policials, a vuit persones, d’entre 18 i 42 anys, d’origen espanyol, com a presumptes autores d’un delicte de tràfic de drogues. Una de les operacions va ser duta a terme en Maritim en col·laboració amb Policia Local, tercera que es realitza en una setmana, i les altres dos en Trànsits i Patraix on pel que sembla venien marihuana des dels seus domicilis. S’han realitzat diversos registres en els quals han intervingut prop de 2’4 quilos de marihuana, 23 grams de, pel que sembla, cocaïna i 10 grams de, pel que sembla, heroïna, 9.000 euros, a més de dos carabines, una pistola d’aire comprimit i un vehicle.

Maritim

Després de tindre coneixement els agents que en un habitatge de la zona de “casetes roses”, un clan familiar estaria venent petites dosis de cocaïna, heroïna, haixix i cànnabis. Igualment van poder constatar que el clan posseïa un magatzem situat en un altre habitatge superior, per a reaprovisionar-se de les substàncies cada poques hores, evitant així tenir quantitats grans de droga en el seu domicili.

Com a culminació de la recerca es van realitzar dos registres en sengles habitatges, en una va haver d’entrar el GOES a través del balcó donades les fortes mesures de seguretat que havia adoptat el clan, com a reixes, porta de ferro massís i persones vigilant constantment per a avisar de la presència policial. Durant l’assalt es va detenir a cinc persones, de la mateixa família, les quals van tractar de desfer-se de les substàncies no aconseguint-lo gràcies a la ràpida acció policial, arribant a escometre als policies per a aconseguir-lo.

En els dos registres es va intervenir 23 grams de, pel que sembla, cocaïna, 10 grams de, pel que sembla, heroïna, 9.000 euros, dos carabines de perdigons, munició, una pistola d’aire comprimit i un vehicle.

Amb esta operació, la tercera en una setmana, s’ha aconseguit reduir significativament la presència de droga en la zona d’influència de la barriada, millorant així la sensació de seguretat dels veïns de la zona.

Policia en acció

Transits i Patraix

Els agents van tenir coneixement, gràcies a la col·laboració ciutadana, que dos persones, mare i fill, podrien estar venent substància estupefaent des del seu habitatge situat en el districte de Trànsits. Després d’establir un dispositiu de vigilància, els investigadors van comprovar que existia un gran tràfec de possibles clients, que s’acostaven fins al domicili dels sospitosos per a presumptament adquirir marihuana.

Els policies van realitzar un registre en l’habitatge, intervenint prop de 1’9 quilos de marihuana en cabdell, 790 euros i dos bàscules. Per tot això, van detenir a mare i fill com a presumptes autors d’un delicte de tràfic de drogues.

Els agents van poder saber, a més, que en un altre habitatge de València, situada en el districte de Patraix, també podria estar venent-se marihuana, observant que efectivament existia un tràfec de possibles compradors, tots ells joves, arribant fins i tot a detectar venda de droga a algun menor d’edat.

En este cas, el modus operandi sempre era el mateix: una vegada els compradors acudien als voltants del domicili sospitós, després de rebre un avís en els seus telèfons mòbils, els obrien la porta del portal i accedien a l’immoble, abandonant el lloc precipitadament pocs minuts després.

Els policies van registrar el domicili, on van localitzar i van intervenir 478 grams de marihuana, part de la qual es trobava preparada per a la seua venda en dosi, bàscules de pesatge i 480 euros en efectiu, entre altres efectes. També van detenir al suposat venedor, un jove de 22 anys, com a presumpte autor d’un delicte de tràfic de drogues.

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.