16.6 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

La Policia Nacional desmantella tres punts de venda de substàncies estupefaents a la ciutat de València

Imatge dels agents de la Policia Nacional durant el registre d'un domicili

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a València, en tres operacions policials, a vuit persones, d’entre 18 i 42 anys, d’origen espanyol, com a presumptes autores d’un delicte de tràfic de drogues. Una de les operacions va ser duta a terme en Maritim en col·laboració amb Policia Local, tercera que es realitza en una setmana, i les altres dos en Trànsits i Patraix on pel que sembla venien marihuana des dels seus domicilis. S’han realitzat diversos registres en els quals han intervingut prop de 2’4 quilos de marihuana, 23 grams de, pel que sembla, cocaïna i 10 grams de, pel que sembla, heroïna, 9.000 euros, a més de dos carabines, una pistola d’aire comprimit i un vehicle.

Maritim

Després de tindre coneixement els agents que en un habitatge de la zona de “casetes roses”, un clan familiar estaria venent petites dosis de cocaïna, heroïna, haixix i cànnabis. Igualment van poder constatar que el clan posseïa un magatzem situat en un altre habitatge superior, per a reaprovisionar-se de les substàncies cada poques hores, evitant així tenir quantitats grans de droga en el seu domicili.

Com a culminació de la recerca es van realitzar dos registres en sengles habitatges, en una va haver d’entrar el GOES a través del balcó donades les fortes mesures de seguretat que havia adoptat el clan, com a reixes, porta de ferro massís i persones vigilant constantment per a avisar de la presència policial. Durant l’assalt es va detenir a cinc persones, de la mateixa família, les quals van tractar de desfer-se de les substàncies no aconseguint-lo gràcies a la ràpida acció policial, arribant a escometre als policies per a aconseguir-lo.

En els dos registres es va intervenir 23 grams de, pel que sembla, cocaïna, 10 grams de, pel que sembla, heroïna, 9.000 euros, dos carabines de perdigons, munició, una pistola d’aire comprimit i un vehicle.

Amb esta operació, la tercera en una setmana, s’ha aconseguit reduir significativament la presència de droga en la zona d’influència de la barriada, millorant així la sensació de seguretat dels veïns de la zona.

Policia en acció

Transits i Patraix

Els agents van tenir coneixement, gràcies a la col·laboració ciutadana, que dos persones, mare i fill, podrien estar venent substància estupefaent des del seu habitatge situat en el districte de Trànsits. Després d’establir un dispositiu de vigilància, els investigadors van comprovar que existia un gran tràfec de possibles clients, que s’acostaven fins al domicili dels sospitosos per a presumptament adquirir marihuana.

Els policies van realitzar un registre en l’habitatge, intervenint prop de 1’9 quilos de marihuana en cabdell, 790 euros i dos bàscules. Per tot això, van detenir a mare i fill com a presumptes autors d’un delicte de tràfic de drogues.

Els agents van poder saber, a més, que en un altre habitatge de València, situada en el districte de Patraix, també podria estar venent-se marihuana, observant que efectivament existia un tràfec de possibles compradors, tots ells joves, arribant fins i tot a detectar venda de droga a algun menor d’edat.

En este cas, el modus operandi sempre era el mateix: una vegada els compradors acudien als voltants del domicili sospitós, després de rebre un avís en els seus telèfons mòbils, els obrien la porta del portal i accedien a l’immoble, abandonant el lloc precipitadament pocs minuts després.

Els policies van registrar el domicili, on van localitzar i van intervenir 478 grams de marihuana, part de la qual es trobava preparada per a la seua venda en dosi, bàscules de pesatge i 480 euros en efectiu, entre altres efectes. També van detenir al suposat venedor, un jove de 22 anys, com a presumpte autor d’un delicte de tràfic de drogues.

Últimes notícies

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.

La nova estació de València Sud s’obri este divendres amb més accessibilitat i resiliència

L'estació de València Sud s'obri este divendres, elevada un metre i amb tres ascensors, la qual cosa completa l'accessibilitat de tota la xarxa i reforça la resposta davant temporals. El projecte s'integra en la reconstrucció després de la dana, amb inversions en el complex i un pla anual per a millorar línies.