10.7 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

13 anys de presó per agredir i furtar a una prostituta i intentar matar-ne a una altra atropellant-la

Els fets es van produir en Catarroja i en Tavernes de la Valldigna | València Diari

 

La Fiscalia demana tretze anys de presó per a un home acusat d’agredir i robar la bossa de mà a una prostituta quan anava de camí a l’hospital a vore al seu fill acabat de nàixer i d’intentar assassinar a una altra quan tornava a sa casa després de visitar al bebé.

 

Segons la qualificació de la Fiscalia, els fets, que seran jutjats este divendres en l’Audiència Provincial de València, es produïren el 5 de gener de 2018, quan l’home va mantindre una forta discussió amb la seua parella per qüestions mèdiques i, a continuació, agarrà el cotxe per a anar a l’Hospital Clínic de València, a on estava ingressat el seu fill.

 

  

Agredí i robà a una i atropellà a una altra

Durant el trajecte entre la localitat valenciana de Gandia (la Safor), a on residia la parella, i València, l’home parà en Catarroja (l’Horta Sud) i, després de perseguir a una prostituta, li donà un fort colp en la cara i punyades i puntades. Després, l’agressor li robà la bossa de mà a on portava diners i efectes valorats en 377 euros.

 

A continuació, anà a l’hospital, visità al seu fill i inicià el camí de tornada a sa casa, si bé es parà en un camí de Tavernes de la Valldigna (la Safor) i, després de mantindre una conversació amb una prostituta, aprofità un moment en què esta estava d’esquena per a atropellar-la amb el cotxe.

 

  

La dona va caure a terra i l’home va fer marxa arrere i va passar per damunt d’ella. Després, tornà a arrancar cap avant i l’atropellà de nou, per a, a continuació, fugir del lloc, segons el relat de la Fiscalia. La prostituta va patir diferents fractures i lesions que li van fer estar ingressada en vigilància intensiva onze dies i tardà en curar-se 208 dies. A més, l’agressió li ha deixat seqüeles.

 

 

Delictes de robatori amb violència i intimidació i d’assassinat en grau de temptativa

La Fiscalia acusa al processat d’un delicte de robatori amb violència i intimidació, un delicte lleu de lesions i un delicte d’assassinat en grau de temptativa, pels que demana un total de tretze anys de presó i indemnitzacions que superen els 143.000 euros.

 

En concret, pel delicte de robatori amb violència i intimidació, la Fiscalia reclama tres anys de presó; pel delicte lleu de lesions la pena de tres mesos de multa amb una quota diària de dotze euros, i pel delicte d’assassinat en grau de temptativa deu anys de presó.

 

A més, per la via de responsabilitat civil demana que s’indemnitze a la prostituta a qui li pegà i li robà la bossa amb 150 euros per les lesions, 377 euros pels objectes robats i no recuperats i mil euros per danys morals i interessos legals, a més de la prohibició d’arrimar-se a menys de 500 metres o comunicar-se amb ella durant cinc anys.

 

En el cas de la dona a la que intentà assassinar, la Fiscalia reclama 19.710 euros per les lesions, 22.640 euros per les seqüeles i 100.000 euros pels danys morals i interessos legals, a més de la prohibició d’arrimar-se a menys de mil metres o comunicar-se amb ella durant vint anys.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Diputació de València inaugura en el MuVIM l’exposició de Luis Vidal Corella

La Diputació de València ha inaugurat en el MuVIM una gran mostra dedicada a Luis Vidal Corella amb 200 imatges, 80 inèdites, sobre guerra i postguerra. L'exposició s'estructura en tres seccions i incorpora objectes originals, i podrà visitar-se fins al 29 de març de 2026.

El Racing tomba al Vila-real i es fica en octaus (2-1)

El Racing de Santander va véncer 2-1 al Vila-real en El Sardiner amb un doblet d'Arana i va segellar el seu passe a octaus de la Copa del Rei. Ayoze va retallar al final sense premi.

Emergències entrega a la jutgessa el primer esborrany del Es-Alert del dia de la DANA

La Subdirecció d'Emergències va remetre al jutjat l'esborrany del Es-Alert del 29 d'octubre de 2024, amb fitxa tècnica i mapa. L'avís final es va difondre a les 20.11 després del debat en el Cecopi.

1-0: la Cultural torna a octaus cinc anys després després d’eliminar al Llevant

La Cultural i Esportiva Lleonesa va superar al Llevant per 1-0 i tornarà als octaus de final cinc anys després. Un gol de Rafa Tresaco i la falta d'encert granota van decidir.

De Mònaco a Granada: la Volta 2026 combina alta muntanya i una crono llarga

La ronda es disputarà del 22 d'agost al 13 de setembre, amb eixida a Mònaco i arribada a Granada. Hi haurà set finals enlaire i una crono de 32 km.

El Racing elimina al Vila-real amb un doblet d’Arana (2-1)

El Racing de Santander va superar al Vila-real per 2-1 i va avançar a octaus de la Copa del Rei gràcies a dos gols d'Arana. El conjunt groc va quedar fora després d'un arreón final insuficient.

La Cultural torna a octaus cinc anys després amb un 1-0 al Llevant

La Cultural i Esportiva Lleonesa tornarà als octaus de la Copa del Rei cinc anys després després del 1-0 al Llevant. Bañuz va sostindre el triomf i el rival va perdonar.

Martínez Mus fixa 2026 per a tindre en marxa el 100% del Pla Endavant postdana

El vicepresident tercer ha assegurat que en el primer semestre de 2026 estaran iniciades totes les actuacions del Pla Endavant després de la dana de 2024. Ha detallat inversions en depuració, transport i medi ambient i ha obert un encreuament de retrets amb l'oposició en Les Corts.