36 anys de presó per captar xiques en Nigèria i obligar-les a prostituir-se en Castelló

 

El Tribunal Suprem ha condemnat a 36 anys de presó a dos proxenetes que obligaven a dones a prostituir-se en Castelló després d’haver-les captat en Nigèria. Tot i això, tot apunta a què són bandes que es mouen per tota Espanya per a no ser localitzades, pel que podrien haver actuat en més llocs. 

 

Estes dos persones han sigut acusades de tràfic de persones, prostitució coactiva i immigració il·legal, tot i que es tracta de delictes que difícilment es poden provar, donada la situació de les víctimes, ja que es troben amenaçades amb què, enfront de qualsevol declaració, mataran a les seues famílies, segons ha avançat ‘Mediterráneo’.

 

Segons la sentència, els dos processats havien promés a dos xiques i a una menor que en Espanya podrien tindre un futur millor: estudiar mentres treballaven de cambreres. D’esta manera, les víctimes van caure en mans de la xarxa, sense tindre’n coneixement en un principi, i van ser traslladades a Madrid, a on els van retirar els seus telèfons mòbils, passaports i agendes de contactes.

 

L’esclavitud del segle XXI

Les víctimes es trobaven totalment sotmeses. No podien eixir al carrer i les agredien en el moment en què es desviaven de la conducta que se’ls imposava. A més, la xarxa els reclamava milers d’euros pel viatge i la manutenció, pel que estaven obligades a donar als proxenetes tot el que guanyaven pels seus servicis en Castelló i Còrdova.

 

Una de les víctimes sí que tenia coneixement de què la xarxa portava a les dones a Espanya per a prostituir-se, però pensant-se que podria treballar amb llibertat i mantindre contacte amb els seus familiars, pel que va accedir. Però es va trobar amb esta situació esclavitzadora: treballant de dilluns a diumenge, de cinc de la vesprada a quatre de la matinada i amb l’obligació d’entregar tota la seua recaptació.

 

A més a més, les víctimes estaven amenaçades de vudú. Situacions en les que els tallaven les ungles, el monyo i el pèl públic amb l’objectiu de sotmetre-les psicològicament.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un ninot gegant de Nino Bravo presidirà la falla municipal de València en 2027

La falla municipal de la plaça de l'Ajuntament de València per a les Falles de 2027 tindrà com a figura central un ninot gegant de Nino Bravo de 20 metres, sota el lema 'Vuelvo a mi tierra' i amb materials 100 % ecològics.

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.

Els missatges per confinar als pisos més alts es van arribar a plantejar a les 19.25 hores pel risc a Forata

Ignacio Grande va informar Susana Camarero que el Cecopi valorava a les 19.25 hores enviar missatges als mòbils perquè la població es confinara als pisos més alts davant el risc sobre la presa de Forata i l impacte en municipis com Montroy i Real de Montroy.

L’últim dia de vaga indefinida del professorat només suma un seguiment del 5,98 %

L’última jornada de la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari en la Comunitat Valenciana ha tancat amb un seguiment del 5,98 %, amb més suport en la província de València que en Castelló i Alacant.

Un cotxe en flames col·lapsa l’AP-7 a la Vila Joiosa en sentit València

L’incendi d’un vehicle en l’AP-7 a l’altura de la Vila Joiosa ha provocat llargues retencions en sentit València, tot i que no s’han registrat danys personals.

València reforçarà la seguretat al Jardí del Túria després d’agressions homòfobes

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha condemnat les agressions homòfobes al Jardí del Túria i ha anunciat més coordinació amb la Policia Local i el Servici d’Igualtat per prevenir nous casos.

Una avaria de senyalització obliga a parar uns minuts totes les línies de Metrovalencia

Un problema tècnic de senyalització i comunicacions ha obligat a detindre uns minuts la circulació de totes les línies de Metrovalencia i ha generat retards generalitzats, tot i que el servici ja s’ha restablit amb demores.