11.2 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

36 anys de presó per captar xiques en Nigèria i obligar-les a prostituir-se en Castelló

 

El Tribunal Suprem ha condemnat a 36 anys de presó a dos proxenetes que obligaven a dones a prostituir-se en Castelló després d’haver-les captat en Nigèria. Tot i això, tot apunta a què són bandes que es mouen per tota Espanya per a no ser localitzades, pel que podrien haver actuat en més llocs. 

 

Estes dos persones han sigut acusades de tràfic de persones, prostitució coactiva i immigració il·legal, tot i que es tracta de delictes que difícilment es poden provar, donada la situació de les víctimes, ja que es troben amenaçades amb què, enfront de qualsevol declaració, mataran a les seues famílies, segons ha avançat ‘Mediterráneo’.

 

Segons la sentència, els dos processats havien promés a dos xiques i a una menor que en Espanya podrien tindre un futur millor: estudiar mentres treballaven de cambreres. D’esta manera, les víctimes van caure en mans de la xarxa, sense tindre’n coneixement en un principi, i van ser traslladades a Madrid, a on els van retirar els seus telèfons mòbils, passaports i agendes de contactes.

 

L’esclavitud del segle XXI

Les víctimes es trobaven totalment sotmeses. No podien eixir al carrer i les agredien en el moment en què es desviaven de la conducta que se’ls imposava. A més, la xarxa els reclamava milers d’euros pel viatge i la manutenció, pel que estaven obligades a donar als proxenetes tot el que guanyaven pels seus servicis en Castelló i Còrdova.

 

Una de les víctimes sí que tenia coneixement de què la xarxa portava a les dones a Espanya per a prostituir-se, però pensant-se que podria treballar amb llibertat i mantindre contacte amb els seus familiars, pel que va accedir. Però es va trobar amb esta situació esclavitzadora: treballant de dilluns a diumenge, de cinc de la vesprada a quatre de la matinada i amb l’obligació d’entregar tota la seua recaptació.

 

A més a més, les víctimes estaven amenaçades de vudú. Situacions en les que els tallaven les ungles, el monyo i el pèl públic amb l’objectiu de sotmetre-les psicològicament.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’Elx tanca 24-25 amb 7 milions de pèrdues i preveu 15 de benefici en 25-26

La junta d'accionistes va aprovar uns comptes amb prop de 7 milions en negatiu i un pressupost que anticipa 15 milions de benefici en 2025-26. El club va eixir del concurs de creditors i mantindrà la inversió en plantilla i infraestructures.

El Govern designa a Zulima Pérez per a tancar amb Martínez Mus la comissió mixta de la DANA

El Govern ha designat a Zulima Pérez com a interlocutora per a concretar amb Vicente Martínez Mus la comissió mixta de la DANA. Les dos parts han fixat una reunió el 9 de gener per a acordar la seua constitució i definir el seu funcionament.

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.

El València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener i el València-Unicaja s’avança al dissabte 10

L'ajornat València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener a les 20.30 en el Roig Arena. El dol amb Unicaja s'avança al dissabte 10 a les 18.30.

5 anys i 11 mesos de presó per intentar assassinar a la seua dona després de comunicar-li la ruptura

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys i onze mesos de presó a un home per la temptativa d'homicidi de la seua dona amb un cúter després d'anunciar-li la ruptura. La sentència aplica agreujants de gènere i parentiu i imposa allunyament, retirada de pàtria potestat i possible expulsió.

El Vila-real té al seu abast la millor primera tornada de la seua història

L'equip de Marcelino suma 35 punts en 16 jornades i, amb tres partits per jugar, li basten 5 de 9 per a batre el seu millor registre de primera volta. També perseguix el rècord golejador i ja no pot millorar el defensiu.