36 anys de presó per captar xiques en Nigèria i obligar-les a prostituir-se en Castelló

 

El Tribunal Suprem ha condemnat a 36 anys de presó a dos proxenetes que obligaven a dones a prostituir-se en Castelló després d’haver-les captat en Nigèria. Tot i això, tot apunta a què són bandes que es mouen per tota Espanya per a no ser localitzades, pel que podrien haver actuat en més llocs. 

 

Estes dos persones han sigut acusades de tràfic de persones, prostitució coactiva i immigració il·legal, tot i que es tracta de delictes que difícilment es poden provar, donada la situació de les víctimes, ja que es troben amenaçades amb què, enfront de qualsevol declaració, mataran a les seues famílies, segons ha avançat ‘Mediterráneo’.

 

Segons la sentència, els dos processats havien promés a dos xiques i a una menor que en Espanya podrien tindre un futur millor: estudiar mentres treballaven de cambreres. D’esta manera, les víctimes van caure en mans de la xarxa, sense tindre’n coneixement en un principi, i van ser traslladades a Madrid, a on els van retirar els seus telèfons mòbils, passaports i agendes de contactes.

 

L’esclavitud del segle XXI

Les víctimes es trobaven totalment sotmeses. No podien eixir al carrer i les agredien en el moment en què es desviaven de la conducta que se’ls imposava. A més, la xarxa els reclamava milers d’euros pel viatge i la manutenció, pel que estaven obligades a donar als proxenetes tot el que guanyaven pels seus servicis en Castelló i Còrdova.

 

Una de les víctimes sí que tenia coneixement de què la xarxa portava a les dones a Espanya per a prostituir-se, però pensant-se que podria treballar amb llibertat i mantindre contacte amb els seus familiars, pel que va accedir. Però es va trobar amb esta situació esclavitzadora: treballant de dilluns a diumenge, de cinc de la vesprada a quatre de la matinada i amb l’obligació d’entregar tota la seua recaptació.

 

A més a més, les víctimes estaven amenaçades de vudú. Situacions en les que els tallaven les ungles, el monyo i el pèl públic amb l’objectiu de sotmetre-les psicològicament.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Valencia Basket incorpora Mouhamadou Gueye per reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge de l’ala-pivot Mouhamadou Gueye, nord-americà amb passaport senegalés, per una temporada, en el seu primer pas pel bàsquet europeu.

Reventons càlids amb ratxes de més de 90 km/h sacsegen el sud d’Alacant

Diverses zones del sud de la província d’Alacant han patit esta vesprada reventons càlids amb ratxes de vent molt fortes i una pujada sobtada de temperatures, en una jornada amb avís roig per calor extrema.

María Collados i Nayra Luque, noves Reines de les Festes de Castelló en 2027

María Collados Marzá ha sigut designada Reina de les Festes de Castelló de 2027 i la xiqueta Nayra Luque Beltrán serà la Reina Infantil, després de la telefonada de l'alcaldessa Begoña Carrasco.

Hisienda insta el PP a no frenar la quita del deute que afavorix sobretot les seues autonomies

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha demanat al PP en el Congrés que no bloquege la llei que permet condonar més de 83.000 milions del deute autonòmic, una mesura que beneficia sobretot comunitats governades pels populars com Andalusia, la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Bicorp encapçala la tercera onada de calor amb quasi 44 graus

La tercera onada de calor de l’estiu ha deixat fins a 43,9 graus a Bicorp i més de 40 graus en nombroses localitats de l’interior de València i Alacant.

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.

Les eurodiputades del PSPV porten a Europa la ‘prioritat nacional’ dels pressupostos valencians

Les eurodiputades socialistes Leire Pajín i Sandra Gómez han preguntat a la Comissió Europea si la ‘prioritat nacional’ i l’“arrelament” dels pressupostos de la Generalitat vulneren el dret de la UE.

Leyre Monente, heroïna de l’ascens del València CF Femení, es retira als 26 anys

La migcampista riojana Leyre Monente posa punt final a la seua carrera als 26 anys després de culminar l’ascens del València CF Femení a la Liga F amb un gol històric al minut 99.