8.6 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

4 anys de presó per a un funcionari de presons per introduir droga i telèfons en Picassent a canvi de diners

 

Un funcionari de presons ha acceptat complir quatre anys de presó per introduir droga i telèfons en la presó valenciana de Picassent, en l’Horta Sud (València), a canvi de sumes de diners. Arribava a cobrar des de 500 a 800 euros per fer estes gestions.

 

En esta causa hi havia 11 acusats, entre ells, el funcionari de presons. La resta són presos, familiars i contactes en l’exterior. Per a este dijous s’havia fixat el juí contra ells i finalment s’ha conseguit un acord després d’un reconeixement de fets.

 

D’esta forma, la pena per al funcionari s’ha quedat en quatre anys, ja que Fiscalia li reclamava 12 i mig per un delicte contra la salut pública, un delicte de pertinença a grup criminal i suborn.

 

11 acusats en total

Per als altres nou acusats s’han fixat penes de presó d’entre 1 a 3 anys i mig, ja que el ministeri públic sol·licitava huit anys per pertinença a grup criminal i un delicte contra la salut pública, mentres que un altre processament ha sigut declarat en rebel·lia al no presentar-se a la vista que ha tingut lloc en la secció quarta de l’Audiència.

Els 11 acusats introduïen droga i telèfons mòbils a canvi de diners en la presó valenciana. La banda, que va actuar entre els anys 2014 i 2015, estava organitzada en tres grups que, entre altres mètodes, introduïen les substàncies a través dels vis a vis d’interns consumidors.

 

La xarxa també usava al funcionari de presons, que es reunia fora amb contactes o familiars dels caps de l’organització, els qui li donaven les drogues o els telèfons que havia d’entrar en la presó.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.