4 anys de presó per a un funcionari de presons per introduir droga i telèfons en Picassent a canvi de diners

 

Un funcionari de presons ha acceptat complir quatre anys de presó per introduir droga i telèfons en la presó valenciana de Picassent, en l’Horta Sud (València), a canvi de sumes de diners. Arribava a cobrar des de 500 a 800 euros per fer estes gestions.

 

En esta causa hi havia 11 acusats, entre ells, el funcionari de presons. La resta són presos, familiars i contactes en l’exterior. Per a este dijous s’havia fixat el juí contra ells i finalment s’ha conseguit un acord després d’un reconeixement de fets.

 

D’esta forma, la pena per al funcionari s’ha quedat en quatre anys, ja que Fiscalia li reclamava 12 i mig per un delicte contra la salut pública, un delicte de pertinença a grup criminal i suborn.

 

11 acusats en total

Per als altres nou acusats s’han fixat penes de presó d’entre 1 a 3 anys i mig, ja que el ministeri públic sol·licitava huit anys per pertinença a grup criminal i un delicte contra la salut pública, mentres que un altre processament ha sigut declarat en rebel·lia al no presentar-se a la vista que ha tingut lloc en la secció quarta de l’Audiència.

Els 11 acusats introduïen droga i telèfons mòbils a canvi de diners en la presó valenciana. La banda, que va actuar entre els anys 2014 i 2015, estava organitzada en tres grups que, entre altres mètodes, introduïen les substàncies a través dels vis a vis d’interns consumidors.

 

La xarxa també usava al funcionari de presons, que es reunia fora amb contactes o familiars dels caps de l’organització, els qui li donaven les drogues o els telèfons que havia d’entrar en la presó.

Últimes notícies

Així funcionen els requisits d’empadronament per a l’abonament transport segons cada comunitat

La limitació de Madrid per a la targeta de transport personal ha reobert el debat sobre si cal estar empadronat per a obtindre l’abonament en cada comunitat autònoma.

Dimarts assolellat i lleuger descens de les màximes al sud d’Alacant

Dimarts l'oratge serà estable a la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolat o ras i un lleuger descens de les temperatures màximes a la mitat sud d'Alacant.

Un jurat popular declara culpables dos acusats d’assassinar i descuartitzar el propietari del pis on vivien

Un jurat popular ha declarat culpables d’homicidi un home i una dona per la mort i el descuartizament del propietari del pis on vivien, al barri de Verge del Carme d’Alacant. La Fiscalia manté la petició de 17 anys de presó per a cadascun, mentres les defenses anuncien recurs.

Un jove es presentada a la comissaria de Burjassot i és detingut per apunyalar mortalment un home

La Policia Nacional ha detingut un jove de 24 anys després que es presentara a la comissaria de Burjassot amb les mans plenes de sang i confessara haver matat un home presumptament apunyalant-lo.

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904 milions extra per a cobrir el dèficit de 2025

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904,25 milions d’euros de l’Extra FLA, més de la mitat del total estatal per a cobrir l’excés de dèficit de 2025. A més, el Govern li ha assignat 2.126,03 milions per al tercer trimestre de 2026.

Troen a internet un manuscrit del segle XVIII perdut fa més de 50 anys a Oriola

El Cabildo Catedralicio d'Orihuela ha recuperat a través d'una web de venda un manuscrit del segle XVIII de Marcelo Miravete de Maseres, perdut des de fa més de mig segle i pertanyent a la Biblioteca del Seminari d'Oriola.

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.