4 anys de presó per a un funcionari de presons per introduir droga i telèfons en Picassent a canvi de diners

 

Un funcionari de presons ha acceptat complir quatre anys de presó per introduir droga i telèfons en la presó valenciana de Picassent, en l’Horta Sud (València), a canvi de sumes de diners. Arribava a cobrar des de 500 a 800 euros per fer estes gestions.

 

En esta causa hi havia 11 acusats, entre ells, el funcionari de presons. La resta són presos, familiars i contactes en l’exterior. Per a este dijous s’havia fixat el juí contra ells i finalment s’ha conseguit un acord després d’un reconeixement de fets.

 

D’esta forma, la pena per al funcionari s’ha quedat en quatre anys, ja que Fiscalia li reclamava 12 i mig per un delicte contra la salut pública, un delicte de pertinença a grup criminal i suborn.

 

11 acusats en total

Per als altres nou acusats s’han fixat penes de presó d’entre 1 a 3 anys i mig, ja que el ministeri públic sol·licitava huit anys per pertinença a grup criminal i un delicte contra la salut pública, mentres que un altre processament ha sigut declarat en rebel·lia al no presentar-se a la vista que ha tingut lloc en la secció quarta de l’Audiència.

Els 11 acusats introduïen droga i telèfons mòbils a canvi de diners en la presó valenciana. La banda, que va actuar entre els anys 2014 i 2015, estava organitzada en tres grups que, entre altres mètodes, introduïen les substàncies a través dels vis a vis d’interns consumidors.

 

La xarxa també usava al funcionari de presons, que es reunia fora amb contactes o familiars dels caps de l’organització, els qui li donaven les drogues o els telèfons que havia d’entrar en la presó.

Últimes notícies

Docents i famílies exigixen reactivar el Pla Edificant davant Les Corts

Centenars de persones s’han concentrat davant Les Corts per demanar més inversió en educació pública i la reactivació immediata del Pla Edificant, paralitzat per decisió política segons sindicats i famílies.

El Suprem tomba la querella del conseller de Sanitat contra Diana Morant per calúmnies

El Tribunal Suprem ha arxivat la querella per calúmnies i injúries greus que el conseller de Sanitat, Marciano Gómez, havia presentat contra la ministra Diana Morant per unes declaracions sobre la privatització de la sanitat.

Docents i famílies exigixen reactivar el Pla Edificant davant les Corts

La Plataforma en Defensa de l'Ensenyament Públic s'ha concentrat davant les Corts per reclamar més inversió en educació i la reactivació del Pla Edificant, que consideren clau per a millorar unes infraestructures encara deficients.

El Suprem tomba la querella de Marciano Gómez contra Diana Morant per calúmnies

El Tribunal Suprem ha inadmitit i arxivat la querella per calúmnies i injúries greus amb publicitat que el conseller de Sanitat, Marciano Gómez, va presentar contra la ministra de Ciència, Diana Morant, per haver-lo acusat de lucrar-se amb la privatització de la sanitat.

Risc màxim d’incendis: restriccions en muntanya i parcs naturals a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat el nivell 3 de preemergència per risc màxim d’incendis fins al dijous 16 de juliol i ha limitat l’accés i activitats en terrenys forestals i parcs naturals, especialment a la província de València per l’onada de calor.

Risc màxim d’incendis: restriccions en tots els boscos valencians fins dijous

La Generalitat ha activat el nivell 3 de preemergència per risc màxim d’incendis forestals fins dijous i limita fortament l’accés i les activitats en terrenys forestals.

Les plantilles de Lladró paren dues hores contra la no aplicació del conveni

Les plantilles de Lladró SA, Arte y Porcelanas SAU i Daisa han parat dues hores per protestar per la no aplicació del conveni en matèria salarial i el no pagament dels atrasos, després de setmanes de negociacions sense acord.

Kiko Martínez torna al ring amb un combat de striking a Elx davant Julián Londoño

L’ex campió del món del pes ploma Kiko Martínez debutarà en striking amb guantilles el 7 de novembre al pavelló Sara Marín i María Díez d’Elx, en una vetlada que reunirà unes 4.000 persones i inclourà combats de Muay Thai, K-1 i boxeig.