4 anys de presó per a un funcionari de presons per introduir droga i telèfons en Picassent a canvi de diners

 

Un funcionari de presons ha acceptat complir quatre anys de presó per introduir droga i telèfons en la presó valenciana de Picassent, en l’Horta Sud (València), a canvi de sumes de diners. Arribava a cobrar des de 500 a 800 euros per fer estes gestions.

 

En esta causa hi havia 11 acusats, entre ells, el funcionari de presons. La resta són presos, familiars i contactes en l’exterior. Per a este dijous s’havia fixat el juí contra ells i finalment s’ha conseguit un acord després d’un reconeixement de fets.

 

D’esta forma, la pena per al funcionari s’ha quedat en quatre anys, ja que Fiscalia li reclamava 12 i mig per un delicte contra la salut pública, un delicte de pertinença a grup criminal i suborn.

 

11 acusats en total

Per als altres nou acusats s’han fixat penes de presó d’entre 1 a 3 anys i mig, ja que el ministeri públic sol·licitava huit anys per pertinença a grup criminal i un delicte contra la salut pública, mentres que un altre processament ha sigut declarat en rebel·lia al no presentar-se a la vista que ha tingut lloc en la secció quarta de l’Audiència.

Els 11 acusats introduïen droga i telèfons mòbils a canvi de diners en la presó valenciana. La banda, que va actuar entre els anys 2014 i 2015, estava organitzada en tres grups que, entre altres mètodes, introduïen les substàncies a través dels vis a vis d’interns consumidors.

 

La xarxa també usava al funcionari de presons, que es reunia fora amb contactes o familiars dels caps de l’organització, els qui li donaven les drogues o els telèfons que havia d’entrar en la presó.

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.