4 anys de presó per a un funcionari de presons per introduir droga i telèfons en Picassent a canvi de diners

 

Un funcionari de presons ha acceptat complir quatre anys de presó per introduir droga i telèfons en la presó valenciana de Picassent, en l’Horta Sud (València), a canvi de sumes de diners. Arribava a cobrar des de 500 a 800 euros per fer estes gestions.

 

En esta causa hi havia 11 acusats, entre ells, el funcionari de presons. La resta són presos, familiars i contactes en l’exterior. Per a este dijous s’havia fixat el juí contra ells i finalment s’ha conseguit un acord després d’un reconeixement de fets.

 

D’esta forma, la pena per al funcionari s’ha quedat en quatre anys, ja que Fiscalia li reclamava 12 i mig per un delicte contra la salut pública, un delicte de pertinença a grup criminal i suborn.

 

11 acusats en total

Per als altres nou acusats s’han fixat penes de presó d’entre 1 a 3 anys i mig, ja que el ministeri públic sol·licitava huit anys per pertinença a grup criminal i un delicte contra la salut pública, mentres que un altre processament ha sigut declarat en rebel·lia al no presentar-se a la vista que ha tingut lloc en la secció quarta de l’Audiència.

Els 11 acusats introduïen droga i telèfons mòbils a canvi de diners en la presó valenciana. La banda, que va actuar entre els anys 2014 i 2015, estava organitzada en tres grups que, entre altres mètodes, introduïen les substàncies a través dels vis a vis d’interns consumidors.

 

La xarxa també usava al funcionari de presons, que es reunia fora amb contactes o familiars dels caps de l’organització, els qui li donaven les drogues o els telèfons que havia d’entrar en la presó.

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.