Presó sense fiança per a la doctora Noelia de Mingo després d’apunyalar a dos dones a El Molar

 

El Jutjat d’instrucció número 2 d’Alcobendas (Madrid) ha ordenat presó provisional comunicada i sense fiança per a la doctora Noelia de Mingo després d’apunyalar a dos dones en la localitat madrilenya del Molar.

Està acusada d’un delicte d’homicidi en grau de temptativa i un altre d’atemptat contra agent de l’autoritat, ja que també va agredir a l’agent que va tractar de reduir-la.

De Mingo ingressarà en la Unitat de Psiquiatria de la presó de dones d’Estremera, per si escau el seu trasllat al centre penitenciari-psiquiàtric de Foncalent (Alacant), segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de Madrid (TSJM), per ordre de la titular del jutjat.

La doctora s’ha acollit al seu dret a no declarar en la vista celebrada este dimarts a l’Hospital Infanta Sofía, on s’ha mostrat «orientada i apesarada».

 

Qui és Noelia de Mingo?

 

Noelia de Mingo, la metgessa que va assassinar a tres persones en la Fundació Jiménez Díaz en 2003
Noelia de Mingo va ser condemnada anteriorment per assassinar l’abril de 2003, amb un ganivet de grans dimensions, a tres persones en la Fundació Jiménez Díaz de Madrid. Una d’elles, una companya del centre sanitari.

Va eixir de la presó en tercer grau en 2017 sota control de la família malgrat haver sigut condemnada a 25 anys en una presó psiquiàtrica.

Ja en 2011, De Mingo va començar a gaudir d’eixides terapèutiques fins que en 2017 l’Audiència Provincial de Madrid va acordar substituir el règim d’internament per un tractament ambulatori amb custòdia familiar, concretament de la seua mare octogenària, que vivia al Molar, d’on són oriündes.

La secció 16 de l’Audiència de Madrid va entendre fa quatre anys que l’afectada «no constitueix en estos moments, i després de més de 10 anys d’internament, un perill per als altres ni per a si mateixa» sobre la base dels informes psiquiàtrics i psicològics.

 

Finalment, Noelia de Mingo va quedar en llibertat, però sota la custòdia de la seua mare, octogenària, i rebia tractament ambulatori.

Durant els 10 anys d’internament i ser diagnosticada d’una esquizofrènia paranoide, l’anàlisi de la interna establia que ha mantingut una “estabilitat sense cap recaiguda”.

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.