Presó sense fiança per a la doctora Noelia de Mingo després d’apunyalar a dos dones a El Molar

 

El Jutjat d’instrucció número 2 d’Alcobendas (Madrid) ha ordenat presó provisional comunicada i sense fiança per a la doctora Noelia de Mingo després d’apunyalar a dos dones en la localitat madrilenya del Molar.

Està acusada d’un delicte d’homicidi en grau de temptativa i un altre d’atemptat contra agent de l’autoritat, ja que també va agredir a l’agent que va tractar de reduir-la.

De Mingo ingressarà en la Unitat de Psiquiatria de la presó de dones d’Estremera, per si escau el seu trasllat al centre penitenciari-psiquiàtric de Foncalent (Alacant), segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de Madrid (TSJM), per ordre de la titular del jutjat.

La doctora s’ha acollit al seu dret a no declarar en la vista celebrada este dimarts a l’Hospital Infanta Sofía, on s’ha mostrat “orientada i apesarada”.

 

Qui és Noelia de Mingo?

 

Noelia de Mingo, la metgessa que va assassinar a tres persones en la Fundació Jiménez Díaz en 2003
Noelia de Mingo va ser condemnada anteriorment per assassinar l’abril de 2003, amb un ganivet de grans dimensions, a tres persones en la Fundació Jiménez Díaz de Madrid. Una d’elles, una companya del centre sanitari.

Va eixir de la presó en tercer grau en 2017 sota control de la família malgrat haver sigut condemnada a 25 anys en una presó psiquiàtrica.

Ja en 2011, De Mingo va començar a gaudir d’eixides terapèutiques fins que en 2017 l’Audiència Provincial de Madrid va acordar substituir el règim d’internament per un tractament ambulatori amb custòdia familiar, concretament de la seua mare octogenària, que vivia al Molar, d’on són oriündes.

La secció 16 de l’Audiència de Madrid va entendre fa quatre anys que l’afectada “no constitueix en estos moments, i després de més de 10 anys d’internament, un perill per als altres ni per a si mateixa” sobre la base dels informes psiquiàtrics i psicològics.

 

Finalment, Noelia de Mingo va quedar en llibertat, però sota la custòdia de la seua mare, octogenària, i rebia tractament ambulatori.

Durant els 10 anys d’internament i ser diagnosticada d’una esquizofrènia paranoide, l’anàlisi de la interna establia que ha mantingut una “estabilitat sense cap recaiguda”.

Últimes notícies

Luís Castro rebaixa la pressió abans del Llevant-Mallorca decisiu per la permanència

Luís Castro afronta el Llevant-Mallorca com un dol decisiu però insistix que val els mateixos tres punts que la resta i rehúye fer càbales sobre el descens.

València restaurarà la fusteria de les Torres de Serrans i tancarà el monument tres setmanes

L'Ajuntament de València escometrà la restauració de la fusteria de fusta i elements metàl·lics de les Torres de Serrans, la qual cosa obligarà a tancar el monument al públic durant tres setmanes entre maig i juny.

La Fe lidera de nou a Espanya els trasplantaments de medul·la òssia

L'Hospital La Fe de València torna a situar-se com el centre espanyol amb major nombre de trasplantaments de medul·la òssia, amb 172 intervencions en 2024, i consolida el seu paper com a referent en els procediments al·logènics més complexos.

Rubén Burgos avisa després del primer colp a Saragossa: el treball serà dur per a guanyar la Lliga

Rubén Burgos, tècnic del València Basket, demana calma després del primer triomf a Saragossa i advertix que l'equip haurà de treballar intensament per a tancar la final de la Lliga Femenina davant Casademont.

L’IVF avala a més de 1.300 jóvens per a comprar la seua primera vivenda fins a abril de 2026

El programa d'avals de l'IVF ha permés a més de 1.300 jóvens accedir a finançament de fins al 100% per a comprar la seua primera vivenda en la Comunitat Valenciana i ja supera el volum de garanties de tot 2025.

El gratacel residencial més alt d’Europa comença a elevar-se a Benidorm

Benidorm inicia la construcció d'una torre residencial de 64 plantes i 230 metres, amb 260 vivendes i una inversió de 140 milions, cridada a ser la més alta d'Europa.

Aemet activa l’alerta groga per pluges i tempestes este diumenge a l’interior nord de València

Aemet activa per a este diumenge l'alerta groga per tempestes a l'interior nord de València, amb ruixats localment forts i un avís vigent de vesprada a nit.

La Generalitat permet usar la llana d’ovella i cabra com a nou fertilitzant agrícola

La Generalitat autoritza que la llana d'ovelles i cabres, fins ara sense valor comercial i costosa de retirar, puga tractar-se i utilitzar-se com a fertilitzant en sòls agrícoles, alleujant costos i millorant la gestió de residus ramaders.